View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 02.03.2016 15:56 Post subject: |
|
|
Jeg var litt skeptisk til Andrè Hansen en lengre periode i vår fordi han virket usikker når det kom til feltarbeid og generelt skuddstopping, men etter blunderen mot Molde tok han seg VOLDSOMT opp, og nå er han etter min mening Tippeligaens desidert beste keeper. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 20.03.2016 23:45 Post subject: |
|
|
Nok en overbevisende forestilling fra norges beste keeper for tiden, André Hansen, hjemme mot 'Godset'. Men noen observerte mangel på feiring etter målet til Gytkjær. Noen andre som la merke til det? Hansén er jo ellers en ganske temperamentsfull person som viser kroppspråk ute på banen, men etter målet så snudde han visstnok bare ryggen til motstandermålet og tok seg en slurk vann?.. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.03.2016 23:47 Post subject: |
|
|
Vi kan nok konkludere med at han ikke liker verken klubben eller byen. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.03.2016 02:08 Post subject: |
|
|
Og at Jørn Jamtfall ikke har gjort en god nok jobb med holdningene til fyren. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 21.03.2016 16:57 Post subject: |
|
|
Hoftun må gå! |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.03.2016 17:40 Post subject: |
|
|
Meget gode innspill her. Takktakk
Apropos Jamtfall. Har vi her en keeper som har blitt bedre?.....
(Jeg mener det at alle keepere under Jamtfall har blitt dårligere er sterkt overdrevet) |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 21.03.2016 18:00 Post subject: |
|
|
Så ikke mye av Andre Hansen før han kom hit annet enn det han spilte mot oss i Odd. Da syns jeg han virket god, men ikke fantastisk. Likevel var det jo enkelte som har sett han mer enn meg og har valgt han som fast tredjevalg på landslaget i en årrekke nå, noe som tyder på bra kvalitet!
Som sagt, jeg vet ikke så mye om hva som var nivået hans før han kom hit, men syns han virket litt vaklevoren til å begynne med, med noen enkelte ting han kunne gjort bedre (klarer ikke å minnes noe eksempel, men det er det jeg sitter igjen med når jeg knyter magefølelsen). Over tid syns jeg først han spilte seg opp med beina, og jeg følte vi spilte med 11 utespillere samt en OK+ keeper. Derfra syns jeg bare han har tatt av og blitt helt rå på strek, i felt, samt 1v1.
Han har jo kanskje ikke hatt så voldsomt å bryne seg på over det siste året, men jeg er mer enn fornøyd med både nivå og utvikling. At han er bedre nå enn for et år siden for Rosenborg syns jeg helt utvilsomt.
Om han var bedre i Odd? Aner ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.03.2016 02:49 Post subject: |
|
|
André Hansen ble sett på som et stort talent i LSK, men havnet (noe ufortjent i følge mine LSK-venner) i kulda etter et par tabber som førte til baklengs, blant annet en nærmest identisk med den VIF-keeper Arason hadde mot oss, hvor ballen spratt over foten ved et tilbakespill han skulle klarere ut.
Jeg fulgte ham heller ikke veldig tett i Odd, men så på ham som et brukbar om noe ustabilt emne.
Jeg var skeptisk da vi hentet ham, men han har tatt store steg. Han har hele tiden vært god med ball i beina, og er på det feltet så suveren i ligaen at det ikke finnes konkurranse. Ellers synes jeg han har blitt en solid, trygg og stabil keeper. Er ikke like ekstrem på strek som eksempelvis Origi og Oppdal kan være, men han har heller ikke løs kanon på to av tre cornere.
Det er selvsagt spørsmål om hva man prioriterer, men for meg er Hansen ligaens klart beste keeper per nå. Det han mangler i ekstremferdigheter defensivt tar han igjen i det offensive, og han har et veldig bredt spekter og kompetanseregister i forhold til sine kolleger i ligaen. Det er rett og slett forsvinnende lite han er dårlig på, og jeg vil påstå han er brukbar eller bedre på alle kriterier som definerer en komplett keeper. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.03.2016 03:14 Post subject: |
|
|
Og med all kritikken Jamtfall har fått her inne de siste årene er det vel på sin plass å gi en tip of the hat til han også.
Utrolig gledelig at vi har fått en så stabil og god målvakt som Hansen. Han er riktig type også. Offensiv og god med ballen i beina. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.03.2016 08:49 Post subject: |
|
|
Jeg var også lunken, men tok fullstendig feil. Fantastisk signering, utrolig deilig å ha en stabil og trygg keeper. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 22.03.2016 10:32 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Og med all kritikken Jamtfall har fått her inne de siste årene er det vel på sin plass å gi en tip of the hat til han også. |
Ros gis ved stillhet. Dess kortere tråden din er dess bedre...  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.03.2016 20:09 Post subject: |
|
|
Hvis André Hansen nå har fått en skade på oppdrag for tåkefyrstens landslag som går utover RBK... Grimme Elling!
Håper å høre gode nyheter snart!
Edit - kilde: https://twitter.com/TV2Mi...2188004352 _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.03.2016 20:51 Post subject: |
|
|
Faan
Faaaan
FAAAAN
 |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.03.2016 22:34 Post subject: |
|
|
Det verste som kan skje. La det være en bagatell... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.03.2016 23:08 Post subject: |
|
|
Faren over:
Schwabe til RBKweb wrote: | - Så nå plutselig at Mini rapporterer at André måtte gi seg tidlig på landslagstreninga i dag. Noe jeg bør være bekymret for?
- Nope. |
|
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 08.04.2016 14:28 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/8203910/
Quote: | Medisinsk koordinator i Rosenborg, Haakon Schwabe, utdyper:
– André sliter med infeksjon i et sår, som han har fått en kraftig reaksjon på. Han går på antibiotika nå, det har han gjort et par dager. Vi jobber for at han skal bli klar.
Dersom Hansen ikke blir klar til søndagens oppgjør, vil Pavel Londak få sin Tippeliga-debut for Rosenborg.
|
Skummelt |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.04.2016 15:13 Post subject: |
|
|
Svartehavet faan ta  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.04.2016 15:17 Post subject: |
|
|
Merker jeg ikke er vekdig redd for å bruke Londak i en kamp. Det er selvfølgelig en dårlig nyhet dette men tror det skal gå bra i en kamp. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.04.2016 15:17 Post subject: |
|
|
Ikke det at Pavel vil gjøre en skremmende dårlig keeperjobb. Det jeg er mest lei meg for med Hansen er at vi mister en dimensjon offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.04.2016 15:18 Post subject: |
|
|
Pavel er ikke i nærheten der. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 08.04.2016 15:29 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke bekymret for å bruke Londak hjemme mot Ålesund. Vi skal vinne selv med reservekeeper. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 08.04.2016 16:05 Post subject: |
|
|
Vi har kanskje den beste keeperstallen i Tippeligaens historie - i hvert fall når alle er friske. Klart vi skal klare en kamp eller to uten Hansen.
Det kjipe er bare at Hansen nå står fram som en av de beste keeperne jeg har sett på RBK - kanskje den beste, og det er synd at han er skadet.
For ordens skyld mener jeg By Rise og Jamtfall var bra keepere også, men de hadde ei ega greie med viktige kamper. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.04.2016 19:57 Post subject: |
|
|
Hansen er inne i sitt nest siste år som juss-student, er trainee hos advokatfirmaet Bjerkan & Stav tre dager i uka ved siden av fotball og lesing – og skal skrive masteroppgave til høsten.
- Jeg kan godt slappe av én dag etter trening. Men om det blir to-tre dager på rad, blir jeg rastløs. Jeg tror at å få en mental utkobling fra fotballen og fokusere på noe helt annet, gjør meg til en bedre keeper. Studiet krever mye lesing på egen hånd. I fjor merket jeg det særlig godt i e-cup-høsten, hvor jeg måtte ta med meg bøkene på flyturer. Men det er godt å kunne være i flere miljøer enn bare fotballen, sier han – uten å ville rekke noen pekefinger til jevnaldrende – også i RBK – som ikke gjør noe ved siden av fotballen.
- Nei. Noen trenger restitusjonen for å være best mulig skjerpet til trening og kamp. Andre har barn og bruker tiden utenom fotballen på familien. Jeg gjør det jeg mener er best for meg, sier han, som likevel glatt innrømmer at fotballen går foran alt. Han og samboeren trives i Trondheim, men også Hansen går med en drøm om å prøve seg på høyest mulig nivå.
- Det tror jeg alle fotballspillere har. Men jeg bruker ikke mye energi på akkurat det. Det kommer dersom det kommer.
Les mer: RBK-keeperen: - Skjønner det er vanskelig å sette børskarakter på meg |
|
Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 22.04.2016 11:33 Post subject: |
|
|
Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med å ha Andre Hansen som målvakt. Det er ikke en rar mening å ha på dette forumet nå, men vil understreke at den tryggheten og autoriteten han utstråler er helt rå! I magasinet før Tromsø-kampen føler jeg at han viser at dette er en mann hele laget kan stole på og som gjør en "usynlig" jobb bak forsvaret og som jobber fryktelig mye på detaljnivå med å bli en bedre fotballspiller OG keeper. (Ble mye "og'er" der, huff.)
I de kampene hvor noen klager på at de sliter med å sette børs, fordi han ikke har nok å gjøre. Ta med i vurderingen hvor mye han snakker med forsvaret sitt og hjelper de med struktur og holde oversikt. Andre Hansen må vel være den spilleren på Rosenborg som snakker mest under en kamp? Om han gjennom denne snakkingen forhindrer 10 målsjanser ila en kamp, før ballene rekker fram til han, er vel det 10 målsjanser "reddet"?
Igangsettingene hans har også blitt priset opp i skyene, med god grunn. Han spiller seg veldig ofte smart ut av trange posisjoner, der hvor andre keepere kanskje hadde polet opp, vi hadde tapt duellen og det hadde vært større risiko for en sjanse i mot. I tillegg er det jo et åpenbart pluss at han setter i gang kontringer 1-2 sekunder etter han har kontroll på kula fra innlegg eller skudd. Dette gir hele laget en ekstra dimensjon og motstanderlaget skal være forsiktig med å gi fra seg ballen når de er i ubalanse.
Det største poenget mitt er vel at i kamper hvor han ikke har hatt mye å gjøre, kan man sette en høyere børs basert på andre ting en "redninger", all den tid de andre tingene han gjør har en stor plass i keeperspillet hans. Så .. Hyll hyll Andre, du gjør en meget god jobb! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
|