English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norrköping - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best på bortelaget?
Pavel Londak
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
16%
 16%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Holmar Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
8%
 8%  [ 1 ]
Mike Jensen
33%
 33%  [ 4 ]
Anders Konradsen
25%
 25%  [ 3 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Christian Gytkjær
8%
 8%  [ 1 ]
Yann-Erik de Lanlay
8%
 8%  [ 1 ]
Total Votes : 12

Author Message
Bjorn
Proff

PostPosted: 21.07.2016 04:40    Post subject: Reply with quote

Alt jeg kan si er at Hansen er den eneste grunnen til at vi har sluppet inn få mål. Om han selges sliter vi.
Hans posisjonering og styring av laget er alpha omega.
Om Lunna ikke kommer tilbake så sliter vi kraftig til litjgut'n blir gammel nok.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 21.07.2016 05:44    Post subject: Reply with quote

Hvor mange mål har vi sluppet inn med Londak? Det begynner å bli noen. Det er klart at han er en stor del av problemet. Merkelig at samtlige ikke evner å se det.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 07:20    Post subject: Reply with quote

Nå har vi faktisk kjøpt en kvalitetskeeper til da, så hva er vitsen med å gnage på med det samme våset? Naturligvis er ikke Londak like god som Hansen. Han er nødreserve for reservekeeperen vår.
Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 21.07.2016 07:27    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
hello wrote:
Apropos venstreback. Jeg mener at hvis det er sånn at Gersbach ikke blir vurdert som god nok nå, så må vi kjøpe et førstevalg og flytte Skjelvik inn som stopper. For noe må gjøres. Skjelvik har vært et gjennomgående problem sesongen gjennom. Noe han forsåvidt var i fjor også. Som stopper derimot synes jeg han har vært ganske bra faktisk. Ser ut som to forskjellige spillere.

Definitivt. Skjelvik kan faktisk være en ressurs som stopper, fordi hurtigheten hans gjør oss mindre sårbare for kontringer i mot når vi står høyt i banen (illustrert f.eks når han tok Friday fullstendig ut av kampen mot LSK). Som back mangler han dog for mye.

Skjelvik spilte vel stopper både borte mot Glimt og Mjøndalen i fjor, to av de få tapene vi hadde da? Synes han mangler mye av det meste bortsett fra fart og noe luftstyrke.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 07:32    Post subject: Reply with quote

Begge de tapene skyldes først og fremst kollektiv svikt/undervurdering, så ser ikke helt at de tapene var mer assosiert med Skjelvik som stopper enn de øvrige på laget.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 08:45    Post subject: Reply with quote

Børs:
Londak 5
Svensson 5
Reginiussen 4
Eyolfsson 3
Skjelvik 4
Jensen 5
Konradssen 5
Midtsjø 1
Helland 2
Gytkjær 4
De Lanlay 4

Konradsen var vår beste i går, mens Midtsjø var desidert dårligst.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 09:47    Post subject: Reply with quote

KI snakker ofte om å "drepe" kampene,men klarer aldri å gjennomføre. På 2-0 burde de resterende 30 minutter være en kjedelig affære med frustrerte svensker istedenfor den prestasjonen vi fikk servert i går.

Mener de mangler en plan og formasjon for dette. De gangene de har øvd på å ligge lavt blir laget passivt og lett overspilt.

Mener de bør ha en 4-5-1 formasjon i bakhånd og bytte inn spillere som er i stand til å ligge i en femmer på midten og jobbe hardt og disiplinert. I går burde Helland og Gyt blitt byttet ut rett etter 2-0, Vilhjamsson og Gersbach inn og Skjelvik opp som enslig kontringsspiss.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2016 10:23    Post subject: Reply with quote

For meg handler ikke det der om plan og formasjon, men mangel på attityd i laget. Ser mange irriterer seg over 1-2 og 3-2, men for meg var 2-2 virkelig rosinen i pølsa. To stoppere som står passivt og lar midtspissen bare løpe tvers igjennom og avslutte - jeg tror aldri jeg har sett dårligere forsvarsspill på seniornivå, sett bort ifra enkelte komi-klipp på youtube av forsvarere som både skaper målsjansen og scorer selvmålet sjøl.

Det der er manglende fokus. Det er både Reginiussens og Eyolfssons problem, og den viktigste grunnen til å savne Strandberg. Med Hansen ute mangler vi en skikkelig sjef der bak, som maner til maks konsentrasjon og kommuniserer taktisk både på 0-1, 2-2 og 5-1.

I tillegg vil jeg oppfordre alle til å studere Hellands defensive jobb etter 0-2. Svensson var i konstant undertall, enten mot back og ving eller mot back og spiss. Helland småjogget i ingenmannsland og ventet på kontring. Hvis detter var planen er det katastrofe av Kåre. Hvis det ikke var planen er det katastrofe av Kåre å ikke bytte ham ut.

edit: Enig i at Skjelvik kunne blitt flyttet opp. Jeg ville byttet side på Dølle, spilt med Skjelvik på venstre og Ville på topp, i tillegg til det hypernødvendige byttet av Midtsjø mot omtrent hvem som helst sentralt. Da kunne Villmann ha løpt skjorta av seg på Andersson, holdt på ball, og prøvd å spille Skjelvik i bakrom.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 11:16    Post subject: Reply with quote

Du sier at det handler om attityd, ikke taktikk. SÃ¥ skriver du et innlegg hvor du korsfester KÃ¥res taktiske valg.

For meg er det tydelig at han har sterke taktiske begrensinger. Han er god på Eggen-stil, 433 og alt det der. Men han er dårlig til å ta riktige taktiske valg i kampens hete. Der var både Eggen og Sollied langt forran. Vi trenger enn ringrev inn på benken. En slu kyniker som kan hjelpe underveis.
Bjørn Hansen?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2016 11:59    Post subject: Reply with quote

Korsfester jeg Kåres taktiske valg? Jeg mer enn antyder at det er Hellands innstilling, i tillegg til midtstoppernes, som er problemet her, men at Kåre selvsagt bør gjøre noe med det. Det er altså passivitet, ikke manglende taktiske ferdigheter, som var problemet på alle plan i går.

Jeg ville ha valgt litt annerledes med byttene, i etterpåklokskapens (og den samme erfaringen fra Aalesund-kampens) lys, men det er ikke det som er problemet, byttene var helt greie (bortsett fra at Helland, ikke Dølle, skulle ut). Det laget vi spilte med burde ha kunnet ri av kampen uten at det ble spennende overhodet, uten å gjøre noe som helst annerledes. Bare hatt normal innsats liggende i bunn.

For øvrig er jeg enig med deg i siste avsnitt, han er litt 'ferdig med jobben' når kampen er i gang, og kunne godt ha hatt med seg en litt sluere kar som sidekick under kampene, i stedet for en vannbærer.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg la også merke til Helland sin mangel på defensive bidrag. Det samme mot Aalesund. Likevel tillater han seg å hamre løs på resten av laget for at det blir som det blir i disse kampene. Vi har ingen stjerner - og Helland er langt unna å være en av de slik han har spilt det siste året.

Det er vel 1-2 målet du beskriver, zaphod. Starter med at Mike (?) mister ball og slår ut med armene istedenfor å gjenvinne. Ballen blir så spilt mellom stopperparet som løper på siden hele veien uten å bryte foran. Og når Londak ikke er like god 1v1 som Hansen, går det som det må gå.

Hansen er helt klart det største savnet. Londak var grei på strek i går (hadde dessuten gode klareringer med neven), men han kommuniserer ikke bra nok med forsvaret. Kanskje er vi bortskjemte med Hansen sine evner til å binde opp forsvaret, men det er der lista må ligge.

Vil tro Kwarasey er mye mer verbal i så måte - kontra Londak, som ikke ville sagt fra om det så lå en bengalsk tiger rett bak Eyjolfsson.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 12:24    Post subject: Reply with quote

En ting, please ikke si det er sant:

Scorte IFK på corneren pga. Gyt og Skjelvik IGJEN??????

FYFAEN vi kunne spilt 9 mot 11 istedenfor 2 spillere som driver med hemmelig tipping.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 12:25    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/tronde...1.13049844

Hihi, Erik Hoftun. Beste trener Very Happy RBK Tommel'n opp!
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 12:50    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder keepere så er den verbale og mentale biten utrolig undervurdert. Jeg vil si at disse evnene er viktigere enn reflekser/reaksjoner. Keeperen er Sjæfen i forsvaret. Han har mye bedre posisjon til å se linja, hvor den står osv. Han dirigerer spillerne på defensiv dødball.

Bare se på Buffon i EM. Fysisk har han garantert tapt seg siden glansdagene. Men han holder pisken, og forsvaret gjorde ikke eneste feil.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2016 12:55    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Det er vel 1-2 målet du beskriver, zaphod. Starter med at Mike (?) mister ball og slår ut med armene istedenfor å gjenvinne. Ballen blir så spilt mellom stopperparet som løper på siden hele veien uten å bryte foran. Og når Londak ikke er like god 1v1 som Hansen, går det som det må gå.

Jammen er det 1-2. Dårlig husk. Men Jensen kan overhodet ikke lastes for denne, han blir sentret forbi av Norrköping-spilleren når han går opp i press - det som er horribelt er at midtspissen får ligge helt åpent på offsidelinja midt på banen, mens begge midtstopperne ligger tre meter unna uten arbeidsoppgaver. Vet ikke hvem som mister ball (mistenker Midtsjø). Londak kan lite gjøre: ideell situasjon for spissen, der skal han bare score.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 19:50    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Knowrud wrote:
Hvor lenge siden er det Gytkjær har hatt et skudd på mål, foruten straffene?

Du lurer med andre ord på om det er noen autistisk savante her på forumet?

Dette forumet slutter aldri å overraske meg, så kastet like greit ut spørsmålet. Jeg har sett de fleste kampene i år og kan ikke huske sist han traff målet med en avslutning. Mot Molde? Det var vel en tap-in.
Back to top
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 21.07.2016 23:07    Post subject: Reply with quote

Jeg mener folk er alt for snille med Londak på de ulike børsene. Han hadde en god redning på strek, det var vel alt...
Med den rekkevidden Londak har, skal han ut å plukke 2 av målene! Begge innleggene som er målgivende er innenfor 5 meteren.
Londak står plantet på/nesten bak streken.
ALK må inn snarest!
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 21.07.2016 23:45    Post subject: Reply with quote

Er det noe vi aldri er snille på her inne, så er det keeperprestasjoner og spissprestasjoner. Londak spilte helt greit. Forsvaret og midtbanen hadde null kontroll på andreomgangen.
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 21.07.2016 23:46    Post subject: Reply with quote

Det jeg er mest fornøyd med med kampen i går er at vi ikke går ut på banen med en defensiv innstilling, men heller for å spille fotball slik vi vet vi kan.

Det som ikke er bra, som er ettertrykkelig påpekt av flere, er hvordan vi slutter å spille på 0-2. Det samme skjedde også på hjemmebane, der det bare så ut som vi ga opp på 3-0. Håper Ingbrigtsen klarer å finne ut av dette, for det er nødvendig før det første møtet med kypriotene om en snau uke.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bonzo
Veteran

PostPosted: 22.07.2016 00:00    Post subject: Reply with quote

Michael Langer (tidl. Vålerengen IF) har nå signert for Norrköping.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 22.07.2016 02:08    Post subject: Reply with quote

Kom akkurat hjem fra den glamorøse 13 timer lange bussturen hjem fra Norrköping. Ligger det et (fyldig) kampsammendrag ute et sted? Finner bare der akkurat målene er med (ikke spillet i forkant engang smh).
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 22.07.2016 16:34    Post subject: Reply with quote

Quiz:

Hvilke Djurgården- og Hammarbyspillere stod på bortefeltet?
kkakk
Rutinert

PostPosted: 22.07.2016 17:11    Post subject: Reply with quote

Daniel Berntsen.. Lignet ivertfall Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.07.2016 00:40    Post subject: Reply with quote

Kan bekrefte det var han. Var overraskende mange VM-deltakere blant Hammarby-spillerne på bortefeltet. Ryktet sier enda en i forhold til den allerede avslørte.

Forresten litt artig hvor mye Sveriges Radio laget om oss som sto der: Norsk glädje efter förlusten mot IFK RBK

Oppdaget nå at det ikke har vært avstemning for beste rosenborger. Har lagt til nå med to døgns frist.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
Page 26 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb