English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sæternes til Brann?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 08:39    Post subject: Sæternes til Brann? Reply with quote

http://pub.tv2.no/nettavi...265496.ece

hmm. Hvis Rosenborg fortsatt er interessert bør de kanskje hive seg på kjapt. Men sånn som det har utviklet seg er det vel kanskje ikke den spilleren RBK trenger mest, med Braathen og George på plass til å være reserve for Frode. Kanskje skjer dette fordi RBK har gitt opp forhandlingene med Brugge??
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 09:14    Post subject: Reply with quote

Nei nei nei nei. Nå har de udugelige folka på brakka gkort det igjen. Er det en spiller vi trenger så er det Sæternes. Etter kampen på lørdag så trenger vi 4-5 nye spillere som kan spille fast. Det som ble vist da var rett å slett elendig. Forsvarsrekka spilte en horibel kamp. Basma kan sendes rett ut portene, Strand er elendig med pasningene og bør ut. Dette holder ikke. Midstopperparet er også ikke så holdbart som det bør. Hvis de ikke skjerper seg i resten av sesongen bør de UT!!!!!!

Spark styret og trenerstaben. De holder ikke på dette nivået. De klarer jo f*** meg ikke å hente inn de spillerne som kreves på dette nivået. Greit med Braathen og Dorsin, men vi trenger flere. Mange flere. Innen utgangen av 2005 så må vi vel ha 8 nye spillere og det MÅ være spillere som holder Chamions League klasse. Ellers så er det bare legge ned hele buisnessen. Vi skal ha et lag igjen som kommer like lange som det laget sesongen 99 gjorde det. Hvis de på brakke ikke har samme målsetning er det bare å kaste de ut dørea.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2004 09:42    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Spark styret og trenerstaben.

Latterlig.
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 16.08.2004 10:34    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Greit med Braathen og Dorsin, men vi trenger flere. Mange flere. Innen utgangen av 2005 så må vi vel ha 8 nye spillere og det MÅ være spillere som holder Chamions League klasse. Ellers så er det bare legge ned hele buisnessen.

Du er sannelig nedsnødd. Hva skal vi forresten med Sæternes nå? Han kan ikke brukes i Europacup uansett. Er vel derfor prisen har falt nokså drastisk.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 10:40    Post subject: Reply with quote

Den var drøy ja. Er jo nettopp noe Ola By har fokusert på flere ganger. Denne og de neste sesongene blir viktig og vanskelig nettopp pga generasjonsskiftet. Men å sparke alle på en gang??? Det vil vel være den beste søknad om plassering midt på tabellen som RBK kunne ha.
Ser imidlertid ut til at Sæternes blir dyr for Brann, og RBK bør ikke bruke masse penger hvis de er usikker på om de trenger spilleren.

Og vedr. de nye spillerne. Det er ikke ofte spillere finner seg til rette umiddelbart etter en overgang. At Dorsin og Braathen har gjort det må heller sees på som en bonus i forhold til dem. Russell kan nok etter hvert vise at han var et godt kjøp også, men det vil tiden vise.

Uansett det er viktig for RBK å beholde rutinen samtidig som nye slipper til og får int. rutine forhåpentligvis i CL. Det fins ikke et midstopperpar
(som det er realistisk å se i RBK) som er tryggere å ha i CL-kval og forhåpentligvis CL enn Hoftun/Riseth. Ikke i år og sannsynligvis ikke til neste år heller.
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 10:45    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Basma kan sendes rett ut portene, Strand er elendig med pasningene og bør ut. Dette holder ikke. Midstopperparet er også ikke så holdbart som det bør. Hvis de ikke skjerper seg i resten av sesongen bør de UT!!!!!!

Spark styret og trenerstaben. De holder ikke på dette nivået. De klarer jo f*** meg ikke å hente inn de spillerne som kreves på dette nivået. Greit med Braathen og Dorsin, men vi trenger flere. Mange flere. Innen utgangen av 2005 så må vi vel ha 8 nye spillere og det MÅ være spillere som holder Chamions League klasse. Ellers så er det bare legge ned hele buisnessen. Vi skal ha et lag igjen som kommer like lange som det laget sesongen 99 gjorde det. Hvis de på brakke ikke har samme målsetning er det bare å kaste de ut dørea.

hvis ikke du er brisen etter en tur på byen da du skrev det her bør du tenke deg om en 3-4 ganger før du vurderer å skrive no liknende.
Du sprker bare ikke styret fordi de ikke kjøper sæternes.

8 nye spillere? gidder ikke holde med wannabe chelsea-lag altså!
etter 2005 bør vi kanskje ha 3-4 spillere, men 8 er utrolig mange..nesten et helt lag, og over halve laget vaåt spiller fortsatt godt i 2006, det er jeg overbevist om!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 11:27    Post subject: Reply with quote

Jeg driter hvor spillerne kommer fra eller hvordan de er kommet. Bare Rosenborg vinner. Elendig av supporterne ikke vil heie på Rosenborg hvis de bli et "Chelsea" light. Da er de supporterne en gjen med elendige folk som ikke er supportere men som er uvitende idioter.

Hvis Sæternes går til Brann har Rosenborg gjort en slik elendig jobb at det er STOR grunn til mistillit.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 11:52    Post subject: Reply with quote

Mao, kjøp alle gode spillere som markerer seg, tøm bankkontoen, få maaange misfornøyde reserver. Og så som en bonus en elendig tippeliga der RBK knuser alle, og kommer til Europa stinn av selvtillit for så å bli rundspilt av et hvilket som helst lag. Det hadde kanskje vært morsomt i et år eller to men så hadde det vært game over.
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 12:02    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Jeg driter hvor spillerne kommer fra eller hvordan de er kommet. Bare Rosenborg vinner. Elendig av supporterne ikke vil heie på Rosenborg hvis de bli et "Chelsea" light. Da er de supporterne en gjen med elendige folk som ikke er supportere men som er uvitende idioter.

Hvis Sæternes går til Brann har Rosenborg gjort en slik elendig jobb at det er STOR grunn til mistillit.

Idiot ! Finn et annet lag å heie på og post dustepostene dine der...!

BTW: Hva skal RBK med Sæternes hvis han overhodet ikke er interessert i å komme hit?
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 16.08.2004 13:02    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

Tror du passer bedre til å heie på chelsea enn RBK.... Rosenborg er en fornuftig klubb, og ikke milliardærer.... Hei heller på chelsea...der er det folk som kjøper uten å se seg om, og hiver ut pengene...virker jo som om det er det du vil vi skal gjøre... skulle tru du var anti rosenborg suporter, i og med at du ønsker å drege oss ned i gjørma med de idiotiske forslagene dine...
RBKw
Rutinert

PostPosted: 16.08.2004 13:13    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

Herregud.. Heier du bare på Rosenborg for at de er Norges beste lag? Kjøpe alle de beste spillerne for å vinne alt, uten å utvikle de vi har, hørtes veldig "fornuftig" ut synes nå jeg.. STÅ PÅ!
Tviler det noengang kommer til å bli som du tenker, og håper for gudsskyld det ikke havner en som deg inn i styret.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troinndern
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 13:46    Post subject: Reply with quote

Men i hvert fall, nå kan styret i rosenborg si opp..siden brann har kjøpt han..regner med at hele norge er enig!

Det er absolutt ikke jeg..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondh
Veteran

PostPosted: 16.08.2004 15:10    Post subject: Reply with quote

Yepp det er game over nå for både styret, ledelse og trenere. Hverken seriegull eller Champions League kan redde dem etter denne tabben...

Det skal forresten også nevnes i saken at da Sæternes spilte for Bodø/Glimt brukte RBK masse tid på å få han hit. Da Bodø/Glimt endelig ville selge var plutselig Sæternes uinteressert.
Det er vel ikke sikkert RBK ville bruke tid på å gå i samme felle igjen. Ellers var det vel 16 mill. det var snakk om når RBK snakket om det tidligere i sommer der 8 mill gikk til Brugge. Hvis det var snakk om samme kontraktslengde som hos Brann betyr det ei årslønn på 2,3 mill.
Det er vel mere enn de fleste har i dag, og bedre enn mange hadde de beste CL-sesongene med bonus....
Back to top
Cosmic
Junior

PostPosted: 16.08.2004 15:30    Post subject: Reply with quote

RBK bør vel strengt tatt heller bruke tid og penger på å bygge opp en ny stamme i laget, så vi greier dette generasjonsskiftet like bra som det foregående. Å handle 30-åringer til overpris er ikke veien å gå spør du meg.

"Nå skal vi hjem og snu kjærringa" - Jørjamtfeil
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2004 16:31    Post subject: Reply with quote

Jeg kan se at der er mange der er uenig med Stano_11, det er jeg tildels også selv men lidt er jeg faktisk enig i.
Det der med at sparke hele styret vil jeg ikke komme ind på da det jo ikke holder vand.
8 nye spillere på en sæsong er nok lidt drastisk.
MEN jeg håber at efter de næste 2 sæsonger at RBK har dobbel gardering på alle pladser hvilket vil sige en 3-5 nye spillere hver sæsong. Primært er det fordi at der er en del der er ved at komme op i årene, og JA de fleste spiller stadig genial fodbold, men vi må også indse at mange af dem ikke har mange fodbold år tilbage.
At købe en ny target-man(som Sæternes eller Frode Johnsen) har, for mig, ikke den store prioritet. Jeg vil helst se en ny spiller i midtforsvaret( Hangeland please Wink ).
Jeg mener ikke at det er en katastrofe at Sæternes går til Brann, efter vi har fået Braathen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb