View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 13.05.2016 05:49 Post subject: |
|
|
Det er selve gullstandarden her det.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Cashew Junior

|
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.05.2016 14:42 Post subject: |
|
|
Men der snakkes det om å være profesjonell. Jeg kan love at det ikke ville ha vært noe tema her.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.05.2016 12:51 Post subject: |
|
|
For min del ser Nest-Sotra ut som den beste kandidaten til å få gjennomført en praktisk ildprøve. Førstemann som melder seg til tjeneste som ekspertkommentator får jobben i denne kampen.
For å være tilskuer må man som muligens nevnt installere Mumble (Mac/Windows/Linux/iOS) eller Plumble (Android). Jobber med en mulighet for å streame til vanlige webbrowsere.
Noen interesse?
Btw, kan man finne ut i forveien hvem som skal kommentere våre kamper? Vil tro det er mer interessant når det er Drillo/Begredelig enn mange andre. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.05.2016 13:04 Post subject: |
|
|
Hvis noen har lyst til teste live voice chat i kveld, så kunne jeg tenke meg å teste at det funker sånn noenlunde.
Det blir ikke kommentering, bare mulighet for å skravle live blant de som ser kampen på TV2 Sumo.
Tror ikke det vil funke noe særlig for folk som ser den på tradisjonell TV, da forsinkelsen til Sumo blir for stor.
Sjekk her hvis du er nysgjerrig:
http://prat.troillprat.no...e-bruk/143
Åpent voice-chatrom under kampen. Ikke noe blir tatt opp, få regler. Har du headset og skal se kampen på Sumo, kom gjerne innom! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.05.2016 13:27 Post subject: |
|
|
Godt mulig at jeg hopper innom en tur Hvor stor er forresten forsinkelsen til Sumo? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.05.2016 13:31 Post subject: |
|
|
Kult!
Jeg sitter med inntrykk av at det kan være snakk om i overkant av 30 sekunder fra ting skjer på live tv til det dukker opp på Sumo.
Men hvis noen dukker opp som ser på live tv, så kan vi jo lett finne ut av det.
Men da må vi unngå spoilere.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.05.2016 20:28 Post subject: |
|
|
Vi ble 4 pratende og et par som bare lyttet. Kampen var selvfølgelig begredelig, men det var ihvertfall veldig hyggelig å få hjertesvikt sammen med likesinnede!
Litt variasjon i stream-synkronisering rundt omkring som kan være en utfordring, får forsøke å finne ut om det er mulig å gjøre noe med til neste gang.
Var moro ihvertfall.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.05.2016 20:40 Post subject: |
|
|
Kan bli en utfordring det ja. Du var et par sekunder foran meg i alle fall. Så endte opp med å mute i perioder for å beholde spenninga litt. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.05.2016 21:12 Post subject: |
|
|
En mulighet er jo å finne ut hvor stor forskjell det er på den som ligger først i sendinga og den som ligger sist. Er det et minutt, så "spoler" alle som har muligheten til ett minutt bak "live".
I kveld var det INGEN som lå likt, jeg og suruk var vel nærmest. Og da blir det mye stønning fra oss, før samtalen går videre, og så kommer samme reaksjon fra de andre 30 sekunder senere. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.05.2016 12:22 Post subject: |
|
|
Hvis det er noen som ikke skal på Lerkendal i kveld, men som skal se kampen på stream, så blir det en test av live voice chat da også.
Denne gangen på et nytt system, basert på et tips fra Lomaxx, som er vesentlig lettere å koble seg på enn det vi bruker til podcast-opptak. Det finnes et klient-program man kan installere, men det kan være det holder med å kjøre det i browser (Chrome, Firefox, ikke IE/Edge enda så vidt jeg forstår).
URL kommer litt før kl. 20. Hvis du er interessert er det lov å skrive det, så ser flere at det ikke bare blir han slitsomme østlendingen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 25.05.2016 18:41 Post subject: |
|
|
Kommer kanskje på om vær,vind og forhåpentligvis sovende devil spawn tillater det. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.05.2016 19:07 Post subject: |
|
|
Kult, da blir vi minimum et par tre stykker og de vi plukker opp underveis! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 25.05.2016 19:19 Post subject: |
|
|
Er det muligheter for å delta via nettbrett etter hvert? Litt mye pes å slepe laptopen inn foran 60-tommeren, men jeg har en sånn iPad Air et-eller-anna som kanskje kan brukes. Hva trenger man? Kan det kobles til headset på en slik? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.05.2016 19:28 Post subject: |
|
|
Det skal kunne funke!
https://discordapp.com/ blir testet ut i kveld, og der finnes det apps for smarttelefon og nettbrett også, i tillegg til de vanlige for Windows/Mac (ikke Linux enda så vidt jeg så).
Der skal du også kunne bruke handsfree fra mobilen, hvis du har det, eller andre øreplugger/telefoner som også har mikrofon. Ellers tror jeg kanskje den bare bruker den innebygde mikrofonen i iPad'en. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 25.05.2016 19:45 Post subject: |
|
|
Er det innebygd mikrofon i iPad-en?
Hva du vet. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.05.2016 19:53 Post subject: |
|
|
Den tar nå opp lyd når man spiller inn videoer, så enkel forskning...
https://discord.gg/011ovy...T6umMhSPdt
Bruk denne linken for å komme til Troillprat-serveren på en PC. På app tror jeg man må skrive inn servernavnet troillprat. Skal editere denne meldingen om jeg finner klarere instrukser.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
BanensVerste Proff

|
Posted: 25.05.2016 20:36 Post subject: |
|
|
Si meg, er det lov å bare lytte på praten også? _________________ Dahls. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.05.2016 20:59 Post subject: |
|
|
Bare å lytte, etter noen innledende tekniske problemer er vi to som sitter og skravler, bare å joine som "publikum" eller deltager.
https://discord.gg/011ovy...T6umMhSPdt _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 26.05.2016 08:36 Post subject: |
|
|
Jeg måtte hoppe ut når jeg fikk oppdateringer 15 sekunder før det som skjedde på skjermen
Om det forresten er meningen at dette skal være et samlingspunkt under kamp uavhengig av podcasten, så bør det kanskje gå i en egen tråd? _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.05.2016 08:40 Post subject: |
|
|
To gode poenger.
Jeg lager en egen tråd til det. Og ja, det er en ganske vesentlig forsinkelse på stream i forhold til lineær-tv, og det kan være ganske stor individuell forskjell på streamer også. Så det å finne en måte å gjøre det levelig på er den store utfordringen her. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 26.05.2016 14:01 Post subject: |
|
|
Guinness wrote: | Jeg måtte hoppe ut når jeg fikk oppdateringer 15 sekunder før det som skjedde på skjermen  |
Bah, jeg sa jo bare "nå skjer det noe snart". Omtrent som "Next time on Baywatch:", altså. Bare en heads up.
Men joda, point taken  |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.05.2016 16:43 Post subject: |
|
|
Eneste måten man kan fjerne forsinkelse osv. slik at alle ser det samme som skjer på kampen er at vi ser på samme stream? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.05.2016 17:10 Post subject: |
|
|
Det virker som om det er noen individuelle forskjeller selv da. Har foreløpig ikke kommet på noen bedre (lovlig) måte enn å finne den som ligger lengst bak av de som er med, og så pauser alle så de kommer ca. likt med svakeste ledd.
Og det er for vanskelig, egentlig.
Klarer ikke å prate til kamp i dag, men hvis noen er interessert kan de som ikke skal på Kjernen-festen ta en oppsummering etter kampen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 05.08.2016 20:49 Post subject: |
|
|
Her har det vært stille lenge nå. |
|
Back to top |