| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Huber Veteran
|
Posted: 18.08.2016 11:37 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Mike Jensen er den eneste Indreløperen på omtrent samme nivå, så står på det om at Konradsen er den beste norske i Tippeligaen, på tide han får spille der.
Skulle virkelig vært interessant å se hvem SIB har på lista mot neste vindu som kan bekle ankerposisjon. |
Fordelen med Konradsen som indreløper er vel mye av den samme som Villmansson i at det kan være med på å skape mer trykk i lufta. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.08.2016 12:05 Post subject: |
|
|
Litt mere enn det føler jeg.
Konradsen har fantastiske kvaliteter som indreløper, ikke bare hodestyrke og er selvsagt mye bedre enn vår elskede potet i den rollen. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 18.08.2016 12:39 Post subject: |
|
|
Jeg synes klubben har vært svært passiv i dette overgangsvinduet. Faren for at man tenker for langsiktig og overvurderer kvaliteten på spillerstallen pga at vi har dominert tippeligaen i år er stor. Alle de andre medaljekandidatene untatt odd at har solgt alle sine beste spillere i år og ikke fått erstattet dem. Det kommer de til å gjøre. Det kommer til å bli veldig mye vanskeligere å vinne neste år og vi må heve kvaliteten både på førstelaget og ikke minst på "reservene".
Jeg håper bare i klubben luller seg inn i en misforstått kontuitet hvor man ikke lenger fokuserer på å skaffe seg det best mulige laget men heller slår seg på brystet å sier seg fornøyd med det vi har. Fryktelig passivt når Kåre sier: "Skal vi kjøpe spillere som går inn og forsterker førsteelleveren vår, så koster de 15–20 millioner. Det er ikke penger vi er villig til å bruke".
Det er tull. Mike Jensen, Holmar,Bakenga, Bjørdal, Andre Hansen kom alle gratis. Det finnes selvfølgelig spillere som ville gått rett inn på førstelaget vårt og som ikke koster 15-20 mill. Det er "bare" et spørsmål om å være god nok til å finne dem. Vi må alltid prøve å forsterke laget og aldri være fornøyd med å stå stille . Vi må alltid prøve å forsterke og forbedre. Perfekt om Mike Jensen blir back-up på midtbanen fordi vi har skaffet oss tre indreløpere som er bedre enn han. Da kan man også rotere mer fordi kvaliteten i stallen er så god. Håper klubben til enhver tid prøver å høyne kvaliteten på spillerstallen og aldri slår seg til ro med at vi har et så godt lag at vi ikke kan skaffe bedre spillere. Akkurat i dette vinduet virker det slik men jeg håper det kun virker slik og ikke er slik. Det er fort gjort å bli selvtilfreds og naive. Da kommer et annet tippeligalag til å ta over tronen. Uansett har det blitt gjort en god jobb med å få oss tilbake som norges beste lag, jeg bare håper at vi fortsetter fremgangen. Stagnerer vi mister vi fort den posisjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 18.08.2016 19:47 Post subject: |
|
|
Om noen virkelig mener at vi ikke behøver nye spillere, så lurer jeg på hva i alle dager hva som er ambisjonene?
JA, vi har et lag som fint kan vinne serien... NEI, vi har IKKE et lag som kan gjøre særlig ut av seg i Europa! Flott med et mål på slutten i dag, men fy søren for en dårlig forestillig! |
|
| Back to top |
|
 |
Verstefar Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.08.2016 20:27 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig i at vi trenger forsterkninger, men jeg har forståelse for at sportslig avdeling mener at dette vinduet kanskje ikke er riktig tidspunkt for å hente de. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.08.2016 20:31 Post subject: |
|
|
| Hvis vinter og sommervinduet ikke var riktig vindu å signere forsterkninger, hvilket vindu er riktig? Og hvorfor var ikke vinter eller sommervinduet riktig vindu å forsterke? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.08.2016 20:36 Post subject: Re: Alexander Grünwald |
|
|
En "ny Selnæs" som er nesten 30 år, spiller i en helt annen posjon og er en totalt annerledes type?
Mjaaaaaaaa..... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.08.2016 20:42 Post subject: |
|
|
haha, men han hadde sinnsykt blikk og pasningsfot. var deilig å se en sånn spiller igjen selv om han spilte på Austria ><
Men man ser jo i dag at vi trenger en spiss som holder høyt nivå i boksen og kan score på få sjangser. Gyt kan jo bli bedre, men den missen idag fikk meg til å brøle "SELG SJITEN" og nesten ringe SIB og forlange ny spiss :p
Engasjement  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Verstefar Junior
|
Posted: 18.08.2016 20:43 Post subject: Re: Alexander Grünwald |
|
|
| Hedon wrote: |
En "ny Selnæs" som er nesten 30 år, spiller i en helt annen posjon og er en totalt annerledes type?
Mjaaaaaaaa..... |
Nuvel.
Han er god på sentral midtbane, har blikket, pasningen og skuddet.
At han er nesten 30 år betyr bare at han sannsynligvis ikke drar videre (Edit* han er bare 27).
Kan fint spille sentral midtbane til han er 34-35.
Last edited by Verstefar on 18.08.2016 20:49; edited 4 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 18.08.2016 20:46 Post subject: |
|
|
Frista til å rendyrke Gudi som anker, så vi får Konradsen opp til indreløper. Tror vi er tjent på det, spesielt i Europa. Da trenger vi en med det blikket og pasningsfoten. Går alt for tregt med Konradsen, og han evner ikke å slå de pasningene vi er helt avhengige av. Konradsen = Norges beste indreløper.
Ser det i dag også, AW tar han ut av kampen med å markere han og legge press. Da går spillet fullstendig i lås. Apoel gjorde det samme. At ikke flere lag i TL har skjønt det, får stå for deres egen regning. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 18.08.2016 20:52 Post subject: |
|
|
Folk har urealistiske forventninger. Noen krever 30 mill for Helland. Og så skal vi kjøpe en som er bedre? Hva krever dere for å slippe Gytkjær? Det er omtrent den prisen som kreves for å hente en på det nivået. Vi må følge med og analysere markedet etter spillere som av en eller annen grunn er verdt mindre enn hva ferdighetene tilsier. Og det kan ta tid. Vi traff godt med Konradsen. Bakenga blir bra. Vi må til Europa med det laget vi har for å tjene penger. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.08.2016 21:04 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hvis vinter og sommervinduet ikke var riktig vindu å signere forsterkninger, hvilket vindu er riktig? Og hvorfor var ikke vinter eller sommervinduet riktig vindu å forsterke? |
Vi forsterket da vitterlig i vintervinduet? Man kan selvsagt stille spørsmål til hvorvidt forsterkningene var gode nok, men det var i flere posisjoner fortsatt knyttet en del usikkerhet, og da bør man selvsagt ikke bruke store penger når vi nettopp er ut av økonomisk uføre.
Vi fikk inn Gudi, Gersbach, Rashani og Gytkjær.
Rashani og Gersbach har så langt vist seg å være solide forsterkninger, mens Gytkjær også stadig tar steg (gigantisk bom i dag til tross). Gudi er vel kanskje den mest usikre signeringen her, og har så langt ikke sett god nok ut.
I sommervinduet har vi så langt fått inn Bakenga og Kwarasay, etter min mening også gode signeringer. Samtidig har ingen spillere gått ut. Hadde den riktige spilleren banket på døren hadde vi nok forsterket, men hovedproblemet er at vi ikke vet hvorvidt vi er sikret inntekter og behov i form av e-cupspill.
Skulle vi klare et gruppespill i europa i år tror jeg forsterkningene i vinter vil være bedre enn de vi kunne skaffet nå, med den usikkerheten som er rundt økonomien når vi ikke vet om vi har litt ekstra grunker mellom fingrene. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 18.08.2016 21:10 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hvis vinter og sommervinduet ikke var riktig vindu å signere forsterkninger, hvilket vindu er riktig? Og hvorfor var ikke vinter eller sommervinduet riktig vindu å forsterke? |
Vi forsterket da vitterlig i vintervinduet? Man kan selvsagt stille spørsmål til hvorvidt forsterkningene var gode nok, men det var i flere posisjoner fortsatt knyttet en del usikkerhet, og da bør man selvsagt ikke bruke store penger når vi nettopp er ut av økonomisk uføre.
Rashani og Gersbach har så langt vist seg å være solide forsterkninger, mens Gytkjær også stadig tar steg (gigantisk bom i dag til tross). Gudi er vel kanskje den mest usikre signeringen her, og har så langt ikke sett god nok ut.
I sommervinduet har vi så langt fått inn Bakenga og Kwarasay, etter min mening også gode signeringer. Samtidig har ingen spillere gått ut. Hadde den riktige spilleren banket på døren hadde vi nok forsterket, men hovedproblemet er at vi ikke vet hvorvidt vi er sikret inntekter og behov i form av e-cupspill.
Skulle vi klare et gruppespill i europa i år tror jeg forsterkningene i vinter vil være bedre enn de vi kunne skaffet nå, med den usikkerheten som er rundt økonomien når vi ikke vet om vi har litt ekstra grunker mellom fingrene. |
Riski, Nilsen og Sæther stakk, så noen er jo dratt. Om vi tar med at Yanni er ute til neste sommer så vet jeg jammen ikke om vi kan si at vi har forsterka i sommer... |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 18.08.2016 21:12 Post subject: |
|
|
Jo men ingen av de tre spilte i det hele tatt, de var vel ikke en del av "troppen". Jeg er enig med tanke på Yanni, men å skaffe en fullgod erstatter på så kort tid hadde kostet flesk, og så er jo Yanni tilbake neste sesong.
Poenget er at å kjøpe en erstatter for Yanni nå lite trolig hadde gjort en forskjell i kvalikken eller i TL slik ståa er nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2016 21:22 Post subject: |
|
|
Oversikt over spillere inn/ut i år:
| SOMMERVINDUET | | INN |  | K | Adam Larsen Kwarasey | 1987 | Portland Timbers | Kontrakt til 31.12.19 |  | A | Mushaga Bakenga | 1992 | Club Brugge | Kontrakt til 31.12.17 | | UT |  | F | Mikael Dorsin | 1981 | - | Lagt opp |  | F | Per Magnus Steiring | 1997 | Viking | Utlån ut 2016 |  | M | John Hou Sæter | 1998 | Ranheim | Utlån ut 2016 |  | A | Emil Nielsen | 1993 | Roskilde | Kontrakt til 30.06.18 |  | A | Riku Riski | 1989 | Odd | Kontrakt til 31.12.18 |
| VINTERVINDUET | | INN |  | K | Pavel Londak | 1980 | - | Kontrakt til 31.12.16 |  | F | Alex Gersbach | 1997 | FC Sydney | Kontrakt til 30.06.19 |  | M | Gudmundur Thorarinsson | 1992 | FC Nordsjælland | Kontrakt til 30.06.19 |  | A | Christian Gytkjær | 1990 | Haugesund | Kontrakt til 31.12.18 |  | A | Elbasan Rashani | 1993 | Brøndby | På lån ut 2016 | | UT |  | M | Ole Selnæs | 1994 | Saint-Étienne | Kontrakt til 30.06.20 |  | A | Alexander Søderlund | 1987 | Saint-Étienne | Kontrakt til 30.06.19 |  | A | Alexander Sørloth | 1995 | FC Groningen | Kontrakt til 30.06.20 |  | A | Morten Gamst Pedersen | 1981 | Tromsø | Kontrakt til 31.12.16 |  | A | Tobias Mikkelsen | 1986 | Nordsjælland | Kontrakt til 30.06.18 |
|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 18.08.2016 21:38 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hvis vinter og sommervinduet ikke var riktig vindu å signere forsterkninger, hvilket vindu er riktig? Og hvorfor var ikke vinter eller sommervinduet riktig vindu å forsterke? |
Forsterket? Hvis man henter dårligere spillere enn de som drar og ikke henter noen som helst til å erstatte laget stjerne og eneste sentrale midtbane så har man overhode ikke forsterket. Man har delvis erstattet. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 18.08.2016 21:43 Post subject: |
|
|
Hvis vi ser på de 2 siste overgangsvinduene og sammenligner de forskjellige posisjonene på laget vi hadde på slutten av forrige sesong og laget vi har nå, så er min vurdering (bare de posisjonene der det har skjedd noe):
Keeper: Kanskje litt forsterket, men ikke veldig. Likevel trengte vi en keeper til pga skader. I fjor hadde vi Lund Hansen som reserve, i år Adam Larsen.
Venstreback: Forsterket. Dorsin ut, Gersbach inn.
Sentral midtbane: Svekket kraftig. Trenger ikke si mer enn det.
Indreløpere: Forsterket. Vanskelig å si posisjonen til noen av spillerne, men man kan si at Gudi og Konradsen har forsterket oss her, i bredden. Problemet er jo at han ene blir brukt sentralt.
Ving: Ganske likt? Svekket? Forsterket? Vanskelig å si egentlig. Mikkelsen var veldig god å ha ute i Europa, men ikke så god i TL. Inn har Rashani kommet. Har begynt å vise seg frem i det siste. I bredden er vi svekket, da vi har mistet flere vinger enn det har kommet inn (nei, Gudi og Bakenga er ikke vinger). På den andre siden var jo ikke akkurat Riski, Gamsten eller Nielsen gode vinger heller, så det gjør kanskje ikke så mye.
Spiss: Svekket, selv om både Gytkjær og Bakenga har vist seg litt frem. I bredden har vi kanskje blitt litt forsterket, all den tid Sørloth uansett ikke var med i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 19.08.2016 07:42 Post subject: Re: Alexander Grünwald |
|
|
Åja, hvis Transfermarkt sier det så, da er det vel bare å legge 11,3 mill på bordet å kjøpe han da  |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 19.08.2016 08:38 Post subject: |
|
|
Det er åpenbart at vi har et stopperproblem, særlig dersom Skjelvik må spille ving eller sideback fordi vi har et ving- eller sidebackproblem.
Men så lenge spillersalg skal subsidiere driften, er konsekvensen dersom stallen skal styrkes at vi må selge spillere for 20 millioner og kjøpe noe bedre til 10 millioner. Jeg synes det er svært urealistisk å forvente at dette er mulig. Det går an å finne gull, men i dagens marked med agenter og speidere overalt blir det vanskeligere og vanskeligere.
Reelt sett har vi to alternativer: Utvikle spillere - som tar tid, eller leve på lånte penger og håpe at det genererer inntekter i neste omgang. Jeg håper ingen går for det siste alternativet, det har stort sett gått særdeles dårlig for norske klubber som har basert seg på det.
Og ja; jeg ønsker meg spillende stopper, en god ballfordelende midtbanespiller med sterke defensive fibre, og i hvert fall en rask ving som kan få til det Helland klarte våren 2015. Samt en frisk Andre Hansen. Men, som sagt, dette er ikke shopping på Harrods med platina kredittkort. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 19.08.2016 09:15 Post subject: |
|
|
Jeg blir overrasket dersom vi ikke forsterker med et par spillere som kan gå rett inn og heve laget etter denne sesongen. Vi er gode i bredden, det er nesten samme hvilke 11 vi sender på banen i Tippeligaen - vi vinner serien lekende lett og vi er langt mer suverene i år enn i fjor.
I Europa er vi omtrent der vi var i fjor og det er ikke godt nok dersom vi skal tilbake til CL.
Midtstopper og ballsikker midtbanespiller bør være førsteprioritet denne vinteren. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 19.08.2016 10:13 Post subject: |
|
|
| Om vi skal kjøpe noen som skal rett inn på laget så må vi selge noen av de som spiller fast i dag. Hvem ser vi helst av våre midtstoppere vi har i dag dra? Ser vi helst at Konradsen eller Midtsjø drar på midten? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 19.08.2016 10:26 Post subject: |
|
|
Både Holmar og Bjørdal kan dra for min del. Ellers synes jeg ikke det er et krav at spillere må dra for at vi kjøper nye. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 19.08.2016 10:27 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | | Både Holmar og Bjørdal kan dra for min del. Ellers synes jeg ikke det er et krav at spillere må dra for at vi kjøper nye. | Det kan hende de som styrer økonomien synes det. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.08.2016 10:35 Post subject: |
|
|
| Brego wrote: | | Om vi skal kjøpe noen som skal rett inn på laget så må vi selge noen av de som spiller fast i dag. Hvem ser vi helst av våre midtstoppere vi har i dag dra? Ser vi helst at Konradsen eller Midtsjø drar på midten? |
Hvorfor må vi det? vi er ikke avhengig av å selge før vi kjøper akkurat nå, fordi vi har solgt for nær 50 mill for noen mnd siden. Vi har en tynn stall så vi trenger forsterkninger, og vi har klare mangler på flere steder. |
|
| Back to top |
|
 |
|