| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 14.01.2016 17:49 Post subject: |
|
|
En norsk spiller jeg har kunnet tenkt meg nå er Tarik. Er skapt til måten vi spiller på.
Det er MIN drømmesignering. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 14.01.2016 18:06 Post subject: |
|
|
| Martin Samuelsen på lån ut året ville vært en helt vill signering for oss. Helland til høyre og Samuelsen på venstresiden ville gitt oss en skummel dimensjon. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.01.2016 18:25 Post subject: |
|
|
http://www.nettavisen.no/...80088.html
Jon Hodnemy som var aktuell for oss legger opp i en alder av 20.
- Alt for mye press i toppfotball. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.01.2016 18:27 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | | Martin Samuelsen på lån ut året ville vært en helt vill signering for oss. Helland til høyre og Samuelsen på venstresiden ville gitt oss en skummel dimensjon. |
Tviler jeg på. Han er noe uferdig enda og spiller ikke fast i Peterborough heller. Om et år så mest sannsyneligvis vilel det vært en "vill" signering, men ikke nå.
min mening _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 14.01.2016 19:22 Post subject: |
|
|
Norbert Balogh klar for Palermo for €2.2 millioner. Med andre ord; der hadde vi aldri en sjanse. Palermo-eier Gale(matias)-Zamparini ser på han som den nye Cavani for øvrig. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 14.01.2016 20:51 Post subject: |
|
|
synd... _________________ Det går som det går mot toppen |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.01.2016 21:20 Post subject: |
|
|
| Synd ja! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.01.2016 21:36 Post subject: |
|
|
Atletico og Real ble straffa i dag, men har anka. skal vi kjøre samme spor fremover? :p
Forøverig temmelig bra fot til å være 6 år. Venstreslegge som pappa  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.01.2016 21:59 Post subject: |
|
|
Den milde kritikken av klubber som handler i siste liten til tross – og Ingebrigtsens egen karakteristikk av Rosenborgs spillerjakt denne vinteren som «unnagjort» – vil han ikke utelukke at det fortsatt kan dukke opp nye fjes på Lerkendal.
- Noe spennende kan dukke opp. Det er god tid til vinduet stenger i mars.
- Så styret har ikke satt et tak på antall spillere under kontrakt?
- Det er ikke noe styrebeskjed på det. Kommer det opp en «case» som vi tror er enormt viktig for oss, så tror jeg det er stor vilje i ledelsen til å prøve å være med på det. Uten at vi skal bli idioter, for å si det sånn, sier han.
Advarer RBK-stjernene mot «panikk-bud» |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 15.01.2016 11:30 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Tviler jeg på. Han er noe uferdig enda og spiller ikke fast i Peterborough heller. Om et år så mest sannsyneligvis vilel det vært en "vill" signering, men ikke nå.
min mening |
Problemet er vel at om et år er det sannsynligvis for sent. Da spiller han i Premier League.
Vi må utnytte den perioden som er nå, før han slår gjennom for fullt. Selvsagt er han ikke perfekt som spiller pr. i dag, men med en vårsesong bak seg har jeg stror tro på at han kunne vært x-faktoren vi trenger når vi skal inn i Champions League til høsten.
Jeg ville undersøkt muligheten om jeg var i Bjørnebyes sko. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.01.2016 14:25 Post subject: |
|
|
| Samuelsen er halvfast på et lag som er dårligere enn RBK. Styr unna. Likte at Kåre sa at Martin Ø ennå ikke er god nok for RBK og at han spiller helt feil, stopper framdrifta med all heppinga si. Lei av disse tenåringshypene. Samme angående trege Ajer. En som får for lite cred av de unge er Thorsby i Nederland. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 15.01.2016 15:32 Post subject: |
|
|
Samuelsen er den klart beste offensive spilleren på Peterborough, som kjemper om opprykk. At han ikke spiller fra start i hver kamp ennå er grunnet alder og fysikk. De vil matche ham forsiktig i en liga der det fysiske delen av spillet er mer viktig enn det tekniske.
Er også forskjell på Samuelsen og Ødegaard. Førstnevnte passer mye bedre inn i RBK-stilen. |
|
| Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 15.01.2016 16:08 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | . Likte at Kåre sa at Martin Ø ennå ikke er god nok for RBK . |
Martin ville gått rett inn på laget til såvel RBK og Molde som såvel han gjorde på SIF. Og på samme måte som i SIF ville han herja. Det er en grunn til at han nå er i Real Madrid kamerat. Du vet det, Kåre vet det.
SÃ¥nn, bare til info. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.01.2016 16:15 Post subject: |
|
|
| Kan ikke skjønne hvilken posisjon Martin Ø. skulle herjet for RBK idag. Kamprusten, imponerer ikke på Castilla og er ingen utpreget 4-3-3 spiller. Nopes, kjøper det ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.01.2016 16:17 Post subject: |
|
|
Jo da, kunne greit fungert i en Ørjan Berg-style indreløperrolle. Rusten schmusten, kunne jo fått litt tid til å venne seg til rollen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.01.2016 17:48 Post subject: |
|
|
| Vi skal ikke ha tenåringer på lån for å utvikle de for andre klubber. Samuelsen er god, men nei takk. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 15.01.2016 19:49 Post subject: |
|
|
| Dessuten er det utenkelig at verken Samuelsen eller West Ham ser noe utbytte av at han kommer hit på lån. Han skal tilpasse seg den engelske fotballen, og er på et fint nivå for videre utvikling der han er nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 16.01.2016 01:03 Post subject: |
|
|
Hvis vi snakker meget høy klasse, ser jeg ikke bakdelene av å ha en spiller her i kort tid. Man kan si det samme om John Carew i RBK. Selv om han ikke var her på lån, hadde vi masse utbytte av ham, spesielt i Champions League det ene året han var her.
Jeg tror nok West Ham ser et større utbytte av at han spiller i Champions Leaue enn at han tilpasser seg lavere divisjoner i England. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.01.2016 01:27 Post subject: |
|
|
| Man undervurderer Ødegaard om man tror han ville falt gjennom i RBK. Nevn en eneste RBK-spiller som ville hengt med på Real Madrid sine treninger slik Ødegaard gjør.. vel, de finnes ikke per dato. Ikke i nærheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.01.2016 02:00 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Vi skal ikke ha tenåringer på lån for å utvikle de for andre klubber. Samuelsen er god, men nei takk. |
Dette. Å benke våre egne spillere til fordel for lånte spillere som garantert ikke signerer permanent er å pisse i buksa for å holde seg varm. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.01.2016 02:16 Post subject: |
|
|
Dew,
det er du som undervurderer RBK.
Det handler ikke om hvem som kan henge med på treningene til Real Madrid. Det handler om spillerstil og hvilken rolle Ødegaard skulle hatt i dagens RBK. I dag er han en typisk offensiv sentral midtbanespiller. Slik RBK spiller, har de ikke bruk for den rollen.
Pr tidspunkt har Ødegaard dessuten null ballgjenvinningsegenskaper. DET er viktig når man spiller med kun tre på midtbanen. De offensive ferdighetene er like viktige som de defensive, slik RBK spiller i dag. Ser du for deg Ødegaard løpe fra 16 meter til 16 meter og takle og duellere over hele banen, slik Selnæs, Midtsjø og Jensen gjør i dag? Det er ikke hans spillestil.
Og vet du forresten hvordan Ødegaard EGENTLIG henger med på treningene til Real Madrid? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 16.01.2016 11:12 Post subject: |
|
|
Når man ser en Ødegaard i Godset, kontra Real Madrid, så synes jeg å se to forskjeller.
I Godset virket det som om han var mye mere framoverrettet. Han tok alltid med seg ballen framover og 9/10 ganger, så utfordret han motspillerne.
Nå, etter at han kom i Real, så har han blitt noe redusert. Han vil ha ball, men han gir den alltid i fra seg. Det er ikke ofte han utfordrer og dribler lengre.
Han spiller heller på det sikre nå.
Spiller man på ett dårligere nivå en norsk 2.div (Casilla), så vil du vel vise deg fram.
Ødegaard har vist at han er god offensivt, men mangler nok pondus til å utrette noe defensivt. Så heller en Midtsjø og Jensen, enn en puslete Ødegaard:p
RBK trenger midtbanespillere med litt trøkk, det er som regel de som står for grovarbeidet. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.01.2016 11:38 Post subject: |
|
|
| Når man vurderer Ødegaard i Godset opp mot Ødegaard i dag, bør man ta i betraktning at David Nilsen bevisst "dresset" Ødegaard for salg, ved å legge opp laguttak, strategi og spillestil for at han skulle fremstå på best mulig måte. Ikke sikkert Han hadde fremstått så bra for Godset heller, hvis han skulle "kjempet" for sin posisjon i laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.01.2016 12:30 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
I dag er han en typisk offensiv sentral midtbanespiller. Slik RBK spiller, har de ikke bruk for den rollen. |
Ødegaard kan bekle både kant og indreløperrolle. Neppe noe veikere enn Midtjsø defensivt.
| TomH wrote: | | Ser du for deg Ødegaard løpe fra 16 meter til 16 meter og takle og duellere over hele banen |
Slik som Helland og Mikkelsen?
| TomH wrote: | | Og vet du forresten hvordan Ødegaard EGENTLIG henger med på treningene til Real Madrid? |
Klart det. Bare å lese rapporterne det, eller se noen av klippene som ligger ute på nett. Ligger en hel trening ute på TV2 i øyeblikket. |
|
| Back to top |
|
 |
|