| View previous topic :: View next topic |
| Hvem blir største gullutfordrer? |
| Brann |
|
3% |
[ 4 ] |
| Haugesund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Kristiansund |
|
5% |
[ 6 ] |
| Lillestrøm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Molde |
|
21% |
[ 26 ] |
| Odd |
|
42% |
[ 50 ] |
| Sandefjord |
|
0% |
[ 1 ] |
| Sarpsborg |
|
0% |
[ 1 ] |
| Sogndal |
|
0% |
[ 1 ] |
| Stabæk |
|
0% |
[ 1 ] |
| Strømsgodset |
|
5% |
[ 7 ] |
| Tromsø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Viking |
|
0% |
[ 0 ] |
| VÃ¥lerenga |
|
17% |
[ 21 ] |
| Aalesund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 119 |
|
| Author |
Message |
Bye Veteran
|
Posted: 19.12.2016 12:44 Post subject: |
|
|
| Romersk gladiator-stemning, liksom? Lykke til med den glidende overgangen til f.eks. Nadderud hvis de skal videreføre det temaet der i introene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.12.2016 13:58 Post subject: |
|
|
Hvis man forteller at produktet er dritt så blir det dritt.
Jeg hyller dette her, samme om det er litt vel mye, det er sinnssykt kult at man prøver noe nytt og jeg gleder meg enda mer til neste års eliteserie nå.
Hvis dette setter standarden for layout, sending og presentasjon av eliteserien så virker det lovende. Pompøst, men lovende
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 19.12.2016 14:45 Post subject: |
|
|
Dette var ganske forkastelig spør du meg. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.12.2016 18:55 Post subject: |
|
|
Er det noe norsk fotball mangler så er det stil og "schwung". Ferskt eksempel på det var utdelingen av årets talent-pris til Sander Berge f. eks. Mer av dette.
...så lenge de ikke sprenger pompøs-skalaen ytterligere vel og merke. Men har jo vært forholdsvis dødt post Tippeliga-boblen 2005-2008ish. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 19.12.2016 19:31 Post subject: |
|
|
Liker at virkelig går inn for å bygge opp produktet og ikke bare skal videreføre pulsen TV2 har bygd opp over årevis. For all del er det et solid arbeid de har levert gjennom årene som har gått, men håper denne satsningen bygger opp interessen til et nytt nivå. For min del digger jeg reportasjer i forkant av kampene og oppbygging med intervjuer og bidrag fra forskjellige hold. Dette mener jeg TV2 kjørte hardere og bedre på det siste året og håper Discovery fortsetter med dette og videreutvikler produktet og dekningen enda mer.
Jeg ser mye internasjonal fotball fra de øvrige toppseriene i Europa, men jeg bryr meg så evig mye mindre om resultatene til de utenlandske klubbene jeg følger enn RBK. I så måte vil TL/ES alltid være den mest interessante ligaen for meg  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.12.2016 19:56 Post subject: |
|
|
| Føre var: Ønsker ikke diskusjoner rundt terminlista her. |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 20.12.2016 21:13 Post subject: |
|
|
| Musikken minner veldig om Black Sails-introen. Mulig det bare er meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 28.12.2016 20:25 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Føre var: Ønsker ikke diskusjoner rundt terminlista her. |
hvor da? |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 28.12.2016 22:58 Post subject: |
|
|
| Tipper 2mas har lagt ved feil link. Diskusjonen foregår her |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.12.2016 23:56 Post subject: |
|
|
| Beklager. Ble mange linker på en gang den kvelden. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 12.01.2017 18:39 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | Det kommer til å bli fryktelig vanskelig å få billett til KBK-RBK.
Om ikke kapasiteten utvides blir det 150 biletter til RBK.
KBK har allerede solgt over 1000 sesongkort og det er før nysalget begynner.Tipper de kan selge ut hele stadion på sesongkort om de vil det. |
Nye opplysninger i TK i dag.
Kapasiteten blir 4005.
Solgt over 3000 sesongkort og det vil bli lagt ut ca 400 nye som sikkert selges ut.
Til hver kamp vil det selges 300 enkeltbilletter på nett, men ikke til kampen mot Aafk, Molde og RBK. Da vil det kun selges billetter på stadion.
Bortelaget vil få tildelt 216 billetter. Blir ikke lett å få billett til KBK RBK. Heldigvis har jeg allerede sikret meg en plass
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.01.2017 19:08 Post subject: |
|
|
Håpløst, da. Med salg utelukkende på stadion vil det garantert møte opp masse folk som ikke får billett. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 12.01.2017 22:25 Post subject: |
|
|
| Jeg antar at bortelaget får distribuere sine billetter på annet vis. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 12.01.2017 22:33 Post subject: |
|
|
Bortelaget får helt sikkert distribuere sine 216 billetter selv.
De 300 enkeltnbillettene som selges til hver kamp vil normalt sett selges på nett, men ikke til AAFK, Molde og RBK kampene. Dette for å hindre at disse lagenes supportere kjøper opp billettene. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 13.01.2017 09:19 Post subject: |
|
|
Det er korrekt at bortelaget skal distribuere sine billetter selv, finnes dog noen høkkertklubber som ikke følger de uskrevne reglene, bl.a. Stabæk. Håper KBK er fornuftige og ikke baserer seg på stadion salg. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2017 19:31 Post subject: |
|
|
| Har lagt inn den klassiske avstemninga nå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2017 11:18 Post subject: |
|
|
- Bør ikke Odd, med den stallen og kontinuiteten dere har, være en uttalt gullkandidat, Fagermo?
- Nei, det vil jeg ikke si. Vi har bygd oss veldig opp som klubb, vi har gått i overskudd de siste årene, er solide, har en flott stadion, mye kontinuitet og en mye større omsetning. Det er forutsetninger som skulle tilsi at vi bør være helt i toppen, men vi er ikke der at vi kan kjøpe spillere. De tre vi har hentet er bosmannspillere. Vi kan ikke kjøpe spillere for 5-10-15 millioner, slik som andre norske klubber gjør, sier han.
- RBK solgte toppscoreren Christian Gytkjær nå, Jonas Svensson kan være på vei bort. Er det ikke mulig å ta RBK i år?
- Det kommer helt an på hva de får inn, de kommer helt sikker til å kjøpe noen. Jeg tror RBK blir sterke igjen, men det er vanskelig å svare på før vi nærmer oss seriestart, sier Fagermo.
Les mer: Fagermo nekter å utrope Odd til gullkandidat |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.01.2017 11:22 Post subject: |
|
|
Så, alt har blitt bedre bortsett fra laget? Høres egentlig ut som Fagermo er feil mann for Odd. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 10.03.2017 07:19 Post subject: |
|
|
Ser i tabelltipstråden, men tenkte det var bedre å ta diskusjonen her. Jeg ser ganske mange tipper Vålerenga oppe på medaljeplass. Og jeg synes det hadde vært interessant å høre hva som gjør at dere tror Vålerenga skal ta det steget plutselig nå? Jeg vet at Brann gikk rett oppi der i fjor, og ligaen er ustabil, men jeg ser virkelig ikke Vålerenga på topp 4 bare for at Deila er der. Man har snakket om "ny-stadion-effekten" som vil komme i mange år, men selv Deila i media og Vålerengafans jeg har snakket med tror ikke den blir så "magisk" at man plutselig blir et bedre lag over natta. Det er dessuten bare 5 hjemmekamper som skal spilles der i år, tabellen er satt lenge før det.
Ligaen har stabilisert seg noe de siste årene, selv om enkelte lag fortsatt går litt som en jojo. Odd og Godset er typiske medaljelag, Molde ligger fast i topp 6. Og Vålerenga ligger i ingenmannsland med 8-11-6-7-10 de siste fem sesongene. Hva er det som gjør at man tror dette styrkeforholdet er endret? |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 10.03.2017 07:59 Post subject: |
|
|
| Det som taler for VIF er at de har et bra lag framover på banen, da spesielt med Zahid og Moa, som i form, kan gjøre ting på egenhånd. Klarer de å holde Moa skadefri har Bendtner rival til topscorertittelen. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 10.03.2017 09:31 Post subject: |
|
|
| Usikker på Engen. Da kan komme på alt fra 10. til 2. plass. Hvis alt klaffer kan de være meget gode offensivt, men Moa begynner å dra på årene og alternativene bak er ikke supre. Også er det et stort spørsmål defensivt. Jeg sliter med å se kvaliteten i den lagdelen hos dem. Tållås Nation, Nasberg... det lukter ikke kvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.03.2017 12:49 Post subject: |
|
|
Moa meg i foten. Det er en spiller som er avhengig av mye medgang og mye service for å score mye mål - litt som Gytkjær. Uansett hvem av de tre spissene våre som spiller, så skal de score mer for oss enn Moa gjør for VIF.
Når det er sagt, så er VIF ett av mange lag med enkelte styrker, og mange klare svakheter, som helt klart kan bli både nummer 2, 3 og 12 i år. Hovedutfordreren vår blir vel nok en gang et snublefotlag som er akkurat undervurdert nok til at mange av de andre høkkertlagene våre går hodeløst for seier mot de, og blir tatt på kontringer. Slik som i fjor og i forifjor. Kanskje er, ironisk nok, hypen rundt Ronny Deila og hovedstadslaget selve vaksinen mot at VIF skal flakse seg til den rollen i Elite Serien(tm), idet noen motstandere kan bli lurt til å tro at uavgjort på Valle Arena (eller hva det nå heter) er et godt resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.03.2017 17:26 Post subject: |
|
|
| Tror Odd fort blir hardeste utfordrer. Delvis fordi det byr meg i mot å antyde noe positivt om Molde, og delvis fordi de har hatt bra kontinuitet sammenliknet med alternativene. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 19:41 Post subject: |
|
|
Problemet med å plassere VIF, som mange andre lag, handler egentlig ikke så mye om lagets styrker og svakheter, men styrkeforholdet til andre lag.
Nå tror og håper jeg første utgave av Eliteserien blir hakket mindre blodfattig enn siste av Tippeligaen, men ser vi på fjoråret er det lite å bli klok på. Genierklærte Lars Arne Nilsen tok et helt ok lag til en helt ok poengsum, som (dessverre) holdt til et "sensasjonelt" sølv, selv om det gjerne kunne vært både fem og seks lag i luka mellom sølv og gull rent poengmessig.
Molde, som fortsatt har stempelet medaljekandidat selv om Røkke og co har strupet pengestrømmen, klarte ikke en gang e-cupplass, og endte 24 poeng bak oss - vi hadde altså åtte seires margin på dem over 30 kamper.
VIF som var utgangspunktet var som vanlig hauset opp før sesongen var pinlig nær bunnstriden i en særdeles svak Tippeliga, dog med landets kanskje dårligste offensive trener på toppnivå.
Det er små nyanser som avgjør hvor et gitt lag havner i kokos-ligaen. Derfor synes jeg det er helt fair å tippe VIF i medaljekamp. Det er imidlertid like logisk og fornuftig å tippe dem på 12. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 21:38 Post subject: |
|
|
Avsporing fra det virkelige liv.
Hva hadde skjedd hvis Football Manager bestemte? Jeg kjørte i gang en simulering av ES2017 for å se.
Kan vel først og fremst si at Rosenborg har en fryktelig skuffende sesong i vente. Molde vinner ligaen med 63 poeng, mens Rosenborg tar sølvet med fattige 56 poeng. Vi når CL-playoff, men ryker der imot Sparta Praha. I Europa League havner vi i gruppe med Ludogrets, AC Milan og Feyenoord. Vi spiller tre uavgjort og taper resten, og ender med det sist i gruppen.
På spillersiden har det skjedd mye. Helland (26 mill), Midtsjø (22 mill) og Jensen (15 mill) solgt, mens Rasmussen lånes ut til Ranheim. Vi handler én spiller i sommer, og det er selveste Simen Nordli fra Ham-Kam for 80 000 kroner.
Legenden Lord Bendtner går en mildt sagt dårlig sesong i vente. Starter regelmessig i begynnelsen, men spiller dårlig og blir etterhvert henvist til benken av Vilhjalmson. Ender opp med to mål på 24 kamper (15 fra start) i Eliteserien. Vår toppscorer blir villmannen, med åtte(!) mål. Årets spiller er Tore Reginiussen, såvidt foran Vegar Eggen Hedenstad og Marius Lundemo.
Alt dette virker veldig usannsynlig såklart, men forklaringen er egentlig like enkel som den er logisk. Kåre Ingebrigtsen gir seg av personlige årsaker i juli, og Erik Hoftun overtar som hovedtrener.
For et drittspill. |
|
| Back to top |
|
 |
|