English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gudmundur Thorarinsson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2016 14:59    Post subject: Reply with quote

Jeg ser han blir betegnet som litt treg av sarpingene, men han er målt til høyere toppfart enn Mikkelsen (31,3 vs 29,4). Mer usikker på om det er bra å vinne 50% av duellene som sentral midt? Det er ihvertfall klart bedre enn midtbanekollegaene Lobotka og Vingaard.
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 24.03.2016 14:59    Post subject: Reply with quote

At folk ikke har lagt merke til ham trenger ikke å ha noe å si. DM er ofte den mest undervurderte plassen på laget, der ingen legger merke til spilleren før folk begynner å påpeke hvilken jobb han faktisk gjør. Trenger vel egentlig ikke å utdype dette noe mer her på forumet da de fleste er klar over det.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 15:12    Post subject: Reply with quote

Nå er jo den sentrale midtbaneposisjonen eller ankerrollen en viktig del av RBKs 433. Så han vil nok bli lagt merke til av oss som følger med RBK om hvordan han vil løse rollen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 15:17    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at klubben i dag har 2 alternativer sentralt i Konradsen og Vilhjalmsson (hvorav sistnevnte er det beste alternativet i mine øyne) bør en ny sentral kjøpes med intensjon om å være et førstevalg i posisjonen. Er Thorarinsson virkelig et steg opp fra Vilhjalmsson sentralt? Jeg er usikker.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 15:20    Post subject: Reply with quote

Highlights av han i Sarpsborg:

https://vimeo.com/116159503

Han har en del små finesser og en bra venstrefot.
Kan bli en liten attraksjon på Lerkendal :p

Last edited by Number10 on 24.03.2016 15:27; edited 2 times in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 15:20    Post subject: Reply with quote

Ganske sikker på at dette er et indreløper kjøp.
Kan ikke se for meg Gudi som General. Satses vell på Konradsen der 100%.

Kjenner jeg er litt skuffa, men vi får vente å se, stoler tross alt på Kong K.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
TBK
Senior

PostPosted: 24.03.2016 15:28    Post subject: Reply with quote

Hvordan er utlendings kvota vår nå?
Begynner å bli mange nå, noe som vel betyr at neste kjøp må være norsk. :S
Skulle heller se at vi eksporterte noen av de enn alt det norske arvesølvet vårt. Sad
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2016 15:36    Post subject: Reply with quote

Vi har 7. Kvota er 9. Av de 7 kan også Londak og etter hvert Dorsin fjernes, så det skal ikke være noe problem.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 15:42    Post subject: Reply with quote

Føles ut som det mest positive med spilleren er at han har teknikk. Noe vi mangler i laget vårt. Sarp 08 spilte jo veldig fin fotball i 2014 sesongen. Der hadde han en viktig rolle. Ser på kjøpet ikke som en spiller alene kan skyte oss til CL, men mer for å komplementere laget vårt. Er absolutt ingen "wow" spiller.

Uten å ha sett noe som helst til spilleren, men basert på det jeg har lest og sett av de små videoklippene:

Positive:
- Teknisk
- Henter han til riktig rolle (defensiv midtbanespiller)
- Ung (23 år, blir 24 om ikke så veldig lenge).
- Islending (RBK ønsker spillere med god personlighet).
- Spilt allerede 3 a-landskamper for Island.
- Scoret flere mål enn Ole: 7 mål på 59 kamper for Sarp 08, mens Ole hadde 4 mål på 87 kamper (viktig å ha målscorere i laget).
- Kjenner til norsk fotball og 4-3-3 stilen.
- Lite skadeplaget.

Negative:
- Ikke så god defensivt (Ole var viktig i det defensive arbeidet)
- Ingen klassespiller. Trenger utvikling. Trenger tid.
- Fyller opp utlendingskvoten

Usikker:
- Fart (Blitt nevnt at han er treg, andre steder blir han nevnt som rask)
- Pasninger

Last edited by Mikkelsen on 24.03.2016 15:49; edited 1 time in total
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 15:48    Post subject: Reply with quote

Vet ikke noe som helst om disse FIFA-tallene her. Men for de som er interessert: http://sofifa.com/player/213512
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 15:55    Post subject: Reply with quote

Viktigste er at spilleren fyller rollen sin på en god måte, og her har Kåre vært flink, i skalaen Tippeliga og EL-kvalik.

Det som iriterer meg, er at vi i nesten hver eneste overgangssak ikke tør å ta noen sjangser av og til. Jeg frykter laget mangler for mye X-faktor for å komme seg til gruppespillet i CL.

Hvor er den fryktede spissen som selv 2 internasjonale midtstoppere vi slite mot i boksen? Hvor er midtbanespilleren som europeiske midtbaner vil slite med å ta ut av kampen? Og hvor er den terroriserende kantspilleren nå som Helland er skadet annenhver kamp?

Lyspunktet slik jeg ser det er Midtsjø og backene. Fort disse dom tar oss til CL om noen gjør det.
otters
Rutinert

PostPosted: 24.03.2016 16:08    Post subject: Reply with quote

Etter å sett litt på høydepunkter om han ifra tiden i sarp 08, legger jeg merke til at han ihvertfall slår meget gode cornere. Det har vært mangelvare en god stund....
TomH
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 16:13    Post subject: Reply with quote

HA HA HA!!

Utrolig hvor mye negativt man skal lese om en spiller som "ingen" vet noe om!!! HA HA HA!!

Dette forumet er seg selv likt. Spillere som har spilt TL er kjedelige. Tsjekkere "ingen" visste noe om var veldig spennende!! For å ikke snakke om kommentaren om at vi snart er den eneste TL-klubben som ikke har afrikanenere i stallen! HA HA HA!!

WT62 skrev:
Quote:
Vi er vel den eneste klubben i TL uten en afrikansk spiller nå ?

1) Noen som i det hele tatt vet hvor han er tiltenkt å spille? Back, indreløper, sentral eller ving?

2) Noen som i det hele tatt vet hvilke ferdigheter Ingebrigtsen ønsket å hente?

_ _ _

Ps. For øvrig tror jeg det blir "feil" å tenke på laget som 11`eren. Startoppstillingen kommer til å endre seg mye etter de første 7-8 kampene pga skader og suspensjoner.

Last edited by TomH on 24.03.2016 16:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1960
Rutinert

PostPosted: 24.03.2016 16:17    Post subject: Reply with quote

Må vel være tenkt som vårt nye anker på midtbanen.
Skal bare mangle om at vi skaffer oss såpass dekning at vi kan velge blandet tre indreløperne til to plasser(Anders, Fredrik og Mike), samt at to kjemper om spissplassen.
Vi MÅ ikke gjøre samme tabben som i 15 da mangelen på dekning til slutt knekte oss.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 16:26    Post subject: Reply with quote

Vet absolutt ingenting om han her, så kvaliteten velger jeg å være nøytral til. Det viktigste er at det er kjøpt inn en til den sentrale rollen på midtbanen. Det gir håp for at de er i ferd med å legge fra seg tanken om Konradsen. Han er midt i de viktigste utviklingsårene og kan godt ha hevet seg mange hakk siden Sarpsborg- tiden. Jeg er avventende.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 16:41    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Highlights av han i Sarpsborg:

https://vimeo.com/116159503

Han har en del små finesser og en bra venstrefot.
Kan bli en liten attraksjon på Lerkendal :p

God teknikk, presis fot både på pasninger, cornere/ innlegg og frispark, ballvinner. Mer positiv etter å ha sett noen minutter av denne RBK
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 16:46    Post subject: Reply with quote

Litt meninger fra andre forum:

Quote:
Alle tiders kar. Ikke av de raskeste men godt blikk og til tider utsøkte pasninger. Spilte mye sidelengs og bakover i starten men når han begynte å spille ballen mer fremover ble det mye mye bedre

Quote:
Husker Gudi godt fra tiden i Sarpsborg.

I starten var han usikker, og det viste seg i spillet hans. Mye pasninger bakover og på tvers, men etterhvert, da han ble varm i trøyen, løsnet det mer. Kreative pasninger gjennom ledd, et enormt blikk for spillet, samt en meget god teknikk gjorde Gudi til den største profilen på et Sarpsborg 08-lag som til slutt endte på en 8.-plass.

Han gjør mye av den "usynlige" jobben som ikke mange andre orker, men kan nok slite litt defensivt til tider. Offensivt, på sitt beste, ekstremt god.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2016 16:47    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig dette er et anker-emne. Det er plassen som er definitivt kvantitativt tynnest om dagen, og også tilsynelatende kvalitativt.

Jeg kjenner spilleren like lite som de fleste her inne, men jeg tenkte på noe hakket mer eksotisk enn en islending med fartstid i Sarpsborg når det ble slengt rundt rykter om klassespillere fra Tsjekkia og lignende. Navn og nasjonalitet skjemmer dog ingen, så lenge evnene og kvaliteten er god nok for tiltenkt rolle.

Jeg forholder meg svært nøytral inntil videre, så får vi vurdere når vi får sett ham.
smogli
Proff

PostPosted: 24.03.2016 16:52    Post subject: Reply with quote

Min kjære svoger har spilt med han i S08, og gir han tre tomler opp. Fin fyr, bra med ball, etc etc. Litt pingle i duellspill for to år siden, får håpe han har manna seg opp litt. Mente uansett totalpakka med han tilsier et meget bra kjøp, både nå og for evt videresalg.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 16:55    Post subject: Reply with quote

Garantert bedre enn alternativene vi har i dag, i hvert fall. Avventende, men positiv til ham. RBK
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.03.2016 16:59    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
HA HA HA!!

Utrolig hvor mye negativt man skal lese om en spiller som "ingen" vet noe om!!! HA HA HA!!

Dette forumet er seg selv likt. Spillere som har spilt TL er kjedelige. Tsjekkere "ingen" visste noe om var veldig spennende!! For å ikke snakke om kommentaren om at vi snart er den eneste TL-klubben som ikke har afrikanenere i stallen! HA HA HA!!

Litt enig i dette, det er mer positiv stemning hvis vi henter noen med rare bokstaver i navnet. Når det er sagt så har ikke denne karen verdens mest spennende CV akkurat, vi får håpe det er en perfekt rollespiller og ikke et Lædre Bjørdal-kjøp.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 17:00    Post subject: Reply with quote

En ung islending som har mange av de kvalitetene vi har letet etter? Dette høres jo spennende ut.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 17:08    Post subject: Reply with quote

Har hørt med folk i særp, og dette er sammenfattelsen.

-Ingen ballvinner, men en meget bra ballspiller. Teknisk, og pasningssikker. Størst pasningstrygghet av alle i TL 2014, etter at han hadde en fantastisk høst der. Ikke en allround spiller, men mer en med spisskompetanser. Kan styre kamper om han har dagen, men kan og falle litt tilbake om han blir for "feig" i spillet.

-Mer lik Selnæs, enn feks Konradsen etc. Så er en type vi mangler i stallen. Men er jo ikke en ballvinner, så noen må være terrieren rundt han (Jensen?)

-Snakker norsk, og er en veldig hyggelig kar sånn generelt. Så får man se om RBK klarer å få ut hans spisskompetanse på riktig måte.

Synes dette er spennende jeg. Har mye vi mangler pÃ¥ midten, er ung, kan sprÃ¥ket, Ã¥ har sikkert den islandske mentaliteten. Virker som RBK her faktisk har kjøpt DET MAN MANGLER, istedet for et navn.. 👏
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vollrik
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 17:23    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
TomH wrote:
HA HA HA!!

Litt enig i dette, det er mer positiv stemning hvis vi henter noen med rare bokstaver i navnet. Når det er sagt så har ikke denne karen verdens mest spennende CV akkurat, vi får håpe det er en perfekt rollespiller og ikke et Lædre Bjørdal-kjøp.

Dere vet godt begge to at forumet(og RBK-supportere forøvrig) er ganske todelt i disse spørsmålene. Det mangler ikke folk her inne som er kritiske så straks det er noen rare bokstaver i navnet, og som er fra seg av begeistring når klubben begrenser seg til Skandinavia.

Jeg føler at 1972 MD, Zaphod, Aristoteles og WT62 og meg selv ofte står på den ene siden som er for mer globalisering av klubbkulturen, og at TomH, Henning, Haavarl og Brakkebirger står på den siden som hyller mest mulig lokal forankring.

Og det er egentlig bare bra, klubben og supporterne på begge sider har bare godt av at disse temaene blir diskutert.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.03.2016 17:26    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Vi har 7. Kvota er 9. Av de 7 kan også Londak og etter hvert Dorsin fjernes, så det skal ikke være noe problem.

Er vel åtte med Emil Nielsen (som er utlånt ut juni 2016), så med eventuelt Thorarinsson inn, er vel kvoten fylt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 20, 21, 22  Next
Page 3 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb