| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 21.02.2016 18:08 Post subject: |
|
|
| Konradsen spilte indreløper i Godset. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 21.02.2016 18:46 Post subject: |
|
|
Både og såvidt jeg har forstått, både i godset og frankrike.
Ser gjerne en mer klassisk rbk-sentral, men har trua om det er konradsen som skal ha den sentrale rollen i vår. Kan fint klare å gjøre rollen til sin egen, og så lenge laget som en helhet tilpasses kan det bli veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 21.02.2016 20:52 Post subject: |
|
|
Ingen vits å stenge denne tråden iallefall.
Ok-minus kamp av Konradsen i dag, men gud bedre det er laaangt til han er i nærheten av Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 21.02.2016 21:07 Post subject: |
|
|
Har vi ikke prøvd dette før? Det med en indreløper på sentral midtbane i 4-3-3?
Mener å huske vi hadde en kar som ikke var helt ulik Konradsen i spillestil og ferdigheter... Jo...Jan Gunnar Solli! Å bygge laget rundt ham som sentral gikk jo så strålende. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 21.02.2016 21:09 Post subject: |
|
|
Og jakten fortsetter... _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.02.2016 00:40 Post subject: |
|
|
| Får bare vente på at Per eller Alex kommer tilbake, i mellomtiden er det DJ JGS prosjekt v 2.0. |
|
| Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
Posted: 22.02.2016 01:26 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | | Konradsen spilte indreløper i Godset. |
2011 spilte vi 4231 da var Abu/Konradsen de to defensive. 2012 var han indreløper i 433. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.02.2016 10:52 Post subject: |
|
|
Felles for alle de som har lyktes godt sentralt i Rosenborgs 4-3-3 er at de har hatt god nærteknikk og gode pasningsferdigheter. Hvis vi ser bort fra et par skrell i Europa med Vidar Riseth - det funket ikke like godt i hjemlig serie. Konradsen kan selvfølgelig utvikle seg og rollen til å matche bedre, men noen revolusjonerende forbedring vil innebære at Konradsen på kort tid blir en helt annen spillertype enn det han er nå, og forbedrer sine svakeste sider radikalt. Hvor ofte skjer det?
Jeg mener ærlig og oppriktig at det å mislykkes i å skaffe en troverdig erstatter for Selnæs i dette vinduet er så nære tjenesteforsømmelse man kommer i sportslig ledelse. Man kan liksom ikke skylde på at det fantes alternativer som man ikke fikk landet heller - da har man rett og slett gjort et for overfladisk og dårlig forarbeid. Lista skal være lang nok til at det finnes gode alternativer man vet man kan få, om førstevalget skulle glippe.
Når man i tillegg noterer at toppscorer-kjøpet Gytkjær foreløpig viser lite eller ingenting, at prestisjekjøpet De Lanlay forutsigbart fortsetter i klassen for frustrerende ineffektive vingspillere, at Vilhjalmsson tydeligvis ikke anses som et troverdig førstevalg, og at Bjørdal knapt nok er troverdig backup, da sitter vi igjen med veldig lite som tyder på at Rosenborg har hatt noen kvalitetsheving på det å vurdere nivået på aktuelle spillere siden Kåre og Stig Inge fikk ansvaret. Det måtte i så fall være en god omgang fra innlånte Rashani (nå innbytter) og Konradsen som kom rekende på ei fjøl i sommer, og så langt nesten konkurrerer ut reelle konkurrenter av og til.
Hvor er de smarte og gode kjøpene? De nye klassespillerne i laget, som bærer fakkelen videre når de gamle, som Selnæs, Søderlund, Jensen og Helland lar seg friste av større ligaer? De som konkurrentene våre får mareritt av å tenke på? Er det sånn at vi ikke klarer å finne dem, er vi ikke attraktive nok, eller er det lønnsbetingelsene og prisen som holder oss på middels Tippeliganivå i spillerjakten? |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 22.02.2016 10:57 Post subject: |
|
|
Det fremstår i hvert fall helt klart at vi aldri har vunnet TL med en sentral midtbane som ikke fungerer optimalt. Det er vel selve kjennetegnet på RBK sine generasjoner at vi har hatt gode sentrale midtbanespillere, selv om de har hatt ulike kvaliteter hver og en av de. Milevis av forskjell mellom Annan og Selnes, på samme måte som Skammelsrud og Ørjan Berg var to svært forskjellige typer.
Nå har jeg faktisk ikke sett Konradsen spille ennå, men ut fra det jeg leser her inne så er noen positiv og andre svært kritisk. I mine øyne betyr vel egentlig det at han ikke fungerer, men at vi lever i håpet om at han kommer til å fungere. På dette nivået betyr vel det ganske raskt at vi ser at han ikke fungerer og må ut og handle senest i sommer. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 22.02.2016 12:02 Post subject: |
|
|
| Kan ikke se at dette med at tippeligaens vintervindu er lengre enn de andre ligaene som noen fordel. Kan ikke huske at det har kommet inn noe særlig bra i februar og mars måned. Korriger meg gjerne. Samtig brukes dette som argument for at vi kan vente ut resten, for vi har jo så "god tid". |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 22.02.2016 12:27 Post subject: |
|
|
Stadsgaard kom vel etter at det internasjonale vinduet var lukket?
Jeg tror det kun er i slike tilfeller det kan lønne seg - spillere som vil bort fra klubben og det er ikke er mange andre som har vinduet åpent. Spiller spilleren fast, så skal det trolig mer til for å hente han. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 22.02.2016 12:33 Post subject: |
|
|
| Det gjorde vel Chibuike og Dockal også? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.02.2016 12:35 Post subject: |
|
|
| Nei, de kom begge i sommervinduet mener jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|
Posted: 22.02.2016 12:43 Post subject: |
|
|
| Jim Larsen ble kjøpt i mars 2011. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 22.02.2016 14:00 Post subject: |
|
|
Mike Jensen kom like før det norske vinduet stengte. Vi kan vel ikke si at han falt gjennom.
Og jeg må si at den enorme frustrasjonen enkelte viser, og de sterke ordene som blir brukt, er overraskende. Ja, selvfølgelig er det store sko å fylle for den som skal spille sentralt. De er så store at de ikke lar seg fylle.
For Selnæs er en type som kommer en gang i generasjonen. Han har ferdighetene, forståelsen og han er vel den største Rosenborg-patrioten nord for Antarktis.
Jeg vil si at det er viktigere å kjøpe rett enn å kjøpe for å kjøpe. Vi har erstattere som sportslig avdeling vurderer som gode nok. Vi har juniorer som vi ønsker skal få matching. Det tilsier at spillerne må få prøve seg, og de må oppleve å få tillit.
Selfølgelig er vi svekket. Selnæs var vår og landets beste spiller i fjor. Men er vi så mye svekket fra det laget som stilte til kamp i mars i fjor? Jeg er ikke så sikker.
Kravet som enkelte her tar som en selvfølge om at vi skal kvalifisere oss til Champions League er i tillegg historieløst. Eggen brukte mange år og bygde stein på stein for å gjøre oss til et Champions League-lag. Jeg satt selv på tribunen og så oss bli pisset på av europeiske lag - i så stor grad at vi ikke kunne gjøre annet enn å applaudere motspillerne for deres dyktighet.
Da Hamren kom og skulle ta oss tilbake, førte det til så store utgifter at vi nesten ødela alt vi hadde bygget opp under Eggen. Og det er nok av klubber som har bukket under hvor de har brukt penger for å kvalifisere seg til Champions League.
Nå sier jeg selvfølgelig takk hvis hymnen runger ut over Lerkendal til høsten. Men å forvente det i februar, er litt drøyt. Da synes jeg det er bedre å bygge stein på stein og begynne med det aller viktigste: Å vinne serien hjemme slik at vi har muligheten til å kvalifisere oss til neste år også - med et litt bedre lag enn det vi ser i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 22.02.2016 14:24 Post subject: |
|
|
| Det er vel først og fremst ønsker og ikke reelle forventninger som driver diskusjonen her inne. |
|
| Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 22.02.2016 15:27 Post subject: |
|
|
i følge en twittermelding fra SillySeason Norge vil Magnus Lekven hjem til Norge og Rosenborg vurderer å kjøpe han fri.
Hvordan er det med Lekven i Danmark? Ikke fått fulgt han noen særlig etter overgangen fra Odd. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 22.02.2016 16:02 Post subject: |
|
|
| Han er 28 år og har ikke dermed noe videresalgspotensial. Det kan forsåvidt være positivt hvis han er en verdig erstatter på midten. Men nå vet jeg ikke hvor høyt nivået er i Esbjerg eller på Lekven. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.02.2016 16:21 Post subject: |
|
|
| blackwater wrote: | | i følge en twittermelding fra SillySeason Norge vil Magnus Lekven hjem til Norge og Rosenborg vurderer å kjøpe han fri. |
Ja, den samme kontoen som er ganske sikker på at Kenny Cooper er rett rundt hjørnet. Jeg tror jeg ville valgt å overse alle meldinger derfra, egentlig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.02.2016 16:22 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Han er 28 år og har ikke dermed noe videresalgspotensial. Det kan forsåvidt være positivt hvis han er en verdig erstatter på midten. Men nå vet jeg ikke hvor høyt nivået er i Esbjerg eller på Lekven. |
Nå må det jo heller ikke bli slik at vi til enhver tid må ha 11 mann på banen med stort vidresalgspotensiale. Slik tilværelsen har blitt, med spillere som stikker utenlands ved første korsvei, kan det faktisk være fordelaktig å ha noen som blir i 3-4år+ for å sikre litt kontinuitet.
Når det er sagt har jeg overhodet ikke kontroll på hvor Lekven står, så om han er riktig mann å gå for kan sikkert andre vurdere bedre  |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 22.02.2016 16:26 Post subject: |
|
|
Det var nå det jeg skrev. Hvis han er god nok, så er det ikke noe negativt med en 28 år gammel Lekven inn, men hadde vært grei om vi slapp en ny Bjørdal.  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 22.02.2016 16:29 Post subject: |
|
|
Var egentlig ment litt mer generelt (men havaarl lurte inn et innlegg i mellom, så fant det hensiktsmessig å quote hva det gjaldt ), fordi det er mange her som er i overkant opptatt av vidresalgspotensialet, og av og til glemmer litt at vi helst bør ha et bra lag nå også  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 22.02.2016 17:19 Post subject: |
|
|
| digre wrote: | Kravet som enkelte her tar som en selvfølge om at vi skal kvalifisere oss til Champions League er i tillegg historieløst. Eggen brukte mange år og bygde stein på stein for å gjøre oss til et Champions League-lag. Jeg satt selv på tribunen og så oss bli pisset på av europeiske lag - i så stor grad at vi ikke kunne gjøre annet enn å applaudere motspillerne for deres dyktighet.
Da Hamren kom og skulle ta oss tilbake, førte det til så store utgifter at vi nesten ødela alt vi hadde bygget opp under Eggen. Og det er nok av klubber som har bukket under hvor de har brukt penger for å kvalifisere seg til Champions League.
Nå sier jeg selvfølgelig takk hvis hymnen runger ut over Lerkendal til høsten. Men å forvente det i februar, er litt drøyt. Da synes jeg det er bedre å bygge stein på stein og begynne med det aller viktigste: Å vinne serien hjemme slik at vi har muligheten til å kvalifisere oss til neste år også - med et litt bedre lag enn det vi ser i dag. |
Med tanke på det vi presterte på våren ifjor, samt de sterke bortekampene mot Debrechen og Steua Bucuresti, kunne vi fint forventet en god CL-kvallik, om ikke kvalifisering til gruppespillet, så hvertfall et hederlig forsøk og trøst med gruppespillet i EL. Så med tanke på den svært nybakte historien, så er det nok ikke alt for historieløst likevel.
Når det er sagt, så er ikke supporterne like bortsjemte som for 5-6 år siden. Husker 2010, vi fikk en luksusgruppe i EL med Leverkusen og Atletico Madrid, som kunne bu Lerkendal på spillere som Forlan, Ballack, Aguero og De Gea. likevel var det knapt 14-15 tusen som kom på kampene. Kom heldigvis litt flere på kampene ifjor om jeg ikke tar helt feil.
Når det gjelder dagens situasjon så er laget kraftig svekket sportslig. Mikkelsen er bedre en De Lanley, særlig i Europa hvor kontringer blir et farlig våpen for oss. Lite tyder på at Gytkjær blir høstens utgave av Søderlund. Vi har også mistet Selnæs, som vi inntil videre skal erstattes av en indreløper.
Å påpeke at Eggen brukte mange år på å bygge stein på stein, synes jeg blir et dårlig forsøk på å unskylde det som trolig blir et svært middelmådig forsøk på å komme seg til Europa, dette lukter 2011 lang vei. Å bli topp 3 i ligaen skal vi nok klare greit, men det sier mer om hvor rævva tippeligaen er kontra hvor jævlig gode vi er atm. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 22.02.2016 17:37 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | Var egentlig ment litt mer generelt (men havaarl lurte inn et innlegg i mellom, så fant det hensiktsmessig å quote hva det gjaldt ), fordi det er mange her som er i overkant opptatt av vidresalgspotensialet, og av og til glemmer litt at vi helst bør ha et bra lag nå også  |
Absolutt. Tror det er viktig med balanse, slik som fotballen nå har blitt. Og tror vi hadde vært best tjent med en sentral midtbanespiller som kan ha rollen i mer enn 1-2 år før han forsvinner ut til utlandet. Vi ser bare nå som vi har mistet Selnæs, hvor viktig det kunne vært å hatt én spiller som en kan bygge laget rundt. Ikke helt godfot(?) kanskje, men tror det hadde gjort oss godt. De som vi selger burde helst vært egne talenter som har vært her i 4-5 år og drar ut når de er litt 22-23 år. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.02.2016 17:57 Post subject: |
|
|
Lekven er nok et mye bedre alternativ sentralt enn det Konradsen presterer pr.i dag, men at han er en spiller i kategorien vi bør se etter mener jeg bestemt ikke.
Synes virkelig vi bør være litt mere "inn" i det markedet som har vært gull for oss tidligere (øst Europa). Mange spennende spillere der med veldig VELDIG gode individuelle ferdigheter, som sannsyneligvis ikke koster skjorta.
I Scandinavia tror jeg ikke vi finner en erstatter nettopp fordi de som er godenok allerede er under kontrakt med gode klubber og vil koste alt for mye om de er interessert, eller har større beilere enn oss. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|