English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Riku Riski
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 22, 23, 24  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MkBerg
Veteran

PostPosted: 13.09.2015 19:02    Post subject: Reply with quote

Riku med to assist i kveldens 2-1 seier for Göteborg Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff

PostPosted: 04.10.2015 07:49    Post subject: Reply with quote

Klarer han seg fortsatt bra?
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 04.10.2015 08:18    Post subject: Reply with quote

Ute med skade i dag: http://www.fotbollskanale...sar-match/
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 04.10.2015 08:52    Post subject: Reply with quote

Han har spilt alle kampene siden overgangen, ser det ut som i følge Alt om fotball (før han måtte ut med skade). I følge samme side har han ett mål og to assist på disse kampene, men det samsvarer ikke helt med informasjonen til MkBerg, så det kan være feil.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 30.10.2015 14:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
Forrige helg ble Riski norsk seriemester. Lørdag kan han ta svensk gull også

http://www.dagbladet.no/2.../41732986/

han gjør det bra.

http://svenskfotboll.se/a...yerid=8640
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.10.2015 22:35    Post subject: Reply with quote

Fra Dagbladet: "Han er allerede seriemester med Rosenborg, men har ikke fått noen anledning til å feire pokalen. Ikke ennå. Men sjansen kommer.

- Etter sesongen reiser jeg til Trondheim på ferie. Jeg har fått mange gode venner der, så en form for feiring skal vi nok få til, sier den blide finnen.

Riku Riski er usikker på hvor fotballframtida hans befinner seg. Han har kontrakt med Rosenborg ut neste år.

- Men vi får se. Jeg er egentlig åpen for det meste, sier Riku Riski."
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.10.2015 22:38    Post subject: Reply with quote

Nesten litt stygt å si det, men jeg hadde faktisk glemt at Riski har spilt for oss før jeg så oppslaget... Razz
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.10.2015 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg var på vei til å stenge emnet og henvise til "Hvor er de nå?"-tråden før jeg kom på at han bare er utleid.
AlexanderHallberg
Proff

PostPosted: 31.10.2015 16:03    Post subject: Reply with quote

Det gikk dessverre skeis med tanke på to gull.

http://www.dagbladet.no/2.../41757873/
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2015 10:35    Post subject: Reply with quote

http://www.ifkgoteborg.se...-med-Riku/

Og IFK forlenger ikke. Siden han garantert ikke har noen fremtid i RBK så får vi se fremover om det finnes andre interessenter.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 11.11.2015 12:18    Post subject: Reply with quote

Quote:
Da adressa.no pratet med Kåre Ingebrigtsen tirsdag ettermiddag, sa treneren følgende om hvorvidt Riski kom til å trene med RBK i høst, på samme måte som Groningen-solgte Alexander Sørloth skal:

- Vi er i dialog med IFK, men det må du ta med Stig Inge (Bjørnebye, sportslig leder). Jeg har ikke lagt meg borti det. De er ferdig med sesongen, men Riku bor ikke i Trondheim lenger. Alexander bor jo her og er bare hjemme en tur, sa Ingebrigtsen.

Riski vender tilbake til Rosenborg
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.11.2015 14:08    Post subject: Reply with quote

Hva skjer med Riku, og hva tenker dere om eventuelt å ha ham tilbake i troppen?

Slik det utviklet seg mot slutten av året hadde Riku vært en super spiller å ha i bakhånd, men da var han ikke her.

Hva nå da? Selge og erstatte med noe bedre?

Personlig digger jeg innsatsen til Riku, men han sviktet voldsomt i form for oss utover og det var greit med utlån. Håper han får en sjangse til å være med i oppkjøringen og vise seg frem.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 11.11.2015 17:35    Post subject: Reply with quote

Det beste for både RBK og Riski og hans karriere er vel å finne en permanent klubb med et annet spilleopplegg enn 4-3-3. Blir han værende her er det som en Mikkelsen 2 med dårligere ballkontroll, evt. som en mindre anvendelig utgave av Skjelvik.

Midtspiss eller indreløper kan jeg ikke se at han er. Virker som han har fullstendig mistet teften i avslutningsfasen og.

Men han skal ha for at han var et av få lyspunkter i 2014. Linket opp bra med Søder i perioder da systemet var så tilfeldig at de sekundene der disse to fant hverandre var det som berget poengene for oss.

Angriper i et defensivt orientert kontringslag med lavt press er nok det beste.
Tromsø, Glimt eller noe i den duren. Han fungerte jo bra i Hønefoss.
ifkgotet
Junior

PostPosted: 11.11.2015 18:06    Post subject: Reply with quote

Då vi tappade förra årets skyttekung i allsvenskan, Lasse Vibe, hade vi ganska höga förväntningar på vem som skulle ersätta honom i somras. Tyvärr fick vi aldrig tag i något utan det blev ett lån av Riku Riski istället. Därmed kom han in med ganska höga förväntningar på sig även om man förstås var medveten om att han inte varit så bra i Rosenborg det senaste året.

De första matcherna var han ganska pigg, men sammantaget blev det en stor flopp med Riski i IFK Göteborg. Efter några matcher fick han inte ens starta utan bara göra inhopp. I slutet fick han knappt ens hoppa in.

Han är ju extremt snabb och duktig på att löpa "rätt". Dessvärre visade han i IFK prov på både dåligt passningsspel, slarviga avslut, men framförallt hade han problem med det fysiska spelet och försvann därmed i matcherna.

Sen är det kanske inte så lätt att komma in och prestera i ett guldjagande lag, men sammantaget är han nog inte tillräckligt bra för att starta i varken ett svenskt eller norskt lag topplag.

Nåväl, det verkar vara en snäll kille och jag önskar honom all lycka framöver!

Och lycka till nästa säsong. Hoppas att vi en dag kan mötas igen så vi kan ta revansch för Champions League 1996/1997 Wink
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 11.11.2015 19:06    Post subject: Reply with quote

Tror han hadde passet bra i Stabæk Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2015 19:10    Post subject: Reply with quote

Hadde nok vært et godt valg. Håper dere i så fall betaler med Birger Meling Smile hehe
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.11.2015 19:12    Post subject: Reply with quote

Mats Gren har under den senaste veckan funderat på Riku Riskis framtid och kommit fram till att de inte vill köpa loss honom från Rosenborg.

– Han började bra och har visat bra karaktär och jobbat hårt. Men han har inte gjort lika många mål som vi hoppats på. Det hade kostat oss en del att lösa honom. Vi bestämde att vi inte ville lägga den kostnaden, säger Mats Gren.

Läs mera: "Måste ha in en som kan kommunicera"

– Vi pratade i går och jag fick besked om att de söker något nytt. Det är tråkigt, men det är som det är och det finns inga hard feelings, säger Riski.

Hur ser du på din tid i Blåvitt?

– Jag fick en väldigt bra start och mycket förtroende direkt. Men sedan åkte jag på en olycklig skada och tappade min startplats. Avslutningen av säsongen var en stor besvikelse för både mig och laget. Överlag tycker jag ändå att jag har gjort bra ifrån mig även om mitt målskytte självklart också är en besvikelse, säger Riski.

Läs mera: Riski lämnar Blåvitt

Det är inte helt säkert att han återvänder till Rosenborg, där han har kontrakt till och med 2017.

– Vi får se om jag går tillbaka dit. En av anledningarna till att jag lämnade Rosenborg var ju för att jag skulle få spela. Jag ska ta ett snack med min agent efter semestern. Skulle jag bli kvar i Rosenborg i två år till skulle inte det vara så illa, säger Riski.

Läs mera: Riski lämnar Blåvitt: "Är inte så förvånad"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LaDuden
Senior

PostPosted: 12.11.2015 08:11    Post subject: Reply with quote

Ikke vært feil med en Risku tilbake i form, men han passer vel ikke helt inn i Kåre sitt system.
josinho
Veteran

PostPosted: 18.11.2015 10:29    Post subject: Reply with quote

Med god rolleøving bør han takle en vingrolle. Er mer usikker på om han er godt nok med ballen i beina til å spille indreløper.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.11.2015 11:27    Post subject: Reply with quote

Tja. Ikke alle indreløpere må være strålende teknisk. Roar hadde sannelig ikke sin styrke der. Én indreløperrolle handler om instinkt for løp / løpskapasitet / timing, pluss gode avslutningsegenskaper.

Instinktet for å ta de rette løpene kan enklere læres opp enn løpskapasitet og avslutningsegenskaper.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.11.2015 12:15    Post subject: Reply with quote

Tja, løpskapasitet er vel strengt tatt det enkleste å trene opp. Det er stort sett bare snakk om å droppe lørdagskvelden på byen og trene utholdenhet (fortrinnsvis interval i fotballsammenheng), så får du opp kondisen.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 18.11.2015 12:32    Post subject: Reply with quote

Min største uro når det kommer til Riski og indreløperrolle er de defensive kvalitetene hans. Har liten erindring av duellkraft og taklingsstyrke, eller terrieregenskaper i offensivt press?

jeg ser på ham som en kontringsspiller og gjennombruddsspiss. Litt ala Mikkelsen bare mer komfortabel lenger inn i banen enn langs krittet. Høy fart og "målsnikete" selv om statestikken hans ikke har vist prov på det siste siden tiden i Hønefoss. Om han kommer tilbake til Lerkendal er det vel som ving?
Standfot
Proff

PostPosted: 23.11.2015 10:52    Post subject: Reply with quote

Fyren duger ikke som annet enn bakroms spiller. Han er rask å kan ta seg forbi 1 mann, ikke fler. Kommer han for nært hjørnet mister han ballen, han er for dårlig til å slå innlegg. Nei, han må nok selges.

Blir han i RBK kan jeg virkelig ikke se hva vi skal kunne bruke ham til.. Materialforvalter? Waterboy?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.11.2015 21:11    Post subject: Reply with quote

Tror nok han blir solgt, jf. overnevnte sitat:

2mas wrote:
– Vi får se om jag går tillbaka dit. En av anledningarna till att jag lämnade Rosenborg var ju för att jag skulle få spela. Jag ska ta ett snack med min agent efter semestern.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.01.2016 23:29    Post subject: Reply with quote

Merkelig tyst siden innlegget over. Tydeligvis ikke så enkelt å finne seg annen klubb?

Kan bli mange vinger på trening neste uke.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 22, 23, 24  Next
Page 17 of 24

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb