View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.01.2016 19:32 Post subject: |
|
|
Tilsynelatende digitalutgave av Adressa i dag:
Rosenborg har selv ikke lansert noen mulige kandidater til presidentvervet, men stoler på at komiteen finner en som jobber både nasjonalt og internasjonalt og står for norsk fotballs verdier.
- Det gjelder de sunne holdningene, slik at folk har tillit til «Bring back the game».
Grunnen til at [Dyrhaug] bruker akkurat de ordene er ikke tilfeldig. En av måtene RBK tar et standpunkt på ble vist i avisannonsen der de takket Torinos innbyggere for å ha samlet seg og sunget «Shalalala, åh Rosenborg» på torget i den italienske byen. Nederst sto det «Bring back the game» og organisasjonsleder Trond Alstad forklarte at det var en reaksjon på skandalene i FIFA og UEFA, og viktigheten av å få fotballen tilbake til supporterne, i stedet for til ledere som kun tenker på seg selv.
- Det er viktig å se hva det betyr for fansen og hvor man kan utnytte momentumet det tar med seg. Det er skandaler i hele fotballverden, så det er viktig at vi prøver å ikke være en del av det og tar et standpunkt, sier Moe Dyrhaug og legger til:
- Vi må jobbe sammen og stå sterkt på det vi skal stå for. Det er ting vi må se på og jobbe enda mer med. Man har så mye i det daglige i fotballen, men det er viktig at vi tenker litt strategisk og politisk. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.01.2016 14:26 Post subject: |
|
|
Truls Dæhli:
Hva kommer arbeidsoppgavene i NFF til å bestå av?
– Det er et godt spørsmål. Jeg overtar en del av det som lå i stillingen før, da Stig Inge [Bjørnebye] hadde den, men det er bare et par uker siden NFF startet en helt ny avdeling der de har slått sammen det meste innen sport og utvikling – både barnefotball, trenerutdanning, aldersbestemte landslag og inkludering. Alt som er sports- og utvikingsorientert slås sammen. Så jeg vet en del om konkrete ting jeg skal jobbe med, blant annet prosjektet «Jeg spiller for Norge». Det blir noe av det første jeg går i gang med. Og så blir det en del andre prosjekter.
«Jeg spiller for Norge» – det er en slags holdningskampanje, for å skape økt stolthet og bevissthet rundt det å spille for landslaget for landslagsspillerne?
– Helt korrekt. Det handler om verdier, holdninger, strukturer, litt sånn «dette er oss», «dette er vår retning», «slik skal vi opptre». Samtidig handler det ikke bare om å sette krav hos spillerne, det er også noe som skal være retningslinjer for NFF og hele Fotball-Norge.
Er det noe som har manglet?
– Jeg skal være forsiktig med å si noe om hvordan det har vært før. Det kjenner jeg ikke til. Jeg er begeistret for intensjonen og tanken med dette, og for det Stig Inge var i ferd med å sette i gang sammen med de andre. Jeg mener det må være en trygghet i å kunne ha et svar på «hvordan er det hos dere», «hvordan ønsker vi å være» og si «jo, sånn er det hos oss». Det gleder jeg meg til å begynne med. Hvordan arbeidsformen vil bli, det er ikke så lett for meg si ennå.
Les mer: Ny mann i NFF |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2016 22:28 Post subject: |
|
|
[Terje] Svendsen skal etter hva TV 2 Sporten erfarer ha seilt opp som en het presidentkandidat for valgkomiteen i NFF de siste ukene.
- Det vil jeg ikke spekulere i eller kommentere. Henviser til valgkomiteen i NFF, skriver Svendsen i en sms når TV 2 ønsker en prat om innstillingen av ny fotballpresident.
Oppfølgingsspørsmålet - om han vil være motivert for en slik jobb - ble ikke besvart onsdag kveld.
Les mer: Fotballedere har advart mot økende Siem-makt
Veldig overraskende! Lurer på om RBK har hatt en finger med i spillet eller om det først og fremst er Svendsen sjøl som har posisjonert seg gjennom styrevervene i NTF og Fotball Media.
På direkte spørsmål hevdet Koteng i høst at det ikke ville være aktuelt for RBK å prøve å få inn en av sine egne i NFF-styret. Men mulig man har ombestemt seg?
Svendsen vil i så fall bli den andre NFF-presidenten fra RBK gjennom tidene - etter Eldar Hansen. Einar Jørum spilte for RBK, men representerte ikke klubben da han var sjef. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.01.2016 23:22 Post subject: |
|
|
Må jo bare le når der efterspørges en stærk kandidat som kan være motvekt til Siem, og så kommer man op med Terje Svendsen... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.01.2016 00:03 Post subject: |
|
|
Da vil jeg lansere min kandidat, som jeg føler er minst like kompetent som Terje Svendsen.
 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.01.2016 09:45 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Må jo bare le når der efterspørges en stærk kandidat som kan være motvekt til Siem, og så kommer man op med Terje Svendsen... |
Syns det er en god motvekt jeg. Bedre enn Hallén i alle fall.
Jeg antar at vi snakker om antall kg her.  |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.01.2016 09:53 Post subject: |
|
|
Tyngden gjør vel at han er godt fremoverlent i alle fall!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 07.01.2016 15:54 Post subject: |
|
|
dersom det er den avgjørende kvalifikasjonen, så lanserer jeg herved meg selv som ny president  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 11.01.2016 11:19 Post subject: |
|
|
Stakkars norsk fotball.
Valgkomiteen fra helvete. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.01.2016 11:50 Post subject: |
|
|
Herregud  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 11.01.2016 11:55 Post subject: |
|
|
Katastrofe!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 11.01.2016 12:11 Post subject: |
|
|
Er jo bare å vente på at Reka lirer ut av seg noen gullkorn rundt fotballpresidentens fortid i RBK nå... |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.01.2016 12:12 Post subject: |
|
|
Det ironiske er vel at det er nettopp RBK-supporterne som vil være mest imot en Svendsen-ansettelse. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.01.2016 15:04 Post subject: |
|
|
Quote: | Han oppfyller kriteriene som en tydelig og samlende leder for norsk fotball. Han er opptatt av kontinuitet og fornyelse |
En tydelig og samlende leder er typen til å vinne avstemninger med knappest mulig margin selv uten motstandere (i rbk).
Betryggende at han er opptatt av både å beholde ting som de er, og å fornye dog. Skulle vel ha dekt det meste da.
Last edited by Hedning on 11.01.2016 16:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.01.2016 15:05 Post subject: |
|
|
edit: dobbelpost.
Last edited by Hedning on 11.01.2016 16:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 11.01.2016 15:38 Post subject: |
|
|
Høgmo kan vel umulig føle seg trygg nå?  _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 11.01.2016 17:06 Post subject: |
|
|
Klarer ikke helt forstå hvorfor vi skal være så skeptisk til å få inn en halvkompetent styreformann med hjerte for Rosenborg?
uten at jeg har gått over alle kandidatene så kan alternativene ha vært kompetent men med moldehjerte eller halvkompetente uten hjerte,
Hadde selv foretrukket Marit Brevik, men hun fortsetter vel i UEFA? _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.01.2016 18:50 Post subject: |
|
|
Halvkompetent ? Han holdt på å kjøre RBK konk. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.01.2016 19:54 Post subject: |
|
|
Antar du siktet til Karen Espelund, Beren?
- Det var nok mange positive ting med Svendsen som styreleder, men samtidig ledet han RBK da klubben gikk fra overskudd til 100 millioner kroner i minus på tre år. Han satset hals over hodet og durte inn penger. Men som øverste leder han har ansvaret for at RBK nesten gikk konkurs, poengterer Mini.
Les mer: Mini om Svendsen: – Han kjørte nesten Rosenborg konkurs
Åtte år etter «kaosmøtet» i 2008 mener Svendsen at årene med motgang i RBK har gjort ham til en bedre leder:
- Jeg lærte utrolig mye av årene i RBK. Både av suksessene og av ting som i ettertid skulle ha vært angrepet annerledes. Det er utrolig sjelden at man ikke opplever motvind gjennom så mange år, og jeg har lært utrolig mye av motbakkene, sier han.
Les mer: Svendsen: - Lærte utrolig mye av motbakkene i RBK
– Det er to dimensjoner jeg ønsker å stå for: Det første er sportslig utvikling. Hele Norge ønsker at landslagene for kvinner og menn skal delta i internasjonale mesterskap, og klubbene i internasjonale turneringer. Jeg vil være med på å legge forholdene til rette slik at vi kan lykkes med det, sier Svendsen.
– Det andre er breddesiden. Og der tror jeg det å tilføre ressurser på trenersiden for de yngste talentene er viktig. Jeg ønsker mer ressurser og kompetanse der, fastslår han.
Les mer: Svendsen: – Vil ha mer åpenhet i NFF
Terje Svendsen har over 25 års erfaring fra styrearbeid i en rekke ulike styrer:
Styreleder i Rosenborg Ballklub, 2006-2012
Nestleder/styremedlem i Rosenborg Ballklub 2000-2006
Styreleder i Fotball Media AS, 2013-2015
Styremedlem i Fotball Media AS, 2012-2013 og styremedlem fra 2015
Styremedlem/nestleder i Norsk Toppfotball fra 2011 til i dag
Les mer: Terje Svendsen innstilt som ny fotballpresident |
|
Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 11.01.2016 20:21 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Høgmo kan vel umulig føle seg trygg nå?  |
Høgmo er vel den eneste trenere Svendsen ikke klarte å sparke mens han var leder i RBK. (Ja da, vet om Hamren, men poenget står) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.01.2016 20:24 Post subject: |
|
|
Kan hende han føler at Svendsen ikke støttet ham nok:
- Vi må få bygge opp kompetanse uten å bli hånet. Dette har jeg tatt opp internt i klubben. Jeg har sagt at vi må være stolte over den jobben som gjøres for å profesjonalisere støtteapparatet, sier Høgmo til Dagbladet.
Han reagerer på at opprustingen er blitt et vitsetema, nå som Rosenborg sliter på banen.
- Jeg blir lei meg når det fleipes med at vi bare kan ansette enda noen flere trenere. Når vi vet at våre konkurrenter i Europa har dobbelt så mange i støtteapparatet, må vi få bygge kompetanse uten å bli latterliggjort.
Les mer: Høgmo tar oppgjør med vitsekultur
Historien gjentar seg hvert niende år. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.01.2016 18:34 Post subject: |
|
|
Det er liten tvil om at Terje Svendsen blir ny fotballpresident. Det ble ingen kvinne denne gangen heller etter at Karen Espelund sa nei takk. Det samme gjorde Sven Mollekleiv. Vil Rosenborg-kulturen erobre Ullevaal?
Les mer: RBK-makta rår
Tilsynelatende var Svendsen altså tredjevalget? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.01.2016 18:49 Post subject: |
|
|
Synes dette var en alle tiders gladnyhet. Det illustrerer jo for enhver at selv om man ikke er dyktig nok for Rosenborg så kan man gjøre suksess. Og, det er jo lov til å håpe at han finner en plass til Hoftun i styre og stell på Ullevål. |
|
Back to top |
|
 |
|