| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 11:01 Post subject: |
|
|
Er jo litt enig. Ellers blir det fort slike Europa-kamper:
Kjøpelag 237 "Rosenborg", Trondheim, mot kjøpelag 113 "Sparta", Praha.
Hvem er heldigst og dyktigst med kjøp av utlendinger, liksom. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.09.2016 11:21 Post subject: |
|
|
| Så er det slik at svensker og dansker også er utlendinger da. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 11:25 Post subject: |
|
|
Seff. Mitt innlegg er vel mest relevant for trønderprosenten. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.09.2016 11:33 Post subject: |
|
|
Og der er jeg helt enig, så høy andel trøndere vi klarer, derfor viktigheten av å bruke kvalitet og ressurser på talentutviklingen, noe vi er best på i Norge.
Derfor jeg kontret med 75% trøndere, for det viktige for meg er antall trøndere, ikke antall dansker og svensker. Gjør meg absolutt ingenting om det hadde vært en Annan istedenfor en Vilhjalmsson, eller en Gersbach istedenfor en Rólantsson.
Det betyr noe at det er en Svensson istedenfor en Jääger og en Midtsjø istedenfor en Lindkvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.09.2016 12:55 Post subject: |
|
|
Hvordan man kan forvente å slå Apoel og Austria W når de henter de best tilgjengelige spillerne de kan finne med hele verden som handlebase uavhengig av nasjonalitet mens vi henter utelukkende fra Norge er for meg en gåte.
Er den best tilgjengelige spissen nkleko nkleko fra Gambia må vi hente han fremfor å satse på en junior som ikke er god nok.
Fint med trøndere men bare hvis de er de beste spillerne vi kan få tak i på den aktuelle plassen. Bra at det er en Svensson fremfor en Jaager siden Svensson er den beste spilleren av de to. Fokus må være best mulig kvalitet i alle posisjoner uavhengig av nasjonalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 20:22 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Fint med trøndere men bare hvis de er de beste spillerne vi kan få tak i på den aktuelle plassen. Bra at det er en Svensson fremfor en Jaager siden Svensson er den beste spilleren av de to. |
Her er jeg uenig. Jeg mener vi skal satse på de beste trønderne, og så bruke penga på å kjøpe inn kvalitet i posisjoner der det ikke er trøndere på ålreit nivå. Når Svensson er god og trønder bruker vi ham, selv om det skulle dukke opp en bedre utlending. Så lenge vi trenger en topp stopper, en topp target-spiss og en topp midtbanegeneral er det meningsløst å "utkonkurrere" trøndere.
En ting er økonomien - vi tjener på å utvikle gode spillere og selge dem.
En annen ting er tilskuerinteressen - jeg tror vi trekker flere på kamp ved å ha trøndere på banen.
En tredje ting er påvirkningen på talentarbeidet - unge gode spillere ser at det nytter å jobbe knallhardt, fordi RBKs a-lag er en reell mulighet om man blir god nok. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.09.2016 20:40 Post subject: |
|
|
Den dagen Salmar Rosenborg med elleve brasilianere møter Red Bull Leipzig med kun nigerianere er i alle fall MITT engasjement for fotball over og forbi. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.09.2016 20:58 Post subject: |
|
|
Hva synes vi om forslaget å redusere frie spillere fra 9 til 6 da? På en måte tvinges klubbene til å kutte ned bruken av utenlandske spillere, samtidig stiller det oss i en dårlige konkurransesituasjon hvis vi har ambisjoner i Europa. Bjørnebye er sterkt kritisk i Adressa i dag og jeg er ganske enig med han kjenner jeg. Argumentet med at Dahl Reitan nyter godt av å trene med spillere som Mike og Vilhjalmsson er godt.
Problemet oppstår når disse frie plassene blir brukt på unødvendige spillere og de igjen tar plassen til lokale spillere. Men det kan jeg ikke si har vært et spesielt stort problem hos oss. Det er vel heller i klubber som står presset med ryggen mot veggen mtp nedrykk osv hvor slikt oppstår. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 22.09.2016 20:59 Post subject: |
|
|
Jeg er også uenig med meg selv i det første punktet ditt der haavarl .
Dvs så lenge trønderen det er snakk om er god nok da. Svensson er jo definitivt god nok. Også enig i at vi har flere andre posisjoner som er mer prekære. Mitt poeng var egentlig bare at de må være gode nok. Vi kan ikke bruke spillere bare fordi de er trøndere. Kvaliteten må være god nok. Kunne gjerne tenkt meg bare trøndere på laget jeg, men da hadde vi jo ikke blitt gode nok til å vinne tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 24.09.2016 19:21 Post subject: |
|
|
Da var gullet boks Jeg sitter likevel igjen med en litt bittersøt følelse siden europaspill glapp. Dette laget har en utrolig god treningskultur, vi har solid økonomi, vi har en hovedtrener som ønsker å være her å utvikle laget videre. Fundamentet er på plass, nå syns jeg det er helt legitimt å kreve forsterkninger.
- Andre Hansen er en klassekeeper som må beholdes for en hver pris. Jeg var en av de som tenkte at ALK kunne gjøre det levelig å miste Hansen, men det er det overhodet ikke. Den mannen fortjener å være på lønnstoppen i RBK. Ny kontrakt hver så snill.
- Vi trenger en duellsterk og spillende stopper. En som går inn og vesentlig styrer forsvaret.
- Midtsjø er ikke god nok for å være fast i eleveren. Han har sine gode kamper, men han har alt for mange dårlige. Stabilitet er for meg et alt for undervurdert kriterie for kvalitet. Jeg tror sterkere konkurranse må til for å heve minstenivået hans.
- Vi trenger (fremdeles) en sentral midtbanespiller med ro og defensive egenskaper. Jeg tror ikke vi skal være naive nok til å tro at vi finner en med hele pakken Selnæs hadde, som både hadde den defensive og offensive dimensjonen, men jeg tror vi kan finne en som er enda sterkere defensivt, og det er det vi trenger for å ta neste steget nå. Defensive kraftpakker med god teknikk og ro produseres på samlebånd på kontinentet sør for vårt, æ si itj meir.
- Det bør være plass til en ving til. Det er såpass mye skader på de vi har og jeg tror på større konkurranse mellom våre viktigste angrepsvåpne. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 24.09.2016 19:41 Post subject: |
|
|
| ...det tok lang tid... |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 24.09.2016 22:34 Post subject: |
|
|
| Norden lok har rett i alt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 24.09.2016 22:53 Post subject: |
|
|
| Den største tabben vi kan gjøre når vi er på topp og alt ser rosenrødt ut er å ikke forsterke, å være fornøyd og tenke at det vi har er godt nok. Vi bør tvert imot utnytte momentet og attraktiviteten vi har som klubb til å forsterke oss ytterligere før 2017. Vi har noe bra å bygge på. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.09.2016 01:27 Post subject: |
|
|
Med årets Europa-resultater tror jeg ikke noen synes det er bra nok. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 25.09.2016 01:46 Post subject: |
|
|
Lett absurd påstand så lenge Gytkjær ser ut til å nå 20 mål på en sesong, men jeg tror vi trenger en ny midtspiss også.... Vi trenger noen som kan bidra i større grad. En goalgetter er vel og bra i tippeligaen, men Gytkjær blir for lett i andre sammenhenger.
Forøvrig synes jeg Vilhjalmsson har bidratt vanvittig mye i år - både på midtbanen og på topp. Skulle gjerne sett han som førstevalg i begge posisjoner. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.09.2016 01:49 Post subject: |
|
|
| Gytkjær er perfekt. Akkurat ikke god nok til å tiltrekke seg interesse fra utlandet, men god nok til at vi kan bygge laget med han på det. 20 seriemål i Tippeligaen er imponerende, og når vi blir ennå bedre å bruke han og han blir ennå bedre til å hjelpe laget utover mål så blir dette skikkelig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 25.09.2016 07:27 Post subject: |
|
|
For meg er dessverre ikke Gytkjær spissen som skyter oss til Europa!
20 mål er sterkt i første sesongen, men mange av målene er på sjanser vi ikke spiller oss til i Europa!
Jeg tror vi må ha en spiss med ekstremferdigheter, som også er i stand til å skape sjansene selv når vi møter veldig god motstand.
Enten i form av duell/luftstyrke, ekstrem fart eller andre parametre....
Jeg ser fortsatt ikke at Gytkjær innehar noen av disse egenskapene.
Men hvem denne spissen er, har jeg ingen formening om pt, |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 25.09.2016 10:17 Post subject: |
|
|
Vi skal være både sveisblinde og gå med med skylapper, hvis vi som supportere skal gå rundt å være misfornøyd med en spiss som scorer 20+ mål i serien, og blir toppscorer i Norge. Det er ikke Gytkjærs feil alene at vi ikke kom til Europa.
Gytkjær startet riktignok vårsesongen famlende og med litt høye skuldre. Forventningspresset fra oss utålmodige supporterne var jo enormt, og han slet med å innfri. Egentlig trengte spilleren selv bare nok tid til å finne ut av RBK.
Det tar tid å omstille seg fra å spille i en "liten" klubb som Haugesund, til å skulle gå rett inn å dominere i Norges beste fotballag.
Det tok noen runder på våren, og som vanlig var folk utålmodige, og begynte å tvile.
Men faktum er at det Gytkjær har levert varene fra ca runde 7-8 , og fram til nå.
Jeg tenker heller sånn... Vi er heldige som kan glede oss over å ha en så målscorende spiller. Pr 25.09.16 har han 18 mål på 25kamper. Det gjenstår fortsatt 5 matcher. Hvis målsnittet holder koken, kommer Gytkjær sansynligvis til å score 4-5 til, og ender opp på ca 22-23 scoringer ved sesongslutt. I tillegg har vi inntil 2 kamper til i cupen
Jeg rangerer Christian Gytkjær sammen med tidligere store målscorere i RBK som Søder, Rushfelt, og Harald Martin Brattbakk. Det er jaggu ikke dårlig i en debutsesong. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.09.2016 11:02 Post subject: |
|
|
Han er en Brattbakk som skriker etter en Rushfelt ved siden av seg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 25.09.2016 11:49 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Han er en Brattbakk som skriker etter en Rushfelt ved siden av seg. | Svært godt sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.09.2016 08:20 Post subject: |
|
|
Er dette klubben vår?
- Alle andre er så dårlige.
- Vi kommer til å være gode i mange år fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.09.2016 08:23 Post subject: |
|
|
| JB wrote: |
Jeg rangerer Christian Gytkjær sammen med tidligere store målscorere i RBK som Søder, Rushfelt, og Harald Martin Brattbakk. Det er jaggu ikke dårlig i en debutsesong. |
Feil. Dette er en tap-in spesialist som kommer til kort når det blir dugelig motstand. For treg. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.09.2016 08:52 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | Er dette klubben vår?
- Alle andre er så dårlige.
- Vi kommer til å være gode i mange år fremover. |
Dette er klubben vår:
- Vi er for dårlige til å ha noe i europacupene å gjøre
- I Norge er vi derimot suverene
- Fordi alle andre er enda svakere
- Og vi regner med å være minst like gode i Norge i årene fremover
- Så får vi se hvor mye bedre vi klarer å bli vs. medium europeisk motstand _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.09.2016 09:00 Post subject: |
|
|
Det eneste som er sikkert er at etter ett sekund spilt neste sesong leder vi serien. En delt serieledelse sammen med alle andre lagene i serien. Neste år starter vi nemlig med like høy poengsum som alle de andre lagene.
Mer ydmykhet takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.09.2016 09:40 Post subject: |
|
|
Enig med deg der Konesseur. Vi var klart best denne sesongen. Hvilket er fantastisk . Dog ingen automatikk i at vi er det neste år selv hvis vi beholder alle våre beste. Presterer vi det samme neste år som i år bør alle være strålende fornøyd. Det er ingen lag i Europa som spaserer seg inn til champions league. Man kan heller ikke forvente at norges beste lag av en eller annen grunn skal være så mye bedre enn Østerrikes beste klubblag osv.
Vi må bevise at vi er best i Norge neste år også og det kommer til å bli vanskeligere enn det var i år. Det kreves beinhard jobbing og kontinuerlig forbedring av spillerstallen. |
|
| Back to top |
|
 |
|