English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 108, 109, 110  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Willoch
Veteran

PostPosted: 15.08.2016 14:46    Post subject: Reply with quote

Så rbk jr slå ranheim 3-1 i går. Erlend reitan var bra. Burde fått mulighter på a-laget. Det samme med sæter.
Bruttern
Proff

PostPosted: 15.08.2016 14:59    Post subject: Reply with quote

Det dybdeintervjuet vil jeg også svært gjerne se!

Ikke det at jeg nødvendigvis er kjempekritisk til opplegget nå, føler vi har en tropp med høyt nivå - og kanskje vanskelig å finne plass til juniorene. Men jeg er undrende og smått bekymra for hva som skjer med talentene våre.

Nesten ingenting var bedre før, men jeg skulle gjerne hatt Kåre sin suksess + en ny tiårsperiode ala den vi hadde nå nettopp med Ciljan, Tettey, Jamtfall, Henriksen, Bakenga, Midtsjø, Helland og Svensson på rekke og rad...
Bruttern
Proff

PostPosted: 15.08.2016 15:04    Post subject: Reply with quote

Er forresten Solbakken ute hele sesongen?
Willoch
Veteran

PostPosted: 15.08.2016 15:16    Post subject: Reply with quote

Manglet både solbakken, nordengen og helmersen igår.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 15.08.2016 16:51    Post subject: Reply with quote

Lurer på Solbakken jeg også. Tok kragebeinet men var så vidt tilbake før han forsvant igjen i april. Har ikke spilt etter det, noe som er utrolig synd for en av de beste spillerne på RBK2 i fjor. Både han, Nordengen, Helmersen, Vinje og Erlien har alle slitt med langtidsskader det siste året. De to sistnevnte er heldigvis tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 28.08.2016 13:31    Post subject: Reply with quote

Robin Lorentzen ikke overraskende på lista over de 50 største talentene i Nord-Norge:

Nordlys wrote:
Spilte fast, som 16-åring, for Harstad IL i 2. divisjon før han vendte nesen mot Trondheim og Rosenborg. Har en voldsom fysikk, men også gode ferdigheter med ball. En naturlig leder, som har landslagserfaring fra G15- til G17-nivå. Var også ønsket av TIL før han flyttet til Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 30.08.2016 20:33    Post subject: Reply with quote

Hvordan er ståa på juniorlaget i disse dager? Noen stortalenter, eller er det mange ganske gode?
Vegard2711
Legende

PostPosted: 31.08.2016 00:12    Post subject: Reply with quote

98 generasjonen som har vunnet G16 NM to ganger og Jr NM en gang har jo hatt mange spennende spillere. Men dessverre så har en del av dem slitt med skader.

Hou Sæter har jo slitt med noen belastningsskader det siste året.

Helmersen har ødelagt kneet to ganger.

Nordengen sliter med en skulder som går ut av ledd hele tiden.

Solbakken, som man kunne hatt håp om ville fått A-lags debut, har nesten ikke spilt i år pga kragebeinsbrudd før sesongstart (dog må det da være en annen grunn for at han ikke har spilt de siste månedene, for det skal da ikke plage han så lenge).

Erlien har den siste måneden spilt sine første kamper denne sesongen etter skade.

Vinje var skadet lenge i fjor.

Det har vært/er mange spennende spillere på det laget, men de ser ikke ut til å ta det siste steget. En grunn kan som nevnt være at flere har slitt med langvarige skader, en annen kan være at det gjøres en for dårlig jobb i klubben.

Når RBK har hatt det beste G16 og Jr laget i Norge de siste årene så burde man forvente at flere tar steget opp.

Skal riktignok gi 98 gutta (og Reitan, Solli og Steiring født i 97) ett år til på seg, men i dagens RBK så skal det veldig mye til for at man får noen minutter på A-laget. Kåre foretrekker å la en rutinert spiller få 10-15 min på slutten av en kamp enn å gi en unggutt sjansen til å prøve å ta nivået.

Men skulle ikke flere ta steget opp fra den nåverende generasjonene så er det flere spenende i neste. Botheim (2000) som nettopp kom fra Lyn er en og Johann Kosberg en annen. Er en del andre interessante spillere også. Flere potensielle målscorere blant annet (noe de to nevnte er også).
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 31.08.2016 00:27    Post subject: Reply with quote

Vinner man serien med 15 poeng finnes det ikke et eneste argument mot å la 4-5 av dem prøve seg.

Man vet ikke hvem som tar nivået før man har kastet dem utpå.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 11:52    Post subject: Reply with quote

Norge G16 slo Latvia 3-0 på tirsdag. Tre mål av Botheim.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 01.09.2016 12:41    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Vinner man serien med 15 poeng finnes det ikke et eneste argument mot å la 4-5 av dem prøve seg.

Man vet ikke hvem som tar nivået før man har kastet dem utpå.

Vi skal fortsatt vinne kampene da. Vi har rekorder å ta og rekker å videreføre. Men enig, når kamper er avgjort tidlig bør det være rom for å gi aspiranter sjansen på et ellers toppet lag.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 13:34    Post subject: Reply with quote

Ikke at en alltid skal stole på FM, men hvordan ser backen Moldestad ut?
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 01.09.2016 14:06    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:

Juniorspillernes stats virker bortimot som de har kastet inn tall på. Så det blir nok helt irrelevant for spillerens faktiske ferdigheter.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 01.09.2016 14:08    Post subject: Reply with quote

Joda, men potensial er ofte ikke så aller verst. Var vel Knerten som hadde koll på sånt hvis jeg ikke husker feil.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 01.09.2016 14:15    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:

Han gikk til Strindheim i vinter ser jeg. Bare 1 kamp for RBK2 i 3 div og ellers bare G19 kamper. Spiller nå for Strindheim 2 og G19 laget til Strindheim.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.09.2016 22:54    Post subject: Reply with quote

Harstad Tidende i går:

Robin Lorentzen har knyttet seg til agentbyrå, og fotballfremtiden hans skal Mikael Dorsin ta seg av.

Trondheim: Avtalen mellom harstadværingen i Rosenborg og Nordic Sky ble signert for noen dager siden. Den trer i kraft 1. januar 2017. Den overlapper Lorentzens kontrakt med Rosenborg, som utløper ved utgangen av 2018-sesongen.

– Avtalen er ikke inngått med tanke på å lete etter eventuelle nye klubber. Jeg har lang tid igjen i Rosenborg, og håper i utgangspunktet på å gå gradene her. Min agent blir Mikael Dorsin, som kjenner Rosenborg ut og inn etter 11 år i klubben. Han skal bidra til at jeg får ei god utvikling. Å ha en agent handler ikke bare om hjelp til å gjøre avtaler om kontrakter, men også oppfølging på et personlig plan. Det er kanskje den viktigste grunnen til at jeg tar dette steget, sier Lorentzen.

(...)

– Jeg gleder meg til å jobbe sammen med Robin. Han er en talentfull spiller med veldig bra fysiske forutsetninger for å bli en god midtstopper, sier Dorsin.

Svensken la opp som spiller i mai, og tiltrer som jurist og spillerrådgiver i Nordic Sky fra 1. januar - samme dato som Lorentzen-avtalen med agentselskapet gjelder fra.

– Min rolle blir å være en støttepiller og rådgiver i gode og tyngre tider. Så skal jeg forsøke å se til at Robin utvikles så mye som mulig, og hjelpe han til å ta riktige valg i hans videre karriere, sier Dorsin.

Lorentzen begynte med fotball i Medkila som barn, og tok senere overgang til Brage Trondenes. Som 14-åring valgte han HIL. Allerede i 2014 debuterte han for a-laget, og spilte halvannen sesong i 2.-divisjon før overgangen til Rosenborg i januar i år. I høst har han spilt seg til fast plass på trøndernes rekruttlag i 2.-divisjon.

– Neste mål er å få hospitere og trene fast med a-laget. Det kan skje allerede senere i høst, eller til neste år. Når det skjer, vil jeg ha det beste tilbudet en fotballspiller kan få i Norge, sier Lorentzen.

Han syns utviklingen har vært positiv i løpet av de første ni månedene i Trondheim.

– Jeg kom til Rosenborg og fikk beskjed om at jeg var for lite synlig. Derfor har jeg jobbet for å bli en tydeligere leder, samt å bli bedre defensivt.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 27.09.2016 15:15    Post subject: Reply with quote

Nå som serien er avgjort, hvilke juniorer vil få sjansen i serien?
Syntes definitivt Kåre bør utnytte muligheten til å teste 1-3 juniorer per match, sammen med resten av førstelaget.

- Botheim?
- Solbakken?
- Nordengen?
- Gran?

Eller blir det kun solli/reitan som får litt tid?
Gitt skadesituasjon og den sjeldne muligheten til å teste unggutter syntes jeg det er på grensen til uansvarlig å ikke gi NOEN juniorer muligheten..
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 27.09.2016 16:17    Post subject: Reply with quote

Tror Solbakken ville debutert i år hadde det ikke vært for at han knapt har spilt grunnet skadeproblemer. Var imponerende forrige sesong på kanten på RBK2 og Jr laget.

Hadde likt å sett noen juniorer prøve seg, men det blir nok med rullering på A-lagsspillerne og at Reitan får spille i tillegg til at Solli kanskje får debutere i ligaen.

RBK har forøvrig ingen på B-listen, noe som vel betyr at de ikke kan spille med noen andre? Eller kan de legge til spillere siden de ikke har noen der?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 28.09.2016 09:29    Post subject: Reply with quote

Alle juniorer er spilleberettiget tror jeg
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.09.2016 13:12    Post subject: Reply with quote

Ser ikke slik ut utifra denne saken: http://m.fredrikstadfk.no...ooco8041di

Da er det nok ingen andre juniorer enn Reitan, Solli og Faye Lund som kan spille i TL. Men jeg tror uansett det ville være lite aktuelt for det siden de heteste navnene er lånt ut eller skadet/vært lenge skadet.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 28.09.2016 14:48    Post subject: Reply with quote

Nordengen og solbakken har vært lenge skadet. Botheim og Gran er ikke gode nok.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.09.2016 15:24    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig sak med Gran. Var jo sett på som det stortalentet, blant annet Liverpool var jo veldig interessert i han. Men har jo ikke sett ut til å ha tatt i nærheten av de stegene man hadde håpet. Bøttet inn mål i fjor på G19 nivå men han har ikke fått mye spilletid på RBK2 hverken i fjor eller i år, noe som ikke er ett godt tegn når de beste kantspillerne og spissene har vært langtidsskadde.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 28.09.2016 18:51    Post subject: Reply with quote

Av det jeg har sett av Gran er han en fysisk kraftpakke men begrenset taktisk og teknisk. Bak spillere som Nordengen og Solbakken.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.10.2016 23:44    Post subject: Reply with quote

15-årige Amund Erlandsen Sandø på Kirkenes IF sitt guttelag har vært så heldig å få muligheten til å trene sammen med guttelaget til Rosenborg Ballklub. KIF-spilleren reiser nedover til Trondheim i neste ukes høstferie.

Amund spiller på guttelaget til KIF, men har også fått prøvd seg i noen kamper for andrelaget i 5. divisjon denne sesongen. Nå venter treningsøkter med RBKs guttelag (G15 og G16) på Lerkendal kommende mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.

- Jeg gleder meg og er spent på nivået og hvordan de trener, forteller Amund, vel vitende at RBK ofte er representert med mange landslagsspillere på de aldersbestemte landslagene.

Les mer: Høstferie med Rosenborg
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 08.10.2016 09:50    Post subject: Reply with quote

Ser ut som vi har fått ny spiller på jr laget adrian olsen teigen fra mo.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 108, 109, 110  Next
Page 82 of 110

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb