| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 28.07.2006 11:06 Post subject: |
|
|
| Nordlendingen wrote: | | Mini har å mye av kunnskapene til å lede Rosenborg gjennom alle sine år som spiller under Eggen blandt annet... |
Så var det det og utføre det i praksis da
Tror Høgmo vett hva som er galt, så grønn er ikke mannen.... _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 28.07.2006 15:23 Post subject: Knut Eggen vs. Tom Nordlie |
|
|
| Hvem blir vår nye trener? |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.07.2006 15:28 Post subject: |
|
|
Sannsynligvis Per Mathias Høgmo...  |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 28.07.2006 15:41 Post subject: |
|
|
| snorkel wrote: | Siden vi er i et generasjonskifte, er det ikke da lurt og skaffe en trener som har en klar spille stil, slippe det gamle og la en ny trener bygge opp et nytt lag med en ny måte og spille fotball på.
fotball i dag må spilles mer kynisk en det gamle RBK gjorde det, og det er ikke sikkert at Nils Arne filiosofien funker like godt i dagens fotball som den gjorde for 5 og 10 år siden..
Den eneste treneren vi har hadt suksess med etter Nils Arne var Hareide og han spillte veldig mye mer kynisk en det vi hadde gjort tidligere.
Jeg er faktisk ikke sikker på at det er mulig og komme tilbake til toppen med så offansiv og morsom fotball som vi har hadt.. |
Det der er bare tull!!! Fotball idag kan spilles så offansivt man bare vil! Så lenge man har trenere som vet hva man driver med, og gjør d på en organisert å gjennomtenkt måte. Eggen filosofien funker perfekt i dag også, og jeg er 100% sikker på at Eggen kunne klart d samme med rosenborg på nytt! Ti nye år på toppen av norsk fotball!
Hareide levde på suksessen til Eggen, og det var mye av grunnen til sukseen... Hareide kan sikkert få frem resultater på egenhånd å, men det driter jeg uansett i! makan til rævva fotball som vi opplevde under Hareide håper jeg at jeg aldri får se igjen! Hareide fikk meg nesten til å skjemmes av å være rosenborg supporter!!
Offensiv fotball funker!  |
|
| Back to top |
|
 |
Welo Senior
|
Posted: 03.08.2006 22:52 Post subject: |
|
|
| Jeg sier en ting: Få inn Tom Nordlie! Han har vilje til å piske opp gutta! Han er også typen som kan la de unge slippe til mere enn de har gjort i år! |
|
| Back to top |
|
 |
c.ronaldo Junior
|
Posted: 03.08.2006 23:10 Post subject: |
|
|
| det er jeg helt enig i hvorfor ikke ta han inn?? |
|
| Back to top |
|
 |
Howie Junior
|
Posted: 04.08.2006 07:38 Post subject: |
|
|
Til alle dere Nordlie fans der ute: Er dere overhodet ikke skeptiske til å ta inn en trener som etterhvert begynner å få et ganske så etablert rykte på seg for å være vanskelig å samarbeide med? Jeg er fryktelig usikker på om Tom er mannen for RBK og stiller meg ikke jublende opp utenfor Lerkendal om mannen en dag skulle bli trener for oss.
For øyeblikket er jeg villig til å gi dagens tenerteam tid og rom til å bygge videre på det vi nå begynner å se konturene av. Ungguttene har, som vi alle har sett, definitivt noe på gang og jeg tror de vil profitere på en viss stabilitet fremover nå. _________________ Veni, Vidi, Vici!
Last edited by Howie on 04.08.2006 09:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Robert Junior
|
Posted: 04.08.2006 08:25 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg er LITT skeptisk til Nordlie etter alt bråket rundt ham, men jeg er MYE mer skeptisk til trenerkonstellasjonen Høgmo/Tørmo!!!
Med Nordlie så får vi ihvertfall et RBK som spiller offensiv og angrepsvillig fotball, og det burde både spillerne og adm. i RBK være villig til å ofre mye for. Så får de heller holde ut med en engasjert Nordlie (tipper at Nils A. Eggen var ganske krevende også...) |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.08.2006 09:00 Post subject: |
|
|
| Welo wrote: | | Jeg sier en ting: Få inn Tom Nordlie! Han har vilje til å piske opp gutta! Han er også typen som kan la de unge slippe til mere enn de har gjort i år! |
Dette er vel strengt tatt ankepunktet mot ham, at han ikke slipper til de yngre, j.f sutregutt Mathiesen jr. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.08.2006 19:39 Post subject: |
|
|
Jeg er meget skeptisk til Nordlie. Jeg hører relativt sikre rykter (?) om at mannen er "syk i hodet". Han kan mye om trening, men har gjort så mye rart bl.a. i Start at de ikke kunne få kastet han ut av klubben tidsnok. Det er ikke mulig å samarbeide med han, han er en tyrann for omgivelsene og "brenner ut" alle i støtteapparatet rundt han.
Du kan like godt forandre signaturen din Krøvel  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 04.08.2006 22:40 Post subject: |
|
|
| Welo wrote: | | Jeg sier en ting: FÃ¥ inn Tom Nordlie! |
Jeg tror en ting er sikkert. Tom Nordlie kommer ikke til å trene RBK. Vi kan ikke ansette en trener som ble sparket i Start pga samarbeidsproblemer. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 04.08.2006 23:52 Post subject: |
|
|
| Det er en grunn for at trenere sparkes, og Nordlie er intet unntak. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 05.08.2006 00:10 Post subject: |
|
|
| De hadde ingen problemer med Tom Nordlie i Start så lenge de hadde suksess, når motgangen begynte var det ikke like greit å takle væremåten hans. Men man kan jo samtidig spørre seg hvordan det hadde gått hvis Rosenborg hadde hatt en skikkelig nedtur under NA Eggen. Såvidt jeg husker stormet det ganske bra rundt Eggen i 91-sesongen hvor det ble sølv, en god del konflikter med sentrale spillere. Spillerene ønsket til og med å kvitte seg med Eggen etter det andre strake seriegullet i 93, noe som tyder på at Eggen var minst en like stor belastning på omgivelsene som Nordlie har vært i Start. Forhåpentligvis har Rosenborg et apparat rundt treneren som er vant til å takle sterke personligheter, jeg tror dessuten det ville falle naturlig for Nordlie å dempe oppførselen sin litt i en større klubb som Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.08.2006 01:43 Post subject: |
|
|
Det er godt mulig at det kan gjøres noe med temperamentet til Tom Nordlie. Som påpekt her, så forandret visstnok Eggen sin væremåte etter 1993-sesongen også.
Men det dere som ønsker dere Nordlie ikke kan bortforklare er hans mangel på suksess når det gjelder som mest. Nesten opprykk med Sandefjord et par sesonger og nesten gull med Start. Han har ikke bevist noe som helst som tilsier at han skulle gjøre det noe bedre enn Høgmo. Jeg ser heller ikke ting med Nordlie's lag som ville vært fornyende for RBK og brakt laget et steg videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.08.2006 12:10 Post subject: |
|
|
Vil ikke ha Nordlie, vil helst ha Trond Sollied selvføgelig men det er nok nokså usannsynelig! Håper på en utlandsk trener og Mini som en slags motivator!
Sammen med Rambo og Tørum kanskje! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Informasjonsministeriet Junior

|
Posted: 05.08.2006 13:28 Post subject: |
|
|
| Ingen andre trenere er aktuelle de neste 3 sesongene. Høgmo er i rask bedring og er allerede sterkere enn noen gang tidligere. Dette er en vinn/vinn situasjon for klubben der andre må ta ansvar og alle vokser på denne utfordringen. Spillernes respekt for Høgmo blir større for hver dag som går. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.08.2006 13:33 Post subject: |
|
|
Hmm, ironi?? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Welo Senior
|
Posted: 05.08.2006 13:41 Post subject: |
|
|
| Howie wrote: | Til alle dere Nordlie fans der ute: Er dere overhodet ikke skeptiske til å ta inn en trener som etterhvert begynner å få et ganske så etablert rykte på seg for å være vanskelig å samarbeide med? Jeg er fryktelig usikker på om Tom er mannen for RBK og stiller meg ikke jublende opp utenfor Lerkendal om mannen en dag skulle bli trener for oss.
For øyeblikket er jeg villig til å gi dagens tenerteam tid og rom til å bygge videre på det vi nå begynner å se konturene av. Ungguttene har, som vi alle har sett, definitivt noe på gang og jeg tror de vil profitere på en viss stabilitet fremover nå. |
Mulig at han er vanskelig å sammarbeide med, men har har vilje til å få gutta til å begynne å blø for drakta! Du så jo hva han gjorde med start. Han var en millimeter unna seriegull med et lag som bare jobba. det er en prestasjon det. Og til deg som sa at han ikke slapp til Mathiesen jr. var det for at han var skadet hele tiden og han hadde bedre alternativ på hannes plass. I RBK i det siste virker det som trenerne har gjort alt for å ikke la unguttene få et innhopp selv om det er skade. De skyver Basma inn på midtstopper i stedet for å la Steffen Mathiesen få sjansen. Det er feigt gjort spør du meg! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.08.2006 14:20 Post subject: |
|
|
Det er en meget viktig kamp idag mot en vanskelig motstander, som kan avgjøre hvem som får gullet eller må ta til takket med fjerdeplassen. Dessuten har vi skade/karantene-problemer i forsvarsleddet allerede, og for mange endringer er ikke noe bra!
Så jeg forsvarer det valget hadde vi spilt mot Sandefjord, HamKam osv. da hadde jeg vært kritisk til det valget, men ikke når det gjelder VIF, LSK osv.! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Welo Senior
|
Posted: 05.08.2006 15:48 Post subject: |
|
|
| En ting jeg glemte i ste. Nå er det mange som klager på at de ikke vil ha Nordlie i Rosenborg. Da kommer forslagene: Mini og Bratseth som motivatorer. Dette mener jeg er feil! Nå er det på tide å få inn noe nytt i klubben! Du så jo når Ola By Riise skulle ta over og nå Per Joar Hansen skulle ta over. Få inn noe nytt som er person til å være "sjef" og da mener jeg at Nordlie er det beste alternativet! Han er den sammen type som Nils Arne Eggen! Hvem turte å si i mot Nils Arne? Hvem tør si i mot Tom Nordlie. Sånn er ikke de trenerne RBK har hatt de siste årene! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 06.08.2006 22:46 Post subject: |
|
|
Jeg har inntrykk av at det bak lukkede dører i store deler av fotball-Norge bortimot er en enighet om at Tom Nordlie er en selvsentrert, lite samarbeidsvillig mann. Han overstyrer medisinsk støtteapparat og har problemer med å samarbeide med landslagsledelsen.
Videre har han fått sparken etter halvannet år i stort sett alle klubber han har vært innom. Nils Skutle kommer aldri til å signere Tom Nordlie, so move on _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 21.08.2006 19:30 Post subject: |
|
|
Vel, nå er jo Kjetil Rekdal ledig... *dukke* |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.08.2006 19:53 Post subject: |
|
|
| Haha, morro! |
|
| Back to top |
|
 |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.09.2006 14:19 Post subject: |
|
|
| Kanskje i VG og Dagbladet. Kan ikke huske noen seriøse forslag om å ansette ham. |
|
| Back to top |
|
 |
|