English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Odd?
André Hansen
71%
 71%  [ 51 ]
Jonas Svensson
7%
 7%  [ 5 ]
Holmar Örn Eyolfsson
1%
 1%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
5%
 5%  [ 4 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Kondradsen
2%
 2%  [ 2 ]
Fredrik Midtsjø
9%
 9%  [ 7 ]
Elba Rashani
0%
 0%  [ 0 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Matthias Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 71

Author Message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 01:39    Post subject: Reply with quote

Skal man konkludere med noe etter dette er det vel at vi mangler en sentral midtbane. Kreativitet og overblikk er dessverre ikke noe som er vanlig å utvikle i den alderen Konradsen er i. Når det gjelder treffsikkerhet på pasninger, er dette lettere å forbedre. Men det er bekymringsverdig at den ikke er høyere hos en spiller på Konradsens alder.

(Legger ikke skylden for tapet på han, men det er en meget viktig rolle)
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 01:42    Post subject: Reply with quote

Senador, det blir vel ikke helt riktig å si at vi ikke skaper sjanser. Vant vel sjansestatistikken 7-5 eller noe sånt. Mer nødvendig med noen som er litt mer klinisk foran mål. Jeg er enig i at dette ikke er helsvart mot et lag som er tippet topp 3, men det svir liksom litt ekstra når det kommer i første runde og man må vente minst en uke til for å få `godføelsen`som supporter Rolling Eyes Jeg er sikker på at dette ikke tonesetter resten av sesongen. Vi kommer til å være der vi skal være om 29 runder - øverst på podiet.
ola.
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 05:55    Post subject: Reply with quote

Det er forbanna lett å treffe om man er negativ hele tiden, bommel og senador. Det er aldri sånn at man klarer absolutt å prestere bedre og bedre for hver kamp. Hadde vi klart det, hadde vi vært verdensmestere.

Det nivået dere legger dere på er direkte lavt. At dere kommer i første seriekamp, som ikke er all verden, og er så «oppesen» over deres alltid pessimistiske predikasjoner er et stort irritasjonsmoment. Da dere av alle ikke har noen tyngde til å komme med en slik «attityd».

Dere som syter over at andre syter over at andre syter. Altså, hallo?

Uansett hvordan ståa egentlig er, så burde de fleste vite at man ikke dømmer et lag etter første seriekamp. Det er ufattelig historieløst og lite gjennomtenkt. Rett og slett.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.03.2016 09:21    Post subject: Reply with quote

Det vi viste i går er det samme som vi har sett under Perry og tidligere år. Jeg skjønner at det er vanskelig å innse elendigheten og at mange prøver å se det positive i prestasjonen samt bortforklare dette som man også gjorde i lange stunder under Perry.

Jeg ser på prestasjonen. Dominerte vi mot odd? Skapte vi mange sjanser? Hadde vi et flott angrepsspill? Klarte vi å ri av Odd sine farligheter? Har vi spillere som kan score mål?

Svaret på spørsmålene er stort sett et kontant NEI og da er jeg bekymret. Hadde det kun vært at vi bommet på store sjanser hvor vi dominerte fra start til slutt, så hadde det vært greit i første seriekamp. Men her så jeg at Odd er milevis bedre enn oss til å skape farlige sjanser. Det lover ikke godt og derfor blir det to pinlige tap mot Molde også i år. Så får man se hvor lenge forumet skal gi Kåre av tid før vi igjen sitter med skjegget i postkassen når Molde, Godset og Odd er 10 poeng foran. Er det da vi plutselig skal hente etablerte TL spillere som forsterkninger til mange millioner ?

Trist for norsk fotball er det også at vi igjen har et altfor dårlig lag i CL-kvalikk. Det blir lenge til Europa neste gang.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 09:58    Post subject: Reply with quote

He he. Skuffende, men det får da være måte på. I fjor var vi i toppform tidlig, dere skal se den kommer litt senere nå, og at det er et fornuftig valg siden det nå bare er to serierunder før en pause og at det er først om en måned at det starter for alvor. Det kan tenkes at det finnes folk i klubben som har noe kompetanse på treningsmengder og formtopper vet dere.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 10:09    Post subject: Reply with quote

Var ODD gode, NEI.
RBK spilte så dårlig i 1.omgang, at Odd fikk egentlig gratis sjanser foran mål, for rbk-spillerne ga jo bort ballen.
Dette Odd-laget slår de på Lerkendal, om de løfter seg litt.

RBK spilte heller ikke en veldig bra 2.omgang, men de prøvde å spille ball og da ble Odd ryggende og rbk fikk trille ball.
Det som er faretruende, er at RBK skaper så få store sjanser. De er for dårlige på innlegg, skudd på mål og avslutninger generelt.
Det var 3 nye spillere (ser på delanley som ny ennå) på topp og ingen relasjoner verken mellom de eller med de andre på laget.
Mikkelsen, Søderlund og Helland hadde vel 2-3 sesonger sammen, det sier litt.
Jeg vil nok tro med Helland inn, så vil det skapes mere og det binder midtbanen og angrepet bedre sammen også.

Jeg vil heller se Skjelvik på venstreving og en Alex på venstreback.

Gytkjær kommer mer til sin rette når det kommer flere innlegg og større relasjoner.

Bare vent å se, ikke mot Godset, men etter landslagspausen, da tror jeg ting løsner
Tommel'n opp!
PerO
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 10:20    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det som er merkelig er den fornektelsen man ser på forumet. Man skal liksom ikke si noe kritisk fordi Kåre vant gull i fjor, så da kan man spille dårlig i 15 kamper til før man begynner å murre.

Poenget er at man må se på prestasjonen. Er den slik vi ønsker RBK? NEI

Det man ser er et lag som ikke skaper sjanser, er dårlig i presset, elendig innleggskvalitet og evne til å skape meget få sjanser mot et åpent låvedørlag som ODD. Da er det sterkt bekymringsverdig og det har ingenting med å være negativ å gjøre, men at man faktisk ser elendigheten som presteres.

Og i fjor slo vi slike lag som Odd, det gjør vi ikke i år. Det er enkelt å se det: Vi har en spiss som ikke fungerer og en upresis ballfordeler. At folk virkelig tror man vinner kamper på dette er det samme som den fornektelsen Perry fortsatt lever i .

Hvordan går det an å dra en konklusjon på hvordan sesongen blir etter en kamp?

Det er riktig at sesonger som 2005 og 2011 startet dårlig, og forble dårlig.

Men det er også like riktig, at svært mange av jubelsesongene under NAE startet med dårlig spill de første 4-5 kampene. På det verste, var vel NAE 10 poeng etter LYN midtveis i sesongen.

Like fullt var NAE i CL hvert år....

Jeg er glad ikke alt går på skinner i 1. kamp. Jeg vil ha toppform fra juli og utover, ikke som i fjor i perioden mars-juni.

Konklusjon om årets lag vil jeg ikke treffe før vi nærmer oss 10 kamper
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.03.2016 10:24    Post subject: Reply with quote

Jensen klager på at vi la om til 442: - Det er jo mange nye spillere. Da trenger man litt tid til å skape relasjoner. Da vi mistet Helland i tillegg, og også la om til 4-4-2 i 2. omgang, blir det mye nytt samtidig.
Back to top
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 13.03.2016 10:45    Post subject: Reply with quote

De spiller ikke 442 i perioder, men 424.
Og dette er det spillerne selv som har ønsket.
I evalueringsprosessen etter sesongen, der spillerne var dønn ærlige, var et av temaene utfordringene vi har når lag parkerer bussen.
Da var tilbakemeldingene klare på at man i vinter ønsket å forbedre dette punktet, man hadde prøvd litt i 2015 sesongen.

I treningskampen mot Odd i februar la vi feks om til 424 med stort hell.
Ü
Men så er det igjen disse tallkombinasjonene.

Man kan strengt tatt si at vi snur treeren må midten, bare enda tydeligere...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.03.2016 10:53    Post subject: Reply with quote

Uansett, Jensen kaller det 442 og mener tydeligvis at vi ikke har trent nok på det.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 11:08    Post subject: Reply with quote

Men var det ikke etter vi la om vi begynte å styre kampen og presset odd bakover og faktisk begynte å skape litt?

Vi evnet ikke å spille ut odd når begge lag spilte 4-3-3.
Back to top
Spurven
Proff

PostPosted: 13.03.2016 11:31    Post subject: Reply with quote

Odd pleier å kjøre en pressmåling etter hver kamp. Normalen som pleier å gi scoring er når presset er over "scoringsnivålinja". Hvis man skal gå utifra denne standarden burde RBK vunnet 3-5. Ikke akkurat eksakt vitenskap dette, da RBK hadde ballen mye i andre omgang, men ikke store sjansene.
Pressmåling
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 11:42    Post subject: Reply with quote

Synes Jensen har den beste analysen av det hele. Nå må vi ikke falle i fella og få Perry- panikk og tro at det geniale ligger i å gå bort fra grunnprinsippene og 4-3-3. Da ender vi opp med en kvasi- fotball hvor relasjonene og god- føttene forsvinner. Da har du Perry all over again. Nå håper jeg virkelig at Bruttern drar oss back to basic, og bygger relasjoner i dette. Da må det til en god dose prinsippfasthet, tro og tålmodighet. Når så viktige deler av grunnstammen som Selnæs, Helland og Søderlund er borte kan man ikke regne med at relasjonene er der. Det krever tid. Sånn er det bare.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 12:15    Post subject: Reply with quote

Vi har mistet den spissen som på egenhånd vant mange baller og store rom.
Vi har mistet den kantspilleren som alene kunne være en megatrussel på kontringer og med det strekke motstanderen.
Vi har mistet lagets viktigste spiller, som styrte midtbanen både offensivt og defensivt.

Dette vil ikke bare ta tid, det vil kreve at vi handler
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 12:58    Post subject: Reply with quote

Har nettopp sett kampen i reprise på sportskanalen. Et par ting jeg sitter igjen med etter kampen:

- flere spillere virker treige og slitne, som f.eks Mike, Gytkjær og Rashani
- Hvor vanskelig er det egentlig å treffe medspillere på innlegg?? Har spillerne blitt fortalt å slå i blinde lavt på første stolpe?
- Det blir for mange lange baller, og vi gjør jobben enkel for Odds stoppere. Vi må spille mer langs bakken.
- Konradsen gjør en ganske god kamp
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2016 13:06    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

Det vi først og fremst har fått, er en annen type spiss. På tross av Søders begrensede teknikk, hadde han en funksjon som Gytkjær ikke har: Det å være oppspillspunkt. Mye av spillet vårt i 2015 (og i mange av de beste sesongene tidligere) var basert på å sende ballen frem til en spiss som tok i mot, holdt på ballen, og flikket den videre til vinger eller indreløpere. Med en annen type spiss må dette løses på en annen måte.

Og det kan bli bra det også, det bare krever en noe annen måte å spille på.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 15:42    Post subject: Reply with quote

Vi mangler først og fremst pasningskvalitet, spesielt i midtbaneleddet. Har sett de første 10 minuttene av Molde-Tromsø nå, og det er divisjonsforskjell på det området. Molde-laget spiller harde/hurtige og presise pasninger hele veien, og har en helt annen kontroll med ballen i laget. I tillegg er de voldsomt aggresive i gjenvinningen. Kort sagt har vi mye å jobbe med, for det vi holdt på med i går holder ikke mål.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2016 15:46    Post subject: Reply with quote

Akkurat der tror jeg kunstgresset kan ha spilt en rolle, men Molde ser imponerende ut nå, ja, dessverre.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.03.2016 16:16    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Vi mangler først og fremst pasningskvalitet, spesielt i midtbaneleddet. Har sett de første 10 minuttene av Molde-Tromsø nå, og det er divisjonsforskjell på det området. Molde-laget spiller harde/hurtige og presise pasninger hele veien, og har en helt annen kontroll med ballen i laget. I tillegg er de voldsomt aggresive i gjenvinningen. Kort sagt har vi mye å jobbe med, for det vi holdt på med i går holder ikke mål.

Akkurat dette er jeg 100% enig i og derfor er Molde et bedre lag enn RBK. Det blir lenge til vi slår Molde for å si d sånn.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 16:57    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Vollrik wrote:

Det vi først og fremst har fått, er en annen type spiss. På tross av Søders begrensede teknikk, hadde han en funksjon som Gytkjær ikke har: Det å være oppspillspunkt. Mye av spillet vårt i 2015 (og i mange av de beste sesongene tidligere) var basert på å sende ballen frem til en spiss som tok i mot, holdt på ballen, og flikket den videre til vinger eller indreløpere. Med en annen type spiss må dette løses på en annen måte.

Og det kan bli bra det også, det bare krever en noe annen måte å spille på.

Mye som kan bli bra, på sikt. Problemet her er mangel på rød tråd i hvilke spillertyper vi vil bruke, og vi har ikke tid til dette i lengden.

Når det gjelder Gytkjær så skjønner jeg ikke hypen. Han er en middels god tippeligaspiss i 4-4-2, intet mer. Ikke i nærheten av å være på nivå med tidligere spisser i klubben, som Iversen, Prica, Kone og Johnsen
Oddis
Senior

PostPosted: 13.03.2016 18:13    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det vi viste i går er det samme som vi har sett under Perry og tidligere år. Jeg skjønner at det er vanskelig å innse elendigheten....

Ja, vi ble dårligere i andre halvdel i fjor, men tok faktisk gull og cup. Men det rimer liksom ikke med elendighet. Alle så vel at det manglet mye i går på press og samhandling, men dette er første kamp.

Den åpningskampen jeg husker best er mot Tromsø i 1990. 0-0, og ikke et eneste skudd på mål. Jeg lurer på hvordan du ville beskrevet den. Alle dine inlegg er jo så negative at skulle tro verden ramler sammen.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 18:15    Post subject: Reply with quote

Mange konklusjoner her etter én serierunde hvor vi hadde flest sjanser borte mot kanskje vår beste konkurrent. Molde spilte forresten uavgjort hjemme mot Tromsø i dag.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.03.2016 20:14    Post subject: Reply with quote

Bra for oss at både Godset og Molde spiller U, men det endrer ingenting på vår prestasjon(eller mangel på den). Vi har veldig mye å jobbe med, forhåpentligvis er det et langt skarpere mannskap som kommer til start neste helg!
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 20:36    Post subject: Reply with quote

Herlighet - i denne forum-tråden er det mye kålrabi.... Tror det må være nærme en rekord i kålrabi-koking.

Jeg har sett kampen på nytt - var skuffet i går - men ville se den etter at den verste skuffelsen var gått over. Det hadde ikke vært ufortjent om vi hadde vunnet denne. Men vi var ikke gode nok helt fremme. At Rashani bommer er nesten ikke til å tro. Jensens forsøk mot slutten kommer etter godt spill, men dessverre bom igjen. Hadde Yannis kanon gått en meter lenger til høyre hadde det blitt årets mål, men gikk rett på keeper...

Fra ca. 10 minutter og frem til målet er RBK ikke med i det hele tatt - virker som at spillerne ikke er konsentrerte - evt. at Odds aggressivitet tar dem litt på senga. Dette er en dårlig periode. Mye svake pasninger og ingen relasjoner som fungerer.

Etter hvert blir vi mye bedre og det er litt utur at vi ikke putter minst et mål. Men, dette er første runde. Mye rust i spillerne de første par-tre rundene - det er alltid litt ustabilt i starten.

Leser her at noen sammenligner med Perry-perioden og feller dom over hele Tippeligasesongen etter at en halv omgang er spilt.... Da har man hukommelse som en gullfisk. Det er Brann-supporter-takter. Det synes jeg at vi bør holde oss for gode til.

Hvis RBK spiller som de gjorde midt i førsteomgangen mot Odd i de neste 2-3 kampene så blir jeg også bekymret. Jeg er overhode ikke bekymret nå. Sannsynligvis så vinner vi serien og Gytkjær blir toppscorer. Ingen som er i nærheten av RBK sitt toppnivå. Når laget blir mer stabilt og samkjørt så blir det masse poeng. Dette er ikke "overdreven optimisme" eller "å være blind". Hvilket lag skulle slå RBK over 30 runder? Odd, Molde eller Godset? De er en gjeng med wanna-be-RBK-ere alle sammen. De er rett og slett ikke gode nok.

I går var jeg skuffet og sur, men tror det skal bli mye moro fremover.

Til helga skal Tomgodset få så hatten passer - da er det Lerkendal som gjelder.
BalleK
Veteran

PostPosted: 13.03.2016 20:39    Post subject: Reply with quote

Og en ting til... Skal vi ikke ha poll?

Jeg logget meg egentlig på for å stemme på Hansen som RBK's beste spiller...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
Page 19 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb