English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2017
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 178, 179, 180  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2016 18:17    Post subject: Reply with quote

Nordvik er en solid spiller for nest øverste nordiske nivå. Ikke noe mer, dessverre. 5 % under Wangberg. Trist at ikke disse to ble enda litt bedre.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.11.2016 18:49    Post subject: Reply with quote

Stengel og Nordvik. Ærlig talt.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 12.11.2016 19:10    Post subject: Reply with quote

Danmark er blevet veldig gode til at producere midtstoppere. Eksempelvis er Lasse Nielsen ikke blandt de 10 bedste, men en profil i Troost-Ekongs belgiske klub Gent.

Jeg har foreslået Mads Fenger fra Randers og Andreas Maxsø fra Nordsjaelland. Alternativt sliter Daniel Høegh vist med spilletid i FC Basel.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 12.11.2016 19:21    Post subject: Reply with quote

Håper SIB følger tipsene til iconbit
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 12.11.2016 19:49    Post subject: Reply with quote

Her var det mye kålerabi synes jeg:

Skal vi seriøst begynne å diskutere Nordvik igjen? Det navnet har blitt dratt opp mange ganger her inne, men han vil aldri bli god nok. Glem det.

Stengel er ung, norsk og sikkert ikke veldig dyr. Det er det eneste positive jeg ser med han. Langt unna det nivået vi trenger, og ærlig talt ser jeg ikke noe stort potensial i han.

Det aller verste er kanskje at noen mener at Forren og Demidov er på samme nivå som Bjørdal. Sistnevnte er en ok norsk stopper, de to andre er 2 av Norges beste stoppere. Demidov er i knallform nå, Forren må trenes til toppformen. Begge de to ville vært en soleklar forbedring fra Bjørdal hvis de fikk en god oppkjøring for oss.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 12.11.2016 20:18    Post subject: Reply with quote

trøndergutten Tommel'n opp!
Virker som mange ønsker middelmådige spillere som Nordvik og Wangberg med begrunnelsen av at det gir bredde (og er trøndere). Men hva skal vi med bredden når de aldri blir gode nok til å spille for oss? Vi kan ikke lete etter stallfyll, da blir aldri stallen god nok. Vi må lete etter kvalitet eller stor potensiale, så får de som mislykkes heller være den stallfyllen.

iconbit som vanlige med vettuge tips. Daniel Høegh virker interessant.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 13.11.2016 05:04    Post subject: Reply with quote

Enig her. Nordvik har ingenting i RBK å gjøre. Burde forbys å nevne han igjen f.o.m.

Daniel Høegh, spennende!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.11.2016 10:23    Post subject: Reply with quote

Hehe, er det mulig å diskutere en så dårlig fotballspiller som Nordvik?????

Nei, SIB har en kjempejobb foran seg. Samtlige spillere har stagnert eller blitt dårligere i år, bortsett fra Reitan. Svært skuffende sesong rett og slett.

Jeg forventer 5 klare forsterkninger. Midtsopper, 1-2 sentrale midtbanespillere, ny ving, og en kraftig spiss. Kommer ikke dette blir det nok en kjedelig sesong. Er svært skeptisk til at det ikke har skjedd ting allerede.

Håper det blir en kvass evaluering av sesongen. Dette holder ikke for fem flate øre. Måten vi vinner serien på er ikke godt nok. Opptreden i Europa var skammelig. Og siste del av sesongen var en pinlig opptreden. Flesteparten av kampene har vært kjedelig mot kjempe dårlige lag.

Daukjøttet som SIB har hentet kan selges umiddelbart.
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 13.11.2016 10:51    Post subject: Reply with quote

Med en sånn dommedagsanalyse foreslår jeg at du finner deg et annet lag å følge, Senador.
Norsk og skandinavisk fotball vil aldri bli bra nok til å tilfredsstille dine forventninger.
Real Madrid kanskje?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.11.2016 11:49    Post subject: Reply with quote

Den handlelista di, senador, kommer til å koste omkring 100 millioner. Om vi kjøper alle de spillerne du vil ha, tror du at vi kommer til CL?

Eller er sjansen større for at vi vinner serien igjen men snubler i kvalikk slik vi gjorde under storsatsingen for seks/sju pr siden?
Back to top
krisolevj
Junior

PostPosted: 13.11.2016 16:11    Post subject: Reply with quote

Kan ikke tenke meg at forslaget om Nordvik var ment seriøst fra posterens side. Han sier jo at Nordvik er ung, men han er 29 år gammel. Når det kommer til Demidov og Forren så mener jeg at begge er grovt overvurdert av mange. Demidov har levert en ganske god sesong for Brann, men den defensive tilnærmingen til laget gjør at han får særdeles gode arbeidsforhold. Forren ville nok eventuelt gjort det helt ok for Rosenborg, men han er absolutt ikke en spiller som vil heve nivået i førsteelleveren nevneverdig. Han har vært helt katastrofe for landslaget mot den type spisser man møter i en EL-playoff.

Slik jeg ser det er det største problemet ved både Demidov og Forren at de ikke har fysikk til å hevde seg 1 mot 1 ute i Europa. De er alt for trege til å holde følge med hurtige spisser, og vil ikke kunne gi eventuelle oppspillspunkt nok motstand i lufta. Dette vil også bli et problem i Tippeligaen da man ofte står med veldig høy forsvarslinje, og dermed er sårbare mot kontringer fra raske spisser. Sats heller på å hente inn et fysisk beist som har forutsetninger for å stoppe alle, også får man heller godta noen mangler i andre ferdigheter.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.11.2016 20:10    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Den handlelista di, senador, kommer til å koste omkring 100 millioner. Om vi kjøper alle de spillerne du vil ha, tror du at vi kommer til CL?

Eller er sjansen større for at vi vinner serien igjen men snubler i kvalikk slik vi gjorde under storsatsingen for seks/sju pr siden?

Med RBK sin kompetanse på spillerlogistikk kan det fort bli dyrt dessverre. Trist å se at de ikke evner å hente billig kvalitet.

Jeg mener det ikke er vanskelig å komme seg til Europa. I år møtte vi rimelig middels motstand og slapp inn pissmål. Helt utrolig.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.11.2016 20:20    Post subject: Reply with quote

Som så mange ganger før er jeg enig med analysen, men ikke med løsningen din.
Det er selvfølgelig et par plasser hvor vi kan forbedre. Spesielt en posisjon som er så essensiell for spillestilen vår som sentral midtbane.

Men viktigst er hva som skjer på treningsfeltet og de taktiske valg som tas før og underveis i kamp. Det er problemer man ikke kan kjøpe seg ut av.

Det er du sikkert enig i. Men vi bør ikke sparke Ingebrigtsen. Om det er konklusjonen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.11.2016 21:54    Post subject: Reply with quote

Viktigste singeringen er å forsterke trenerapparatet slik at vi kan få bedre struktur på det defensive og taktiske.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 13.11.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Hva med Andreas Nordvik? Trønder, ung, billig og med viktig erfaring fra 3 ligaer (Superligaen, TL, OBOS). Kanskje ikke som et utpreget førstevalg, men som backup og utfordrer. Tilfører sårt tiltenkt fart i forsvaret og har OK pasningsfot og duellstyrke.

En skikkelig erstatter for Høiland. Regner med at han står på Hoftuns blokk.

Alle som trodde Nordvik var et seriøst forslag bør kanskje ta på seg sarkasme brillene? Føler meg ganske sikker på at Brødsmula var i det spøkefulle hjørnet da han lanserte unge Nordvik (30 år neste sesong) som erstatter for Høiland (sist sett i RBK trøye i 2013).

Men men... artig å se folk reagere som om det var et seriøst forslag da.
sidney
Veteran

PostPosted: 13.11.2016 22:41    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
robbie wrote:

Med RBK sin kompetanse på spillerlogistikk kan det fort bli dyrt dessverre. Trist å se at de ikke evner å hente billig kvalitet.

Jeg mener det ikke er vanskelig å komme seg til Europa. I år møtte vi rimelig middels motstand og slapp inn pissmål. Helt utrolig.

Hva synes du om 89-sesongen til Eggen, Senador? Burde vi bare sparket han, eller burde vi byttet ut spillerne også?
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 00:29    Post subject: Reply with quote

At Eggen lyktes etter flere år er ikke noe argument for at Kåre og SIB vil gjøre det samme. Da kunne vi hypotetisk sett gitt Perry like mange år som Eggen. SIB og Kåre har uten tvil en stor jobb forran neste sesong.
robbie
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 09:21    Post subject: Reply with quote

Det er jo ganske åpenlyst Vollrik. Poenget er vel mer at Senador har urealistiske forventninger. Og Eggen ville vært i trøbbel både i 89 og 91 og man bruker Senador-standarden.

Jeg vokste opp i CL-tida sjøl. Jeg var 12 da vi tok Milan. 13 da vi slo Real. Som så mange andre på den tida ble jeg også vant til suksessen og tok den for gitt.

Jeg var genuint skuffet over at vi ikke klarte å komme oss tilbake til kvartfinalen. Men i likhet med de fleste andre har jeg lært å sette ting i perspektiv. Jeg ser mye europeisk fotball og jeg ser nå hvor utrolig priviligerte vi var på 90-tallet.

Eggen sjøl klarte ikke å reprodusere slutten av 90-tallet. Om man skal legge lista på det nivået er man dømt til å bli skuffet.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 12:01    Post subject: Reply with quote

Problemet er at strofen "ja men Eggen hadde jo 7 år" kommer hver gang noen har en kritisk mening om Kåre eller SIB.

Ja man vil trolig bli skuffet om man legger lista på kvartfinale i CL, men det finnes flere nivå mellom kvartfinale og det å ryke i EL-Kvall mot middelmådigheten Austria Wien.

Om laget skal utvikle seg videre må vi ha forsterkninger + at Kåre må bli bedre fra benken. Og dette må det gå an å påpeke uten at folk kommer med; "ja men Eggen hadde jo 7 år". Det er kun et argument for at kontinuitet kan lønne seg. Men skal man argumentere for at det bør gis til Kåre og SIB, må man begrunne hvorfor de vil lykkes over tid.
robbie
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 12:45    Post subject: Reply with quote

Jeg synes at deler av problemet er at vi ser ned på lag som Austria Wien. De er en stor klubb i en stor by i et land som er like fotballgalt som Norge.
Om vi ikke er 100% fokusert og er 100% forberedt både fysisk, mentalt og taktisk, så har vi ingen rett til å forvente å slå lag som det der.

Om vi bruker 100 millioner på nye spillere har vi ingen garanti for at vi ikke ender opp som en norsk utgave av Red Bull Salzburg som brenner penger men aldri klarer å komme til CL.

Jeg er ekstremt kritisk til de taktiske valgene Kåre tok underveis både på Kypros og mot Austria, men dette er ikke lag som normalt skal være lavere i hierarkiet enn oss.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 13:43    Post subject: Reply with quote

Jeg gir blanke i hvor fotballgale de i Østerrike er, det jeg bryr meg om er hvor gode de er. Glem heller ikke at Jan Jønsson, en av de mest utskjelte trenerene her inne, slo Austrias byrival Rapid Wien både hjemme og borte i 2012.

Problemet er at lag som Austria har blitt undervurdert i en forlengelse av at Tippeligaens fall i nivå ikke har blitt tatt på alvor av klubber som Rosenborg, Molde, Godset og Odd. Kåre og SIB har alt for lenge kunne gjemt seg bak at vi er overlegne i hjemlig liga, en liga som ikke har vært dårligere siden 2005 og kanskje enda tidligere.

Jeg tror det er fullt mulig å få et bedre lag en vi har idag uten av vi trenger å bruke 100 mill.
robbie
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 14:25    Post subject: Reply with quote

Ja. Det er derfor jeg er overbevist om at Trond Sollied ikke ville tatt ut Mike Jenssen og lagt om til 5-2-3 i det 90. minutt av en viktig kvalikkamp. Han ville heller ikke ha sendt ut et lag hjemme mot en europeisk motstander med tre-fire meter mellom spillerne på midtbanen.

Dette er små taktiske tweaks som utgjør en stor forskjell når man møter lag på høyere nivå enn hva man er vant med. Det er også tweaks som er viktige i en Eggensk/Michelsk stil. Man kan ikke bare sende spillerne ut i 4-3-3 så er man automatisk Rosenborg. Det er mye mer komplisert enn det.

Det nytter ikke å bruke 10-15 mill på ny spiss, om laget er akkurat like uorganiserte neste sommer.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 14:39    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært mulig å fått inn Sollied i en litt lignende rolle som den Eggen har nå? Det hadde vel ikke skadet å få enda et perspektiv på tingenes tilstand.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 15:05    Post subject: Reply with quote

Spoers om timingen er riktig.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 14.11.2016 15:33    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jeg gir blanke i hvor fotballgale de i Østerrike er, det jeg bryr meg om er hvor gode de er.

Er de så dårlige da? Ligger for øyeblikket an til å gå videre fra gruppa i EL. Apoel på sin side leder gruppa over blant annet olympiakos.

Jeg tror vi her inne undervurderer både AW og Apoel. Begge ligger an til å gjøre det mye bedre enn det vi gjorde i fjorårets EL-spill, da vi visstnok var mye bedre enn vi er i år.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 178, 179, 180  Next
Page 26 of 180

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb