View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jonas Veteran

|
Posted: 13.01.2016 08:02 Post subject: |
|
|
(10.12.15)
- Vi har ingen ambisjoner om å ha 20-30 spillere i troppen. Vi skal ha en del gutter som skal spille veldig mye. Han (Jonas Svensson) må vel spille 50 kamper neste år også, sier trener Kåre Ingebrigtsen.
Likevel har Ingebrigtsen ingen planer om å hente inn en ny back når overgangsvinduet åpner 1. januar.
- Det er like viktig å se inn til oss selv enn å se andre plasser. Vi har unggutter som kommer opp, så får vi se om de er klare til å ta steget opp. Det er like viktig å se inn til oss selv enn å se andre plasser.
- Så dere ser ikke på noen høyrebacker dere kan kjøpe?
- Nei, da får vi heller se om Erlend Reitan tar steget. Sivert Solli kan også spille back og Holmar kan gjøre det samme.
RBK-treneren vil ikke kjøpe Svensson-avløser i vinter _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 13.01.2016 09:06 Post subject: |
|
|
Det Bruttern sier her er vel i tråd med det jeg sier også (hvilket ikke burde være så overraskende, kanksje).
Det må være plass til unggutta, og vi må unngå å ha for mange ambisiøse spillere uten spilletid. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 13.01.2016 09:39 Post subject: |
|
|
Alså.
Det er kjempefint at vi skal la de som er gode om ett par tre år få komme frem å spille på A-laget. Men vi kan ikke bli så oppslukt i 'talentuvikling' at vi glemmer å være gode idag.
Dersom Svensson og en midtstopper er skadet samtidig har vi problemer, karantane eller annet kan også skape problemer. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 13.01.2016 09:56 Post subject: |
|
|
Ja, det er riktig.
Men det er ikke nødvendigvis noen enkle svar på dette. Muligens må man tolke Kåres holdning dit hen at han har større tillit til talentene enn vi har. Og han veit jo mer om dem enn oss, så kanskje er dette grunn til å være optimistisk. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 13.01.2016 09:58 Post subject: |
|
|
Vi trenger dessverre ikke se lenger enn hit til Drammen i fjor høst. Er vel en av få (den eneste?) kampen Jonas ikke spilte i fjor. I første omgang ble vi tatt hardt når Holmar lekte høyreback. Jonas er en helt, ingen tvil om det, men skulle det gå gæli...
Forrige gang det gikk dårlig, måtte vi etter mye prøving og feiling ta en indreløper og gjøre ham om til back. Jeg tror ikke vi skal forvente at det blir like stor suksess hver gang. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 13.01.2016 10:30 Post subject: |
|
|
Stallstørrelsen har mye med økonomien å gjøre. En større stall er dyrere, og vi skal spare inn 9-12 millioner i 2016 kontra 2015.
"Det er viktig å ikke spare seg til fant," er det noe som heter, men når kassa i utgangspunktet er slunken er ikke lurt å bruke seg til fant heller.
Quote: | - Så dere ser ikke på noen høyrebacker dere kan kjøpe?
- Nei, da får vi heller se om Erlend Reitan tar steget. Sivert Solli kan også spille back og Holmar kan gjøre det samme. |
Jeg tipper Strenge-Tove har satt foten ned ganske bestemt ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 13.01.2016 10:33 Post subject: |
|
|
Men jeg sliter likevel med å tro at det ikke finnes noen billige halvt-habile høyrebacker der ute. Et lengre skadeavbrekk på Svensson blir full baluba. Solli har gjort det bra framover på banen men veldig shaky som høyreback. Å flytte ut Holmar fra forsvarsrekka er heller ingen god løsning, ei heller å destabilisere midtbanen for å flytte midtsjø ned.
Reitan vet jeg ikke med, men han er vel også i grunn stopper, ikke back? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2016 10:49 Post subject: |
|
|
Som haavarl skriver så har vi ikke råd til å ha dobbel dekning overalt. Holmar har jeg null trua på som back, men hvis de har berettiga håp om at Reitan/Solli kan ta steget så synes jeg det er en grei vurdering. Midtsjø kan jo også spille back hvis det er krise. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.01.2016 11:02 Post subject: |
|
|
Men ønsker vi virkelig å oppleve nok en sesong der midtbanen må brytes opp i viktige kamper for å kjøre Midtsjø på back? Akkurat det var med på å ødelegge hele høstsesongen vår.
Jeg klarer ikke å se for meg at valget vil falle på noen andre enn Midtsjø i samme situasjon i år heller, og denne sesongen kan det til og med være snakk om i CL-sammenheng, men jeg kan til nød være med på at det går an å se an frem mot sommervinduet hvorvidt vi klarer å finne gode løsninger på backproblematikken. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 13.01.2016 11:05 Post subject: |
|
|
Vi får se, dersom økonomien tilsier at vi ikke har råd til enda en back så er det bare slik det er. Dersom Jonas holder hele sesongen er jo det mer enn godt nok. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 13.01.2016 11:06 Post subject: |
|
|
Jeg føler vi mangler en ving av høy klasse og en venstre back om Skjelvik skal forsatt være potet.
Ving er der jeg ser størst behov. Eller er Solli eller Helmersen god nok? |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 13.01.2016 11:13 Post subject: |
|
|
Høy klasse er litt vagt begrep, det er avhengig av hva du sammenligner det med.
Vi har kvittet oss med litt i den overnevnte posisjon men jeg vil tro at Helland er første valg på høyre mens Rashani og De Lanlay konkurrerer om venstrevingen. Begge skal vel også kunne løse rollene på den andre siden. Sett at 3 kantspillere har gått ut og at Helland kan spille mer enn 60-70% av kampene vi har i år så er det vell ikke utenkelig at noe nytt er på vei inn. Men både Rashani og De lanlay skal kunne spille på begge sider. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2016 11:15 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Men ønsker vi virkelig å oppleve nok en sesong der midtbanen må brytes opp i viktige kamper for å kjøre Midtsjø på back? Akkurat det var med på å ødelegge hele høstsesongen vår. |
Det siste var litt voldsomt. Men nei, jeg håper at Solli/Reitan vil ta steget. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 13.01.2016 11:17 Post subject: |
|
|
Om Bjørdal ikke tar seg sammen trenger vi også en midtstopper. Tør sette mye penger på at Tore ikke kommer til å være skadefri hele sesongen.
Da har vi bare Bjørdal og Holmar. Er Tore og Svensson/Skjelvik ute samtidig er vi fucked, og må ty til reserveløsninger som svekker laget for mye.
I 2015-sesongen kunne vi flytte inn Skjelvik som midtstopper, og bruke Dorsin som venstreback. Ikke så sikker på at det går i 2016. På høyre brukte vi Mikkelsen/Midtsjø.
Hva har vi egentlig av backup på venstre, er det kun Dorsin? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.01.2016 11:44 Post subject: |
|
|
"Kun Dorsin"? Du mener vi skal ha tre venstrebacker? |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 13.01.2016 11:51 Post subject: |
|
|
På venstrebacken må en ut før en kommer inn, det er jeg ganske sikker på.
Vi har Dorsin og Skjelvik som begge er etablerte spillere. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.01.2016 11:55 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | attach wrote: | Men ønsker vi virkelig å oppleve nok en sesong der midtbanen må brytes opp i viktige kamper for å kjøre Midtsjø på back? Akkurat det var med på å ødelegge hele høstsesongen vår. |
Det siste var litt voldsomt. Men nei, jeg håper at Solli/Reitan vil ta steget. |
Var med på. Altså en av flere ting. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 13.01.2016 11:56 Post subject: |
|
|
Nja, jeg mener vi burde hatt et bedre alternativ enn Dorsin når Skjelvik er ute.
Dorsin på venstrebacken mot raske vinger i Europa-kvalikk er noe jeg håper vi slipper å se.
Hadde gjerne sett at vi skaffet oss en solid venstreback, med Skjelvik som reserve.
Men ser den, at en må ut, og at det blir vanskelig. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 13.01.2016 12:14 Post subject: |
|
|
Det kan jeg forsåvidt være enig i. Dorsin er litt gammel og treig men det å forsvare å ha tre venstrebacker blir vanskelig. Dersom ikke Skjelvik er på vei ut tror jeg ikke vi har noe nytt på vei inn. Jeg regner med at Dorsin blir ut kontraktsperioden sin. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 13.01.2016 13:15 Post subject: |
|
|
Venstre eller høyreback? Har vi følere ute kanskje ? |
|
Back to top |
|
 |
TBK Senior
|
Posted: 13.01.2016 13:20 Post subject: |
|
|
Hedenstad og Tarik hadde vært drømme signeringene mine.
Bare se på hvordan Tarik dominerte sist han var hos oss og hvor godt fetteren hans gjør det i M****.
Skulle kjøpt han og hatt begge når vi hadde muligheten for noen år siden.
Bør kanskje ha følere ute for mulig Hedenstad signering i sommer ettersom det er da kontrakten han går ut. Han kan vel bekle begge plassene på back.
Jeg ville tippe evt. at det ikke skjer noe der på begge spillerene før i sommer.  |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 13.01.2016 13:36 Post subject: |
|
|
Må jo være uaktuelt for Hedenstad å være backup for en back som spiller 50 kamper i året. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 13.01.2016 13:54 Post subject: |
|
|
Det fine med Hedenstad er at han kan spille på begge backer. Personlig hadde jeg helst sett at man hentet en midtstopper som også er habil som høyreback. |
|
Back to top |
|
 |
stikles Junior
|
Posted: 13.01.2016 13:57 Post subject: |
|
|
"Jeg har spilt litt sentralt, litt på høyrekanten og litt overalt. Men jeg trives best på backplass. Høyre eller venstre spiller ingen rolle, men det er der jeg er best." - Hedenstad
Lov å håpe på et nytt førstevalg på venstreback etter sommeren?  |
|
Back to top |
|
 |
|