View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 31.12.2015 14:08 Post subject: Troillprat episode 14 |
|
|
I det denne episoden publiseres synger 2015 på aller siste verset. For Rosenborg har det totalt sett vært et meget godt år - vi har vunnet alt her hjemme, og kommet til gruppespill i Europa. Økonomien har beveget seg i riktig retning, og flere spillere har tatt steg i løpet av sesongen. Kåre går på vannet.
Som i fjor har vi fått hjelp av tidligere Kjernen-talsmenn Bjørn Lyngen og Kenneth T. Kjelsnes til å snakke gjennom det som har skjedd, samt ta en liten titt inn i 2016 for å se hva slags utfordringer som møter klubben der.
Det ble også en prat med Daniel Strand, en av tre forfattere (sammen med Christian Berg og Arve Hjelseth) av en artikkelserie som tar for seg forslaget til endring av seriestruktur i Norge. Vi ser på hvor dårlig det argumenteres for at de foreslåtte endringene faktisk vil ha noen positiv effekt, og snakker om kompetansen som finnes for å heve kvaliteten på norsk fotball.
Som supporterblogger for Aftenposten fikk undertegnede også sjansen til å prate litt med ledere og spillere etter cupfinalen - jeg spør dem bl.a. om hvordan de har oppfattet supporternes innsats i år.
Denne episoden ble 3 timer og 45 minutter lang, og var tilsynelatende gannet fra starten av, da podcasten for første gang har blitt rammet av et katastrofalt diskproblem etter innspilling. Vi snakker om tukling med codec-headere i hex-editorer for å presse ut så mange sekunder med brukbar lyd som mulig. Det skal være mulig å lytte til, men det vil til tider være litt ekko under praten med Daniel Strand, samt litt ujevn lyd i et par av spillerintervjuene. Beklager dette!
Følgende artikler blir nevnt i praten om forslaget til ny seriestruktur:
Josimar: "Ny seriestruktur i norsk fotball?" - del 1, del 2, del 3.
Arve Hjelseth, Christian Berg: "Rapport som bestilt?"
VG-kronikk, Aslak Nore: "Mullaene i fotballforbundet"
Josimar, Sondre KÃ¥fjord: "Konsekvenser av endring av Tippeligaformatet"
Dagens deltagere finnes også på twitter: Bjørn Lyngen, Kenneth T. Kjelsnes, Daniel Strand og han irriterende duden som aldri slutter å bable.
(Linkene over funker hvis man følger den rett under her)
http://troillprat.no/troi...episode-14 _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 31.12.2015 17:29 Post subject: |
|
|
Gledes! |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 01.01.2016 23:45 Post subject: |
|
|
Herlig underholdning  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.01.2016 00:58 Post subject: |
|
|
Da jeg startet å høre episoden virket tre timer og førtifem minutter som en ambisiøst stor flate å fylle med innhold, men sannelig - det var ikke mer enn at jeg tenkte "hæ, ferdig allerede?" da avslutnings-jinglen spilte.
Ellers er det påfunnet som akkompagnerer et visst navn like festlig hver gang.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 07.01.2016 21:15 Post subject: |
|
|
Takk takk!
Jeg var litt usikker på om noen fikk det med seg i det hele tatt, gisp!, men glad for at minst én har satt pris på det. Teit, joda, men akkurat så barnslig som jeg selv er.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.01.2016 00:35 Post subject: |
|
|
Jeg humrer litt selv, siden det dukker opp en sjelden gang. Såpass må være lov. |
|
Back to top |
|
 |
|