| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Indreløper Veteran

|
Posted: 03.02.2016 17:09 Post subject: |
|
|
Har i skrivende stund akkurat fullført mitt Troillprat-maraton som har strukket over noen dager. Samtlige 14 episoder fra start til slutt på øret i kassa på Stormberg  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Last edited by Indreløper on 04.02.2016 12:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.02.2016 20:55 Post subject: |
|
|
Jøss... imponerende!  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.02.2016 01:53 Post subject: |
|
|
NÃ¥r kan vi forvente en pre-season-episode, OrionPax?
@Indreløper: Har tenkt å gjøre det samme. Må bare finne riktig tid til det. Vel verdt er det i hvert fall!  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.02.2016 08:47 Post subject: |
|
|
Jeg har ambisjoner om å prøve å få til noe før/rundt årsmøtet. Må vel begynne å slutte å slumre og begynne å planlegge...  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 05.02.2016 12:04 Post subject: |
|
|
| Jeg falt ut litt underveis i sesongen i fjor selv, og har brukt noe tid på å ta igjen noen episoder nå. Knall kvalitet hele veien! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.02.2016 01:53 Post subject: |
|
|
Ja, det er på tide at du engasjerer deg igjen, OrionPax! Makan til latskap skal man lete lenge etter. Vi dødelige hungrer jo for faen!  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 06.02.2016 08:53 Post subject: |
|
|
Ser den. Skal i Abra i dag, har med lydopptaker, får se om vi kan dra igang sesongen så smått.
Øystein: Takk for det! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 06.02.2016 15:03 Post subject: |
|
|
| Lyd og Abrahallen hører ikke sammen... |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 06.02.2016 16:57 Post subject: |
|
|
Imponerende akustikk der ja. Gjorde ikke mye ut av det, men fikk noen ord med Midtsjø, Skjelvik og Faye Lund etter kampen. Får se hva det blir ut av det.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 10.02.2016 09:34 Post subject: |
|
|
Vi tenker å sparke igang 2016-sesongen med et smell - i form av å kåre en Troillprat-quiz-mester. Teit å gjøre det før sesongen, sier du? Ja vel, men det blir nå sånn hvis vi får alt på plass. Funker det, blir det ikke siste gang.
Det er en del folk som allerede er "kvalifisert", eller "seedet" om du vil, til å ta en av de 16 plassene. Disse vil bli forespurt om de er interessert i å delta snart. Så håper vi at interessen er tilstede hos andre - blir vi 16 er det fint, blir det enda flere som er interessert så blir det en form for kvalifisering før mesterskapet avholdes.
Det finnes ingen påmelding foreløpig, dette er bare for å varsle at det kommer. Tenk på om du har lyst til å sloss med "de store" i å vise overlegen kunnskap om Rosenborg. Det blir hard kamp og den som igjen står igjen som vinner vil med rette kunne skryte og sette dette på CVen.
Hadde vært kult å ha med så mange som mulig.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 14.03.2016 18:10 Post subject: |
|
|
Pga forfall grunnet sykdom er det én plass til å delta på kveldens Troillprat-innspilling. Si ifra om du har lyst. Relativt enkelt teknisk.
Starter kl 20 og tar litt over en time. Temaer blir årsmøtet og seriestarten. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 25.04.2016 14:23 Post subject: |
|
|
| Begynner å bli veeeldig lenge siden siste Trollprat-sending nå... |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 25.04.2016 14:25 Post subject: |
|
|
Enig, trenger du gjest(er) Orion? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.04.2016 14:43 Post subject: |
|
|
Hihi, så hyggelig å være savnet.
Jeg er klar over det - har flydd som et piska skinn på jobben, i morgen blir første tirsdagen på en måned hvor jeg ikke er på minst ett fly, så det har dessverre kommet litt bak.
Men kan glede dere med at en ny blir spilt inn i kveld, og med litt medvind publisert før cupkampen mot Byåsen, eller i verste fall rett etter.
Gjestene til i kveld er på plass, men du er velkommen tilbake ved en senere anledning, STRANDerGUD, og generelt alle som leser dette: Er du RBK-supporter og har evnen til å snakke inn i en mikrofon, er du velkommen på Troillprat. I de siste episodene har vi strømlinjeformet opplegget litt, sånn at det skal være lavere terskel for å delta (kun ett program å bruke, ikke noe behov for lokalt opptak hos hver deltager).
Jo flere villige gjester, jo oftere kan vi Troillprate.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.05.2016 20:37 Post subject: |
|
|
Som en av de som dessverre ser mesteparten av kampene på tv (sumo), så må jeg si at kommenteringen fra TV2 ofte er dårlig, men når Bredeli/Drillo er i toppform som i dag, så er det som kreft for ørene å holde på. Når man ser en frustrerende omgang blir alt ti tusen ganger verre av å høre på de to. Heldigvis slipper vi ikke inn så mye mål i år, å høre Drillo komme av en Start-scoring hadde knekt meg.
Men tankene spinner jo litt, og som jeg nevnte på twitter vurderer jeg å sette opp live-podcaster under kampene så de av oss som er dømt til å ikke være der live ihvertfall har noen som er litt mer pro RBK å høre på.
Jeg er med om jeg må, men bedre med trøndere som kan fotball. Da trenger jeg folk som er interessert, både i å høre og å snakke. Det blir sikker veldig gimmick, det blir garantert ganske lavt nivå, og det blir slitsomt. Men forhåpentligvis også et positivt alternativ til å miste livsgløden helt som skjer når surrehuene i tv2 holder på.
Jeg undersøker mulighetene for å få til dette - helst som en stream som er enkel å koble på, men mulig vi må bruke Mumble, programmet vi bruker for å spille inn episoder (finnes for Windows, Mac, Linux, iOS og Android). Det vil funke best for folk som ser kampen på stream, og vi vil ikke kunne sende selve kampen - da blir vi advokatmat.
Er det noen interesse for dette, både når det gjelder å lytte og å snakke? Det kommer til å bli tidenes mest sjåvinistiske opplegg, og sikkert helt krise-barnehage til tider, men da får vi bare justere etter tilbakemeldinger.
Tenker på saken, innspill mottas med takk! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 12.05.2016 20:43 Post subject: |
|
|
| jeg hadde hvert meget glad for å lytte på noe fornuftig mens RBK spiller |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 12.05.2016 20:51 Post subject: |
|
|
Artig idé Orion. Eneste tekniske problemet er at det kan bli usynket med streamen man ser på. Men det fikser seg sikkert. Ellers hadde man jo kunnet løse en totalpakke med ToR. Men skjønner meget godt at du/folk ikke gidder det. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
SvenO Junior
|
Posted: 12.05.2016 20:58 Post subject: |
|
|
Knall idé Orion! Det er ingenting som dreper gleden av kamp mer enn skrekkduoen Bredeli/Drillo. Skulle gjerne ha bidratt, men i tillegg til å ha like feil dialekt som deg har jeg ikke radiovennlig stemme. Håper detta løser seg, det kommer jeg til å bruke heftig ved hver anledning vaffal Og keep up the good work med podden, blir like glad hver gang det spretter opp en ny episode når jeg refresher Podcast-Addicten min  _________________ http://www.norwayrock.net |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.05.2016 21:24 Post subject: |
|
|
Jondahl: Usikker på om vi får til akkurat det, men vi får prøve.
Mustrum: Yep, det blir litt røffe greier sannsynligvis, ihvertfall til det går seg litt til. Vi prøver oss nok litt frem og finner noe som gir minst mulig "friksjon" etterhvert, men ja, det kan være at mer avanserte løsninger må til for at det skal bli bra nok!
SvenO: Takk for det! Er det ikke trøndere som vil prate så må jo vi andre gjøre det, men et alternativ er jo at vi bytter på litt fra kamp til kamp. Skal jeg være med trenger jeg en "ekspertkommentator" med litt fotballforståelse ihvertfall, for i følge kona kommer jeg med mye vås og rør i løpet av en kamp.
Noen har i en tidligere diskusjon sendt meg en melding om at de kjenner noen som kan være aktuelt for dette, fant ikke den igjen nå, men meld dere de som er interessert så prøver vi. Kanskje debut i enten Haugesund- eller Nest-Sotra-kampen? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 12.05.2016 21:28 Post subject: |
|
|
skulle til å melde meg, helt til jeg leste første kommentar under deg orion.
| Jondahl wrote: | | jeg hadde hvert meget glad for å lytte på noe fornuftig mens RBK spiller |
Så jeg står over. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.05.2016 21:42 Post subject: |
|
|
Du er vel på såpass mange av kampene at det uansett ville begrense seg.
Det blir nok ikke tidenes mest seriøse prosjekt det her. Muligheten er god for at vi får to lyttere, de rister på hodet etter én sending, og dett var dett. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 12.05.2016 21:43 Post subject: |
|
|
Kjernenradioen var i sin tid en kjempe suksess, i alle fall for oss som pratet. Aner ikke om de som hørte på likte det. Men på de mest spesiele kampene (cupkamer ol) var det ganske mage som hørte på oss.
Det begynner å bli noen år siden vi gjorde det, og usikker på hvordan det er med å få rettigheter til det, men vi fikk i alle fall holde på selv om Adressa hadde rettighetene til radiooverføring.
Om jeg får meg normal jobb med med adresse Trondheim-Norge er jeg med på noe sånt. Hadde vært fantastisk bare det å hatt en av våre menn i mixsone før og etter kampene. Fått andre intervju enn standard svar/spørsmål som media lirer ut av seg. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.05.2016 21:48 Post subject: |
|
|
Dette er en kongeide. Melder meg gjerne til audition som kommentator:p _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.05.2016 21:49 Post subject: |
|
|
Stor tommel opp! Kjernenradioen var en kjempegreie og er/var fantastiske forbilder ift dette! Var også stort for meg når "Arne og Kalle" var med på podcast for en stund tilbake.
Jeg vet ikke hvordan det er med rettigheter når man bare sender noen som sitter og babler mens de ser på en stream, men det du nevner med intervjuer hadde jo vært veldig kult. Jeg tror dog jeg skal gå ut med litt lavt ambisjonsnivå til å begynne med og sjekke om dette har livets rett først. Men velkommen er du selvfølgelig.
Strandergud: Tipper audition skjer i live kamp.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
BanensVerste Proff

|
Posted: 12.05.2016 22:14 Post subject: |
|
|
Narsisisten i meg sier JAAAA BLI MEEED. Så om det er kurante løsninger og en bortekamp så er jeg ikke uvillig. Ikke mye vettugt å komme med, men er trønder. Det er da noe. _________________ Dahls. |
|
| Back to top |
|
 |
|