View previous topic :: View next topic |
Beste utlending? |
Annan, Anthony |
|
30% |
[ 56 ] |
Arason, Arni |
|
10% |
[ 19 ] |
Bille, Nicki |
|
2% |
[ 5 ] |
Chibuike, John |
|
1% |
[ 2 ] |
Dockal, Borek |
|
2% |
[ 5 ] |
Eguren, Sebastian |
|
2% |
[ 4 ] |
Hirschfeld, Lars |
|
0% |
[ 0 ] |
Jensen, Mike |
|
12% |
[ 23 ] |
Konan, Didier |
|
1% |
[ 2 ] |
Koné, Yssouf |
|
0% |
[ 0 ] |
Koppinen, Miika |
|
0% |
[ 0 ] |
Lago, Alejandro |
|
1% |
[ 2 ] |
Larsen, Jim |
|
0% |
[ 0 ] |
Lustig, Mikael |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikkelsen, Tobias |
|
0% |
[ 0 ] |
Prica, Rade |
|
5% |
[ 10 ] |
Dorsin, Mikael |
|
3% |
[ 6 ] |
Sapara, Marek |
|
25% |
[ 47 ] |
Stadsgaard, Kris |
|
0% |
[ 0 ] |
Stoor, Fredrik |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 181 |
|
Author |
Message |
EGA Veteran
|
Posted: 02.06.2016 20:07 Post subject: |
|
|
Den med størst potensial, men som rbk og vi aldri fikk se i full blomst: Konan Ya .
Han hadde i midlertid 2-3 knallsesonger i Bundesliga.
Grunnen til at rbk ikke fikk ut maks er vel begge parter sin feil, men likeså veldig kjipt. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 02.06.2016 20:08 Post subject: |
|
|
Liker ikke sånne avstemminger. Alt for vanskelig å velge. Micke er jo en legende og burde få stemmer kun for det. Biffen (Larsen) var jo en kultfigur og et beist og burde fått stemmen for det. Bille var jo også en profil (kanskje litt i negativ forstand) som ga alt på banen, ikke at han er i nærheten av de beste uansett.
Som mange andre står jeg mellom Sapara og Annan. En fantastisk fot mot et arbeidsjern og han hadde alltid en finger med i ødeleggelsen av andres lag angrep.
Da jeg er en stor fan av hardtarbeidende spillere, går jeg for Annan. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.06.2016 20:09 Post subject: |
|
|
Anthony Annan. Beste enkeltspiller og høyeste toppnivå. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.06.2016 21:32 Post subject: |
|
|
Kunne vel nesten snevret inn avstemningen til å gjelde fem:
- Dorsin
- Mike Jensen
- Annan
- Sapara
- Arason
Rask som Bille Nielsen og Chibuike har vel aldri gitt oss hverken trofeer eller glede, og andre var her enda kortere tid. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.06.2016 21:53 Post subject: |
|
|
Du gir deg nå aldri heller.  |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.06.2016 22:08 Post subject: |
|
|
Kunne ikke dy meg da jeg så at mannen med tunnelsynet og postadresse 7037 OFFSIDE, som i løpet av tre år som frontmann for et angrepsspill basert på lykke og fromme lyktes i å hale iland solide 0 seriegull og vinne 0 cupfinaler var listet opp som kandidat til tidenes utenlandske spiller.
Hvis han er det, så er Tom Erik Nordberg tidenes norske, men ser på stemmetallene at folk heldigvis er riktig navla.
Kan heller ikke skjønne annet enn at Bille Nielsens stemmer
er ren humor.
To av de verste angrepsspillerne som har vært i seriesystemet
på denne siden av EF-debatten i '72. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 03.06.2016 12:34 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: |
Arni presterte meget bra over mange sesonger, ikke minst i CL. Han fikk min stemme. |
Min også _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 03.06.2016 18:03 Post subject: |
|
|
For min del så sto det mellom Sapara, Annan, Arason, Prica, Jensen og Dorsin.
Annan var kanskje en drittsekk, men skal ha utrolig mye av æren for at vi kun tapte en kamp på 60 kamper i Tippeligaen. Knapt hatt en spiller som har vært mer verdifull for selve laget.
Arason husker jeg godt fra mine yngre dager, og han var sammen med Casillas en av grunnene til at jeg ofte valgte frivillig å stå i mål på løkka, til tross for at jeg var en notorisk målscorer.
Prica. En av de deiligste spissene klubben har hatt. Bare se på scoringssnittet hans.
Jensen. Sier vel seg selv per nå. Altfor god for Tippeligaen.
Dorsin. Klubblegende.
Valget falt dog på Sapara. Linken hans med Iversen og den lille tiden han fikk med Prica var helt outstanding. En helt utsøkt midtbanespiller som hadde halt Rosenborg trengte i den perioden. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.06.2016 19:13 Post subject: |
|
|
Ut fra kriteriet "Beste fotballspilleren" å dømme er det to ting som undrer meg:
1. Hvorfor er ikke Macbeth Sibaya med? Deltok i to VM og fast i elleveren hos seriemesteren i Russland.
2. Hvorfor får ikke Sebastian Eguren flere stemmer? Fast på et lag som ble nr to i kanskje verdens beste liga.
Et av de viktigste kriterier for "beste fotballspilleren" burde etter mitt syn være nettopp å kunne vise at man klarer seg også på et høyt nivå. Den norske serien er ikke et høyt nivå. Verken Sapara, Annan eller Arason har klart dette i særlig grad.
For å understreke poenget mitt stemmer jeg på Sebastian Eguren. |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 03.06.2016 19:43 Post subject: Re: Tidenes beste utelandske spiller |
|
|
Strand wrote: |
Kriteriene er som sist tråd: beste fotballspilleren. Ikke størst legende, ikke "min personlige helt fordi jeg fikk autograf" eller noe sånt vissvass. Beste fotballspiller!
. |
Enig med at strand kunne vært litt mer presis men jeg har tolket det slik og tror de fleste med meg at vi snakker om den utenlandske spilleren som har vært best for RBK, hatt størst positiv påvirkning for laget, eller mens han spilte for RBK viste potensial utenom det vanlige som fikk oss til å gråte når de gikk fra klubben. En spiller som var helt o.k mens han spilte for RBK eller floppet men ble noe stort senere er ikke direkte intessant å diskutere for min del i RBKweb. Som sagt, en spiller som satte spor etter seg og som gjorde at vi nærmest gikk inn i depresjon når de gikk fra klubben. Tiden i RBK er ikke utslagsgivende, om han så bare spilte en halv sesong for klubben og senere ble solgt for la oss si 40 millioner er han en het kandidat for da er jeg sikker på at de fleste her inne satt med følelsen "fy faen for en spiller vi hadde i klubben, neste Zlatan.... tenk om vi kunne hatt han en sesong til....." Flopper i klubben som senere slo til er etterpåklokskap og for min del grunnen til at jeg ikke vurderer typer som Konan Ya etc. Jeg så potensial i han men hadde ikke klump i halsen når han gikk. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
Gla'trønder Junior
|
Posted: 05.06.2016 17:23 Post subject: |
|
|
Jeg savner Cristian Gamboa, om ikke som #1 så ihvertfall blandt de 20 beste utlendingene man kan stemme på.  |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 05.06.2016 18:44 Post subject: |
|
|
Helt enig Gla'trønder, og han var så søt at han alene økte tilskuersnittet når han spilte her. Det alene gjør at han er på min topp 10 liste. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.06.2016 21:57 Post subject: |
|
|
Jensen god i fire sesonger, både på gode og dårlige(Perrytida) RBK-lag. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.06.2016 11:15 Post subject: Re: Tidenes beste utenlandske spiller |
|
|
Strand wrote: | Det har jo etterhvert blitt en del spillere å plukke fra i kategorien "utlending", men hvilken av våre mange utenlandske spillere er den beste?
I følge RBKwebs spillerarkiv har vi hatt 51 utenlandske spillere, og alle nominerte er hentet fra arkivet. Pollen inneholder ikke alle disse da det er et maksantall på 20 alternativ på forumet, så det er mine nominerte som er i lista.
Kriteriene er som sist tråd: beste fotballspilleren. Ikke størst legende, ikke "min personlige helt fordi jeg fikk autograf" eller noe sånt vissvass. Beste fotballspiller!
... nå er det bare å stålsette seg for en utredning på 400 ord om hvorfor Boti Goa egentlig er tidenes beste RBK-utlending. I beste RBKweb-stil naturlig nok. |
Jeg skulle likte aa see Traore paa denne listen. Synes han gjorde det helt greit i sine to foerste aar og han var jo bare tenaaring paa den tiden. Siden har han hatt en glimrende karriere i Polen og Tyrkia og selv om han ikke presterte saa mye i RBK rangerer jeg ham foran folk som Kone, Lago, Koppinen, Bille, Hirschfeld osv _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 06.06.2016 11:36 Post subject: |
|
|
Hvor er Gytkjær? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.06.2016 11:56 Post subject: Re: Tidenes beste utenlandske spiller |
|
|
PauloSilas wrote: |
Jeg skulle likte aa see Traore paa denne listen. |
Null struktur, nesten null mål/målgivende og ingen ligatitler i de to sesongene han var på banen i halvparten av kampene. Lidelse å se på kamper i 07-08 da disse tre afrikanerne loffet rundt hverandre fremme der. Restituerte seg til tap etter tap i serien så de kunne gi bånn spiker i CL og bli oppdaget av de store.
Spilt i 4x Mikke Mus-klubber i etterkant.
Men bedre enn Bille, det har du rett i. Det er nesten alle. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.06.2016 15:25 Post subject: |
|
|
Mulig de er mikke-mus klubber men baade Polsk og Tyrkisk toppserie er ranket vesentlig hoeyere enn den norske.
Som sagt, synes ikke han var spesielt 'legendarisk' i RBK men han har vaert god siden _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.06.2016 16:11 Post subject: |
|
|
Landet man på at det kriteriet var ok?
Mange med fine karrierer som har utrettet lite eller intet i RBK, så de to listene ville sett totalt forskjellige ut. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.06.2016 23:55 Post subject: |
|
|
Sitat fra traadstarter:
Quote: | Kriteriene er som sist tråd: beste fotballspilleren. Ikke størst legende, ikke "min personlige helt fordi jeg fikk autograf" eller noe sånt vissvass. Beste fotballspiller! |
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.06.2016 21:07 Post subject: |
|
|
Beste fotballspilleren av dem er Sapara i mine øyne. Den som var nærmest et europeisk toppnivå i sin rolle var kanskje Annan. Rollen til Sapara som kreativ drivkraft offensivt er nok dog hakket mer krevende enn å være ryddegutt foran forsvaret på et lag som spilte på rimelig høy sikkerhet. Begge er dog verdige vinnere i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 08.06.2016 17:24 Post subject: |
|
|
Siden det ikke stod noe om det var den som spilte best for klubben, eller den som har vert i klubben, men som har vert best i løpet av karrieren så gikk jeg for det siste, og valgte Eguren, er vel ingen som har matchet han fra da han var på sitt beste i Villareal. |
|
Back to top |
|
 |
|