| View previous topic :: View next topic |
| Rosenborgs beste spiller? |
| André Hansen |
|
9% |
[ 12 ] |
| Jonas Svensson |
|
17% |
[ 21 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
3% |
[ 4 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
4% |
[ 5 ] |
| Mike Jensen |
|
2% |
[ 3 ] |
| Anders Konradsen |
|
40% |
[ 50 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
1% |
[ 2 ] |
| Elba Rashani |
|
0% |
[ 0 ] |
| Christian Gytkjær |
|
1% |
[ 2 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
8% |
[ 10 ] |
| Alex Gersbach |
|
10% |
[ 13 ] |
|
| Total Votes : 123 |
|
| Author |
Message |
Bye Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:06 Post subject: |
|
|
En annen ting; jeg merker meg at både vi, trenerteam, laget og media har nevnt hvor mange sjanser vi kommer til, men vi har altså to spisser som til sammen har skåret 3 mål (det ene var vel årets mest ferdigskåra mål).
Det er passe bekymringsverdig, og jeg forventer at det gjøres noe her. Vilhjalmsson er i tillegg som potet å regne, og med Helmersen ute for resten av sesongen er det greit grunnlag for å hente inn en spiss til.
NB:
Fantastisk å høre på Hannu Petronen forsvare seg etter to gule og ett rødt kort. "Jag treffer ball" på det første gule der..altså, når ballen havner bak på ryggen din på vei ned etter å ha most ned Gytkjær, så fortjener du gult. Møkkamann-holdning fra finnen der, altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
|
|
| Hater bortekampene mot Tromsø og Sogndal. 4 p fra de to er vel greit men måten poengtapet på kom i dag er veldig irriterende. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
|
| Quote: | | Når vi må forandre formasjon etter dårligere lag er det noe rart.Virker ikke som de trener noe spesielt på spillestilen lenger. |
Det er en styrke at vi kan endre kampbildet som vi gjorde i dag. Dette har ikke med trening eller noe sånt å gjøre. Dette har med at spillerne ikke er profesjonelle nok og kom til kampen så forberedt som de burde vært. Kunne spilt hvilken som helst formasjon i første omgangen i dag, hadde ikke hjulpet, innstillingen var under enhver kritikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:07 Post subject: |
|
|
Hansen - 5
Skjelvik - 1
Reginiussen - 4
Holmar - 3
Svensson - 5
Jensen - 4
Konradsen - 4
Midtsjø - 3
De Lanlay - 3
Rashani - 2
Gytkjær - 2
Gersbach - 5
Vilhjalmsson - 5
Gudi - 5 |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 01.05.2016 19:08 Post subject: |
|
|
| Håper jeg slipper å se den startelleveren noen gang igjen denne sesongen, selv på Nissekollen på onsdag... |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:08 Post subject: |
|
|
hello:
Det er vel strengt tatt det røde kortet som endrer kampbildet i dag, og ikke skifte av taktikk/strategi/kjeft i pausen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:10 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Quote: | | Når vi må forandre formasjon etter dårligere lag er det noe rart.Virker ikke som de trener noe spesielt på spillestilen lenger. |
Det er en styrke at vi kan endre kampbildet som vi gjorde i dag. Dette har ikke med trening eller noe sånt å gjøre. Dette har med at spillerne ikke er profesjonelle nok og kom til kampen så forberedt som de burde vært. Kunne spilt hvilken som helst formasjon i første omgangen i dag, hadde ikke hjulpet, innstillingen var under enhver kritikk. |
Vi endret ikke kampbildet utover 5-6 minutter etter starten på 2.omgang. Rødkortet endret bildet.
Forøvrig enig i at ikke mye hjelper slik som spillerne var i dag. Slurv med ball, hodeløse posisjoneringer, null guts. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 01.05.2016 19:11 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | hello:
Det er vel strengt tatt det røde kortet som endrer kampbildet i dag, og ikke skifte av taktikk/strategi/kjeft i pausen. |
Uenig. Så med en gang at byttet av taktikken gjorde en forskjell fra første spark i 2. omgang - og det røde kortet gjorde det vanskeligere for Sogndal. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 01.05.2016 19:12 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor ikke flere er irritert på Kåre?
Han har plukket disse 11, han gjør INGENTING i 45 min, så bytter han ut og går ut i en "nå skal vi score" taktikk og oppnår kun 5 min overtak før vi nesten slipper inn 0-2. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:12 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | hello:
Vi var bedre allerede fra start etter pause, selv om det ikke på noen måte var briljant så var det iallefall bedre. At det var det røde kortet som virkelig åpnet opp tror jeg alle er enig om. Poenget er uansett at det er bra man har en plan B og kan gjøre noe. Kåre synes jeg skal ha skryt for å gjøre alt han kan i dag når man først havner utpå. Så kan man samtidig si at det som ble gjort før kampen er under enhver kritikk. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:14 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Skjønner ikke hvorfor ikke flere er irritert på Kåre?
Han har plukket disse 11, han gjør INGENTING i 45 min, så bytter han ut og går ut i en "nå skal vi score" taktikk og oppnår kun 5 min overtak før vi nesten slipper inn 0-2. |
Han slipper ikke unna han heller. Forferdelig inngang til kamp, men noen ganger må spillerne ta ansvar også, og i dag var de ikke klare til kamp. Og det er et ansvar hver enkelt spiller har, å sørge for at de er klare. Å bytte før pause synes jeg hadde blitt for dumt. Han tok det ved første og beste mulighet i pausen. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 01.05.2016 19:17 Post subject: |
|
|
Denne bataljen var 90 minutter ren lidelse. Håper det er lenge til vi presterer så dårlig igjen. Kudos til Kåre for de grepene han gjør. Sender kraftige signaler til Skjelvik, og det er greit. Rashani synes jeg virker usikker og han trenger å spille på seg selvtillit. Det blir alt for mye stopp og overstegsfinter før han sender ballen på tvers eller bakover. Likevel må han tåle å bli tatt av i dag. Lurer på hvor lenge tålmodigheten med Gytkjær varer.
Hansen - 5
Skjelvik - 2
Reginiussen - 5
Holmar - 4
Svensson - 6
Jensen - 4
Konradsen - 6
Midtsjø - 5
Dølland - 3
Rashani - 2
Gytkjær - 2
Gersbach - 6
Villman - 5
Gudi - 5
Kåre - 6 _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:19 Post subject: |
|
|
| hello: ja, det var bedre etter pause, i ca. 10 minutter. Etter det har vi nok et 10-15 minutter med galematias der vi fort kunne fått 2-0 i sekken og generelt gikk i veien for hverandre. Ikke imponert. Det røde kortet var nøkkelen til at vi i det hele tatt fikk poeng i dag. enig med Bakke at 11 mot 11 hadde gitt tap. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 01.05.2016 19:21 Post subject: |
|
|
Hansen - 5
Skjelvik - 1 Lager corneren og misser mann på 1-0. Jogger hjem ellers.
Reginiussen - 5
Holmar - 5
Svensson - 6
Jensen - 5
Konradsen - 6
Midtsjø - 5
Dølland - 3
Rashani - 1 Var han på banen?
Gytkjær - 1
Gersbach - 6
Villmannen - 5
Gudmuntrubadur - 5
KÃ¥re - 3 |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:27 Post subject: |
|
|
| CLkvart wrote: | | Håper jeg slipper å se den startelleveren noen gang igjen denne sesongen, selv på Nissekollen på onsdag... |
Han ene kunne jeg godt tenkt meg å se på Nissekollen, men helst på andre siden av banen og i samme form som idag *Host* Skjelvik *HostHost* _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 01.05.2016 19:30 Post subject: |
|
|
| Haha, hvem har stemt på Skjelvik? |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 01.05.2016 19:33 Post subject: |
|
|
Børs
Hansen - 5 BB
Skjelvik - 2
Reginiussen - 5
Lille Eyolf - 4
Svensson - 5
Jensen - 4
Konradsen - 5
Midtsjø - 4
Dølle - 3
Rashani - 2
Gytkjær - 2
Gersbach - 5
Villman - 5
Gudi - 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 01.05.2016 19:34 Post subject: |
|
|
Hansen - 5
Skjelvik - 1
Reginiussen - 4
Holmar - 4
Svensson - 5
Jensen - 4
Konradsen - 5
Midtsjø - 3
De Lanlay - 3
Rashani - 2
Gytkjær - 3
Gersbach - 4
Vilhjalmsson - 5
Gudi - 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
|
|
| vegran wrote: | | Haha, hvem har stemt på Skjelvik? |
2 personer med galgenhumor.
Last edited by Hodor on 01.05.2016 19:34; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
|
|
| RBKSandvika wrote: | Skjønner ikke hvorfor ikke flere er irritert på Kåre?
. |
Dagens "kan ikke flere være sinte sammen med meg da?"
 |
|
| Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 01.05.2016 19:53 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | Haha, hvem har stemt på Skjelvik? |
Skjelvik selv og mammaen hans? _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.05.2016 20:01 Post subject: |
|
|
Okay, her kommer fasitbørsen:
Hansen - 5, lite å si
Skjelvik - 1, stolpe på børsen skal godt gjøres, men denne fortjener Skjelvik etter denne prestasjonen. For dårlig for Rosenborg. Om ikke trenerne har trua på Gersbach så bør det handles inn kvalitet på venstrebacken. Svakeste leddet i laget.
Reginiussen - 4, Ikke stort å verken juble eller rive av seg håret av
Holmar - 5, Irritert i dag, men gjør jobben sin og tar duellene. Feilpasningene i 1. omg er like mye Skjelvik sin skyld
Svensson - 5, Presterer alltid på akseptabelt nivå
Jensen - 4, Uvanlig mye ballmiss i dag. Kommer til mange avslutninger, men smekket alle høyt over mål, til alle supporteres store frustrasjon
Konradsen - 6, vår beste i dag, involvert i mye, og blir bedre og bedre omtrent for hver kamp. Har en imponerende spenst og timing i hodespillet.
Midtsjø - 4, Ikke Midtsjø sin dag, og ikke venn med ballen. Ble først synlig utover i 2. omg når han og Svensson kom oppover sida.
De Lanlay - 4, Får ikke til stort, og er stort sett alene der utpå venstresida. Trenger en ordentlig back han kan finne samspillet med
Rashani - 3, Virker usikker, tør ikke å prøve.
Gytkjær - 3, Han må jobbe mer med bevegelsene så han blir mer spillbar. Han er såpass sjelden borti ballen at det ikke er rart han ikke får mange målsjanser.
Gersbach - 5, Frisk, håper å se mer av ham
Vilhjalmsson - 5, Frisk, håper å se mer av ham
Gudi - 5, Frisk, håper å se mer av ham |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 01.05.2016 20:04 Post subject: |
|
|
Er Mike den rette til å være kaptein?
I kamper som denne trenger vi en leder på banen som kan ta tak, og jeg er usikker på om Mike fikser den rollen. Hans måte å løse kapteinsrollen hvis det butter imot er å takle hardere og løpe mere sjøl. Beundringsverdig det, men uten å få med resten av laget hjelper det ikke mye.
Hva med Konradsen, er han en type som kan få laget til å våkne i kamper der vi sover fra start? _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 01.05.2016 20:06 Post subject: |
|
|
| Jeg visste at det ble slik idag. Skuffende at ikke spillerne var på idag. Kudos til KI sendte et sterkt signal til spillerne ved å benke Skjelvik. Det vekket spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.05.2016 20:14 Post subject: |
|
|
Komboen Gytkjær-Rashani der fremme må være det skraleste vi har mønstret siden Bille Nielsen sine kamper ilag med Chibuike.
Dette er spillere som ikke kommer til å vinne titler for oss. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
|