English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Austria Wien - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 05.08.2016 14:37    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Har vi endelig lært nå at vi skal være Rosenborg, og bare Rosenborg?

Blir det en ny defensiv innstilling så gidder jeg ikke mer.
Hadde vi vært Rosenborg borte mot APOEL i over 30 grader, så hadde samtlige spillere ligget på gresset med kramper etter 50 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 05.08.2016 14:37    Post subject: Reply with quote

Disse har vi en fair sjans mot, selv med årets betydelig svekka sentrallinje.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.08.2016 14:47    Post subject: Reply with quote

Hadde en prat med en østerriksk venn av en venn for et par år siden. Han fortalte at interessen for klubbfotball var ganske laber I hjemlandet da "alle" klubber var kjøpt opp av bedrifter slik at idrettsklubb-følelsen var langt på vei borte. Er visst mange i Østerrike som heller følger tyske lag.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 05.08.2016 14:48    Post subject: Reply with quote

Salzburg er vel et godt eksempel på det..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5501

PostPosted: 05.08.2016 14:50    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Knowrud wrote:
Har vi endelig lært nå at vi skal være Rosenborg, og bare Rosenborg?

Blir det en ny defensiv innstilling så gidder jeg ikke mer.
Hadde vi vært Rosenborg borte mot APOEL i over 30 grader, så hadde samtlige spillere ligget på gresset med kramper etter 50 minutter.


Nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 05.08.2016 14:51    Post subject: Reply with quote

Slår vi ikke disse har vi hvertfall ingenting i Europa å gjøre.
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 05.08.2016 14:59    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt riktig...

Ser ellers (sikkert nevnt andre steder og hører kanskje ikke til her, men) at APOEL trakk FCK og møter de i Parken først og på Kypros til slutt.. For min del er det bare å krysse fingrene for at FCK taper dette- så går de vi tapte mot til CL og FCK kan ikke gni det inn at de slo ut de vi tapte mot........

God trekning. Kjenner entusiasmen sniker seg litt tilbake nå- har vært heeeeelt på felgen etter bortekampen jeg, og knapt sett eller hørt noe om RBK i ren apati...

Jeg føler helt klart at foruten pengene (seff digg med 300 mill + inn) er EL en betydelig mer riktig arena for oss i år, så får vi håpe både større og mindre fisk kan havne i garnet før CL kval neste sesong;)
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 05.08.2016 15:07    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg smiler når folk skriver "slår vi ikke x har vi ikke noe i Europa å gjøre". Nå er det forsåvidt sant, hvis vi ikke slår de sammenlagt så har vi ikke noe i Europa å gjøre, fordi vi da er ute av kvalikken, Det er en relativt overflødig ting å påpeke. Klarer man over en kvalikk og gjøre nok til å kvalifisere seg har man per definisjon noe der å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6270
Location: Skottland

PostPosted: 05.08.2016 15:07    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Trener Fink uttaler: "Jeg har spilt mot Rosenborg. De er vanskelige, men ikke uslåelige".


For Bayern i 1999 og 2000 om jeg ikke tar feil. Ellers så har han trent Apoel.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6270
Location: Skottland

PostPosted: 05.08.2016 15:09    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Tar den seriøst bare 14000? Av en eller annen grunn så tenkte jeg at AW hadde større anlegg en dette.


Både Austria og Rapid har vel brukt nasjonalanlegget i Europacup før, på grunn av nettopp den lave kapasiteten.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 05.08.2016 15:27    Post subject: Reply with quote

Fra Austria-forum:

Quote:
Rosenborg ist eigentlich ein Horrorlos, spezell auswärts denn die haben im Jahr 2016 12 Heimspiele gehabt und alle 12 gewonnen, auch auswärts immer für einen Sieg gut aber wenn wir da zu hause nicht ordentlich vorlegen wirds sehr schwierig dort im Norden. 28:5 Torverhältnis zu hause.
In der Meisterschaft sind sie Tabellenführer nach 13 Runden, wobei sie nur eine Niederlage und diese in Runde 1 zu buche stehen haben.
Ich habe die Mannschaft gegen Norköpping gesehen mein Fazit: Aufpassen heißt es auf jedenfall auf Kapitän Mike Jensen, ein Däne der im Mittelfeld das Spiel macht und auch für Tore gut ist. Der Stürmer der die meisten Tore schießt und die meiste Gefahr austrahlt ist sicher Christian Gytkjaer , ebenfalls ein Däne der auch aktuell die Torschützenliste in Norwegen mit 8 Toren anführt.
Auch Bakenga ist sehr variabel und schnell, kommt meistens als Wechselspieler machte in 3 Spielen seit er verpflichtet wurde schon 2 Tore.

Im Mittelfeld gibt es mit Pal Andre Helland den Spieler mit dem höchsten Marktwert und das auch zurecht mMn. Er und Jensen sind das um und auf der Norweger diese beiden bedienen die beiden Stürmer mit den Pässen die sie brauchen.
Der Isländer Vilhjalmsson ist auch noch zu erwähnen, ein Wechselspieler , bulliger Typ der gebraucht wird wenn die Brechstange ausgepackt wird.
Schwachpunkt ist mMn die Abwehr die könnte mit schnellen Spielern ihre Probleme haben. Auch der Torwart der neu gekommen ist ist sicher nicht der beste.

Ich schätze die Ausgangslage mit 60:40 für Trondheim aufgrund dessen das wir das zweite Spiel auswärts haben. Sonst hätte ich 55:45 gesagt.




Den som skrev dette tror at vi er veldig gode hjemme og at det er egentlig det verste de kunne få. Han så kampen mot Norrkøping og tror at Austria skal passe på Mike Jensen som organiserer spillet og scorer mål i tillegg og Gytkjær som er målfarlig også. Bakenga er rask og farlig som innbytter. Helland - så tror forfatteren - er spilleren som slår de farlige pasninger sammen med Jensen til våre to spisser. Vilhjalmsson er sterk og brukes når vi desperat jakter mål. Han tror at vi er svakere i forsvaret, vi kunne få trøbbel når de spiller raskt. Vår keeper er ny og "sikkert ikke den beste". I utganspunkt står det 60-40 at RBK går videre fordi vi har hjemmekamp sist, ellers hadde det vært 55-45.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3887
Location: Levanger

PostPosted: 05.08.2016 15:53    Post subject: Reply with quote

Etter mye u-tur de siste dagene var det greit å få denne trekningen. Kan potensielt redde ganske mange fans for tårer og frustrasjon Tommel'n opp!
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6690

PostPosted: 05.08.2016 17:17    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg er sykt happy om vi kommer til EL og spiller på oss litt erfaring før neste år!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11739

PostPosted: 05.08.2016 17:54    Post subject: Reply with quote

Vil være viktig å nå EL. Ikke bare pga penger men mtp fremtidige kvalifiseringer i CL. Får de økt rankingen greit i år så kan de bli seeda i 3 runde til neste år (om RBK vinner serien selvfølgelig).
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 05.08.2016 17:55    Post subject: Reply with quote

Høyst overkommelig motstand så fremt Rosenborg er Rosenborg. Angrep er beste forsvar.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 05.08.2016 17:58    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Kjenner jeg er sykt happy om vi kommer til EL og spiller på oss litt erfaring før neste år!

Enig med du. CL er kanskje ikke der vi hører til ennå. Vi skal jo faktisk ha noe der å gjøre også.
EL er bra. Bra økonomisk og vi møter gode lag.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3339
Location: Sandnes

PostPosted: 05.08.2016 18:00    Post subject: Reply with quote

Dette er vel bortimot den beste trekningen vi kunne fÃ¥ nÃ¥r vi ikke ble seedet. Og det som er bedre - det er faktisk gøy! Etter den store nedturen pÃ¥ Kypros trodde jeg ikke Europacup-spill kom til Ã¥ bli gøy mer. Men Eggen har rett: "Det er ingenting som blir sÃ¥ fort historie som en fotballkamp". AΠOEΛ-kampen er glemt og nye muligheter Ã¥pner seg Smile

Vinner vi over Austria Wien så blir dette en kjempefin høst.

Nå kan jeg bare vente på at dette Forumet skal bugne over av analyser og data og info om motstanderen. Og kose meg frem mot kampstart.

Dette tror jeg vi tar - jeg tror guttene er skikkelig sugne på å spille i Europa - og at de vil revansjere seg og vise at de duger.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Numsk
Rutinert


Joined: 25 Jul 2014
Posts: 596
Location: Skaun

PostPosted: 05.08.2016 19:56    Post subject: Reply with quote



Får håpe Rbk er sånn passelig full av F etter Apoel-kampen. Da kan det bli bra.
_________________
Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.08.2016 20:19    Post subject: Reply with quote

Googles Umpa-Lumpaoversetter sier:

FK Austria Wien treffer i den siste kvalifiseringsrunden til gruppespillet i UEFA Europa League Rosenborg fra Norge.

Sesongstart lyktes! Seks av de sju første konkurranse kamper i den nye sesongen 2016/17, Austria vant - og det eneste tapet var torsdag kveld med en 5: 4 seier eliminert på straffer mot Spartak Trnava spektakulære.

Den Fioler kan derfor fortsette å være representert i Europa Østerrike. Nå er den kommende motstandere vanlig.

Som trekningen avslørte fredag ​​i Nyon, Sveits, Violet møtes i play-off av de norske mesterne Rosenborg Trondheim.

Østerrike trener Thorsten Fink : "Rosenberg er trygge som norsk mester og VM-leder, den tyngste mulig og attraktivt mye at vi kunne få. Du er i midten av sesongen. Vi møter en sterk motstander som absolutt er favoritt i dette spillet. Men min unge laget har vist hva den er i stand til. "


Vi leder VM altså, det ver jeg ikke klar over. Fink sier at vi er favoritter, tja sikkert spill for galleriet, eventuellt for å ta litt press fra spillerne. Jeg vet ikke om jeg skulle kalle oss favoritter men vi har en øøørliten fordel med hjemmekamp sist, det har vi.

http://www.fk-austria.at/...trondheim/
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 05.08.2016 20:38    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Vi leder VM altså, det ver jeg ikke klar over.


Vi e gjenkjent i hele verden, du har nok hørt om oss.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Standfot
Proff


Joined: 01 Jul 2015
Posts: 331

PostPosted: 05.08.2016 20:38    Post subject: Reply with quote

I følge Altomfotball så har Austria 30(!!) spillere i stallen, har litt vanskelig for å tro det, men som det stemmer vil jeg tro de ikke kommer til å ha problemer med å stille med en uthvilt 11'er.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 05.08.2016 20:42    Post subject: Reply with quote

Vi har jo 28 spillere i A-stallen vi også, så det er vel ikke voldsomt oppsiktsvekkende.
Back to top
View user's profile Send private message
Standfot
Proff


Joined: 01 Jul 2015
Posts: 331

PostPosted: 05.08.2016 20:43    Post subject: Reply with quote

Talte 26 jeg, hvorav 5 er keepere.. Men mulig jeg tar feil her..
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 05.08.2016 20:46    Post subject: Reply with quote

28 stk oppført på rbk.no i A-stallen. Det inkluderer Steiring som er på utlån og noen spillere som er langtidsskadet. Som Lunna og Helmersen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjt. Wiseth
Veteran


Joined: 07 Feb 2012
Posts: 1005

PostPosted: 05.08.2016 20:48    Post subject: Reply with quote

apresthus wrote:
Jeg må si jeg smiler når folk skriver "slår vi ikke x har vi ikke noe i Europa å gjøre". Nå er det forsåvidt sant, hvis vi ikke slår de sammenlagt så har vi ikke noe i Europa å gjøre, fordi vi da er ute av kvalikken, Det er en relativt overflødig ting å påpeke. Klarer man over en kvalikk og gjøre nok til å kvalifisere seg har man per definisjon noe der å gjøre.


Pirkepeter..
_________________
Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 24, 25, 26  Next
Page 2 of 26

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb