English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
25
Proff


Joined: 31 Jan 2005
Posts: 252

PostPosted: 29.04.2016 07:14    Post subject: Reply with quote

Vi har det godt når det i det hele tatt er et tema at det blir litt kjefting på folk som ikke synger og bidrar på en tribune for stående og syngende supportere. På tide å ta seg sammen.
_________________
GPT
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 29.04.2016 08:56    Post subject: Reply with quote

E9
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 29.04.2016 09:00    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg er ikke uenig i at folk skal synge, skrike og bidra på feltet, overhode ikke. Men jeg jeg fikk en litt vond følelse inni meg av å se det med kidden, og da irriterte det meg ekstra neste gang jeg var på kamp og en annen ble kjefta ned.


Det er påfallende hvor ofte barn er nære vitner til all urett som rammer noen i supporternorge. Etter min mening bør folk som tar med seg en treåring på Øvre Øst først og fremst revurdere dette. Barn er selvfølgelig velkommen der, men det er foreldres ansvar å se til at de tåler sjargongen som utøves. Vil de beskytte ungen for stygt språkbruk, så dra over til familietribunen da.

Pleide selv å ta med min datter på Nedre Vest da hun var 3-4 år, men da sto jeg helt ute ved kanten der det er mindre press på synging. Har man vært noen kamper på ståtribunen har man derimot lært seg at det er et høyere krav og en tøffere tone inne mot midten. Istedet for å skulle ta en Don Quijote og forandre hele verden, kan man heller gjøre det enkelt å flytte seg noen meter til side - og vipps er alt i orden for alle sammen.

Dette er en helt meningsløs krangel egentlig, for løsningen på uenighetene er så enkle. Om Øvre Øst skal fortsette å være norges beste supportertribune (med god margin!), trenger man at innpiskere fortsatt gjør en stor jobb og ikke står tilfredse og ser på at flere og flere melder seg av. Det er nettopp her shadwell er så sinnssyk rå, og jeg beundrer virkelig hans evne til å motivere seg 100% til hver bidige kamp. Han kunne satt seg ned og slappet av, det hadde han fortjent, men han har i likhet med Nils Arne Eggen forstått at det er i tider man opplever suksess den virkelige jobben starter. Så vennligst ikke skyv treåringer foran dere på Øvre Øst fordi dere er indignerte fordi forsangerne gjør jobben sin.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 29.04.2016 09:02    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det jo ingenting i veien med å bevare folkeskikken når en sier ifra. Det er ikke et problem i de fleste tilfeller, men det er en del eksempler på folk som blir wannabe-capos etter litt for mange brune, det er gjerne disse som kan få seg til å kjefte og skjelle på en random barnefamilie.

Eksemplene her var vel fra bortebane, og der er jo ikke supporterfeltet kun forbeholdt de som synger hele kampen.

Ellers så er det greit at det for en som er ny på tribunen kan ta litt tid før han er komfortabel med å ta i alt han makter, men det er temmelig mange som har stått på tribunen i årevis og som fortsatt bare er med hvis RBK spiller bra og bare på noen få sanger.

Jeg sier ikke at disse nødvendigvis må ramle over kanten, men de kunne gjerne vært brukt til å teste kapasiteten på nettet.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 29.04.2016 09:51    Post subject: Reply with quote


_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 29.04.2016 11:32    Post subject: Reply with quote

Rundt der jeg står er det et par som tar på seg oppgaven for å kjefte opp folk i ny og ned. De som kjefter er som regel folk som har vært Øvre Øst siden starten, og møtt opp hjemme mot Fredrikstad under Jönsson eller hjemme mot Sligo under Perry da det å dra på kamp var mer som jobb enn moro. De som blir kjefta på er som regel folk som er nye for året. Det er selvsagt helt fantastisk at feltet fylles opp, men at 'turister' stiller seg hos de som er der for å kauke i 90 minutter blir for dumt. Det burde ikke være nødvendig å foreslå for folk som er på sin første kamp at de kanskje ikke burde plassere seg i trappa ved UN.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 29.04.2016 11:44    Post subject: Reply with quote

"Jøss, et sperrebånd? Det er sikkert til pynt. Kryper under, jeg."
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 29.04.2016 11:45    Post subject: Reply with quote

Det å stille seg midt i et hav av, crazy boys med bøttehatt, shades og flagg, med armene i kryss og mumle sangene, er selvsagt ingen god ide.

Det å rope opp i trynet på folk at dem må synge høyere er nok heller ikke nødvendigvis en god idé, men jeg vil heller rette pekefingeren mot de som tar en "skyllebøtte" så alvorlig at de tyr til nevekamp. No need for that på ØØ.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.04.2016 11:49    Post subject: Reply with quote

Der sa du det, JanneB. Jeg tror det er mest enighet her.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 29.04.2016 15:13    Post subject: Reply with quote

Så er det de som plasserer seg rett ved UN og kjefter på folk som flagger fordi det ødelegger sikten..
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 29.04.2016 23:26    Post subject: Reply with quote

Kan med glede informere om at laget "1972 Miami Dolphins" endte på en respektabel 3.plass under kveldens Kjernenquiz Wink
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
kjoersvik
Senior


Joined: 22 Sep 2015
Posts: 143
Location: Levanger

PostPosted: 30.04.2016 23:42    Post subject: Reply with quote

Savner de siste stemningsvideoene fra KjernenTV på youtube.
Noen som vet om det kommer videoer fra hjemmekampene mot Ã…lesund, Brann og Viking?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2016 01:21    Post subject: Reply with quote

Svaret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.05.2016 09:31    Post subject: Reply with quote

For opptatt med å følge Saint-Etienne?
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 02.05.2016 14:13    Post subject: Reply with quote

Mulig det er jeg som ikke har sjekket grundig nok; men hva vet vi egentlig om saken med underslag? Har det kommet frem noe mer enn at det var et betrodd medlem og at det gjaldt relativt store summer? Jeg er ikke ute etter noe navn her, men bare generelt mer info.

Hvor lenge hadde dette pågått? Hvor store beløper er det snakk om? Når blir det rettsak? Kommer Kjernen til å gjøre noe mer for å unngå slikt i fremtiden? Får man pengene tilbake?
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 02.05.2016 14:19    Post subject: Reply with quote

Det er planlagt medlemsmøte i Kjernen nå i mai hvor mange av disse spørsmålene vil bli besvart.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 02.05.2016 16:36    Post subject: Reply with quote

Et ekstraordinært årsmøte faktisk. 10. mai.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 02.05.2016 17:39    Post subject: Reply with quote

BBQsaus wrote:


1. Hvor lenge hadde dette pågått? 2. Hvor store beløper er det snakk om? 3.Når blir det rettsak? 4. Kommer Kjernen til å gjøre noe mer for å unngå slikt i fremtiden? 5. Får man pengene tilbake?


1. Det vet jeg ikke

2. Mye

3. Polisen må jo etterforske saken først, tar sikkert lang tid før det blir en evt rettsak.

4. Ja, der tror jeg styret allerede har tatt grep.

5. Ser sikkert ikke ei krone igjen. Kjeltringkuken har sikkert ikke noe av verdi til å gjøre opp for seg.

Så det blir spennende å høre på eoå,
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 02.05.2016 18:16    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Svaret.


Men hva var spørsmålet?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Magnus L
Junior


Joined: 13 Mar 2011
Posts: 98
Location: Byåsen

PostPosted: 02.05.2016 19:19    Post subject: Reply with quote

KjernenTV jobber med eksamen. Vi har også ansatt nye folk til å redigere og derfor tar det litt ekstra tid. Kommer ut video fra Sogndal i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 05.05.2016 13:54    Post subject: Reply with quote

Den politiske ledelsen i Glasgow har gitt klubben tillatelse til å etablere såkalte «sikre ståplasser» for 2600 personer i den svingen der kjernetilhengerne, den såkalte Green Brigade, oppholder seg under kampene.

Det ble forbudt med ståplasser på britiske fotballarenaer etter Hillsborough-tragedien i 1989 da 96 personer omkom, men nå er plassene, i alle fall delvis, på vei tilbake på Celtic Park igjen.

sporten.com

Har Kjernen mulighet for å søke for det samme på ØØ? Prøvd før?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2016 16:07    Post subject: Reply with quote

Antar det er snakk om "skinneseter"?

RBK har sett på mulighetene. Problemet er at ØØ er for slak til at sittende kan se over bølgebryteren foran seg. Dermed blir det (trolig) ingen utskiftning før supercupfinalen i hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 703

PostPosted: 05.05.2016 16:09    Post subject: Reply with quote

Bølgebrytere Tommel'n ned
_________________
kentosd wrote:
Der?

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 05.05.2016 17:15    Post subject: Reply with quote

Alternativ 2 og 3 er milevis bedre enn alternativ 1 som rosenborg er intr. i iallefall
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 06.05.2016 01:07    Post subject: Reply with quote

Railseats er helt jævlig. Men tradisjon tro velger vel klubben det dummeste alternativet.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 77, 78, 79  Next
Page 61 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb