English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
1%
 1%  [ 3 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Holmar Eyjolfsson
1%
 1%  [ 3 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
23%
 23%  [ 37 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Fredrik Midtsjø
54%
 54%  [ 85 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann-Erik de Lanlay
16%
 16%  [ 26 ]
Total Votes : 157

Author Message
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 16:32    Post subject: Reply with quote

Det er jo rett etter mål. Og folkene kommer fra Rosenborgtribunen.

En kjapp ROS-analyse tilsier at dette ikke innehar store risikoen
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 16:35    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
...

Hold kjeft og ta deg sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 16:40    Post subject: Reply with quote

Tja, banestorming etter fløyta er gått er greit for min del, men banestorming mens kampen enda er i gang er en uting etter min mening.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.04.2016 16:41    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Det er jo rett etter mål. Og folkene kommer fra Rosenborgtribunen.

En kjapp ROS-analyse tilsier at dette ikke innehar store risikoen

Vel, som sagt er ikke alltid intensjonen bak handlingen det som skaper grunnlaget for resultatet. Den samme analysen vil gi resultatet at om supporterene holder feiringen på tribunen så er risikoen adskilling mindre.
DiCanio
Junior

PostPosted: 03.04.2016 16:42    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Ett raskt søk på Youtube ga mange 'skrekktilfeller' der både spillere, dommere og til og med andre supportere blir angrepet. Det er jo udiskutabelt også noe helt annet enn å 'feire' med spillerene.

Ja, det er noe helt annet. Hvorfor du plutselig prater om noe helt annet aner jeg ikke. Sikkert ingen som er uenige i at det hadde vært litt dumt om supportere hopper inn på banen med bazookaer og sverd og sånn der. Men det har jo ingen verdens ting med det vi snakket om å gjøre.

Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 16:52    Post subject: Reply with quote

Må være kjipt å klare å hisse seg opp pga alt som anses som "unødvendig". Kan ikke bli mye tid til overs da.
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.04.2016 16:58    Post subject: Reply with quote

DiCanio wrote:
Ja, det er noe helt annet. Hvorfor du plutselig prater om noe helt annet aner jeg ikke. Sikkert ingen som er uenige i at det hadde vært litt dumt om supportere hopper inn på banen med bazookaer og sverd og sånn der. Men det har jo ingen verdens ting med det vi snakket om å gjøre.

Det at supportere entrer banen kan føre til farlige situasjoner. Hvorvidt det gjør det resulterer i farlige situasjoner er vanskelig å si. Intensjonen med selve stormingen er kan forandre seg, funksjonærer, spillere og andre innvolverte. Det gjør ikke nødvendigvis det, men det er når det skjer en situasjon som absolutt kunne og burde vært unngått. Det er ikke alltid at selve intensjonen er grunnen til at ting går galt, situasjoner kan oppstå og det er helt fullstendig unødvendig.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 16:58    Post subject: Reply with quote

Var på ullevål i går, og har også sett kampen i reprise på tv`n.
Litt vanskelig å si hvor gode vi egentlig er, for er usikker på nivået til enga. Er de virkelig så dårlige(??). Det var i hvertfall klasseforskjell på lagene.

Noen ting jeg tar med meg fra kampen:
- Midtbanen vår leverer. Alle er aktive, hissige, spillbare, og spiller godt sammen
- Reginiussen er fortsatt rusten. Blir lurt noen ganger, har mange upresise pasninger fremover i banen, og ellers ingen silketouch. Men han blir nok bedre med flere kamper utover. Ser noen her mente han var banens beste, det klarer ikke jeg få til med aldri så mye god vilje
- Vi har et offensivt spill, det har ikke enga
- En ser at det er noe mer ved Sander Berge. Han bør i hvertfall stå som et alternativ på ei av Bjørnebyes lister, om f. eks Mike eller Midtsjø selges i sommeren eller etter sesongen,
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.04.2016 16:59    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Må være kjipt å klare å hisse seg opp pga alt som anses som "unødvendig". Kan ikke bli mye tid til overs da.

Det er vel strengt tatt ingen som hisser seg opp heller. Det er en uting, noe som må være lov å si i fra om.
Rallepus
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 17:03    Post subject: Reply with quote

Kan være enig i at det er unødvendig. Men at det er noen spesiell risiko knyttet til det vi så i går - den er jeg ikke med på. En ikke-sak. To-tre glade gutter som løper ut på gresset for å dele ut klemmer. Høres mer ut som en episode Teletubbies enn Al-Qaidas siste påfunn, men det er kanskje bare meg.
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 17:04    Post subject: Reply with quote

Ingen stor sak, men helt klart unødvendig og dumt.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 17:06    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Synes også Konradsen må få en del skryt for spillet sitt i går. Han sto generelt svært mye i veien for Vålerengas spe forsøk på spill. Han vant baller på midtbane, i egen 16 og også høyt i banen. Han gir virkelig full gass heie veien, og blør for det 100 prosent.

Han har noen kvaliteter det er riktig. Samtidig så bruker han ofte veldig lang tid med ball fordi han ikke er orientert. Han har også tidvis fryktelig dårlige avleveringer, i går husker jeg spesielt en episode hvor han spilte bort ballen på en potensielt farlig måte to ganger i løpet av et minutt. Han er generelt tilgjengelig i oppbyggelig spill når ballen er foran seg, for eksempel for støttepasninger og annet. I fasen hvor vi spiller oss ut bakfra gjør han derimot lite eller ingenting for å gjøre seg selv spillbar, av og til lurer jeg på om han gjemmer seg bort for å slippe å få ball, han er diamentralt motsatt av Selnæs på dette. Satt ringside i går og var svært skuffet over Konradsen, men det er mulig jeg ikke ser eller verdsetter de kvalitetene han tross alt har. Jeg har kjempetro på Konradsen som indreløper, hvor det er greit med litt mer tunnelsyn, men tviler på at sentral midtbane er noe blivende sted å være.

Last edited by puckno on 03.04.2016 17:08; edited 1 time in total
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 17:08    Post subject: Reply with quote

Det var ikke noen fare med akkurat han der, men det bør ikke forekomme. Sikkerhetsfolka på stadion har ingen forutsetninger for å vite om en vilkårlig "banestormer" utgjør en risiko eller ikke, og da er det heller ikke noe poeng i å ufarliggjøre det slik at andre faller for fristelsen. Plutselig kommer det en tulling med helt andre motiver, og da blir det ikke fullt så festlig.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 17:13    Post subject: Reply with quote

Unødvendig? Dumt?

Dette er helt sykt, spesielt mtp. hvor mye "bromance" det har vært mellom RBK spillerne og fansen. Bare se på Helland som omfavner kisen, eller Søderlund som krybbeløfta en RBK gærning etter kampslutt mot Enga ifjor, det var som tatt ut av Disneys klassiker - Løvenes Konge.

Spillerne synes det er fett, det er bare å se på bildet til Villmannen og reaksjonen til spillerne.

Skjønner ikke at dette er et tema en gang. Er det slik at spillerne bør være livredde når en fan spør om en selfie en ettermiddag på Solsiden også? Det eneste som var dumt i går var at ikke flere tok turen ut på banen. Takk og lov for at vi har en klubb og en liga der slikt kan forekomme. Gud forby at vi skal bli som England der banestormeren hadde fått en mild fengselsstraff.

Sånn tilstander der "alle" kan være en voldsmann og derfor må "alle" behandles som en trussel er forbeholdt USA og Irak - her på berget tar vi imot entusiastiske drunks med åpne armer.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 17:16    Post subject: Reply with quote

Så er ikke dette akkurat første gangen fotballsupportere har stormet banen. Tror ikke akkurat 2-3 mann ute på gressteppet i Tippeliga-oppgjøret mellom Vålerenga og Rosenborg er det som får eventuelle terrorister og andre galskapsmenn til å plutselig få for seg at å ta seg inn på kamp, gå gjennom visitering for så å storme banen ved skåring er en god måte å spre terror og faenskap på.

Moralsk panikk.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 17:17    Post subject: Reply with quote

+1 JanneB
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.04.2016 17:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er inneforstått med at enkelte syns at nyanser her er noe som er ett ikke tema, det er forsåvidt greit. Men å skulle enten være terrorist eller pacifist er litt svakt. Jeg tror jeg har skrevet i alle innleggene at intensjonen ikke nødvendigvis har betydningen for utfallet. Selv om man hopper inn på banen for å feire så kan ting skje, det er ikke så lenge siden noen funksjonærer var litt hardhendte med en person som førte til at det stormet flere folk på banen.

Men igjen, jeg mener at supportere ikke har noe på banen å gjøre. Ett sted må grensen gå for hva som er greit og jeg mener den går omtrent der.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2016 17:27    Post subject: Reply with quote

On another note når vi snakker om "dumt" og "unødvendig" i norsk supporterkultur, så har vel strengt tatt Vålerenga mer å rydde opp i enn oss.

Vi var en gjeng som stakk i mer eller mindre samlet tropp fra et av Oslos etablissementer for å ta banen fra Nasjonaltheateret. Jeg måtte innom å ha meg en matbit på veien, så jeg var ikke med gjengen, men på Nasjonal sto IskoBoys og skulle ha noen å slå på. Det hadde etter hva jeg har forstått vært litt kinaputt-kasting fra våre og antageligvis litt allsang på vei dit, men intet mer. Disse folka, blant annet en god kamerat av meg, var lite interessert i å sloss, men det ble litt klammeri som det fint heter uansett. De måtte jo ikke komme her og komme her og tro de kunne gå rundt i deres by med RBK-skjerf og synge supportersanger. Én av RBK-supporterne ble forsøkt sparket ned med spark mot hode/overkropp hvor Isko-fyren bommet og gikk på ræva, og yngstemannen i troppen dro på seg fingerbrudd i det han forsøke å avverge et spark fra en annen. Jeg var (heldigvis) ikke der da det foregikk så jeg har bare dette andrehånds, men jeg kjenner som sagt en i gruppa svært godt, og så neven til unggutten etter kampen. Det ble heldigvis ikke flere og verre personskader da IB-karene fikk lite respons på ønsket om neveslagsmål, men det skal ikke være sånn uansett.
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 03.04.2016 17:33    Post subject: Reply with quote

Ja, det der er helt tafatt. At VÃ¥lerenga har holdsningsproblemer i deler av supportergruppen sin er utvilsomt.
FallingFeathers
Junior

PostPosted: 03.04.2016 18:04    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:

Om det er du som har laga denne videoen så anbefaler jeg open broadcast software, relativt enkelt program der du kan ta opp i grei kvalitet og størrelse, slipper du vannmerket.

Takker! Her er videoen uten et gigantisk vannmerke foran, men fortsatt med lyden av at jeg drikker kaffe i bakgrunnen:

https://youtu.be/217osfRZlKw
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2016 18:08    Post subject: Reply with quote

..og kontrasten her er ganske åpenbar.

Vi har noen få som løper ut på banen for å feire med spillerne i glede over at vi endelig scorer mål.

De angriper uskyldige, helt uprovosert, fordi de er tapere uten liv eller mening.

Tenker at vi har lite å bekymre oss for, men klart, kan være nok til at Kroken føler det nødvendig å unnskylde på vegne av hele Trøndelag, særlig til mensa-medlemmet som sparket og tryna, han kunne jo ha slått ryggen sin.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 18:27    Post subject: Reply with quote

Så lenge de ikke løper utpå når det spilles utpå banen er det vel greit, men er nå som det nevnes, alltids en risiko for at det ikke er alle som løper utpå banen som har gode intensjoner. Det har jo vært slike hendelser på fotballbanen de siste 10 åra. Tror dog neppe unggutta er interessert i å gjøre noe annet enn å feire med spillerne.

Eneste utingen jeg opplevde igår var noen fulle karer som var mer interessert i å starte allsang på egenhånd om Vålerenga, samt lage kvalm, istedet for å være med å synge. Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.04.2016 19:30    Post subject: Reply with quote

Dette syntes jeg var en jevnt god forestilling mot en relativt svak motstander. Samme type kamp mot dårligere lag = jevn firer, mot bedre lag jevn sekser, og samme type kamp i e-cup jevn sjuer.

Men Enga er Enga. Jevn femmer.

Hansen 5

Svensson 5
Holmar 5
Reginiussen 5
Skjelvik 5

Jensen 6 (+1 for mål)
Konradsen 5
Midtsjø 6

Dølland 6 (+1 for mål)
Gytkjær 5
Helland 5

Last edited by haavarl on 03.04.2016 20:28; edited 1 time in total
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 03.04.2016 19:47    Post subject: Reply with quote

5 på Midtsjø ja... Begynner å lure på om du er FOR fylla jeg, haavarl.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 03.04.2016 20:04    Post subject: VIF-RBK Reply with quote

Hvorfor 5 poeng på børs til Andre Hansen? Han gjør jo ikke en feil. Mulig han har 1 eller 2 litt svake utspill, men han er en råtrygg keeper. Burde man ikke få minst 6 poeng når man holder nullen og ruver, selv om han ikke har veldig mye å gjøre?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next
Page 21 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb