| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 23.12.2015 14:51 Post subject: |
|
|
Enig med zaphod81  |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.12.2015 15:05 Post subject: |
|
|
| Helt egentlig skal vi aldri hente en spiller som er eldre enn 21 år gammel fra egen liga og som da er landslagsaktuell. Å hente en danske fra FKH er galematias. Det er så langt unna man skal gjøre når det gjelder spillerlogistikk. Det taler alt imot det man jobber for, det å få ett bedre lag. Hadde Tippeligaen vært en bra liga så hadde det selvfølgelig vært noe annet. Men å "skumme" de andre lagene for gode spillere, vel det er knapt noen å skumme da det er for dårlige spillere i Tippeligaen. Er kun noen få i M**** og Strømsgodset + Ajer som er gode nok til å være i troppen til RBK nå. Derfor vil dette med å hente Gytkjær være ett bevis på at unotene i RBK de siste 4-5 årene fortsatt en inntakt i klubben. Ikke noe er endret, man ser fortsatt etter spillere med skyggelapper. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 23.12.2015 15:33 Post subject: |
|
|
Om jeg forstår de kriteriene riktig så er følgende minimumskriterier til brorparten her inne
Under 21 år
Holder ett gjennomsnittelig Champions League Nivå
Helst i fra en større liga.
Holde ett gjevnt høyere nivå enn Tippeliganivå.
Det er svært lite som taler for at slike spillere ønsker seg til akkurat Tippeligaen.
Dette utelukker for øvrig også omtrent 70% av den nåværende A-lagstroppen vår.
Kriteriene for å signere spillere før var høyere, vi endte opp med mye mer dritt pågrunn av at det ikke er alle parameter som er mulig å måle. For dem som allerede har glemt det vil det igjen aldri bli ett problem. Viss man går tilbake de siste 5-10 årene og ser hva klubben har signert så ser man også hva som har lykkes og hva som ikke har det. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.12.2015 17:46 Post subject: |
|
|
Om vi følger Brakkebirgers siste post her nå så vil det si at spissen vi ser etter vil koste oss rund 80 mill, og at vi ellers må ha et sinnsykt mye større speidernettverk. UTOPI, så enig med Brakkeb.
Her må vi tross alt se oss i speilet. joda, vi kunne nok gjort det bedre, men jeg tror klubben tenker fornuftig, velger det trygge her nå og om ikke Gyta slår til koster det oss ikke all verden da Villmansson også er en kapabel spiss, samt vi kjøper oss litt tid til å finne den "rette".
Husk vi har nettopp fått ny speider, og det er ikke sikkert de første valgene våre ville hit akkurat nå, hva vet vi?
Gytkjær er en rimelig, trygg og sikker løsning inn mot ny sesong. Så får vi heller være glad for at vi ikke kaster penger rundt oss slik vi var tilbøyelige til tidligere. Never again det økonomiske rotet altså! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 23.12.2015 23:22 Post subject: |
|
|
Brakkebirger. Mye bra i de siste postene. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 24.12.2015 00:42 Post subject: |
|
|
| Brakkebirger wrote: | Om jeg forstår de kriteriene riktig så er følgende minimumskriterier til brorparten her inne
Under 21 år
Holder ett gjennomsnittelig Champions League Nivå
Helst i fra en større liga.
Holde ett gjevnt høyere nivå enn Tippeliganivå.
Det er svært lite som taler for at slike spillere ønsker seg til akkurat Tippeligaen.
Dette utelukker for øvrig også omtrent 70% av den nåværende A-lagstroppen vår.
Kriteriene for å signere spillere før var høyere, vi endte opp med mye mer dritt pågrunn av at det ikke er alle parameter som er mulig å måle. For dem som allerede har glemt det vil det igjen aldri bli ett problem. Viss man går tilbake de siste 5-10 årene og ser hva klubben har signert så ser man også hva som har lykkes og hva som ikke har det. |
Syns det blir mye tull her egentlig.
Han sier at vi ikke burde hente norske spillere som her over 21 og disse spillerne burde ha landslags potensial.
Når det kommer til spillere som vi henter så burde vi alltid see på den høyeste hyllen vi klarer, noe annet er bortkastet tid når det kommer til utenlandske spillere.
Jeg forstår at det er artig å se tilbake i tiden på hvordan det var og hva vi fikk til med nesten ingenting. Men vi må innse at tidene har forandret seg, de lagene vi møter er mye flinkere til å finne spillere samt integrere disse spillerne inni laget sitt.
Og skal vi se tilbake så er det 2 navn som stikker ut og det er Sapara og Dockal og ingen av disse er norske, skal vi se på dagens lag så er Jensen veldig viktig og han er dansk. Vi har mange gode norske spillere og det er viktig og bra, men vi må ikke være redd for å hente spillere fra utlandet som kan krydre troppen vår.
Hvis det er noen som klager på Dockal så må vi se på hva han gjorde for laget og hva han fikk til under en trener som ikke klarte å få ut det fulle potensialet i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 24.12.2015 10:43 Post subject: |
|
|
Det er 3 spillere på 10 år. Jensen kom også gratis i fra Brøndby og var ingen stjernesignering. Det kom to andre dansker med i samme lasset som vi betalte betydelig mye mer for, både i lønn og i overgangssum.
Jeg forstår at det bare er for eksempeletsskyld, men Mike Jensen var ingen stjernesignering da vi hentet han. Han har derimot blitt en stjernespiller på en lav kost. Det er forsåvidt ingenting som hindrer Gytkjær i å levere bedre enn Søderlund og kvalitetsmessig på nivå med Jensen, for ingen av de to sistnevnte var spesielt gode i sine foregående klubber.
Gytkjær er også Dansk, ikke norsk.
Jeg er forsåvidt enig i at vi alltid skal se på den øverste hyllen. Problemet er at en del her inne plasserer hyllen vår vår i en helt annen divisjon enn der faktisk klubben befinner seg. Vi må tåle og se oss selv litt i speilet. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 24.12.2015 12:37 Post subject: |
|
|
| Brakkebirger wrote: | | Jeg er forsåvidt enig i at vi alltid skal se på den øverste hyllen. Problemet er at en del her inne plasserer hyllen vår vår i en helt annen divisjon enn der faktisk klubben befinner seg. |
Det som jeg tror skuffer de fleste, iallefall meg, mest er jo at "ryktet" dukket opp like etter at det ble snakk om å selge Søder. Det gir et inntrykk av at denne "øverste hylla" er så godt kartlagt og at overgangen mer eller mindre er en selvfølgelighet. Er dette den hylla vi skal lete på? Og er Gytkjær den beste på den hylla?
Jeg har kommet litt over min øyeblikkelige skuffelse over denne overgangen, om den går igjennom så vet vi jo at Gytkjær ikke er en elendig spiss, og at han har noen kvaliteter. Det er jo også mulig å endre spillestil litt om det skulle bli nødvendig, som med alle skal mannen få en sjangse til å vise seg, jeg håper jo han gjør det bra for oss om han kommer.
Likevel, når man satser så trygt at det virker som om man nesten ikke satser i det hele tatt, er det ikke rart mange reagerer. Men jeg er enig i at selvinsikt ikke er er dårlig egenskap. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 24.12.2015 13:32 Post subject: |
|
|
Gytkjær har vært i loopen svært lenge, har vært vurdert både til oss og til Molde tidligere.
Jeg tror Gytkjær kan score 15-20 mål i 2016 i Tippeligaen. Han gjør det nesten i Haugesund, jeg vil påstå at forutsetningene våre for å skape målsjangser er noe bedre enn deres.
Gitt at vi ikke betaler så mye og at han mest sannsynlig ikke krever en umenneskelig lønn tror jeg vi får bra valutta for pengene. Det primære fokuset vårt i 2016 må vær å forsvare tittelen vår i Tippeligaen. Sånn sett tror jeg Gytkjær vil være ett tilskudd. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 24.12.2015 16:23 Post subject: |
|
|
| Helt enig! Han er et viktig tilskudd, hvis han hentes inn som 2 valg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 25.12.2015 02:57 Post subject: |
|
|
Jeg har ingenting imot å kjøpe spillere fra den norske ligaen, vi kan bare se til Annan. Han kom fra Start og var vår beste spiller.
Jeg er uenig når det kommer til hvilken hylle vi burde hente fra, det skader ikke å prøve seg på litt høyt hengende frukt av og til. Men selvsagt så burde vi hente spillere som vi har sjanse på.
Gytkjær kan være en helt okei signering det, men jeg føler at vi lukker øynene våres til det som skjer ellers i verden.
Ser vi til land som Belgia og Nederland så henter de spillere fra oss fordi nivået der en høyere men ikke så høyt at spillere fra Norge ikke takler det. Kanskje vi burde se på denne filosofien når det kommer til vårt jaktområde.
Det jeg frykter er at vi gjør den samme tabben som vi gjorde i begynnelsen på dette år tusen da vi hentet dyrt i Norge fordi vi ville være så lokalt som mulig.
Må også huske at vi hentet Stadsgaard, Larsen og Prica disse er også spillere som var veldig viktig for oss. Og når det kommer til lokalt vs. utenlandske spillere i forhold til lojalitet så er det ikke stor forskjell hvis vi ser tilbake på de 10 siste årene.
Jeg sier ikke at vi skal sats alt på import men det vil være uforsvarlig hvis vi ikke holder et øye på ligaer og lag utenfor norden som vi kan hente spillere fra.
Når Sælnes blir solgt så finnes det ikke en spiller i Norge som kommer i nærheten av han, så skal vi erstatte han med en lignende spiller så må vi se utover Europa og med stor sannsynlighet utenfor Europa også.
Det er når våre ekstrem spillere forlater oss at et nettverk blir utrolig viktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Et bilde tå'n Senior
|
Posted: 25.12.2015 16:12 Post subject: |
|
|
Jeg har sett etter aktuelle spillere som kan komme inn i løpet av vinteren. Traff når det gjaldt Strandbergs erstatter i sommer med Bjørdal. Det ser ut til at nordiske, aller helst norske spillere som har prøvd lykken ute, uten å lykkes, men fortsatt unge nok til å utvikle seg og bli kontinuitetsbærere, er hva klubben ser etter.
Vegar Eggen Hedenstad sliter med å få spilletid i Freiburg og fremstår for meg som den mest aktuelle til å styrke forsvaret. Vi kan ikke forvente at Svensson skal spille alle kamper, Svensson uttalte selv i sommer at han måtte holde igjen litt på de offensive løpene når kampprogrammet var som tettest, dette uten skader. _________________ In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 25.12.2015 20:36 Post subject: |
|
|
| Vi må definitivt ha en høyreback til. Det påvirker relasjonene negativt når f.eks Midtsjø blir flyttet rundt på banen. Det idelle er at man hele veien kan rotere spiller for spiller, uten å møblere på resten av laget. Da tåler man et par tre bytter fra kamp til kamp uten at det ødelegger relasjonene, fordi de som kommer inn er kjent med rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 26.12.2015 19:15 Post subject: |
|
|
Sulteforet på og se noen nye bli presentert i den svart/hvite trøya nå..
håpe noe skjer i romjula!
noen som har oversikt på om det er vanlig for oss og presentere spillere i romjulen, eller om det er vanlig og sette slikt på hold til første dagene på nyåret?
hadde vært interessant og se en statistikk på slikt.. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 27.12.2015 17:53 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det er mest med beleiligheta vedrørende at overgangsvinduet starter etter en fellesferie eller om det er politisk at vi stort sett annonserer og tilsynelatende 'spikrer' avtaler innad i overgangsvinduet om vinteren. Vi har jo fått inn Rashani på lån.
Jeg tror handelen med Gytkjær avhenger av ett Søderlund salg. Så når Søderlund sin overgang er i boks antar jeg at Gytkjær blir annonsert ikke lenge etterpå. Men som sagt, bare antagelser.
Videre tror jeg vi sitter litt på gjerdet vedrørende å se hva som måtte melde seg av interresse på noen av spillerene våre når vinduet åpner.
Jeg håper på 1 ny midtstopper som kan samhandle godt med Tore sin spillestil og en ny venstreback. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 27.12.2015 19:44 Post subject: |
|
|
| Simen makienok? I think he is a good player for rbk! He is better than gktkiaer! |
|
| Back to top |
|
 |
Sletto Proff
|
Posted: 27.12.2015 21:35 Post subject: |
|
|
Hva med Lillestrøms Fred Friday?
Synd at han nettopp har skrevet langtidskontrakt, men hadde han passet inn hos oss? |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 27.12.2015 21:36 Post subject: |
|
|
Sikkert kjempegreie _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4087 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.12.2015 01:31 Post subject: |
|
|
http://soccerlens.com/201...rs/169517/
Det høres ut som enkelte mener vi skal begynne her å lete...
Jeg er ikke helt komfortabel med at vi plukker Grytkjær for å være vår toppspiss, det ville nok vært en godt valg for 10-12 år siden når ikke de andre klubbene lette etter gull over hele kloden, men nå tror jeg ikke det er nivået vi bør legge oss på.
Tolk meg rett, han er nok en like habil spiss som "Epletreet" som bommer på utallige 100% sjanser, men som greier å score over 20 mål som de færreste ville satt... og når alt kommer til alt så tror jeg nok han vil være ennå bedre til å sette de mulighetene som kommer dersom vi greier å spille det spillet vi har gjort til tider i år. Det siste jeg ønsker er at vi ender opp med en overpriset spiss som "redder" oss med sine ferdigheter fremfor at vi har et komplett lag som fungerer som en enhet.
Det jeg håper mest på er at vi har noen gode spillere til å erstatte de vi selger. Så langt virker det å være holdningen at vi erstatter med noen som kan gå inn i rollen til de som forsvinner etter hvert... Så lenge kollektivet ikke fungerer optimalt ennå så er det litt skummelt. Vi trenger minst to - tre spillere som kan løfte kampen med ulike egenskaper når ting ikke fungerer som de gjorde under Eggen perioden. Håper vi får minst en real kvalitetssignering i løpet av vinduet. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.12.2015 12:29 Post subject: |
|
|
Ser mange lag på mellomnivå i Europa fyller på med nivå 2 brazilianere. Burde da være mulig å finne en brukbar spiss der Rart vi aldri (?) har hatt en brasse innom. Selv er jeg svoren fan av brazilianere - noen som husker denne?
https://www.youtube.com/w...GjlyUve_cc |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.12.2015 12:30 Post subject: |
|
|
Det einast æ huske om'en Gustavo va at hain va svart! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.12.2015 14:50 Post subject: |
|
|
| Skullerud wrote: | Hva med Lillestrøms Fred Friday?
Synd at han nettopp har skrevet langtidskontrakt, men hadde han passet inn hos oss? |
Har potensiale som midtspiss, uten at jeg tør garantere at han blir noe stort. Fysisk sterk og etterhvert brukbar avslutningsteknikk, men enn så lenge for uryddig og ustabil. Personligheten er det dog verre med, da han er rimelig slapp i defensiv jobbing og i tillegg virker noe humørsjuk. Dette i grell kontrast til for eksempel Søderlund som reiser seg opp, børster av støvet og tar neste duell uten å kny etter å ha blitt revet ned i hodeduell for tiende gang i samme kamp uten å få frispark.
Friday vil nok uansett være langt dyrere enn vi er villige til å betale da LSK vil selge ham som mer eller mindre nøkkelspiller, mens han vil være utfordrer/prospekt hos oss da han ikke er god nok til å gå rett inn og forsterke. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 28.12.2015 20:10 Post subject: |
|
|
Det høres ut som om enkelte ikke ser at det er en mellomting mellom å hente en Gytkjær eller en Messi. Hvis man ikke er fornøyd med at vi har konkludert med at Gytkjær er det best tilgjengelige spissen som går an å få til rbk så betyr ikke det automatisk at man forventer en Messi. Omtrent alle profesjonelle spillere i verden er vell en plass mellom Gytkjær og Messi .
Norske klubber henter stadig vekk spisser som lykkes og selges til utenlandske klubber. Hvorfor er ikke vi kapable til det? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.12.2015 22:05 Post subject: |
|
|
To ting. Excel ark og scouting under pari.
Også handler det selvsagt litt om å treffe rett samt det å kunne forvalte/foredle det man kjøper. Og akkurat der har vondfotteorien spillt en sentral rolle, dessverre.
I gamle dager (med et sykt overgangsmarked, og kraftige overpriser på norske spillere) gikk det dog litt bedre.
At norske klubber lykkes støtt og stadig er nok en sannhet med modifikasjoner i tillegg til at de ganske ofte selger hals over hode for å holde regnskapstallene i svart. Ikke så langsiktig tankegang hos mange i Tippeligaen.
Jeg synes også at ambisjonene bør ligge høyere enn Gytkjær som i mitt hode alltid blir Grytkjær, uten at man av den grunn trenger å sikte mot stjernene. Det er her scouting kommer inn, det må da gå an å sjekke terrenget i Østeuropa/Balkan, Sentral-Asia etc. Mistenker at det finnes en god del value-for-money spillere der uten at jeg selv sett mye fotball i fr de regionene. Argentina derimot...har sett en god del argentinsk fotball, der finnes det mye snadder. Og om man ser litt lenger ned i klubbhierarkiet bør det ikke koste skjorta heller.
Så kan gisp! og Haavarl stå for tvangsassimilering med maratonvisninger av Ivo Caprino, Norge Rundt og Kvitt eller Dobbelt i tillegg til at de tvangsfôres med sodd, kneipp og brunost. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
|