View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.11.2016 12:22 Post subject: |
|
|
Når jeg tenker meg om så er nok de ekstraordinære kostnadene i sommer/i år hovedsaklig pga utbetalinger av kontrakter.
Gamst, Riski, Nielsen og Dorsin har nok alle fått utbetalt en pakke for å dra, i større eller mindre grad. Pluss på noen Sign on fees på nye spillere og lånekostnader, så ble det vel mer enn forventet, selv om kvaliteten på erstatterne har vært altfor lavt. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 07.11.2016 20:07 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Ikke vær gnien 'a, Messi. Si hvem vi kjøper. |
Etter at Marit (kona til Tettey) sa at det er greit med en siste kontrakt med Norwich, tør jeg ikke si noen ting. Da jeg trodde det var en done deal. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 07.11.2016 20:24 Post subject: |
|
|
Hva tenker folket her inne om Edwin Gyasi? Virker som en spennende spiller? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 08.11.2016 01:57 Post subject: |
|
|
Breaking news:
VGsporten har lagt ut bilde på instagram der det står:
RBK-Kåre jakter på disse U21-spillerne
Med bilde av Birger Meling, Anders Trondsen, Mathias Normann og Kristoffer Haraldseide.
Positiv til alle bortsett fra sistnevnte. Sett han i 2 U21-landskamper. Ikke en back som liker å angripe. Er den spilleren som er svakest. Taper endel dueller, ikke god nok 1v1. Farten er jeg usikker på, men den er ikke allverden.
Han styrke er kanskje innlegg og slå dødballer.
Ellers håper jeg at vi får inn Birger Meling. God spiller! Anders Trondsen er veldig godt defensivt, mangler endel på kreativitet offensivt. Ville valgt Normann fremfor Trondsen. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.11.2016 09:43 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/fo.../23841588/
Her er artikkelen:
Quote: | De er unge, fremadstormende og norske. Mathias Normann (20), Birger Meling (21), Anders Trondsen (21) og Kristoffer Haraldseid (22) er spillere som Rosenborg vurderer å kjøpe foran 2017-sesongen. I tillegg er også den langt mer erfarne Vegard Forren (28 ) på trøndernes ønskeliste. |
Da er vi ihvertfall klare over lista og profilen, så slipper vi å håpe på noen virkelige klassespillere inn i dette vinduet også. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.11.2016 09:59 Post subject: |
|
|
Viss det blir nedrykk til sommeren for St.Pauli blir det kanskje enklere å få hentet allsidige Hedenstad....:
http://www.adressa.no/100...856379.snd
Ellers så er det gode navn på den lista i VG blant disse forsvarsspillerne, midtbanegutta holder derimot ikke mål pdd. Vi må også ha bedre spillere på kantene og disse må ha god helse! |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 08.11.2016 11:40 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | http://www.vg.no/sport/fo.../23841588/
Da er vi ihvertfall klare over lista og profilen, så slipper vi å håpe på noen virkelige klassespillere inn i dette vinduet også. |
SIB har selv stått og sagt indirekte at det trengs noen "topper". Han kan umulig snakke om Forren eller Trondsen når han snakker om disse toppene. Hvis Trondsen, Forren og Meling f.eks. kom inn sammen med et par av disse "toppene" så er imidlertid et par solide U21 spillere (og en fastfood junkie) ikke dårlige signeringer. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 08.11.2016 11:49 Post subject: |
|
|
Huff. Jeg synes det virker fryktelig passivt og si at vi må finne spillere som vi kan utvikle. Mike Jensen kom gratis og var en ferdig utviklet god spiller. Det finnes mange flere av det kalibret. Vi må bare finne dem.
Vi burde hentet spillere som forsterker oss og som har gode ferdigheter som vi mangler. Keita,Gyasi,Adegbeenro.
På den listen der så tror jeg nesten ingen vil forsterke oss nevneverdig. Hvis vi konsekvent skal kjøpe middelmådighet så er det fort gjort å bli middelmådig.
Birger Meling er den eneste som fremstår som en liten forsterkning på den listen der. Å kjøpe unge norske helt ok spillere hever ikke kvaliteten på laget.
Bedre å kjøpe en klassespiller enn 10 middelmådigheter. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.11.2016 11:54 Post subject: |
|
|
Men skal også være en selgende klubb, og om vi klarer å ta disse unge talentene opp et par nivå kan vi antageligvis selge de videre med forbanna god profitt. Men vi må såklart ha en balanse der. |
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 08.11.2016 12:31 Post subject: |
|
|
I vÃ¥r nÃ¥værende første ellver er Midtsjø den yngste med sine 23 Ã¥r, er avgjort plass for Ã¥ fÃ¥ inn noen talnter her⚽️ |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 09.11.2016 09:21 Post subject: |
|
|
Synes ikke denne lists er noen grunn til å fortvile. For det første fordi Rosenborg har lagt seg til en strategi/stil der spillere man er seriøse på sjelden figurerer op slike lister - og for det andre fordi alle disse (minus Forren evt) er spillere som har potensial til å vokse seg til klipper/eksportartikler. Har sett verre navn, for å si det sånn. Dette er mange knepp opp fra Kjell Roar Kaasa
Ellers er det som det påpekes kommet drypp om at det skal leitet aktivt etter tilvekst på hylla over dette. Regner med en nærliggende strategi igjen er å hente 'hjem' mislykkede nordiske eksporter i relativt store ligaer. Hvis noen med tid hadde hatt lyst til å produsere en liste over slike navn så kan vi jo kanskje se konturene av mulige vintersigneringer der... _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
lightning Junior
|
Posted: 09.11.2016 11:57 Post subject: |
|
|
Spillere som bør hentes inn bør være i alderen 25 og nedover. Da har de sine beste år foran seg, og vil fortsatt ha videresalgsverdi.
Etablerte spillere som nærmer seg 30 bør kun hentes unntaksvis. Disse er, som oftest, dyrere, mer skadeplaget og vil stagnere ganske fort. Femårskontrakter til spillere som Moa er noe man bør holde seg unna for enhver pris. Tror kanskje ikke Forren er like ille som Moa pga at han ikke er like avhengig av eksplosivitet i spillet, men særdels skeptisk til å hente ham. U21-spillerne som nevnes er de rette om man skal hente nordmenn. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 09.11.2016 15:55 Post subject: |
|
|
Jeg mener sentrallinja bør bestå av etablerte spillere. Unge talenter svinger ofte i spillet, og om man ser på spillerne som har dominert i Tippeligaen sesongen igjennom de siste årene, er det mange fra 27 og opp.
Slik jeg ser det er type "Mikekjøp" ideelle. Leverer fra første dag, og kan potensielt bli karriæren ut. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.11.2016 19:08 Post subject: |
|
|
Vil ha en ny stopper! Enten som har stort potensiale eller går rett inn i laget.Tore har dessverre mistet nivået sitt.Skjelvik er litt som basma var i forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.11.2016 20:56 Post subject: |
|
|
Sagbakken sier at Troost-Ekong er "hetere" på en stund og at det kan skje noe der på podden med Lunna. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 10.11.2016 22:36 Post subject: |
|
|
I samme podcast ble Birger Meling nevnt som het, mens Bertilsson ble nevnt som fortsatt på radaren |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 11.11.2016 20:03 Post subject: |
|
|
Hva tenker folk om Herman Stengel som nytt midtbaneanker? Ikke en ønskespiller for min egen del, men interessant å høre andre sine tanker.
Forutsatt at man ser bort fra agenten. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 11.11.2016 20:25 Post subject: |
|
|
Stengel, en spiller som ikke har utviklet seg 1 mm etter fylte 16. Syltynt forslag. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.11.2016 21:30 Post subject: |
|
|
En spiller som etter sigende ønskes bort fra VIF er vel neppe god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 12.11.2016 06:44 Post subject: |
|
|
For min del er Stengel inne blant spillerne i den kategorien som er mest interessant å følge av rent økonomiske grunner. Unge norske spillere som har en del erfaring på toppnivå, men som ikke har fått et definitivt gjennombrudd. Spillere som muligens har vært påvirket av manglende sportslig kompetanse i sine klubber, noe som definitivt har vært tilfelle å både Stabæk og Vålerenga. Spillere som ikke lenger har noe som helst hype rundt seg, og dermed ikke har en inflatert pris.
Det er ikke slik at et talent bare dør ut fordi man ikke har hatt stor sportslig suksess som 21-åring. Midtsjø var også et stort talent som 16-18 åring, men hadde kun en ok sesong i Sandnes Ulf å vise til før han fylte 21 år. Jeg har ikke sett Stengel nok i de siste sesongene til å uttale meg om han har et stort nok talent til å bli hentet til Rosenborg, men med den nåværende midtbanekonstellasjonen så er det lite risiko forbundet med å hente Stengel.
Mitt fremste ankepunkt mot Stengel er at jeg rett og slett ikke klarer å se for meg ham som anker. Han er mer lik Mix eller Fossum enn Selnæs. |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 12.11.2016 12:09 Post subject: |
|
|
Angående midtstoppere så håper jeg at man klarer å hente Troost-Ekong. Dette er en spiller som vil heve toppnivået i laget fra dag 1 og som sannsynligvis blir solgt til utlandet for en pen sum i løpet av 2-3 år. Rosenborg er i en situasjon der man ved å hente slike spillere både kan heve det sportslige nivået på kort sikt, og styrke økonomien (ved videresalg) på lang sikt. Når man ikke har rike onkler i bakhånd så er dette måten å bygge lag på, slik at man ender opp i samme kategori som dagens FC København. Et spillerkjøp gir etterhvert salg med profitt, profitten brukes til å kjøpe 3 lovende spillere, 2 av disse slår til og blir solgt videre med profitt, dette investeres igjen i nye lovende spillere, osv.
Hvis man dermed ender opp med å bruke lønnsbudsjettet på Demidov og Forren så snakker vi to midtstoppere på samme nivå som Johan Lædre Bjørdal på kort sikt, og et pengesluk på lang sikt. Dvs. at vi i beste fall oppnår null utvikling, men mer sannsynlig utvikling i negativ retning.
Edit: kan legge til at en spiller som Mix Diskerud går inn i samme kategori som Forren og Demidov. For all del, dette er spillere som kunne hatt en rolle i troppen hvis de hadde tjent under 1 mill i året og tålt å sitte på benken, men når man ser at man må betale 3 mill i året for Forren og Demidov så er det null verdi igjen. Mix tjener vel 6-7 mill i USA og ble i vår kåret til den mest overvurderte spilleren i MLS (kåret av spillerne selv). |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 12.11.2016 13:21 Post subject: |
|
|
Hva med Andreas Nordvik? Trønder, ung, billig og med viktig erfaring fra 3 ligaer (Superligaen, TL, OBOS). Kanskje ikke som et utpreget førstevalg, men som backup og utfordrer. Tilfører sårt tiltenkt fart i forsvaret og har OK pasningsfot og duellstyrke.
En skikkelig erstatter for Høiland. Regner med at han står på Hoftuns blokk. |
|
Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 12.11.2016 16:25 Post subject: |
|
|
Kjøpe Stengel? Handle med Krim-Jim over en lav sko? Ansette Inge Andre Olsen også da eller?
Den hellige treenighet kan gjenskapes på brakka. |
|
Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 12.11.2016 17:16 Post subject: |
|
|
Alltid lett med etterpåklokskap men slike spillere må det jo finnes mange av rundt i storklubbene
http://www.sporten.com/ny...na-spiller _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 12.11.2016 17:21 Post subject: |
|
|
Brødsmula wrote: | Hva med Andreas Nordvik? Trønder, ung, billig og med viktig erfaring fra 3 ligaer (Superligaen, TL, OBOS). |
Erfaring, ja, men ikke nivå til Superligaen. Esbjerg ligger sidst i tabellen og lukker flest mål ind af alle lag. Han har været dårligere end Semb var i Brøndby og Bjørdal var i AGF. Vi har mulighed for at hente midtstoppere af langt bedre kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
|