English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 159, 160, 161  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran

PostPosted: 03.02.2016 20:28    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å huske at Stadsgaard var en svært dårlig duellspiller i lufta (ift nivået man regner med på dette nivået).

Reginiussen er bra hurtig, duellsterk i lufta og god med ball. Tror faktisk ikke RBK er i stand til å finne en mer komplett stopper pr i dag. Da vil andre klubber komme inn med sine sjekkhefter. (For øvrig litt morsomt at det var jeg som først anbefalte Reginiussen her på forumet. Da var han tenåring og spilte for Alta... Det var vel noe av det første seriøse jeg gjorde på dette forumet Very Happy ).

Ift Stadsgaard; jeg tror ikke at han vil være et steg opp i kvalitet for 11'eren. Ja, han vil være et steg, men jeg tror det vil være et "bortover-steg". Det blir som å velge mellom Cola og Solo, når man aller helst vil ha Champagne. Vil man ha duellstyrke i lufta, kontra løpsfart? Det er valget man her snakker om. Jeg tror ikke RBK i dag skal prioritere slike valg. Det er ikke dette valget som evt gjør at RBK mister et seriegull...
EspN
Veteran

PostPosted: 03.02.2016 23:45    Post subject: Reply with quote

Begge stopperne falte igjennom i europa league..gjorde mye enkle feil.Trenger en på strandberg nivå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 00:00    Post subject: Reply with quote

Holmar ødela kampen mot St.Etinne på egenhånd ved å lage straffe på tapen av kampen..Vært ganske ustabil midtstopper. Ikke god offensivt i det hele tatt. Føler vi har han fordi vi trenger noen til å være midtstopper. Bjørdal har ikke vært noe bedre heller. Tore Reg er usikkerhet i når han ikke har spilt skikkelig på mer enn ett år. Skjelvik er ikke midtstopper, men omskolert.

Det ser fint ut på midtstopperplassen med 3+1 på papiret, men forsvaret er ikke til å stole på. SPESIELT ettersom Ole har dratt. Var veldig viktig i det defensive arbeidet i fjor, reddet masse mål i mot.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 11:13    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er da om vi skal droppe å hente en ny midtbaneanker og heller bruke de vi har idag og isteden hente en skikkelig ballspillende stopper?

Tror det blir fryktelig vanskelig å finne Selnæs-erstatteren som er god nok og jeg tror det er langt enklere å hente en stopper som evner å spille en skikkelig pasning gjennom ledd om han må.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 11:24    Post subject: Reply with quote

Nei.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 11:48    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva Rafik Zekhnini ville kostet. Jeg mener vi bør være først på de største norske talentene, så langt det lar seg gjøre. Har riktignok allerede vist prov på stort potensiale i både TL og i kampen mot B. Dortmund - men noe av det han gjorde mot CSKA Moskva for en ukes tid siden var det klasse over (Odds vant 2-0).

Assist:

https://youtu.be/DpZTCJ_BxqU?t=274

MÃ¥l:

https://youtu.be/DpZTCJ_BxqU?t=2509

Total parkering av Wernbloom:

https://youtu.be/DpZTCJ_BxqU?t=4486

Sikkert flere gode involveringer inni der. SÃ¥ ikke hele kampen.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 12:09    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Nei.

Kom med noe mer matnyttig enn bare et nei. Spørsmålet er om vi kan vente med å hente en ny anker til sommeren men at vi henter klassestopperen nå.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2016 12:25    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Lurer på hva Rafik Zekhnini ville kostet.

Hypen rundt han kan vel sammenlignes med den med Bentley da han fortsatt var ung. Fagermo er den samme. Tror han priset Bentley til 40 millioner den gang.

At Fagermo i det hele tatt skulle vurdere å selge Rafik til RBK er så usannsynlig at hele diskusjonen egentlig bare er bortkastet lagringsplass på internett. Media skriver om at United og Dortmund er interessert - da selger de ikke til RBK for "småpenger".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 12:40    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Spørsmålet er om vi kan vente med å hente en ny anker til sommeren men at vi henter klassestopperen nå.

Og svaret er nei.

Vilhjalmsson kunne muligens gjort jobben helt greit fram til vi fikk inn en klassespiller på midten. Men jeg ser ikke noen grunn til å vente med å hente en ny midtbanesentral; Rosenborg har hatt all tid i verden til å kartlegge erstattere for Selnæs.

Ser ikke helt hvordan en solid midtstopper skulle kunne hjelpe på. Joda, han kan slå gjennom ledd - men den sentrale rollen handler jo om mye mer enn det. Hoppeslott-touch/stressa med ball-Konradsen, fjærlett-Midtsjø og all-over-the-place-Mike fungerer ikke som bindeledd mellom forsvar og angrep. Vi snakker om selve hjertet i laget; og den spilleren som kan løse den rollen har vi ikke i klubben per dato.

Erstatteren trenger dog ikke være noen Selnæs-kopi. Det finnes spillere innen vår rekkevidde som er bedre enn Selnæs på mye - men som kanskje ikke er like komplett. Finner vi en type som er knallbra defensivt, og som samtidig kan å spille seg ut fra trange situasjoner.. da er mye gjort. Det gir mer ansvar til indreløperne, som uansett må ta steg fra fjorårsnivået. Mye rart.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 04.02.2016 12:51    Post subject: Reply with quote

Vi har 4 spillere gode nok for TL til å dekke to stopperplasser. Vi har tre midtbanespillere til å dekke de tre plassene på midten, og ingen av disse er optimale i ankerrollen. Den eneste backupen er en spiss og noen uprøvde unggutter. Man selger simpelthen ikke klubbens beste spiller uten å erstatte ham.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 13:08    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Hypen rundt han kan vel sammenlignes med den med Bentley da han fortsatt var ung. Fagermo er den samme. Tror han priset Bentley til 40 millioner den gang.

At Fagermo i det hele tatt skulle vurdere å selge Rafik til RBK er så usannsynlig at hele diskusjonen egentlig bare er bortkastet lagringsplass på internett. Media skriver om at United og Dortmund er interessert - da selger de ikke til RBK for "småpenger".

Det er neppe Fagermo som har det siste ordet i Odds BK når det kommer til salg, selv om han sikkert tar stor plass i lokalene der nede. Et stort bud fra oss ville nok blitt vurdert. Og da snakker jeg ikke om slike skambud som Molde har drevet med.

Jeg tror ikke det er realistisk å hente Zekhnini nå (gått for lang tid), men som landets største klubb er det typer som dette vi bør sette klørne i. Han er riktig spillertype i riktig system, og vi har midlene til å satse.

Kunne Odds dagt nei til et bud i 8/10-millionersklassen? Kunne vi mangedoblet det beløpet på et salg om noen år? Ikke usannsynlig.

Overgangsrykter i fotballen skal alltid skylles ned med 10kg salt; ledelsen i Odds sitter med fasiten på hvor reell denne interessen fra utlandet faktisk er. Jeg vil bare minne om at Zekhnini (og hans far) allerede har rukket å komme i klinsj med Fagermo, og at sistnevnte tross alt ikke er så veldig Rosenborg-fiendtlig.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2016 13:13    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Overgangsrykter i fotballen skal alltid skylles ned med 10kg salt

Dette er det mest ondskapsfulle jeg har lest på rbkweb på en stund.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2016 13:24    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Kunne Odds dagt nei til et bud i 8/10-millionersklassen?

A: Ja.
B: Det er altfor mye for et usikkert kort

Den eneste sjansen for at en slik overgang skal bli nogenlunde realistisk, er om spilleren selv går bananas og krever å bli solgt hit. Nekter å møte på treningene og diverse. Men en sånn type vil vi jo uansett ikke ha.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 13:33    Post subject: Reply with quote

Føler vi har grei dekning på kantene uansett. Vi har 4 kantspillere som hver og en har forskjellige styrker til forskjellige kampbilder.

Det er sentral midtbane som bekymrer meg.
eksil
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 14:07    Post subject: Reply with quote

Savner og håper vi får inn minst en spiller med X-faktor. Ole hadde det. Vi trenger spillere som er skapende, og kan gjøre det uventede. Synes vi har en god stall, men kanskje ikke særlig mange utpregede kreative.

Selv i et kollektiv er det nyttig.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 15:17    Post subject: Reply with quote

Nettopp! Kreative og skapende spillere er noe alle ønsker seg og i mitt bilde på hvordan RBK skal fremstå ønsker jeg at den spilleren som innehar ankerrollen skal være kreativ og skapende, samtidlig som han har defensive egenskaper også.
Det er der jeg har problemer med å finne en fullgod emne som kan fylle denne rollen.
Derfor er spørsmålet om det er enklere for oss å finne en midtstopper som har den kreative og skapende evnen til å gjøre noe med en ball.
Da kan jeg godt forsvare et kjøp av f.eks. en Oldrup Jensen, Ajer eller Lundemo nå.

De får tid til å utvikle seg i ankerrollen da de slipper alt ansvaret for å være den kreative kraften i laget da de deler på ansvaret med den ballspillende midtstopperen.
Alle vet at Selnæs ikke var like fremtredende i våren 2015 som høsten 2015, grunnen til det var at Strandberg også var kreativ fra sin midtstopperposisjon, han og Selnæs delte på ansvaret på å være den kreative kraften i laget.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 15:27    Post subject: Reply with quote

Ikke la historien overspille Strandbergs offensive kvaliteter. Han var god, men det er ikke snakk om en offensiv virtuos her. Han hadde sine klare begrensninger han også.

La oss fokusere på å finne en erstatter til Selnæs. Vi har nok midtstoppere, selv om de kanskje ikke er de mest flashy.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 15:57    Post subject: Reply with quote

Hva? Strandberg er kanskje Norges beste stopper, selv om Høgmo ikke er enig i det så er han det What so ever.
Storspiller i en liga som er langt bedre enn TL. Jeg er overbevist om han hadde vært en av de beste stopperne i f.eks. Bundesliga.

Det er ikke Strandberg selv sin skyld at han ikke er bankers på landslaget, for å si det sånn ...
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 16:17    Post subject: Reply with quote

Personlig tenker jeg at RBK allerede har en meget god stopper, som er meget god i lufta, og som også er meget god med ball (ift stoppere i TL); Vilhjalmsson. Jeg vil ha ham som makker til Reginiussen.

Vilhjalmsson er antakeligvis bedre enn både Bjørdal og Holmar i lufta og også bedre enn disse med ballen i bena. Posisjoneringsmessig og taktisk virker også Vilhjalmsson å være svært oppegående.

For meg betyr det at RBK har for mange stoppere og for lite sentralt på midten og i angrepet. I min verden er Stadsgaard derfor overflødig.

Litt forsiktig sagt, så har faktisk så stor tro på Vilhjalmsson som stopper, at jeg tror at han på høsten (om han spiller stopper jevnlig) ville være blant de 4-5 beste stopperne i TL.
hello
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 16:22    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Hva? Strandberg er kanskje Norges beste stopper, selv om Høgmo ikke er enig i det så er han det What so ever.
Storspiller i en liga som er langt bedre enn TL. Jeg er overbevist om han hadde vært en av de beste stopperne i f.eks. Bundesliga.

Det er ikke Strandberg selv sin skyld at han ikke er bankers på landslaget, for å si det sånn ...

Nei, han er ikke norges beste stopper. Husker ikke hvor mange ganger jeg satt å forbante meg over de håpløse crosserne hans som han aldri traff på. Han hadde en god vårsesong i fjor og leverte bra spill da, samtidig var det ikke sånn at han briljerte offensivt og sto bak det gode spillet vårt. Han var bedre enn de andre stopperne våre offensivt, men det skulle ikke mye til heller.

Å hente en sentral midtbanespiller bør være vår prioritet nummer 1. Selv om det er vanskelig å finne en fullgod erstatter til Ole.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 17:38    Post subject: Reply with quote

Er enig i at Strandberg hadde noen helt håpløse crossere, som også jeg irriterte meg grenseløst på, men han ble etter hvert faktisk fryktelig mye bedre på det. Han evnet også å spille seg konstruktivt ut fra forsvar oftere og oftere samtidig som han alltid ryddet opp og hadde god kustus på resten av forsvarslinja.

Viktig type.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 18:53    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Litt forsiktig sagt, så har faktisk så stor tro på Vilhjalmsson som stopper, at jeg tror at han på høsten (om han spiller stopper jevnlig) ville være blant de 4-5 beste stopperne i TL.

Jeg vet ikke helt. Jeg fikk litt Bent Inge Johnsen-vibber da han vikarierte der i fjor.
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 04.02.2016 19:04    Post subject: Reply with quote

Strandberg blir bare bedre og bedre for RBK, jo lengre det er siden han sluttet. Om et års tid får vi nok høre om alle de gode stikkerne han hadde til Odd Iversen.
Back to top
marco83
Senior

PostPosted: 04.02.2016 20:16    Post subject: Reply with quote

Next player will be albaek or lundemo! I prefer albaek!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.02.2016 20:38    Post subject: Reply with quote

Norgest beste stoppere pr.dags dato rangert etter kvalitet: Forren > Hovland > Nordtveit > Henriksen > Høgli > Strandberg > Bjørdal >

Mvh. P.M.Høgmo

"Enhver idiot kan trene et storlag til triumfer. Utfordringen ligger i å kreere gull av gråstein"
, tordnet Hallvar Thorkildsen
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 159, 160, 161  Next
Page 49 of 161

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb