| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Juch Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.05.2016 16:19 Post subject: |
|
|
| Høres ut som en god gammel sportsbrokk det der. Kan ta sin stund. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 11.05.2016 13:45 Post subject: |
|
|
Flott reportasje på spårtsklubben om Ole og Søder:
http://www.vgtv.no/#!/video/127716/slik-lever-de-norske-frankrike-proffene
EDIT: Kopier hele linken og lim inn. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.05.2016 21:15 Post subject: |
|
|
AIK:s assisterande tränare Jens Gustafsson tar över som manager i IFK Norrköping när Janne Andersson inleder sitt landslagsuppdrag.
(...)
Enligt uppgifter till Fotbollskanalen har klubben även träffat Per Joar Hansen, med förflutet i Rosenborg.
- Vi har ett par tre kandidater i slutfasen och en av dem var Jens. Vi är synnerligen glada att kunna presentera Jens. Vi tror att Jens med sin kompetensprofil och utbildning kommer kunna axla Jannes mantel och utveckla Norrköping till nästa nivå, säger ordföranden Peter Hunt.
Läs mera: Officiellt: Jens Gustafsson tar över IFK Norrköping
Perry var nok ganske nær, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 12.05.2016 10:28 Post subject: |
|
|
Ser ut som han tapte løpet med et hestehode. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 12.05.2016 10:37 Post subject: |
|
|
Svakt at du ikke fikk med "på oppløpet" der, Hakkespett.
Det er vel ingen grunn til å mistenke urent trav? |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 12.05.2016 10:40 Post subject: |
|
|
Tror ikke det, bolge; vet ikke om lukta av sagmugg var distinkt nok i Norrkøping. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 14.05.2016 20:26 Post subject: |
|
|
En liten oppdatering fra Tyrkisk fotball: Abdou Razack Traore spiller fast på laget som ligger som nr 3 i Tyrkia (Konyaspor). Han har spilt både høyre- og venstreving samt i 10-er rollen og har respektable 6 mål på 34 kamper i noe some likevel kanskje er hans svakeste sesong så langt i Tyrkia.
John Chibuike spiller også ganske fast i Tyrikiske Gaziantepspor. Han har 5 mål på 31 kamper, stort sett i 10-er rollen, men har ikke målpoeng på de siste 13.
Ellers er det mange kjenninger i Tyrkisk fotball. Blant folk som har vært i Norsk fotball har vi Martin Linnes, Etzatz Hussain (begge sliter) og Papa Badou Ndiaye som har imponert stort (spesielt i første halvdel av sesongen) og har 11 mål på 31 kamper. Alanzinho spiller fortsatt i Tyrkia, på nivå 2. Forøvrig så har Marek Sapara forlatt Tyrkia og har spilt i moderklubben Ruzomberok siden 2015. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.05.2016 08:29 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Tror ikke det, bolge; vet ikke om lukta av sagmugg var distinkt nok i Norrkøping. |
Hockeylaget deres heter Hvita Hästen, så trodde dette var match made in heaven.
http://www.vitahasten.se/ |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 15.05.2016 18:01 Post subject: |
|
|
| Borek Dockal ser ut til å være kåret til årets spiller i den Tsjekkiske ligaen. Sånn jeg tolker hans siste FB-innlegg etter bruk av google translate, i alle fall. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 15.05.2016 18:07 Post subject: |
|
|
Alexander Sørloth og FC Groningen tapte hele 5-1 mot Heracles Almelo idag.
Sørloth spilte fra start og ble byttet ut etter 38 minutter. Sikkert grunnet en skade. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.05.2016 21:17 Post subject: |
|
|
[Elyounoussi røper] at han i mars måned – like før overgangsvinduet stengte fikk et tilbud fra en russisk klubb.
– Ble du ikke fristet?
– De ønsket et lån med opsjon på kjøp, og jeg må innrømme at det var snakk om store penger. Men Hoffenheim ville ikke selge meg, og selv var jeg ikke helt frisk. Derfor var det aldri aktuelt, sier Tarik til Fredriksstad Blad.
Les mer: – Å spille i Russland? – Njet! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.05.2016 12:24 Post subject: |
|
|
Heggems karriere varte ikke veldig lenge, men han klarte likevel å skape seg et navn som gikk inn i de norske fotballhistoriebøkene. I dag driver Heggem med fiske, men han er fremdeles opptatt av fotball og har fortsatt et bein innenfor miljøet.
– Jeg flyttet jo hjem og har drevet med laksefiske. Når det gjelder sport har jeg jo kontakt med det miljøet gjennom at jeg sitter i styret til Rosenborg, og Liverpool følger jeg tett i og med at jeg ser stort sett hver eneste kamp på tv og drar over og ser kamper på Anfield et par ganger per sesong. Liverpool er fantastisk på å skape et forhold til tidligere spillere, jeg opplever at de er opptatt av å ha en god relasjon og hver gang jeg tar kontakt med klubben er de veldig behjelpelig med å skaffe billetter til kamp, ordner hotell og alt annet. Det er rett og slett en fryd å komme tilbake til Liverpool, forteller Heggem.
Les mer: Vegard Heggem til Tips: – Liverpool-fansen kan ha mye godt i vente |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 17.05.2016 16:05 Post subject: |
|
|
| SuperTimCahill wrote: | | Borek Dockal ser ut til å være kåret til årets spiller i den Tsjekkiske ligaen. Sånn jeg tolker hans siste FB-innlegg etter bruk av google translate, i alle fall. |
Han er ihvertfall med i den Tsjekkiske (brutto) EM-troppen. Virker aa ha vaert ganske sentral i kvalifiseringen med 4 maal. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.05.2016 12:56 Post subject: |
|
|
Henriksen har giftet seg, blitt pappa og fått stjernestatus i den nederlandske toppklubben. Nå har han i tillegg begynt å score på bestilling, noe som gjør at flere dører åpnes. Tidligere i år ble han koblet til Serie A-klubben-Napoli, men nordmannen ble værende i Nederland.
- Jeg hadde muligheten til å gjøre noe, men jeg valgte å bli. Jeg vil avslutte her med stil. Vi har noe veldig spennende på gang, sier landslagsspilleren.
Han har nettopp avsluttet sin fjerde sesong for AZ, som endte på 4. plass, men nå har han informert klubben om at dette trolig blir den siste. Henriksen drømmer om nye utfordringer i en større liga - aller helst England.
- Det er stor sannsynlighet for at noe skjer nå til sommeren. Det vet både klubben og jeg. Det er det som føles riktig akkurat nå, avslører han, og legger til at han alltid har hatt et ekstra godt øye til Arsenal.
- Du skal danke ut Mesut Özil?
- Da må jeg nok trene litt mer, men han blir gammel en gang, han også, sier Henriksen og ler godt.
Les mer: Markus Henriksen: «Det er mange folk som liker å slenge dritt»
Han bør ha noe godt for hånda dersom han virkelig sa nei til Napoli. |
|
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 21.05.2016 15:42 Post subject: |
|
|
| Noen som kjenner til status for Stefan Strandberg? Skadet, eller totalt ute i kulden? Ikke vært i troppen siste tid. |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 21.05.2016 17:26 Post subject: |
|
|
Kom over en morsom stat på Reddit i dag. Rade Prica er en av kun 14 spillere i verden som har vunnet ligaen i 4 forskjellige Land.
Zlatan Ibrahimovic [NED/ITA/FRA/SPA]
David Beckham [ENG/SPA/USA/FRA]
Thierry Henry [FRA/ENG/SPA/USA]
Arjen Robben [NED/ENG/SPA/GER]
Deco [BRA/POR/SPA/ENG]
Yaya Toure [IVO/GRE/SPA/ENG]
Mateja Kezman [YUG/NED/ENG/TUR]
Rivaldo [BRA/SPA/GRE/UZB]
Mark van Bommel [NED/SPA/GER/ITA]
Jirà JaroÅ¡Ãk [CZE/RUS/ENG/SCO]
Maxwell [NED/ITA/ESP/FRA]
Rade Prica [DEN/NOR/SWE/ISR]
Wesley Sneijder [NED/ESP/ITA/TUR]
Carlos Tevez [ARG/BRA/ENG/ITA]
Rimelig celebert selskap |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 21.05.2016 17:26 Post subject: |
|
|
Går utrolig bra for kaptein Ulrik Balstad og Emil Lynum om dagen i Elverum. Vunnet alle de 7 første kampene i 2 div avd 2 og står med fantastiske 24-0 i målforskjell.
Neste runde så står RBK2 for tur hjemme i Elverum og jeg blir overrasket om de ikke står med 8 av 8 seire etter å ha møtt ett rent juniorlag. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.05.2016 19:32 Post subject: |
|
|
| fysiotore wrote: | | Noen som kjenner til status for Stefan Strandberg? Skadet, eller totalt ute i kulden? Ikke vært i troppen siste tid. |
Gidder ikke sjekke nå, men om jeg ikke husker feil så har laget hans hatt enorm forskjell på poengfangst med og uten Ken R. på banen.
Meget bra poengfangst uten ham, labert når han har vært på. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.05.2016 20:34 Post subject: |
|
|
Andrea Loberto spiser, drikker og sover fotball. Kjæresten og deres to barn bor i Oslo. Det gjør at han bruker det meste av tiden til fotball.
– Det varierer hvor mye jeg får sett familien. Jeg pendler litt og så kommer de ofte på besøk. Det fungerer bra og gjør at jeg kan ofre all min tid her i Haugesund for FKH, sier han.
Loberto har førstehånds kjennskap til søndagens motstander Rosenborg. Etter ni år som spillerutvikler og assistent under de fem siste trenerne i Vålerenga, dro han til Trondheim for å gjøre jobben som faglig leder foran 2014-sesongen. I 2015-sesongen hjalp han Kåre Ingebrigtsen med både analyser og det meste som skjedde på treningsfeltet på Lerkendal.
– Det var ikke et enkelt valg å dra fra Rosenborg. De har Norges beste lag – noe de har bevist over lang tid. De har en tydelig spillestil, der det meste handler om å angripe og dyrke en offensiv stil som skal underholde trondheimspublikummet. Det er likevel verdt og merke seg at de har blitt mye mer gjerrige bakover under Kåre Ingebrigtsen, sier Loberto.
Les mer: Dempseys «høyre hånd» i hverdagen |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 21.05.2016 22:36 Post subject: |
|
|
Mix på benken for andre gang denne sesongen (startet 7 av 9 mulige) og der fikk han se NY City tape 7-0 mot byrival NY Red Bulls.
Tross tapet så er de faktisk 1 p foran NY Red Bulls.
Rimelig spesiell liga den amerikanske, de har klart å fått den noenlunde slik som de andre nasjonale ligaene deres, hvor det er svært usikkert hvem som havner hvor og hvilke lag som er best fra sesong til sesong. De har riktignok noen gjengangere i toppen (LA Galaxy og Seattle Sounders feks) men det er ganske spesielt å se en fotballiga være så ujevn fra topp til bunn.
Last edited by Vegard2711 on 21.05.2016 23:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.05.2016 22:42 Post subject: |
|
|
Det er som du er innom ganske likt de andre store idrettene der borte. Er man i ligaen så er man i ligaen - du rykker ikke ned fra NHL, liksom. Og over tid får svakere lag fordeler (først og fremst draft-rekkefølge), samt at det er et lønnstak som henger over klubbene som gjør at ikke de rikeste klubbene i de største markedene tar helt av.
Jeg vet ikke om dette har "stabilisert" seg helt i fotballen der borte enda, men det man typisk ser er jo sykluser der lag har noen storhetsperioder, så synker de litt, før de etterhvert kommer opp igjen.
Om dette er bra eller dårlig for kvaliteten på lagene/ligaen får andre avgjøre.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 21.05.2016 23:23 Post subject: |
|
|
Gir bra underholdningsverdi vil jeg tro, men om det hadde handlet om å hevde seg utenfor landegrensene så vil det nok være ett rimelig håpløst system. Hadde vært håpløst å hevdet seg i Europa feks, og de sliter jo allerede i CONCACAF CL hvor det bare har vært 2 vinnere (og ytterligere 3 finalister) fra MLS på 51 sesonger.
CONCACAF CL er riktignok bare en vits, det er jo bare Mexicanske lag som vinner (vunnet de 11 siste og totalt 32 av 51). |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.05.2016 12:32 Post subject: |
|
|
Ryktes at Bundesligaen er neste stasjon. |
|
| Back to top |