View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mogg418 Junior
|
Posted: 01.06.2016 05:29 Post subject: |
|
|
Ønsker Bakenga hjertelig velkommen tilbake om han skulle velge det.
Under Kåre har jeg troa på at han kan komme tilbake på sporet igjen.
Han har fått mye verdifull erfaring fra forskjellige ligaer og treningsimpulser, nå trengs bare en god trener til å gjøre jobben med å sette ting i system for ham
Har trua på at dette kan bli bra |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 01.06.2016 07:29 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Ønsker meg Høiland, Berg Hestad, Hoseth og Stoltidis før Bakenga. |
Den er drøy!
Stoltidis mista kun hodet i én takling - det skjer med alle. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 01.06.2016 07:31 Post subject: |
|
|
Vi klarte vel i allefall delvis å svelge Litj- Ivers retur, så dette kan umulig være noe å diskutere. Han er naturligvis hjertelig velkommen hjem igjen, og
om han er god nok vanker det sikkert spilletid også.
Omskolering eller lignende er jeg negativ til. Vi trenger opplagt midtspiss, Bakenga er midtspiss osv. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.06.2016 08:19 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: |
Stoltidis mista kun hodet i én takling - det skjer med alle. |
Han er vel generelt kjent som en stygg spiller. Men det var mest for å illustrere et poeng uansett. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 01.06.2016 08:22 Post subject: |
|
|
Godt mulig. Husker ikke han i annet enn kampene mot RBK.
Men tar han også over Bakenga, ja. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.06.2016 08:26 Post subject: |
|
|
hello wrote: |
Og som en sidenote, jeg har altså aldri stått på ØØ eller vært syngende supporter. Kan melde om like "ille", om ikke enda grovere, personhets fra de sittende plassene. Høres bare ikke så godt. |
Hehe, ja jeg vurderte å skrive noe om dette jeg og. Har sittet på langsida før med min far. Det er mye verre ting som blir uttrykt der til tider, inkludert en solid dose rasisme fra den eldre garde. |
|
Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 01.06.2016 10:50 Post subject: |
|
|
Har han et potensiale? Synes ikke at han var spesiellt god da han spilte for oss og at vi fikk 20 mil den gangen har jeg aldri forstått.... Ingenting hadde vært bedre om han hadde returnert og bøttet inn mål, men føler dette er et usikkert kort |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 01.06.2016 11:03 Post subject: |
|
|
MikkelBille wrote: | hello. Barn er på Lerkendal, og det er ganske mange av dem.
Hat Molde under kamp, tommel opp! Men jeg vil ikke at dattera på 10 skal lære at det er ok å si at noen er stygg. De som roper det er voksne, liksom.
Hat klubben, hat byen, men ikke gå på person på den måten. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.06.2016 11:19 Post subject: |
|
|
Skal man begynne å tenke sånn kan man ikke gi eller ha med barna på noen ting. Ikke på kino, ikke gi dem netflix, ikke gi dem tv-spill, og for Guds skyld ikke gi dem en PC. smartphone kan dem heller ikke få.
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.06.2016 12:10 Post subject: |
|
|
Hvert jævla år. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 01.06.2016 12:40 Post subject: |
|
|
MikkelBille wrote: | Kjernen skriker at Forren er stygg. Det skjedde sist igjen også.
. |
Om det var det som ble ropt under kampen så var det 'Forren ditt svin'' som ble ropt siden han prøve å bråk med vår mann gudi _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 01.06.2016 12:50 Post subject: |
|
|
Ok, I rest my case, hørte feil! |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 01.06.2016 14:38 Post subject: |
|
|
Men han er ikke særlig pen heller, når sant skal sies.
Angående Bakenga så er jeg i utgangspunktet negativ. Om han kommer, så får han jobbe litt for å få tilbake noe som helst respekt fra min side. Men det er ikke umulig - det får ta den tiden det tar. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.06.2016 16:54 Post subject: |
|
|
Er svært negativ til Bakenga i utgangspunktet, men om han kommer vil jeg gi han en fair sjanse, som med alle andre. Grunnen til det er at jeg pdd har en nærmest ukritisk holdning til alle valgene Kåre tar. Han har dog mindre å gå på enn normalen før jeg starter hækksaksa. Hører jeg antydning til klaging over lite spilletid eller annet, går han rett inn på uønsket-lista. Han har svært mye å bevise før jeg klarer å like han igjen, men det antar jeg nesten at han et motivert til å gjøre også - om han frivillig stikker hodet inni dette vepsebolet. |
|
Back to top |
|
 |
angvik Proff

|
Posted: 01.06.2016 17:50 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon - og det er nettopp dette jeg tror det er konsensus om uansett om det er blant supportere eller de på Brakka.
Bakenga, dersom han kommer tilbake, må bevise at han er god nok og vil kjempe om plassen. Han er ikke i noen særstilling. Ett kvekk om lite spilletid så er i alle fall min tålmodighet oppbrukt. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 01.06.2016 18:16 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | ola. wrote: | Støtter rivaleri og vennligsinnet skittkasting, men dette tullehatet som noen påtar seg å liksom ha på ordentlig mot en spiller, bare på grunn av klubben vedkommende spiller for, er det latterligste jeg leser på dette forumet. Direkte lavmål. Hjelper ikke å syte om PK-bullshit heller. PK-merkelapper er kun oppfunnet for legitimt å kunne mene noe som ikke er «PK». Også latterlig for øvrig. |
Hvor er det du leser at noen hater personen Bakenga på dette forumet? For det er vel det du sier? |
Man trenger ikke være rakettkirurg for å lese mellom linjene at mange i denne tråden påtar seg et hat mot person, på bakgrunn av barnlige begrunnelser som hvilken lagtrøye han har tredd på seg.
Det at man heller tar Stoltidis over ham, kaller ham et svin, judas og reagerer med «æsj» på at han kanskje kommer, er noen eksempler. Nå skriver jeg «tullehat», og ikke hat direkte. Det er vel mer i retning av at folk oppriktig misliker ham, men formulerer seg kanskje litt mer overdrevent og hatsk. Kanskje for å høste humorpoeng, ikke vet jeg. Jeg synes det er latterlig, uansett om man misliker ham eller faktisk hater ham. For meg bekker det over fra det som er morsomt, SPESIELT siden dette skjer utenfor banen.
Nå er det en annen sak om han passer inn. Tror ikke RBK spilte like mye 4-3-3 sist han var her(?). Har ikke tro på ham som ving. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 01.06.2016 18:34 Post subject: |
|
|
Er på en måte enig med Petter Ramus i podcasten.
Skal Bakenga tilbake til RBK, så håper jeg det er på permanent basis og ikke på lån i 6 mnd.
Kommer til RBK, for å komme i form, for så å dra tilbake til Club Brugge...nei!
Håper RBK kan få kjøpe for en billig penge og satse på han.
Både klubb og spiller tror jeg tjener på det.
En Bakenga i form, synes jeg kan bidra med veldig mye. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 01.06.2016 18:55 Post subject: |
|
|
number10 wrote: | Er på en måte enig med Petter Ramus i podcasten.
Skal Bakenga tilbake til RBK, så håper jeg det er på permanent basis og ikke på lån i 6 mnd.
Kommer til RBK, for å komme i form, for så å dra tilbake til Club Brugge...nei!
Håper RBK kan få kjøpe for en billig penge og satse på han.
Både klubb og spiller tror jeg tjener på det.
En Bakenga i form, synes jeg kan bidra med veldig mye. |
Hvilke fordeler gir dette, i forhold til et lån med opsjon..? |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.06.2016 19:00 Post subject: |
|
|
Var det snakk om lån med opsjon? |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 01.06.2016 19:25 Post subject: |
|
|
Enig med Petter Rasmus. Hvorvidt et lån er med eller uten opsjon er likegyldig. Ingen som kan tvinge spilleren til å signere, så en evt opsjon er verdiløs. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 01.06.2016 19:32 Post subject: |
|
|
Verdiløs er den vel ikke. Tenk hvis f.eks spillerens markedsverdi øker kraftig i løpet av lånet? |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 01.06.2016 19:45 Post subject: |
|
|
Da kan spilleren velge å ikke signere for klubben med opsjon å hoppe på noe bedre uten at klubben med opsjonen får ei krone. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 01.06.2016 20:04 Post subject: |
|
|
Jeg ser nesten bare fordeler med lån + opsjon. Vil han dra vil jeg ikke ha han her uansett. De bør jo ha diskutert med Bakenga hva planene er etter nyttår før de evt signerer denne kontrakten. Binder vi ham til en lang kontrakt med en gang, for så å finne ut at han ikke passer i systemet i det hele tatt, hva var da poenget å kjøpe han? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.06.2016 20:26 Post subject: |
|
|
Fordelen med en opsjon er at man blir enig om pris på en eventuell overgang, slik at prisen ikke øker drastisk om låneoppholdet blir en suksess. Låner vi en spiss som banker inn 15 mål på en halv sesong, så blir prisen fort en annen om man skal kjøpe han. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 01.06.2016 20:31 Post subject: |
|
|
Jeg har også sett spillere på lån m/ opsjon bli kjøpt av lånsklubben og deretter videresolgt til større klubb for større beløp samme dag. Dette kan være et godt alternativ som gir alle parter forutsigbarhet. (kan ikke huske eksempler på det akkurat nå)
edit: Dersom spiller slår an i den grad at utenlandske storklubber skulle banke på døra og overby opsjonen, slik at klubben som låner spilleren ender opp med profitt utover kjøpsopsjonen- ikke klubben som lånte spiller ut.
Skyld på heteslag om det ikke gir fullstendig mening  |
|
Back to top |
|
 |
|