View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.11.2016 19:59 Post subject: |
|
|
Nå kan det være jeg husker feil, men tror Ole S nevnte han i dagens podcast? Er ganske sikker på at vi har vært frempå uansett. Vi prøvde oss på Zeknihni(?) som var helt håpløst, vi har prøvd oss på Forren. Det er helt naturlig at vi prøver å hente et av de største talentene i landet. |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 28.11.2016 20:46 Post subject: |
|
|
Hørte intervjuet på tv2sporten, og Stabæk avkreftet vel at det var RBK som hadde lagt inn bud på Meling, når han sa at budet er fra en klubb som spiller i årets C.L. Så da er det vel Ståle som har vært frampå kanskje. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.11.2016 22:17 Post subject: |
|
|
Tror det ikke er FCK, er nok sikkert et lag som Basel eller Club Brügge. |
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 28.11.2016 22:36 Post subject: |
|
|
I intervjuet på tv2 så sier Olsen at Stabæk har mottat ett bud på Meling, og at det er utenlandske klubber som følger han.
Det betyr etter all sannsaynlighet at budet er fra en Norsk klubb, men at de fisker etter å få mere penger utenfor Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 28.11.2016 22:39 Post subject: |
|
|
Ble det sagt direkte at det ikke var vi som kom med bud? All den tid vi ikke er slått ut av CL-kvalikken er vi vel teknisk sett et CL-lag? |
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 28.11.2016 23:24 Post subject: |
|
|
Slik det ble sagt sÃ¥ regner jeg med som helt sikkert at budet er Norsk, da er det vel oss?😁 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.11.2016 10:10 Post subject: |
|
|
SwagOla wrote: | Ble det sagt direkte at det ikke var vi som kom med bud? All den tid vi ikke er slått ut av CL-kvalikken er vi vel teknisk sett et CL-lag? |
Haha da er du raus. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.11.2016 10:13 Post subject: |
|
|
Mange synes antakelig at man må kvalifisere seg til CL før man er et CL-lag, men du veit, folk skal jo være så vanskelige. Jeg regner jo med at vi vinner hele greia. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.11.2016 15:57 Post subject: |
|
|
Prøver bare å finne håp for at han kommer til oss  |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 29.11.2016 19:42 Post subject: |
|
|
Hent inn Meling og bruk våren til å fullføre omskoleringen hans fra back til defensiv midtbanespiller. Da tror jeg vi får se en "Selnæs-light" i kvalifiseringen til CL, og som kommer til å være for god for Tippeligaen om et par år. For han personlig bør Rosenborg være et ypperlig og trygt karrieresteg, mens Stabæk ikke har råd til å takke nei til et ok+ tilbud fra Trondheim (5-6 mill?). Kan ikke forstå at klubber som Club Brugge, FCK, Anderlecht osv. skal ligge langflate etter en spiller som har hatt én god sesong i Tippeligaen, spesielt når norske spillere gang på gang faller igjennom i større europeiske ligaer. Jeg har stor respekt for Birger Meling og hans fotballtalent, men jeg tror f.eks. at man på Club Brugge sitt forum aldri har hørt navnet hans, like lite som vi diskuterer venstrebacken til Royal Excel Mouscron (som ligger 3. sist i den belgiske toppdivisjonen). |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.11.2016 22:04 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske enig i det du sier, særlig den siste delen. Slik jeg ser det er Rosenborg den beste utviklingsarenaen i landet, og kan på sett å vis sørge for at man får en litt tryggere reise til utlandet med tanke på erfaring og utvikling. Nå er jeg inhabil så det holder, men mener genuint at det ville vært klokt av han å komme hit. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 29.11.2016 23:00 Post subject: |
|
|
Så svak som tippeligaen er nå vil jeg påstå at det er idioti ikke å gå til oss om man får tilbudet, (nesten) uavhengig av hvilke andre tilbud man har. Sjansen for å lykkes i en større klubb enn våres er veldig liten. Her blir man garantert satset på, kommer inn i en trygg ramme, i et sterkt kollektiv som utvikler deg som spiller og et profesjonelt treningsmiljø som holder høy kvalitet og faktisk kan forberede deg på hva du har i møte den dagen man er god nok for større oppgaver.
Eneste unntaket til å takke nei til Rosenborg i dag for en norsk spiller er om man er over 25 år og (forståelig nok) går etter pengene. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 30.11.2016 11:46 Post subject: |
|
|
Har vi noensinne kjøpt en spiller fra Stabæk før? Synes det virker som om en del klubber konsekvent nekter å selge til oss uansett. Har liksom inntrykk av at dette også gjelder Stabæk uten at jeg vet om det er riktig eller ikke. Jeg har ivertfall ikke troen på at Melling selges til oss. Finnes det en samlet oversikt over hvilke klubber vi har kjøpt spillere fra opp gjennom årene? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.11.2016 11:49 Post subject: |
|
|
Belsvik, i hvert fall. Det var vel imidlertid før Solbakken og IA Olsen begynte å styre overgangene i Bærum. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
#6Legend Junior
|
Posted: 30.11.2016 12:00 Post subject: |
|
|
Basma kom vel halvannet år i forveien (av Belsvik altså).. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.11.2016 12:23 Post subject: |
|
|
Vi må huske på at det sitter langt inne å selge til direkte konkurrenter, da..  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 30.11.2016 12:38 Post subject: |
|
|
Andreas Mayer ble vel kjøpt fra Stabæk? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.11.2016 12:40 Post subject: |
|
|
He-he ja, Mayer ble en dårlig sak. TL;DR vi sendte Skammelsrud til Tyskland et par uker for å kunne svekke Stabæk. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 30.11.2016 15:03 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett Jerv -Stabæk, ser jeg ikke helt hva Birger Meling skulle vært i stand å tilføre RBK.
Fair enough, Levermyr stadion er ræva, og det var elendige spillerforhold med frost i banen , men jeg synes likevel ikke stabækspilleren viser nok kvalitet til at han skal være noe bedre enn de vi har fra før. Det er ikke noe vits i å kjøpe noen som er på samme, eller lavere nivå enn de vi har fra før. Skal vi ut i europa, må det være en betydelig forsterkning.
Sansynligvis blir han ikke RBK spiller uansett , men RBK har jo i høst bortimot ligget langflate etter denne spilleren. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 30.11.2016 15:10 Post subject: |
|
|
Jeg så ikke kampen, men tenker uansett at i hvert fall to faktorer kan påvirke hvordan han spiller.
1) Han veit at han er på vei ut, og har ikke den samme motivasjonen/fokuset som før. Hvis han er så godt som klar for en ny klubb er det litt vanskelig å være 100% før en slik kamp?
2) Om laget som helhet spiller dårlig vil også han se dårlig ut. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 30.11.2016 15:19 Post subject: |
|
|
SÃ¥ ikke hele kampen heller med bet meg merke i denne kommentaren fra vglive
"Ohi vinner i lufta, Meling kommer gjennom, men må skyte med høyre fot. Keeper redder!"
Hvis han er dårlig med høyrefoten ønsker hvert fall ikke jeg å ha han som høyreback. Så lenge vi spiller med innovervinger vil jeg ha backer som bruker samme fot som de spiller side. Det anser hvert fall jeg som viktig med vårt offensive spill. |
|
Back to top |
|
 |
#6Legend Junior
|
Posted: 30.11.2016 16:04 Post subject: |
|
|
Tittet litt glimtvis på andre omgangen av dagens oppgjør, da spilte Meling sentralt. Men om han er tiltenkt på venstrebacken, så syns jeg han virker spennende. Om Gerbach allerede nå begynner å tiltrekke interesenter, så kan dette være en fin mulighet for å være i forkant av et potensielt salg av den unge australeren om et års tid (+/-). Selvfølgelig sett at Skjelvik blir satset på i andre roller enn på VB. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 30.11.2016 16:07 Post subject: |
|
|
Kommer han til RBK tipper jeg han kommer til å bli omskolert til indreløper. Samtidig som han blir backup til venstrebacken. Gersbach får venstreback.
Positivt at han spilte dårlig i dag, så CL-lag blir skremt bort
Er uansett god spiller. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 30.11.2016 16:39 Post subject: |
|
|
Norden Lokomotiv wrote: | Så lenge vi spiller med innovervinger vil jeg ha backer som bruker samme fot som de spiller side. Det anser hvert fall jeg som viktig med vårt offensive spill. |
Brattbakk og Bergdølmo klarte seg da ganske greit. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 30.11.2016 17:21 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk er at Meling blir i veikeste laget til å spille på midtbanen og heller ikke har noen andre fysiske forser for å kompensere for dette. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
|