| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var Rosenborgs beste spiller? |
| Adam Larsen Kwarasey |
|
5% |
[ 6 ] |
| Jonas Svensson |
|
3% |
[ 4 ] |
| Tore Reginiussen |
|
8% |
[ 10 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
1% |
[ 2 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
19% |
[ 22 ] |
| Mike Jensen |
|
10% |
[ 12 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
1% |
[ 2 ] |
| Pål André Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Christian Gytkjær |
|
38% |
[ 44 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
10% |
[ 12 ] |
|
| Total Votes : 114 |
|
| Author |
Message |
quentez Veteran
|
Posted: 28.07.2016 13:09 Post subject: |
|
|
Skal man tenke offensivt her - og det mener jeg at man skal - så starter man med Skjelvik på venstrekant og de Lanlay på høyre. APOEL må fremover og score mål, og Skjelvik sin hurtighet er gull verdt på dette nivået. En støttende faktor er at Helland har vært under pari i det siste og bidro med nada på hjemmebane.
Gersbach inn på backen, og ellers vil jeg holde laget likt. Dog muligens en vurdering på Vilhjalmsson inn på midten for å øke duellstyrken. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.07.2016 13:34 Post subject: |
|
|
Enig i dette, såframt det stemmer at Bakenga fortsatt ikke er moden for 90 (eller 70) minutter - da vil jeg ha ham inn på topp for å score på bakromsløp. Jeg tror også at Midtsjø bør starte mot såpass fotrappe motstandere, det blir neppe dødballshow, men kanskje muligheter for gunstige brudd lavt, og så å sette i gang hurtige angripere. Det kan også være at ei uke med kun trening er det som skal til for Midtsjø nå.
Dersom Vilhjalmsson skal spille for Midtsjø, så går han inn sentralt, og Konradsen opp som indreløper. Dette for å gjøre det enklere for Vilhjalmsson å komme ned i eget felt på innlegg imot, og for å gi Konradsen sjansen til å vinne ball oftere.
Ideelt:
Kwarasey
Svensson - Reginiussen - Holmar - Gersbach
Jensen - Konradsen - Midtsjø
De Lanlay - Bakenga - Skjelvik |
|
| Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 28.07.2016 14:20 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke sikker på om dette er kampen for Midtsjø. Jeg tror vi blir spilt lave, og har inntrykk av at han sliter med oversikten når han må motta ball feilvendt på egen halvdel. Jeg er redd det blir mer støttepasninger og ballmist enn gjennombrudd. Han kan kanskje komme mer til sin rett om kampen åpner seg opp, og han kan komme inn med friske bein.
Dette blir ikke noe enkelt laguttak... Bortsett fra for Kåre, som alltid kjører samme første-ellever uansett  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.07.2016 16:40 Post subject: |
|
|
Vi trenger noen som kan holde på ballen når vi vinner den, og da er Midtsjø et selvsagt valg. Vi kommer til å være under et stort press nede i der og da er det viktig at vi ikke poler ballen i bakrom ved første anledning hver gang. Da blir det en ekstrem lang kveld. Derfor trenger vi spillere som kan holde på ballen og angripe med balanse, i tillegg til å selvsagt ta kontringene når de dukker opp. Jeg mener det laget vi startet med mot Apoel er mer enn gode nok til å kontre de i senk der nede også, og vi trenger ikke å gjøre endringer av typen Skjelvik på kant for å oppnå den trusselen. Ballspillere som Midtsjø og Helland har viktige roller i slike kamper også.
Bakenga klar på benken for å byttes inn for den av de tre på topp som må ut først. Og Vilhjalmsson inn på midten mot slutten av kampen for å rydde unna i feltet på defensive dødballer. Så går dette bra. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1066 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 28.07.2016 17:05 Post subject: |
|
|
Jeg sitter og kjenner på at jeg bare vil ha tirsdagen her nå med en eneste gang sånn så dette får en konklusjon.....
- Det som gjør det enda mer irriterende ved å eventuelt ryke der nede er at dette kanskje er den beste muligheten på mange år å gjøre comeback i Champions League. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 28.07.2016 17:20 Post subject: |
|
|
Vi kommer til å få mange muligheter framover. Og da slipper vi sannsynligvis å trekke et lag som f. Eks Norrköping i første runde.
Det nivået vi viste i 1. Omgang i dag vitner om en ekstrem utvikling de siste årene! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 28.07.2016 17:20 Post subject: |
|
|
Hadde Gersbach gjort en bedre jobb på back? Trodde hovedregelen i forsvarspill var å ikke ligge to meter unna ballfører slik en ser Skjelvik gjør på APOEL-målet. Joda, Skjelvik var god offensiv i går, men han må vel nesten ta sin skyld for alle tre målene som kom i går. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 28.07.2016 17:26 Post subject: |
|
|
| Målet er ikke Skjelvik sin skyld. Da må man heller kikke til Eyolf som sleivet til en relativt enkel ball, og Svensson som sov på bakerste. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 28.07.2016 17:38 Post subject: |
|
|
Jeg har hatt deg jeg selv mener er realistiske forventninger til vår vei mot Europa. Jeg trodde ikke og tror fortsatt ikke vi kommer oss til noe gruppespill i år.
Men jeg er positivt overrasket over laget. Jeg syns lagets ferdigheter og spesielt de individuelle ferdighetene blant de på banen holder høy nok klasse til å komme seg til gruppespill i EL. Det hadde jeg ikke trodd
Det virker for meg som om det er det taktiske samt det mentale det skorter på, og der syns jeg vi kan rette noe kritikk til de på sidelinjen. Jeg forventer ikke at en som var assistenttrener til Viking for kort tid siden skal besitte alle de kvalitetene en topptrener skal ha, men da syns jeg vi hvertfall kan hente inn noe støttespillere som kan fylle disse tomrommene.
Hvorfor laget faller sammen hver gang vi føler oss komfortable er nesten ufattelig. Heldigvis er dette så synlig at det må være enkelt å ta tak i? Jeg skjønner derfor ikke hvorfor vi ikke har jobbet mere og tidligere med dette.
Jeg syns også det er tåpelig at vi skal springe rundt i forkant av kamper å hevde at vi er så godt trent, og at vi skal ha en fordel etter 60 min. Det vil jo også sette seg i hodet til spillerne at det skal bli "enkelere" etter 60. Var jo da laget klappet sammen. Vi møter international motstand som lever av å spille kamper i 90 minutter + tillegg. Hver uke, hvert år. Sjokkerende nok, holdt APOEL like godt om ikke bedre.
Vi møter nå også bedre motstand enn hva vi møter i TL, da kan vi ikke forvente at vi klarer å beholde ballen i eget lag hele tiden. Vi kan vel ikke slite ut motstanderene med å springe i mellom selv?
Jeg skjønner heller ikke hvorfor man venter så lenge med byttene, når vi her inne ser at bytter trengs, da må det være like lett for de som jobber med dette daglig, og kan faget til å se det samme?
Det er mye som skal på plass før vi er klar for europa, men jeg trodde dette var i hovedsak spillerstallen, men etter disse tre kampene tror jeg heller det er støtteapparatet som trenger forsterkninger. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
dejarik Junior
|
Posted: 28.07.2016 17:49 Post subject: |
|
|
Bookmakerne har litt mer trua på RBK enn RBKweb.
Oddsen (på Unibet) for at RBK går videre er 1,28, mens oddsen for at Apoel går videre er 3,55. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.07.2016 17:51 Post subject: |
|
|
| Objektivt sett ganske god verdi å sette penger på Apoel med andre ord. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 28.07.2016 18:15 Post subject: |
|
|
| Ja det var overraskende god odds på apoel. Statistisk sett mener jeg at hvis hjemmelaget vinner første av to kamper 2-1, så er det ganske nøyaktig 50/50 på hvem som går videre (arrester meg gjerne) |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.07.2016 18:19 Post subject: |
|
|
Ble vel nevnt 58,5 % på førstesiden.
Jeg vil dog si at den er litt større. RBK har en god statistikk når det kommer til å få ballen i mål nesten hver kamp så om man blander de statistikkene så vil man nok få ett høyere tall
Personlig så har jeg 70-30 i fordel RBK nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 28.07.2016 18:24 Post subject: |
|
|
| Er sykt nervøs allerede. Tror vi kan droppe gruppespill i EL i år om vi ryker på tirsdag - de seedede lagene i EL-play off er vel så fæle som de som venter i CL-play off, om ikke verre. Men det er kanskje en ørliten sjanse for at vi kan bli seedet i EL-play off? |
|
| Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 28.07.2016 18:39 Post subject: |
|
|
Får vi første målet så har vi god sjanse, blir det 1-0 så blir det tungt. Hardt ut og litt flaks så vinner vi
Ser mange vil ha hurtigheten til Skjelvik på topp, men han må jo faktisk få ballen i mål også, er vel ikkje der Skjelvik har si sterke side akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.07.2016 18:46 Post subject: |
|
|
Må bare ryke 3 seeda lag i EL for at RBK skal bli seeda i EL play off. Gitt at alle favorittene går videre i CL. Tror Celtic, Plzen og Olympiakos alle skal klare seg av de som spilte uavgjort.
Ludogorets, FCK og Anderlecht derimot lever mer farlig.
Så må nok kanskje regne med at minst 4 lag må ryke, kanskje til og med 5.
19 lag som spiller i 3 runde i EL er seedet foran RBK.
AZ, Genk, Gent, Lille, Saint Etienne, Krasnodar, Rapid Wien, Slovan Liberec, Maribor, Austria Wien, Spartak Moskva, Maccabi Tel Aviv, West Ham, Hertha, Panathinaikos, Midtjylland, Rijeka, Sassuolo og Rio Ave.
Last edited by Vegard2711 on 28.07.2016 19:02; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 28.07.2016 18:47 Post subject: |
|
|
| dejarik wrote: | Bookmakerne har litt mer trua på RBK enn RBKweb.
Oddsen (på Unibet) for at RBK går videre er 1,28, mens oddsen for at Apoel går videre er 3,55. |
Vurderer å legge noen lapper på Apoel akkurat så mye at det blir en fin trøst dersom vi ryker, men ikke så mye at det begrenser gleden ved seier. |
|
| Back to top |
|
 |
dejarik Junior
|
Posted: 28.07.2016 20:07 Post subject: |
|
|
Jeg vurderer det samme, spesielt når oddsen er så mye høyere enn hva den kanskje føles som RBK-fan.
Oddsene (3.55 på Apoel og 1.28 på RBK) tilsvarer ca. 75 % sannsynlighet for Apoel og ca. 25 % sannsynlighet for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 28.07.2016 20:59 Post subject: |
|
|
| 3,55 virker som en drømmeodds for oss som vil hedge mot den emosjonelle nedturen det vil være om RBK ryker. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.07.2016 21:17 Post subject: |
|
|
I følge Adressa: Kagestad mener RBK spillerne burde ha is i sokkene.
Kan være en lur ide. |
|
| Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 28.07.2016 21:22 Post subject: |
|
|
Kom over denne noe spesielle målfeiringen fra Skeid - RBK i 1999. Skulle likt å se noe sånt på Kypros. https://youtu.be/VeGwK7kf9_w?t=16s
Da hadde kyprioterne blitt mentalt hemmet. _________________ begynner vel å bli gammel |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.07.2016 21:23 Post subject: |
|
|
Kjære vene da, kampen går på Kypros ikke inne i en aktiv vulkan.
Is i magen kan derimot være lurt. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.07.2016 21:31 Post subject: |
|
|
Jeg har FAKTISK en følelse på at dette vil gå vår vei. Utrolig nok.
Det er faen ikke mye som skal til for å gå videre. Apoel kom ikke til noen som helst sjanser før ut i andre omgang. De scorte på en jævlig enkelt mål, bare Svensson som ikke var smart nok til å følge spilleren. Etter scoringen fikk de mer energi.
Det meste handler om en riktig taktisk inngang til denne kampen. Jeg mener vi burde kjøre på hardt, få det ene målet og ligge å vente på kontringer, istedenfor å ligge lavt, bli utslitt, få mål i mot for deretter å prøve å score mot et etablert Apoel lag 10-5 min før slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
VW Junior
|
Posted: 28.07.2016 21:40 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: |
Det meste handler om en riktig taktisk inngang til denne kampen. Jeg mener vi burde kjøre på hardt, få det ene målet og ligge å vente på kontringer, istedenfor å ligge lavt, bli utslitt, få mål i mot for deretter å prøve å score mot et etablert Apoel lag 10-5 min før slutt. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 28.07.2016 22:06 Post subject: |
|
|
Ogsååååå blir det Braaattbaaaaaakkk
Første kamp på Lerkendal endte 2-1, vi husker alle hvordan det gikk i Israel - da som nå i kokende varme. Vet ikke om hjertet tåler en reprise på det, men øyner håpet selv om utgangspunktet burde være bedre. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
|