| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best på bortelaget? |
| Pavel Londak |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
16% |
[ 2 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
8% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
33% |
[ 4 ] |
| Anders Konradsen |
|
25% |
[ 3 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pål André Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Christian Gytkjær |
|
8% |
[ 1 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
8% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 12 |
|
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:06 Post subject: |
|
|
Feil
To tap og to uavgjort kan holde med bortemålsregelen.
Last edited by Konesseur on 20.07.2016 21:09; edited 8 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:08 Post subject: |
|
|
Eller kanskje jeg har drukket for raske frustrasjonspils, det kan også hende  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:09 Post subject: |
|
|
| Han henger seg opp i at du skrev kamp istedenfor oppgjør. Er bare sånn han er. |
|
| Back to top |
|
 |
VW Junior
|
Posted: 20.07.2016 21:10 Post subject: |
|
|
| bongo wrote: | | Londak er langt unna nivået som kreves. Vi har vaklet mye mer defensivt etter at han kom i mål, og det er nok alt annet enn tilfeldig. |
Helt enig, men det bør ikke være noen overaskelse hvordan Londak spiller. Han har spillt mange tippeligakamper så de som hentet han til laget har ansvaret. Ikke akkurat bra jobba etter min mening. Det lyser også tabbe når du ser hvor stressa de blir og skal kjøpe en ny keeper i løpet av noen dager når Hansen ble skada. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:13 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke at man skylder på Londak etter denne. Her var det kollektiv kollaps som var årsaken til tapet. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:15 Post subject: |
|
|
| Hvorfor omtale dette som "tap"? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:16 Post subject: |
|
|
Vell, vi tapte jo kampen. Digger at Kåre er krystallklar på at det ikke er holdbart hvordan vi opptrådde etter 0-2 målet. Det øker min tiltro til at vi ikke gjør det samme mot Apoel  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:17 Post subject: |
|
|
Veldig bra fram til 1-2, deretter er ikke laget med mentalt før siste 10 min hvor vi er stabile igjen.
Kåre er en kjempetrener og bedre en Hamren på flere områder, men når han planlegger å ha møte med Klopp og Guardiola, kan han også invitere over Hamren ei helg og snakke om Attityd. Det er en av få ting Kåre kan lære av godeste Hamren. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:19 Post subject: |
|
|
Dette var årsverste, noen spilte som vanlig, mens andre var skrekkelige.
Børs :
Londak 4 - Noe godt og noe dårlig
Svensson 4 - Som vanlig god offensivt, men har aldri sett et lag skape så mye på hans ansvarsområde før
Reginiussen 2 - Hva skjer? Virker både treigere, mer klønete og mer usikker enn før. Har vært langt fra vår beste spiller i år, men dette var årsverste
Eyolfsson 3 - Litt som stoppermakkeren, men virker i det minste innbitt og gir litt juling
Skjelvik 4 - Spiller på det sikre i dag, og gjør seg ikke bort. Løper opp noen baller
Jensen 6 - Viser at han er en kriger som går foran og som er sterk i huet. Håper virkelig han blir med i hvertfall ut sesongen
Konradsen 6 - Jobber steinhardt, dekker rom, blokkerer skudd, klarerer, og forserer ledd i angrep.
Midtsjø 2 - Hva var det drev med i dag Midtsjø? Knapt én pasning som traff påtenkt mottaker, dårlige vurderinger, dårlig touch, dårlig underlag(?)
Helland 2 - Dårlig defensivt, direkte feig i dueller, og faller og tryner latterlig mye. Ikke rart hjemmefansen piper på ham i ren christiano ronaldo-stil. Virker treig og umotivert, og bør ikke spille ett eneste minutt mot haugesund til helgen.
Gytkjær 4 - Jobber og løper en god del, og skal ha for det, men blir for veik og pinglete rett og slett
De Lanlay 3 - Var en skygge av seg selv i dag, til tross for et fint løp som resulterer i mål. Fint du har trua på at du kan curle den ballen inn fra 22 meter altså, men noen ganger bør du kikke opp å se om det er lagkompiser i bedre posisjon
Når det er sagt så misliker jeg sterkt at et lag som Norrkøping skal klare å rundspille oss som de gjorde i 2. omgang. Hvorfor lar vi de styre spillet og ha nesten alt ballinnehavet?? Er det bevisst fra vår side, eller er vi ikke bedre(?) Rosenborg er gode i kontringsspillet, ja, men vi er enda bedre når vi kan ha ballen i laget og spille ball på egne premisser! Vi er norges svar på barcelona på den måten - for å si det litt flåsete - best når vi har ballen i laget. Mot bedre europeisk motstand kan jeg skjønne at det er lurt å spille litt annerledes, men mot norrkøping eller apoel så er vi best når vi spiller som vi alltid gjør.
Håper virkelig at Kåre også fikk litt bismak i kjeften fra dette, litt med tanke på spillerlogistikken i sommer, men mest med tanke på at rosenborg i nesten alle tilfeller bør spille rosenborgfotball.
Men selvfølgelig: meget glad for avansement 
Last edited by Flabbergast on 20.07.2016 21:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:19 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Vell, vi tapte jo kampen. |
Det er konsekvensene av resultatet som avgjør om det er et tap eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:21 Post subject: |
|
|
| Halloi, vi tapte kampen uansett hvordan du snur og vender på det Konesseur. Vi vant sammenlagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:22 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Skjønner ikke at man skylder på Londak etter denne. Her var det kollektiv kollaps som var årsaken til tapet. |
Det er mulig som noen har påpekt her inne at han skal ut og plukke corneren (målet), men da skal han ha hjelp på strek og noen skal plukke markeringa hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:24 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Hvorfor omtale dette som "tap"? |
Fordi vi tapte. Er det utrolig vanskelig å forstå. We won the war but lost the fight. Det kan ikke forsvares å få en så kollektiv hjerneblødning som det vi så idag. Når vi leder 2-0 etter 55 min. så kan vi ikke bare gå av banen. Det er fortsatt 35 min. igjen. Da jeg var spilte fotball lærte vi å spille til dommern blåste og ikke bare til det passa oss. Rosenborg er ikke en klubb med 10åringer som bare trenger å spille 60 min kamper, men topptrente spillere som skal holde 90min+. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:26 Post subject: |
|
|
Det er mulig det er riktig Hacken. Uansett ikke Londak sin skyld det her. Vi ga fra oss alt initiativet, la oss i forsvar og lot Norrkøping pøse på innlegg etter innlegg og styre kampen slik de selv ville. Mental kollaps. Vi våknet heldigvis opp igjen i tide  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:31 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Konesseur wrote: | | Hvorfor omtale dette som "tap"? |
Fordi vi tapte. Er det utrolig vanskelig å forstå. |
Tap handler om nederlag. Men, vi kom ut som seierherrene.
La oss slå fast det klinkende klart at dette var en seier. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:31 Post subject: |
|
|
Kan da for guds skyld ikke skylde på Londak her. Forsvaret var helt håpløst. Særlig høyresiden med Reg og Svensson. Svensson er stadig på bærturer, som mot Ålesund, og Reginiussen er direkte dårlig til å dekke opp rommet Svensson etterlater seg.
Føler meg tryggere med Eyolf-Skjelvik som midtstoppere om dagen, rett og slett fordi vi kan stå høyere, og at Eyolf da skyver over på høyre hvor han er bedre enn Reg til å dekke det etterlatte rommet til Svensson.
Reginiussen har tapt seg veldig etter skaden. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:40 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Lomaxx wrote: | | Konesseur wrote: | | Hvorfor omtale dette som "tap"? |
Fordi vi tapte. Er det utrolig vanskelig å forstå. |
Tap handler om nederlag. Men, vi kom ut som seierherrene.
La oss slå fast det klinkende klart at dette var en seier. |
Sist jeg sjekket så var et 3-2 nederlag regna som et tap. Hadde dette vært i gruppespill hadde vi endt med 0 poeng etter denne kampen. Pr. definisjon er dette et tap. Om vi vinner sammenlagt så taper vi kampen uansett og vi taper på en helt uakseptabel måte _________________ Grilldress er også en dress:)
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 20.07.2016 21:43 Post subject: |
|
|
Håper gutta tar seg sammen og også øver på dødball frem mot APOEL kampene, for det vi har sett de siste kampene defensivt har vært utrolig svakt.
RBK som var så gode defensive på starten av sesongen har bare blitt dårligere og dårligere.
Last edited by Vegard2711 on 20.07.2016 21:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:43 Post subject: |
|
|
Har problemer med å forstå klaginga etter en kamp som dette. Vi har full kontroll frem til 0-2, og da er kampen i praksis over. Når de har fått tre, så tar vi oss litt sammen igjen, nok til at vi går videre med grei margin.
Enhver som følger litt idrett, vet jo at dette er konsekvens av at oppgjøret i praksis er vunnet.
Var atletico f.eks et møkkalag fordi de tapte i Molde i februar? Nei, de hadde såpass komfortabel ledelse, at de ikke trengte å gjøre mer.
Elementær psykologi dette. IFK hadde ikke scort 3 hvis vi ikke hadde hatt råd til å slippe inn 3. Så mye bedre var vi.
Gleder meg til nest ekamp  |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:46 Post subject: |
|
|
Londak 4 - Noen gode redninger. Får lite hjelp av forsvaret, men bør nok ta minst en av de tre scoringene i mot.
Svensson 4 - Ok fremover på banen. Som resten svak bakover.
Reginiussen 3 - Svak match av Tore. Noen fine brudd foran, men ellers dårlig.
Eyolfsson 2 - Surrer.
Skjelvik 5 - Godkjent fra Skjelvik. Spesielt god defensivt i første og spiller på det sikre.
Jensen 5 - Jobber utrettelig, men også han får til lite i dag. Ikke venn med ball.
Konradsen 6 - Virker veldig komfortabel i den sentrale rollen nå. God ballfordeler, tilgjengelig og jobber godt defensivt.
Midtsjø 1 - Stolpe på børsen. Herrefred for en vanvittig svak prestasjon fra Midtsjø. Bærre å kom sæ hæim å træn.
Helland 2 - Tørr lite, får til lite. Svak.
Gytkjær 3 - Ser ut som en jentespiller blant menn. Veik og liten. Pluss for ok bevegelser.
De Lanlay 3 - Forutsigbar. Noen gode involveringer og jobber bra, men lykkes med lite. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 20.07.2016 21:50 Post subject: |
|
|
Det var kjedeligere fotball under Hamren, men han var opptatt av attityd og av defensiv soliditet. Jeg tipper han hadde vondt i magen i kveld da han satt og så på kampen. Her ga spillerne opp å spille fotball på 2-0 og defensivt var det jo fullstendig kaos.
Det er vel 15-20 trenere i Rosenborg med stort og smått. En av dem må da kunne lære opp spillerne i defensivt spill?
Nå har jeg gått meg en lang tur for å glemme kampen og glede meg over at vi har gått videre, men jeg kjenner at jeg har ikke glemt det helt ennå. Det blir feil å skylde på enkeltspillere synes jeg - det var kollektiv kollaps. Dårlig attityd over hele fjøla.
Men vi er videre - med margin - IFK hadde måtte scoret enda to mål for å gå videre - og det hadde de ikke krefter til. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 20.07.2016 21:55 Post subject: |
|
|
| Håper dette var en nyttig lærepenge. Manglende returløp, manglende press på ballfører, manglende trøkk i dueller er selvsagt nok til å gå fullstendig opp i liminga. Utskjelte Gytkjær skal ha ros for at han ga alt og løp seg helt tom. Ny midtstopper av internasjonal klasse er nødvendig for at laget skal hevde seg i Europa. Og ikke minst: hent Bjørn Hansen og tren på defensiv dødball. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:55 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Har problemer med å forstå klaginga etter en kamp som dette. Vi har full kontroll frem til 0-2, og da er kampen i praksis over. Når de har fått tre, så tar vi oss litt sammen igjen, nok til at vi går videre med grei margin.
|
Fordi fotball på proff nivå spilles i 90+ minutter. Det er ikke barneidrett med 30 minutters kamper for så å gå ut til pølsebua og kjøpe seg ei pølse i vaffel. Forskjellen på oss og Atletico er at mens Atletico kan stille med to lag mot Molde og fortsatt hvile seg videre så taper vi mot et lag som fort kunne tatt dette videre. At Kåre ikke er fornøyd burde fortelle alt _________________ Grilldress er også en dress:)
|
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.07.2016 21:59 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Vell, vi tapte jo kampen. Digger at Kåre er krystallklar på at det ikke er holdbart hvordan vi opptrådde etter 0-2 målet. Det øker min tiltro til at vi ikke gjør det samme mot Apoel  |
*Host* Mjøndalen *host*
Kanskje vi trenger to skikkelige lærepenger før det detter inn i hodet på både trener og spillere at vi ikke kan slippe oss ned i en Champions League-kvalik. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.07.2016 22:05 Post subject: |
|
|
Vi må klare å være 100 prosent fokusert i alle kampene vi spiller i 95 minutter. Det straffet seg mot Ålesund at vi var sløve og det straffer seg i dag, selv om vi heldigvis ikke møter et så bra lag at de klarer å utnytte det fullt ut. Så selv om jeg er fantastisk glad for at vi var så mye bedre enn dem i resten av de to kampene at det likevel holdt helt inn er det veldig bra at vi klarer å ha to tanker i hodet samtidig og se at vi ikke kan rakne slik som vi gjorde etter 0-2 målet. Mot et bedre lag hadde vi røket rett ut. Gjør vi slik mot Apoel stopper det der. Det kreves full innsats og konsentrasjon både mot Ålesund og mot Apoel. Det er ett av fotrinnene vi kan ha i forhold til de beste lagene vi møter i Europa. Vi må yte mer, ville mer, være mer konsentrert og løpe mer. Da må vi øve på det borte mot Bodø Glimt og borte mot Sogndal osv.
Uansett fabelaktig fornøyd med at vi er voldsomt mye bedre enn Norrkøping  |
|
| Back to top |
|
 |
|