View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 07.06.2016 18:54 Post subject: |
|
|
Han fyller 24 år i august. Han er ikke et talent, han er i en alder hvor det bør begynne å bli aktuelt å dominere i Eliteserien. Og han er ikke i nærheten.
Hadde han dominert i Belgia eller på utlån (selv i Molde) og vi fikk ham innenfor en økonomisk forsvarlig ramme så gjerne for meg. Men vi snakker altså om en spiller med 7 mål på 27 kamper på nivå 2 i Belgia, 6 mål på 24 kamper i Esbjerg og 2 mål på 18 kamper i 2. Bundesliga, før han altså ble langtidsskadet. Hvorfor tilsier noe av dette, rent sportslig, at dette er en spiller vi bør hente til Rosenborg? |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.06.2016 19:10 Post subject: |
|
|
Denne tråden får frem det verste i folk. Jeg er med på å "hate" mot spillere som provoserer for å provosere, som Hoseth og Berre har gjort. Men dette mot Bakenga er usmakelig og lite rasjonelt. Verre enn "hatet" mot Iversen i sin tid, og han sang "Rosenborg er ræva" i beste sendetid på TV2.
Diskusjonen om han er god nok eller passer inn, er en annen. Skuffende å se nivået noen gode debattanter slipper seg ned på. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 07.06.2016 19:11 Post subject: |
|
|
Hva tilsa sportslig at vi burde hentet Pål Andre Helland fra Hødd med 11 mål på 2 sesonger i førstedivisjon? Hva tilsa sportslig at vi burde hentet De Lanlay fra Viking med bare 13 mål på 125 kamper?
Har de vokst og vist seg å være gode nok for RBK? |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 07.06.2016 19:13 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 07.06.2016 19:18 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Hva tilsa sportslig at vi burde hentet Pål Andre Helland fra Hødd med 11 mål på 2 sesonger i førstedivisjon? Hva tilsa sportslig at vi burde hentet De Lanlay fra Viking med bare 13 mål på 125 kamper?
Bra perspektiv til debatten  _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.06.2016 19:33 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Hva tilsa sportslig at vi burde hentet Pål Andre Helland fra Hødd med 11 mål på 2 sesonger i førstedivisjon? Hva tilsa sportslig at vi burde hentet De Lanlay fra Viking med bare 13 mål på 125 kamper?
For det første spiller ingen av dem spiss så mål er ikke en like viktig parameter å vurdere dem etter. For det andre så har vel ingen som har sett noen av dem spille i sine siste sesonger før de kom til oss vært i tvil om at de ville forsterke oss.
Men for all del - dersom han signeres skal jeg være den første til å håpe at jeg tar feil. Inntil da håper jeg vi holder oss unna. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 07.06.2016 20:10 Post subject: |
|
|
Hvis Bakenga kommer, blir han den første og forhåpentligvis eneste spilleren jeg håper mislykkes. Måten han har håndtert karrieren sin på er forkastelig og bør ikke tolereres til eksempel for mulige etterfølgere. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.06.2016 21:13 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Hva tilsa sportslig at vi burde hentet Pål Andre Helland fra Hødd med 11 mål på 2 sesonger i førstedivisjon? |
Øhh, at han hadde herja i Adecco og mot TL-lag i cupen, kanskje?
ola. wrote: | Diskusjonen om han er god nok eller passer inn, er en annen |
Og de fleste innleggene i tråden handler om det. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.06.2016 22:52 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | ... Hvorfor tilsier noe av dette, rent sportslig, at dette er en spiller vi bør hente til Rosenborg? |
For meg handler det om det rå talentet vi så før han dro fra RBK, hvor han herjet som målscorer på RBK og på U-landslagene som 18-åring, og viste et potensial milevis utenpå de spissene vi har i troppen i dag. Om det så er bare 20-30% sannsynlighet for å finne igjen dette så er det verdt forsøket. Og vi har sett hva Kåre kan klare få ut av potensiale i spillere. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.06.2016 23:00 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke det talentet var så jævla bra den gangen heller. Bra spiller liksom, men ikke en world beater som det virker som. At du mener han herjet for Rosenborg viser jo bare hvor mye tiden kan gjøre ting bedre. Han var et talent, et talent som var avhengig av å foredle det videre for å bli en god spiller. Det har han mislyktes totalt i og har en lang lang vei tilbake før det bør være aktuelt å tenke på å hente han til Rosenborg av sportslige årsaker. |
|
Back to top |
|
 |
Jolern Proff

|
Posted: 07.06.2016 23:07 Post subject: |
|
|
gollumLAD legend wrote: | Hvis Bakenga kommer, blir han den første og forhåpentligvis eneste spilleren jeg håper mislykkes. Måten han har håndtert karrieren sin på er forkastelig og bør ikke tolereres til eksempel for mulige etterfølgere. |
At eget ønske om at enkeltspillere skal floppe kommer før lagets beste, er en snodig måte å være supporter på... |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.06.2016 23:26 Post subject: |
|
|
gollumLAD legend wrote: | Hvis Bakenga kommer, blir han den første og forhåpentligvis eneste spilleren jeg håper mislykkes. Måten han har håndtert karrieren sin på er forkastelig og bør ikke tolereres til eksempel for mulige etterfølgere. |
Hvis han kommer tilbake å lykkes, så er han jo et stjerneeksempel for andre. Bli og bli god i moderklubben, heller enn å dra ut for tidlig.
Tror uheldigvis at det er for sent, men er han billig nok, kan godt klubben prøve for min del. Vi har gjort verre kjøp enn det. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 07.06.2016 23:57 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha Bakenga |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.06.2016 00:23 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Jeg synes ikke det talentet var så jævla bra den gangen heller. Bra spiller liksom, men ikke en world beater som det virker som. At du mener han herjet for Rosenborg viser jo bare hvor mye tiden kan gjøre ting bedre |
Vel. Han scoret 16 mål i 2011, primært som innbytter for Rade Prica. 12 i serien og 4 i cupen. I tillegg hadde han 5 mål i pre-season. Han var da 18 år. Og han bøtta for Norge U-21 på denne tida, med 11 mål på 16 kamper i perioden på U-21-landslaget.
Det er riktig at han ofte ikke så spesielt dominerende ut på banen i 2011, men ble likevel kåret til banens beste i noen av kampene. Han utmerket seg på rykk, avslutninger, generell scoringsteft.
Men nå vet jeg ikke hva som skal til for at du skal vurdere en 18-åring som "et jævla bra talent". |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 08.06.2016 00:34 Post subject: |
|
|
Som sagt, han var en bra spiller. Jeg synes bare ikke han var så god at man skal kaste alle prinsipper på båten for å hente han tilbake nå, etter han har vært gjennom kanskje den verste sportslige karriereutviklingen jeg kan huske i norsk fotball. Det kan ikke være mange spillere som har gått fra å bli ansett som såpass god at Brugge legger tosifret antall millioner på bordet, for deretter å gå inn i en fire år lang negativ spiral preget av elendige prestasjoner som har kuliminert i en pinlig exit fra Molde av alle klubber. Han er ikke så sportslig spennende at vi trenger han når vi har to spisser fra før. Skal vi gjøre noe på den posisjonen så får vi hente noen som vi vet at danker ut de to vi har. Ikke en som er dårligere. |
|
Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 08.06.2016 00:50 Post subject: |
|
|
Synes mange her synker ned på et lavmål. Veldig skuffende og her gjentar historien seg som når Steffen skulle tilbake i sin tid. Her er det jantelov og forhåndsdømming ned på personnivå. Alle gjør feil gjennom livet, men man fortjener også en ny sjanse om muligheten er der. Talentet er nok der, og jeg håper man kan få han tilbake i godt slag igjen, og absolutt helst for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 08.06.2016 01:04 Post subject: |
|
|
Jeg kan godt ta den diskusjonen også.
Hva er lavmål med å synes at hele sagaen rundt Bakenga er uspiselig for klubben og for supporterne? Måten han forlot klubben i 2011 og ikke minst når han skulle tilbake til Norge og krevde topplønn for å vurdere Rosenborg, men valgte Molde når han fikk negativt svar er alle faktorer som teller negativt inn for veldig mange. Det er vel ikke vanskelig å skjønne. Er det liksom moralsk forkastelig å mislike at en spiller tar aktive valg som setter Rosenborg i dårlige posisjoner? For så å bare glemme at det har skjedd?
Personlig kunne jeg levd helt greit med en slik overgang egentlig, men det forutsetter to faktorer. Den viktigste er den sportslige, han måtte ha vært en soleklar sportslig forsterkning. Nummer to er tett på like viktig, han må kvitte seg med Jim Solbakken. Klubben kan bare ikke drive forretning med en sånn skurk. Han stryker klokkeklart på begge de to nevnte. |
|
Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 08.06.2016 01:30 Post subject: |
|
|
Nå tror jeg at det som ofte blir framstilt som fakta, ikke er det. Jeg har ikke noe imot at en ung lovende spiller vil ut i verden og gjøre seg fet. Klarer ikke å se at han gjorde så mye galt i 2011. Noen uheldige uttalelser til media var det vel, men hallo, gutten var jo bare 18! Når han skulle tilbake til Norge har jeg ikke forstått det slik at han krevde topplønn, men at klubben hans krevde en høy leie. Som kjent var vi dårlig forspent økonomisk ifjor, og slik jeg har forstått det så var ikke behovet der for RBK når han returnerte til Norge. Hvordan har det satt RBK i dårlig posisjon? At han har JS som manager er ikke en sportslig grunn, det er pur følelsesmessig og det er vel det som er problemet for mange. Jeg liker ikke JS jeg heller, og har ikke tenkt å ta han i noe forsvar, men han er bare en agent, ikke noe mer. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 08.06.2016 01:43 Post subject: |
|
|
Solbakken er en skurk og svindler som aktivt har sendt alle spillerne sine langt vekk fra Rosenborg og var på vitnestolen i en norsk rettsal der det kom fram at han hadde rådet en spiller bort fra Rosenborg fordi vi var så godt som konkurs. Han er ikke "bare" en agent.
Og ja, hallo, gutten var 18 år. Fint du tok opp dette. 18 år og særdeles aktiv på å presse fram en overgang til utlandet før han egentlig hadde gjort noe som helst i Rosenborg. Nektet å skrive ny kontrakt og gjorde det klart at han dro med en gang muligheten bød seg. Det er sikkert en del som synes at det er greit og alt det der, men jeg er skrudd sammen sånn at jeg ikke får noe voldsomt sympati med han når alt har gått til helvete heller. Da kan han bare ha det så godt.
MEN, når alt kommer til alt. Han er ikke god nok! Bare de sportslige grunnene alene er nok til at han ikke bør vurderes som aktuell. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 08.06.2016 07:26 Post subject: |
|
|
Roar1961 wrote: | Jeg liker ikke JS jeg heller, og har ikke tenkt å ta han i noe forsvar, men han er bare en agent, ikke noe mer. |
I følge seg selv har han aldri vært noen spilleres agent. Uansett så er det veldig mye fakta og opplysninger som har kommet frem som viser at han ikke "bare er en vanlig agent". Det er vel en god grunn til at han aldri har gått til sak mot de såkalte "grunnløse påstandene" mot seg selv, selv om han har truet med det aldri så mye. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 08.06.2016 08:57 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Jeg kan godt ta den diskusjonen også.
Hva er lavmål med å synes at hele sagaen rundt Bakenga er uspiselig for klubben og for supporterne? Måten han forlot klubben i 2011 og ikke minst når han skulle tilbake til Norge og krevde topplønn for å vurdere Rosenborg, men valgte Molde når han fikk negativt svar er alle faktorer som teller negativt inn for veldig mange. Det er vel ikke vanskelig å skjønne. Er det liksom moralsk forkastelig å mislike at en spiller tar aktive valg som setter Rosenborg i dårlige posisjoner? For så å bare glemme at det har skjedd?
Personlig kunne jeg levd helt greit med en slik overgang egentlig, men det forutsetter to faktorer. Den viktigste er den sportslige, han måtte ha vært en soleklar sportslig forsterkning. Nummer to er tett på like viktig, han må kvitte seg med Jim Solbakken. Klubben kan bare ikke drive forretning med en sånn skurk. Han stryker klokkeklart på begge de to nevnte. |
Dette var to ulike vindu |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.06.2016 09:40 Post subject: |
|
|
Roar1961 wrote: | Jeg liker ikke JS jeg heller, og har ikke tenkt å ta han i noe forsvar, men han er bare en agent, ikke noe mer. |
Anbefaler deg å skaffe deg et nummer av Josimar der de tar for seg VPG/Stengel-saken. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.06.2016 10:05 Post subject: |
|
|
shadwell wrote: | Bakenga ville hit, ja. riktig.
Hva har han prestert siden vi sa nei da, frem til nå?
a) han har vist seg som en kanonspiss som scorer mål over en lav sko og det er ufattelig at han ikke spiller i Arsenal
b) han har ikke prestert en dritt foruten å sitte og telle penger på kontoen sin.
Om det er a, må vi hente han. Om det er b, må vi ikke. |
Shadwell,
jeg mener å ha registrert at du ønsker Tarik velkommen tilbake til RBK?
I så fall, hva har han prestert etter at han var her? Opp gjennom historien har det vært mange Rosenborg-spillere som aldri har klart å prestere andre steder enn i nettopp RBK.
Jeg synes ikke det argumentet ditt er spesielt bra. Det tar overhodet ikke hensyn til de faktorene som er avgørende for om han vil lykkes eller ikke. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.06.2016 10:28 Post subject: |
|
|
Jeg synes personlig Mushaga er ganske lik Tarik, og da tar jeg heller Mushaga. Hvis han er billig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 08.06.2016 10:39 Post subject: |
|
|
Tarik er en norsk klassespiller. Det har han bevist godt nok, og han startet bra i Tyskland. Mush har ikke bevist noe som helst. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|