English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Austria Wien - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 18.08.2016 21:10    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi har ingenting å gjøre i EL. Slår du ikke dette laget, så kan du pakke sammen om du vil unngå pinlige resultater i EL. Vi tar ingen poeng i EL, kanskje en uavgjort på Lerkendal. Vi har altfor dårlige spillere og Kåre er feig.


Vi kommer til å gruse dette laget på Lerkendal. Og det kommer garantert til å hjelpe at du flytter deg fra tastaturet til Lerkendal!!!!
_________________
thumb/b2gwNyta.jpeg
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5321

PostPosted: 18.08.2016 21:10    Post subject: Reply with quote

Egentlig bedre med 1-2 enn 1-1. Hadde det blitt 1-1 kan du banne på at Kåre hadde kjørt samme taktikken som borte mot Apoel for å ro i land 0-0 hjemme. Nå må vi angripe!
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2743

PostPosted: 18.08.2016 21:11    Post subject: Reply with quote

ALK: 4

Svensson: 5
Reginiussen: 4
Holmar: 3
Gersbach: 5

Jensen: 4
Konradsen: 3
Midtsjø: 3

Helland: 3
Gytkjær: 3
Skjelvik: 3
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1525

PostPosted: 18.08.2016 21:12    Post subject: Reply with quote

Hva skjer med Helland. Er helt bort. vi spiller med 10 mann når han er på banen.
Med Dølle ute så skulle vi virkelig ha handlet en ving for dette er tragisk å se på.

Skal ikke forlange at han har målpoeng i hver kamp, men at han faktisk gidder å bidra, gi 100% er det minste jeg forventer. Nå må han på benken, men lurer på hvor lenge det tar før Kåre ser dette.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 18.08.2016 21:12    Post subject: Reply with quote

Yessss

Dette holder, Austria Wien var ikke så gode.

Feil å starte med Skjelvik, men det er det lett å si i ettertid. Kan ikke kritisere Kåre for den.

Helland er ikke i form, men jeg tror det ligger mye på det mentale. En god opplevelse mot Brann og plutselig er han der.

Takk for meg.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 18.08.2016 21:13    Post subject: Reply with quote

udepowah wrote:
vegran wrote:
udepowah wrote:
vegran wrote:
udepowah wrote:
pingvin wrote:
udepowah wrote:
Hahahahahah! Tror dere kåre leser på rbkweb nå? Ingen vits å klage...
Ser hvertfall ikke samme kamp som oss, for han gjør
Ikke en dritt!
''

SÃ¥ hva har du gjort?

IKKE EN DRITT!


Hva kan pingvin gjøre? Er det pingvin eller Kåre som står på linja å skal lede kampen? Nesten så jeg biter på trollinga di...


Enkelt å sitte bak tastaturet å klage og syte, kult å være tastaturtøff nå til dags! Problemet er at folk opptrer her inne som om man tror at det blir endringer av det. Må heller gå bort på Lerkendal å ta sæ en prat!


Og det mener du hadde hjulpet? Laughing
Om det kommer en random supporter på brakka og forteller dem at de må legge om strategien for spillerlogistikk og kampledelse, så endrer de på det? Ta deg en bolle gutt!


Det hjelper selvfølgelig ikke bare med 1. Håper dog dette kommer opp på neste årsmøte.
Er på vei. Tror nok dette kommer til å hjelpe ja! Kåre legger nok om absolutt alt nå som han snart får vite mine meninger om disposijoner, taktikk og laguttak. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
kristoffer99
Senior


Joined: 23 Aug 2015
Posts: 173
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.08.2016 21:14    Post subject: Reply with quote

Nå må for helsikke Rashani få spille på Lerkendal. NYDELIG innlegg, han har så bra tilløpsteknikk før han server den ballen inn.

Spørsmålet blir hvem som spiller venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 18.08.2016 21:14    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Helland 4 på børsen? Eller er det antallet minutter han stod på beina i løpet av kampen. Maks 2 på Helland. Han burde blitt benket for mange kamper siden. Får jo ikke til en dritt.


Svak i dag, som resten av laget, men ikke elendig.
Utrolig sjelden han får ballen rettvendt i 1vs1 situasjoner, blir som oftest med mann i ryggen og en i dekning, da blir det vanskelig å dra frem et dribleshow. Selv den han kom seg ned på dødlinjen i slutten av første omgang var mot to spillere. Ballen kommer rett og slett for sent til vingene.
Et par gode vridninger av spillet, men skuffende dødballer.

Men skal absolutt ikke trekkes frem som den sedvanlige scapegoaten.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 18.08.2016 21:15    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Helland 4 på børsen? Eller er det antallet minutter han stod på beina i løpet av kampen. Maks 2 på Helland. Han burde blitt benket for mange kamper siden. Får jo ikke til en dritt.


Helland gjør mye dårlig ja. Men han kommer til to store sjanser og kombinerer innimellom fint. Utfordret også bra ved flere anledninger, og var hele tiden en trussel som motstanderlaget må ta hensyn til.

Med andre ord, til tross for at han gjør mye dumt et han likevel verre for motstanderne å håndtere enn de fleste andre.

Personlig synes jeg Mike Jensen var langt verre. Ikke god i noe som helst i dag, og viser igjen holdninger som ikke hører til kapteinsrollen. Skjeller ut medspillere for idiotiske pasninger. I tillegg til idiotiske tanker og ideer leverer han også idiotisk presisjon og latterlig lite innsats når vi trenger det som mest.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 18.08.2016 21:16    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Vel gjennomført kamp borte i Europa. Vi er det beste laget kampen sett under ett, men taper paradoksalt nok på grunn av 2 min med hjerneblødning etter pause.


Presis oppsummering etter min mening
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 18.08.2016 21:17    Post subject: Reply with quote

kristoffer99 wrote:
Nå må for helsikke Rashani få spille på Lerkendal. NYDELIG innlegg, han har så bra tilløpsteknikk før han server den ballen inn.

Spørsmålet blir hvem som spiller venstreback.


det skal ikke være noe spørsmål, skjelvik kan få spille mot brann, men gersbach må spille på lerka.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 18.08.2016 21:17    Post subject: Reply with quote

Børs:
Kwarasey 4 Ikke helt Hansen-nivå.

Svensson 5 Blir litt liv i høyresida når han kommer framover.
Reginiussen 4 til tross for mål var han svært skyldig i 2-0 og usikkert forsvar.
Eyjolfson 4 Det oser ikke sikkerhet av midtforsvaret.
Gersbach 6 OK bakover, sterk framover

Midtsjø 5 Variabel. Farlig ballmist, men også strålende ting.
Konradsen 5 God 1.omgang mye rart i 2.omg. Blir fotfulgt så vanskelige betingelser.
Mike 5

Helland 3 Svake dødballer, svake driblinger og skudd.
Gytkjær 4 Jobber som alltid bra, skulle selvsagt scoret, men ubestemt i avslutningen.
Skjelvik 3 Fikk bare brukt farten en gang. Da var han offside. Et par bra innlegg. Mange hadde trua på valget men det ble motbevist. Rashani kom inn og viste hvordan det skal gjøres.

Fatter ikke at det skal ta så lang tid å bytte på et lag som ikke spiller som det skal. Skuffende kamp mot et dårlig lag, men dette skal vi klare hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2783

PostPosted: 18.08.2016 21:18    Post subject: Reply with quote

Spillerne er unnskyldt i dag i min bok. Å gå for en taktikk som er totalt annerledes enn det vi spiller til vanlig og kan gjør jo naturligvis at ingen på laget får vist sine gode sider.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.08.2016 21:21    Post subject: Reply with quote

Jeg så 5-9 i målsjanser favør RBK før skåringa. Ca. 5-10 i sjanser, da. Altså lagmessig en finfin prestasjon, men avgjørende personlige feil ved målene (gi bort ballen, manglende press) og for dårlig kvalitet fremover.

Men hvorfor spilte Austria med Panzer-Hagen i mål?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 18.08.2016 21:22    Post subject: Reply with quote

Kampplan -> krise
Avansement -> Gjerne
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3154

PostPosted: 18.08.2016 21:23    Post subject: Reply with quote

Hvorfor mener folk her inne at vi gikk for en taktikk som er helt annerledes enn det vi gjør til vanlig? Vi vinner ikke sjansestatistikken 11-5 om vi prøver å ro i land 0-0.

Vi skapte mest hele kampen igjennom men selvsagt kan vi ikke boltre oss mot dette laget på bortebane slik som vi gjør på lerkendal i TL. De som mener dette er et midt-på-tabellen lag i tippeliga-sammenheng mener jeg bommer. Mange av stikkerne og pasningene dette laget gjør er langt over hva vi vanligvis møter i TL.

Jeg er fryktelig misfornøyd med resultatet (kampen sett under ett) men syns vi jevnt over var bedre og lignet mye mer på Rosenborg her enn vi gjorde borte mot Apoel.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 18.08.2016 21:23    Post subject: Reply with quote

e9.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 18.08.2016 21:27    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jeg så 5-9 i målsjanser favør RBK før skåringa.


Urettferdig for Austria å telle slik da de la seg bakpå i store deler av andreomgangen for å unngå baklengsmål. Såpass må vi skjønne her på forumet...

mye enig med Senador om at vi ikke har så mye å gjøre i Europaleague sportslig sett. Men, økonomisk har vi mye å gjøre der. Viktig, det økonomiske må være på plass skal vi ta nye steg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1129
Location: Drammen

PostPosted: 18.08.2016 21:30    Post subject: Reply with quote

Igjen knallhardt straffet for to udugelige feil. Utover det har AW lite å fare med.
Vi skal vel kanskej likevel være obs på å stå for høyt hjemme når vi tross alt må score. Fart hos stopperparet kan vel være greit å tenke på.

Ellers stiller jeg meg spørsmålet om det er på tide å lage egne sutretråder under kamp fordi som synes det er dritfett å poste seg gjennom kampen med onelinere om spillere som ikke er gode nok for laget hver gang det kommer en feilpasning. Det er i hvert fall lite fett å scrolle gjennom.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3255

PostPosted: 18.08.2016 21:32    Post subject: Reply with quote

Hva var det egentlig med kampplanen som var "krise"? Har noen sett et eneste lag i Europa som i første kamp (av 2) går ut i 100 med alle mann i angrep på bortebane?
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 18.08.2016 21:39    Post subject: Reply with quote

Kan jo bare takke trenern til AW for at han ble feig og la seg bakpå. Straffer seg hver eneste gang, med unntak av italienske lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 18.08.2016 21:42    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Tar det for gitt at vi surrer inn noen baklengsmål i 2.omg, men tror vi får med oss bortemål.


Traff bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 18.08.2016 21:42    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Hva var det egentlig med kampplanen som var "krise"? Har noen sett et eneste lag i Europa som i første kamp (av 2) går ut i 100 med alle mann i angrep på bortebane?


Manglende press på ballfører. Halvveis høyt press med mye strekk i laget til tider. Nølende angrepsspill. Det er ikke slik vi er vant til å spille.
Back to top
View user's profile Send private message
VW
Junior


Joined: 26 Oct 2013
Posts: 32

PostPosted: 18.08.2016 21:42    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi har ingenting å gjøre i EL. Slår du ikke dette laget, så kan du pakke sammen om du vil unngå pinlige resultater i EL. Vi tar ingen poeng i EL, kanskje en uavgjort på Lerkendal. Vi har altfor dårlige spillere og Kåre er feig.


Vi får i så fall ta det som trening. Ingen lag i Norge kan gi oss matching nå slik at vi blir bedre og vi har ingenting å strekke oss etter i Tippeligaen. Bortsett fra lillestrøm da..
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1168

PostPosted: 18.08.2016 21:46    Post subject: Reply with quote

Egentlig langt nede etter denne kampen. Vi hadde sjansene til å vinne,men er fortsatt ikke gode nok i de små avgjørende situasjonene som vi blir straffet knallhardt for i Europa kontra TL. Så kom jeg over denne:
https://www.nrk.no/tronde...1.13094140

Dette er peptalken jeg trengte. Skal ikke mer reklame til for å overbevise meg. Jeg har troa på prosjektet og tror jammen meg vi skal greie det i år også!

Jeg og mange andre skriker etter forsterkninger og resultater, men når vi ser på kontraktene som skrives i disse dager tror jeg pinade vi har noe stort på gang.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
Page 24 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb