English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 178, 179, 180  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.12.2016 12:59    Post subject: Reply with quote

Helt enig, dette behøver ikke nødvendigvis å være Hoftun som var "uproff", det kan være et bevisst styrevalg basert på penger nå fremfor muligheter senere.

I en situasjon med underskudd, velger du:

1) 10 mill + 15% senere

2) 15 mill

?

For at 1) skal være bedre må spilleren bli solgt for over ~35 MNOK. Samt at du ikke vet når dette eventuelt skjer.

Om Henriksen, som f.eks Bakenga, hadde kommet tilbake for 3-4 MNOK etter tre år hadde 1) vært en særs dårlig avtale. Vice verca, dersom han ble solgt for 200 MNOK til Barca en særs god avtale.

Når det er sagt, jeg er generelt for at talenter (alle solgt under ~24-25 år, i hvert fall under 22) burde ha en viss form for videresalg uansett, rett og slett grunnet manglende informasjon om endelig utfall.
Back to top
View user's profile Send private message
nedz
Junior

PostPosted: 07.12.2016 18:14    Post subject: Reply with quote

Håvard Nielsen, Trondsen, Hedenstad og Forren. Ev. Linnes om Svensson går ut.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.12.2016 18:14    Post subject: Reply with quote

Finn en feil

ErdoganLomas wrote:
Raske penger inn for å få orden på økonomien.

Raske penger inn for å kunne opprettholde sløsinga tror jeg heller vi sier.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 08.12.2016 18:37    Post subject: Reply with quote

Koteng har søren meg gjort en knalljobb sia han tok over
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 08.12.2016 19:36    Post subject: Reply with quote

Årets ønskeliste. Nå har nissen bare å følge opp!

Sentral midtbane: Christian Nørgaard eller Simon Tibbling. Til nøds kan jeg gi et tvilsomt 'Ja' til Patrick Olsen.

Ving: Jaroslav Navrátil eller Kristoffer Petterson. I verste fall kan jeg godta Aron Sigurdarson.

Midtstopper: Joseph Baffo, og Pascal Gregor ville jeg jublet høyt over, men trekker også på smilebåndet av Mads Fenger.

Spiss: Gamle slagere av navn som Carlos Strandberg og Nicklas Helenius går aldri av moten!

Til tross for at jeg har gjort meg opp en mening om disse karene på bakgrunn av det jeg har sett, er det sikkert noen som har sett og kan langt mer om de enn meg. Gjerne gi meg en vurdering på hvor reelle disse navnene kunne vært.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 08.12.2016 19:50    Post subject: Reply with quote

Husker så vidt Baffo når han spilte (ute av posisjon?) som back for vif i en periode. Den kampen jeg så ham i var han så komisk ubrukelig at jeg lurte på om han spilte fordi noen hadde tapt et veddemål e.l.

Men selvfølgelig alle muligheter for at en vif-exit hjalp veldig på det meste og at han er en helt annen spiller nå!
trondhb
Veteran

PostPosted: 08.12.2016 20:26    Post subject: Reply with quote

Adressa+: RBK-treneren: - Vi kan ikke bruke 30 millioner på en spiller

Quote:
– Akkurat nå føler jeg vi rår over en a-stall som er så bra, at det vil koste å forsterke. Ser vi på spillerne i den kategorien, er det ikke alle som vil til Norge, fordi de heller kan dra til klubber i andre land og tjene mer penger. Vi er derfor nødt til å lete etter folk vi kan utvikle, som samtidig har spisskompetanser som kan ta oss videre.

– Føler du at du får penger til å hente de spillerne du vil ha?

– Jeg har fått alle de spillerne jeg har ønsket meg til nå. Men vi må drifte klubben med de midlene vi har, og vi skal ha en ålreit lønnspolitikk. Uten voldsomme forskjeller, svarer han.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.12.2016 22:20    Post subject: Reply with quote

Det er slik å forstå Kåre I at de nå ser etter spillere som er av en slik kvalitet at det er på nivå med spillere som er i f.eks FCK?
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 08.12.2016 22:26    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig hadde det ikke vært nitrist å fått jackpot på den lista til Hakkespett,men dessverre er ikke midlene like løse som det sene 90 tall lenger etter å skaffe spisskompetanse med signaleffekt!
Vi må nok dessverre forholde oss til det som står i den pluss artikkelen...jeg tar også med i beregninga at RBK manglet seriens suverent beste keeper og til da seriens beste ving når vi vinka farvel til Europa spill...
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 08.12.2016 22:48    Post subject: Reply with quote

Markedsverdien på Mads Fenger ligger på 7,2mill...men ettersom kontrakten hans går ut om et halvt år så burde de jo i det minste prøve seg...
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 09.12.2016 08:45    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Det er slik å forstå Kåre I at de nå ser etter spillere som er av en slik kvalitet at det er på nivå med spillere som er i f.eks FCK?

Nja, ikke på nivå med spillere som FCK kjøper ihvertfall:

Quote:
RBK-treneren mener likevel det blir feil å sammenligne RBK med FC København, som denne høsten spiller i Mesterligaen.

– Vi sammenlignes med FCK. Men de kjøper seg en spiss til 30 millioner kroner. Vi har ikke 30 mill. å bruke på en spiller. Folk har jobbet livet av seg i denne klubben for at vi skal gå i overskudd igjen. Da kan vi ikke sette oss selv i en situasjon hvor vi kan risikere å ende opp med 20 millioner kroner i røde tall. Det er folk her som først kom opp fra kontorpultene sine i 2015, etter økonomisk tøffe år. Det må vi ha respekt for.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 09.12.2016 09:44    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
En RBK burde være interessert i er Sead Haksabanovic. Storspiller for Jan Jönssons Halmstad i Superetta. Født i 99.

Hadde vært veldig spennende signering, men skal jeg være ærlig så tror jeg nok han ender opp i en større ligaen enn TL/Allsvenskan i løpet av ett vindu eller to.

Da er det for seint med tanke på å hente ham:

Halmstad BK säljer Sead Haksabanovic till Club Brugge. Enligt uppgifter till SportExpressen kommer affären att bekräftas inom kort. Spelaren är på plats i Belgien och väntas presenteras inom kort, något som Hallandsposten var först med att rapportera om.

Supertalangen lämnar – klar för Club Brugge
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2016 10:17    Post subject: Reply with quote

Virker på uttalelsene til Kåre at det letes i det store utland. Det trenger ikke å være dumt det.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 09.12.2016 10:47    Post subject: Reply with quote

Liker ikke helt det der. Synes det lukter litt forventningsstyring på at det ikke trenger komme all verden inn. Spesielt om ikke noen fra 11-ern drar. Tipper de kanskje har forsøkt seg på noen av kvalitet, men ikke fått napp grunnet økonomi.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 09.12.2016 12:12    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at vi vil stifte bekjentskap til noen nye dansker i løpet av vinteren.
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 09.12.2016 17:23    Post subject: Reply with quote

Magefølelse eller adventsféen som har hvisket til deg i søvne?
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 09.12.2016 17:24    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke vært trist med en god spillende stopper og en god boksåpner RBK
Back to top
Ahakrim
Rutinert

PostPosted: 09.12.2016 17:30    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir Forren og Trondsen,og ikke Fenger og Albæk...
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 09.12.2016 17:52    Post subject: Reply with quote

Tipper klubben ønsker seg Troost Ekong eller Forren. Og at førstnevnte er førstevalg, men muligens for dyr. Mens Forren ikke er helt sikker på om han vil til Trondheim... Så kan være RBK sitter med skjegget i postkassa, og at KI ønsker å dempe supporterkravet om flere gode spillere inn.

Men det er vel avhengig av salg av ALK, Bjørdal osv, før man tør bli konkrete?

Noen som tør spå noe ang Helmersens nivå neste år?
2mas
Sjef

PostPosted: 09.12.2016 20:42    Post subject: Reply with quote

Han bør først komme seg tilbake i trening.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ciljan
Rutinert

PostPosted: 09.12.2016 21:02    Post subject: Reply with quote

ALK og Bjørdal bør vel vær grei skuring?

god tl kvalitet - bør vær potensielle kjøpere i godset/vif for ALK og viking/brann/vif for Bjørdal.

snakker vi 2-3mill for Bjørdal og 3-5mill for ALK? både vif og godset har greit med penger i dette vinduet.

håper vi får en god signering i julegave fra mr.Bjørnebye!
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.12.2016 21:47    Post subject: Reply with quote

Vi får vel frigjort en fin del kroner i vinter om en del av de som forventes ut forsvinner. Er vel snakk om at noen må sette domino-effekten i gang.
Back to top
Ciljan
Rutinert

PostPosted: 09.12.2016 22:15    Post subject: Reply with quote

hva tenker folk om sørloth, hovland, ajer etc?

er vel spillere som begynner å få kraftig tresmak i i ræva nå.

sørloth får noen korte innhopp(scorte idag dog), hovland er vel tredje stopper og spiller vel kun ved skade/suspensjon og ajer er jo ikke med i troppen en gang.

Sørloth tar jeg gjerne. han danker ut gyt frem mot sommeren. han trenger bare å spilles i form.

Hovland er jeg usikker på. ikke imponerende det jeg har sett på landslaget..

Ajer sier jeg ja takk til. ikke som en forsterkning fra dag 1, men han kunne vi kjørt inn som stopper eller dm . får endel kamper for oss ila sesongen, og blir en lederfigur i 2018!
han stakk rett og slett for fort ut, og var maks uheldig med deila ut. han trenger en restart!
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 09.12.2016 23:10    Post subject: Reply with quote

Absolutt spillere å følge med på, men Sørloth blir nok i utlandet litt til. Kan nok fort bli klubbytte men han prøver seg nok i en klubb til minst i utlandet før han kommer tilbake til Norge.

Ajer hadde vært spennende, hadde gjerne tatt han, men tviler på det er veldig aktuelt da han sikkert blir lånt ut. Så er det også det at om han kommer til RBK så blir han å finne på benken der også, han kommer seg ikke inn på midtbanen pdd.

Hovland er nok mest sannsynlig, men er en spiller jeg ikke er så hypp på. Synes han har vært veldig svak på landslaget. Ender sikkert opp med en ny tysk klubb eller en retur til Molde.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 10.12.2016 03:13    Post subject: Reply with quote

Dama til Sørloth bor i Trondheim. Pen er hun også, så man skal ikke se bort ifra at han kommer hjem etter hvert. Han sliter med spilletid i Groningen, og hadde nok hatt bedre av å spille for oss. Så spørs det om han er i nærheten av å være god nok da.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 178, 179, 180  Next
Page 35 of 180

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb