| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.01.2016 09:40 Post subject: |
|
|
God refleksjon, Bruttern. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.01.2016 01:31 Post subject: |
|
|
Det franske fotballmagasinet But! Football Club har igjen en sak om Ole Selnæs. Denne gangen i form av en pro et contra-artikkel der Saint Etienne-korrespondent Laurent Hess fremfører argumenter for å hente Selnæs nå, mens hans overordnede, redaksjonsleder (og Lyon-korrespondent) Alexandre Corboz er "djevelens advokat" og mener Saint Etienne må vente til off-season før de henter en midtbanespiller, og heller konsentrerer seg om å hente en spiller til venstrekanten nå, da det er et mer presserende behov.
Google-oversatt:
| Laurent Hess wrote: | According to our information, the ASSE does everything possible to recruit Selnaes but discussions were previously on a player arrives late in the season. Yet the Norwegian does not hurt if it was in addition to the effective this winter.
Without a doubt, it would be a valuable reinforcement, given its pedigree and what he showed in the two matches played against Europa League Greens. Left, the defensive midfielder is athletic. He would bring the impact in a game area that is missing from the starting Josuha Guilavogui. Jérémy Clément is unfortunately no longer the player he was before his injury in 2013, Fabien Lemoine is a safe bet but it is in this season and Vincent Pajot still not widely. At the heart of the game, Selnaes could bring some new energy and it seems that his qualities are not only defensive since its statistics show 11 assists in Norway championship the past two seasons. Enough to make a little effort, right? Go Greens take so Olé, and now! Given the player's rating and his age (21 years), the investment seems worth the cost. |
Det er verdt å merke seg at det altså er korrespondenten som følger ASSE tettest i fotballmagasinet som uttaler det i fet tekst.
Artikkelen: "ASSE – Mercato : les Verts doivent-ils recruter Selnaes dès cet hiver ?"
Så kommer en interessant twist på historien.
Den offisielle Twitterkontoen til Saint Etienne har retweetet artikkelen og sprer dermed altså de samme konstateringene/spekulasjonene.
PS: De opplyser at det skal angivelig være en automatisk retweeting innen ti minutter hvis man benytter hashtaggen #TeamASSE _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.01.2016 09:33 Post subject: |
|
|
| Sikkert et greit springbrett videre, men klarer ikke fri meg fra tanken om at Selnæs bør spille for et lag enda et hakk opp. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.01.2016 09:37 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | bør spille for et lag enda et hakk opp. |
Ja, er det ikke det man bruker springbrett til? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 21.01.2016 10:20 Post subject: |
|
|
| Så er spørsmålet om St. Etienne er kapable til å hoste opp 30-40 mill++ for Selnæs? |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 21.01.2016 10:36 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at folk vil selge når budet er i 30-millionersklassen. Desidert lagets viktigste spiller og foran en CL-kval som betyr betydelige midler til klubbkassa, så burde budet være opp mot 50 mill før man selger. Laget var merkbart mye dårligere uten Selnæs i fjor og det nivået har vi ikke råd til å være gjennom sesongen. Hvis han selges for en så høy sum, så burde man bruke de aller fleste av disse pengene på en erstatter. Hvertfall 90 % av beløpet. Den klassen Selnæs viste i fjor kan man bare ikke miste. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.01.2016 13:17 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Macha wrote: | | bør spille for et lag enda et hakk opp. |
Ja, er det ikke det man bruker springbrett til? |
Jo, men jeg mener han allerede nå er klar for å spille på et høyere nivå, istedenfor å bruke et litt lavere rangert springbrettlag. Jeg tror de fleste andre forstod hva jeg mente. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.01.2016 14:51 Post subject: |
|
|
Jo da. Men samtidig, når springbrettet faktisk melder sin interesse mens det enda høyere nivået ikke har presentert seg, så er det ikke sikkert det er så relevant hvilket nivå vi mener han bør spille på.
At man kanskje kan gå ett stort skritt opp senere, er greit, men opp er opp. Man kan jo også ta 2-3 mindre skritt og ta det første av dem med en gang. Å vise at man kan gjøre det bra i Frankrike teller sannsynligvis enda mer enn å dominere i TL. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.01.2016 15:55 Post subject: |
|
|
| Forstår ikke helt diskusjonen i dette. Jeg la ut hva jeg hadde håpet på ang. En overgang for Selnæs, men har aldri hevdet at det har relevans for hva som faktisk skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.01.2016 16:06 Post subject: |
|
|
Den ene snakker om lengdehopp, den andre tresteg. Jeg er enig i hva haavarl sier, men håper samtidig som Macha at det skal en enda større klubb til for å lokke Il Barista fra Lerkendal.
For øvrig stemmer jeg for at denne tråden stenges til etter overgangsvinduet om det ikke skjer noe konkret rundt en overgang. Slitsomt å sitte med ballene støtende mot adamseplet hver gang jeg går inn i "sportslig avdeling". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.01.2016 17:51 Post subject: |
|
|
Selnæs avbryter treningsleir for å diskutere betingelser med Saint Etienne, melder Rosenborg Ballklubb på Twitter.
(Tullekonto.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 21.01.2016 17:58 Post subject: |
|
|
| Kjente et stort sukk før jeg så tweeten om Alas under, da kjente jeg panikken spre seg i kroppen |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 21.01.2016 18:16 Post subject: |
|
|
| Åhællemåne. Der var jeg på tur til å grave meg ned. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.01.2016 18:21 Post subject: |
|
|
Nå bør det komme noe snadder inn, både på konto og på spillersiden.
Edit: Skjønte det nå. Å svarte f*** så digg. Rett etter at ny jobb var i boks så jeg dette. Fra himmel til helvete til galaksene og beyond igjen. Digg! Ferrbainnja!
Last edited by Macha on 21.01.2016 18:26; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bagwell Rutinert
Joined: 05 Jul 2010 Posts: 514 Location: Hatet og foraktens høyborg.
|
Posted: 21.01.2016 18:23 Post subject: |
|
|
Det der var faen ikke gøy..
Fy mannen  _________________ sur feskak! |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.01.2016 19:24 Post subject: |
|
|
| Lite kult. Håper RBK får stoppet idioten, og stengt kontoen. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.01.2016 19:29 Post subject: |
|
|
Stenseth & Co er vel litt mer påpasselige med ord deling o.l. får man tro. Men ja, ser den har blitt likt av håpefulle frosker, får virkelig håpe det ikke går troill i ord. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 21.01.2016 19:30 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Lite kult. Håper RBK får stoppet idioten, og stengt kontoen. |
Pots and kettles... _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 21.01.2016 19:31 Post subject: |
|
|
| Også små gryter har ører. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.01.2016 19:32 Post subject: |
|
|
Gamsten ny erstatter. Er jo finfint. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.01.2016 19:51 Post subject: |
|
|
I fjor var Rosenborg gjerrige med å selge. Det bar frukter. Håper klubben har baller nok til å kjøre samme linje i år. Det vil betale seg igjen.
Både Søder, Mikkelsen og Selnæs ut vil bli merkbart. Det fører til en ny mellomsesong, selv om vi skulle få inn allrighte spillere som kan komme opp på nivået på sikt.
Håper man lytter til Oh Store Eggen. Ikke selg!  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.01.2016 00:10 Post subject: |
|
|
Ifølge vår franske venn har St. Etienne forsøkt seg med et bud på litt over €3M mens RBK forlanger over €4M.
Jeg kan ikke finne noen nettavissak om det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.01.2016 10:25 Post subject: |
|
|
Med svak kronekurs er ikke 4M EUR mer enn det må være ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 22.01.2016 10:52 Post subject: |
|
|
Med svak kronekurs så er 4 mill euro mer enn det pleier å være iallefall  |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 22.01.2016 10:55 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Med svak kronekurs er ikke 4M EUR mer enn det må være ... |
Ikke for å pirke, men en svak krone gjør 4M euro mer enn med en sterk krone. Selv om begge er relative begreper. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
|