| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.11.2015 15:37 Post subject: |
|
|
Her er mine tanker ang spillerstallen vår i dag og ønsker for 2016:
Etter å ha sett alt av rbk-kamper over en hel sesong får en jo inntrykk av hvor gode spillerne våre egentlig er, hvem som fungerer godt og hvem/hvilke roller vi vil få mest igjen av å forsterke inn i ny sesong. Hva er de "svakeste leddene" (?)
Utgangspunktet må være at vi beholder samtlige spillere.
PÃ¥ keeperplassen trenger vi ikke noe nytt, det vi har er godt nok.
Ønsker: Ingen
Forvaret er nok den lagdelen vi får mest igjen av å ruste opp, mener jeg. Er generelt veldig opptatt av at forvarerne våre har god teknikk, og er gode på ballbehandling; litt "internasjonale" for å bruke en klisjé. Jeg sukket litt når vi fikk tak i både Skjelvik og Bjørdal, og mener fortsatt at disse ikke er gode nok. Med Strandberg spilte vi ball mye mer komfortabelt i backfireren, og evnet å lettere spille oss fremover i banen. Bjørdal er langt fra like komfortabel med ballen i beina, og ofte ender det med ei langpasning. Litt bedre blir det nok når Tore er 100% igjen, men jeg ønsker meg fortsatt en klasseimport som også kan sette Holmar eller Tore på benken. Skjelvik er simpelthen for dårlig fotballspiller i mine øyne, altfor mange panikklareringer, pasninger som kommer et sekund etter at de egentlig burde komme, og generelt dårlige vurderinger. For systemet vårt må vi i tillegg ha lagspillere som lett tar relasjonsspill, og her strekker heller ikke Skjelvik til - relasjonene på venstresiden er nesten ikke til stede. Jonas er god nok, og griseheldig for oss har han vært fit hele sesongen. Vi må ha en backup til neste sesong, gjerne en ung lovende en
Ønsker: 1 stopper, 1 venstreback, 1 høyreback
Midtbanen er vår sterkeste lagdel, og vi har fire stk som holder høyt nivå (jensen, midtsjø, selnæs og ågnes konradsen). Vi har allerede Stamnestrø som kan gjøre en ok figur, og noen unggutter.
Ønsker: Ingen
Angrepet er godt det, men skulle gjerne hatt en skikkelig god venstre ving. Mohamed Elyonuossi hadde vært drømmesigneringa, men det er vel ikke særlig realistisk. Mikkelsen har det meste, men mangler litt baller En spiller med fart og teknikk og sluttprodukt hadde jeg gjerne sett klubben hadde brukt noen millioner på. Høyreving med Helland og de lanlay er godt nok. På midtspissplassen mener jeg heller ikke det er behov for å forsterke, mest fordi gode spisser er rådyrt, og at det ikke er verdt å bruke flere titalls millioner på en spiss som helt sikkert er bedre en søderlund. Da vil jeg heller at vi bruker de penga på venstreving og forsvar.
Ønsker: 1 venstre ving |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 09.11.2015 22:33 Post subject: |
|
|
Jeg håper virkelig at RBK får solgt Søderlund, og selvsagt for en bra sum.
God nok for tippeligaen, men holder ikke mål internasjonalt.
Mangler hurtigheten, teknikken og ikke minst gjøre ting på egenhånd.
Jeg ønsker meg en type "Diomande" på topp.
Helland var god på våren, men mener han er blitt hauset opp.
Bra venstre, ja, men hva annet er han god på?
Fantasiløs teknisk og går aldri i dueller, spesielt i hodedueller.
Vi så med en gang i Europa League hvor motspiller er opp i han, så får han ikke til en dritt.
Mikkelsen også, svak i dueller, men har vært mye bedre i år, en tiden under Perry.
De Lanlay har jeg tro på neste år. Han har bra fart, "uredd" og bra teknikk.
Gi han tid i vinter og få satt han godt inn i kantrollen.
Enig angående Bjørdal. Treg og dårlig med ball. Mister for ofte ball når han slår framover.
Holmar er en god duellspiller, men er veldig defensiv. Kommer han seg forbi ett ledd, så må han alltid spille ballen tilbake. Han må tørre å slå framover og ikke minst gå framover.
Vi så bare nå sist hvor Reginiussen spilte mot Lazio (før han måtte ut), at han var veldig ivrig på å komme seg fram på banen. Han satte alltid fart og kom alltid forbi deres første ledd. Da skaper man overtall og indreløperne som ligger kanskje litt for høyt i banen,(gjorde ikke det under Eggen) kommer da som oftes i rett posisjon.
Kan jeg ha sett at backene også er litt for feige? De ligger litt lavt når RBK skal angripe. Har sett en del på feks Linnes og Vilsvik, de fosser framover siden og er mer eller mindre vinger.
Ny stopper kommer garantert ikke inn, nå når Reginiussen er skadefri.
Men jeg hadde håpet på en type som Sané. Rå fysikk, hurtig, bra teknikk og god duellspiller/hodesterk.
Kan se for meg at salg av Søderlund, Selnæs, Mikkelsen, Skjelvik og kanskje Jensen, kan fort skje i vinter og til sommeren. En samlet sum på 60 mill. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.11.2015 22:47 Post subject: |
|
|
| Aldri i verden om vi selger 5 nøkkelspillere som alle unntatt Mikkelsen har kontrakt ut 2017 eller 2018 for 60 mill, i ett vindu. |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 10.11.2015 00:08 Post subject: |
|
|
| number10 wrote: |
Kan se for meg at salg av Søderlund, Selnæs, Mikkelsen, Skjelvik og kanskje Jensen, kan fort skje i vinter og til sommeren. En samlet sum på 60 mill. |
Næi dæsken!! Hvis vi selger alle de for 60 mill tilsammen da skal jeg personlig troppe opp på døra til Bjørnebye å stramme han opp! 100mill KANSJE! Men vi bør ikke selge alle de samtidig uannsett. Viktigere med en viss kontuinitet i laget. _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 10.11.2015 01:19 Post subject: |
|
|
Synes dette vinduet blir det vanskeligste på lenge. Dette pga av at noen GARANTERT drar.. Med sørloth ute nå, så har vel spillersalgposten gått opp, slik at relativt store deler av det man evt drar inn bør/kan brukes på evt nye spillere. Problemet er sammensetninga av stallen siden man ikke vet hva som kommer til å skje. Men RBK får ta en ting om gangen, og jeg regner med at de har lister av evt erstattere.
Hansen
Lund Hansen
Her tror jeg lite skjer.
Dorsin/Skjelvik
Om Dorsin gir seg, så trenger vi en ny reserve der. Om derimot Skjelvik drar, så trenger vi en ny back med fart. Ringstad/Meling kan være med i diskusjonen. Men usikker på om de holder som 1.valg. Kommer an på hvor mye cash vi har.
Bjørdal/Reginiussen/Eyolfsson:
Savner en mer mer "internasjonal" stopper, en som er mer lik Strandberg. Men tviler på at noen av disse tre drar, og da skjer det nok lite her.
Svensson: Holder.
Midtbanen vår holder, men Selnæs eller Jensen tipper jeg drar. Isåfall må de erstattes med samme typer. Konradsen/Stamnestrø er ok som benk det. Gamst kan nok finne på å dra, det samme kan Sæter. Da trenger vi en på midtbanen.
Helland/De lanlay:
Tror egentlig ikke non kjøper Helland nå, etter alle plagene han har hatt. Da er denne komboen mer enn nok.
Søderlund/Vilhjalm:
Her må noe gjøres. Mest sannsynlig en ung spennende spiss inn. Om derimot Søderlund drar så kan man velge å bruke store deler av budsjettet på en klassespiss istedet.
Mikkelsen/Riski: Dette blir for tynt. Særlig hvis noen av de drar, som egentlig er sannsynlig.
Så ja, man har mange muligheter. Har man de man har så er det greit. Litt justering på back og kant/spiss. Men mest sannsynlig forsvinner noen for fine penger, og da blir det en vurderingssak hva man vil bruke penga på. I Europa så trenger man dog "proven goalscorers" og spillende "gode" forsvarsspillere, gjerne med fart. Jeg hadde satt penga på de to plassene.. Blir det knapt med cash, så kan man også sette inn Konradsen, og heller henter en sqaudspiller til der.
Men syyyykt vanskelig å sette sammen puslespillet, når man ikke vet hva man har om 2 mnd, verken av spillere eller cash. Men laget pr nå er bra, og det er en bra start. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 10.11.2015 01:58 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor noe må gjøres med spissene våre? Når var sist vi hadde en spiss som scoret i 80 % av tippeliga-kampene? Det er lenge siden det. Viljamson har også vist seg som en ganske habil backup for å si det forsiktig. Som tredjevalg har vi lovende unge herr Helmersen.
Når det gjelder vingene våre så er jeg litt i tvil. Mikkelsen har vært ekstremt god i flere kamper, og veldig i dårlig i andre - akkurat som Helland. Begge har scoret viktige og pene mål for oss i EL, spesielt Mikkelsen. Om vi får beholde begge så er jeg fornøyd med nivået de har prestert på. Med bedre samhandling med indreløperne og backene er disse to egentlig mer enn gode nok rent teknisk og fysisk.
Sett at vi ikke selger noen så føler jeg det eneste vi virkelig 'trenger' er et bedre forsvar. I EL i år synes jeg laget har vært bra, men forsvaret har gjort avgjørende tabber som har felt oss gang på gang. Jeg synes faktisk omskolerte Svensson er den som holder høyest nivå av samtlige i forsvarsfireren - og han er til og med yngst. Men at han skal holde seg like skadefri neste år er utopi - dermed trenger vi virkelig en OK høyreback som kan rotere med Svensson. Jeg er derfor enig i flere her at vi trenger en klasse-midtstopper. Eyjolfsson og Bjørdal mangler det lille ekstra. Jeg er spent om Reginiussen finner formen igjen, for det han har levert siden han kom tilbake fra skade har vært katastrofalt.
Prioritert liste:
1. (God) Backup for Svensson som høyreback. Bør være mulig å finne noen som er gode nok uten å bruke for mye penger.
2. Midtstopper av høy kvalitet som løfter kvaliteten i forsvaret fra dagens nivå. Her kan vi godt bruke en del penger.
3. Om Dorsin drar trenger vi en (god) backup for Skjelvik som venstreback. Her også bør det være mulig å få tak i noen uten å svi av for mye.
4. Ung, lovende venstreving som kan avlaste de tre andre vingene. Litt som han unge danske som vi har lånt ut. Glemt navnet hans, gitt!
Last edited by LarsG on 10.11.2015 03:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 10.11.2015 03:27 Post subject: |
|
|
LarsG
Enig i hele innlegget ditt, med to mulig presiseringer:
- for det første at en back-up for Svensson kanskje med fordel bør være en back som man klart ser for seg at også kan bekle venstrebacken. En slags to fluer i en smekk.
- for det andre at vi i tillegg til denne lista/prioriteringen du setter opp selvfølgelig også må erstatte evt salg.
Har faktisk tro på at vi skal kunne komme oss veldig godt gjennom dette vinduet. Jeg tror Mikkelsen og Riski går i vinter - og jeg tror Selnæs selges for skikkelige masse penger. Ellers tror jeg alle blir. Med lista til LarsG som utgangspunkt tror jeg denne jobben burde være overkommelig både økonomisk og rent praktisk/logistikkmessig. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 10.11.2015 03:52 Post subject: |
|
|
| Takk for tommel opp! Jeg er selvfølgelig enig med deg i at vi må erstatte de vi eventuelt skulle miste. Som jeg skriver, så tar jeg forbehold om dagens stall blir. Ved salg må de selvfølgelig erstattes av samme nivå eller høyere. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 10.11.2015 06:32 Post subject: |
|
|
Jeg er generelt skeptisk til spillere som har prestert fantastisk i en sesong under en suveren trener. Så jeg vil gjerne se Meling og Næss i litt andre settinger før jeg faller av stolen i beundring. (Selv om spesielt Meling har gitt meg litt de samme uforklarlige opplevelsene jeg har hatt med Joakim Våge Nilsen i mange år.)
Jeg tror Bjørnebye får gjort seg fortjent til lønna si nå i vinter - i alle fall hvis vi ikke kvalifiserer oss til EM.
Jeg forventer at våre kjære danske venner reiser hjem i sommer. Mike har blitt sitert på at han reiser hjem hvis vi tar seriegull i år. Mikkelsen må selges nå hvis vi skal ha noe igjen for ham - eventuelt må han forlenge kontrakten.
Riski er vel så godt som ute allerede.
Og uten en EM-tropp å strekke seg mot, tror jeg fort at vi kan miste flere av våre attraktive norske spillere også.
Problemet er at det ikke er noen aktuelle spillere som varmer hjertet så voldsomt. Hedenstad er og Hovland er vel de eneste som har internasjonal klasse som har blitt nevnt den seneste tiden. Hedenstad har jeg håp om at vi får tak i - rett og slett fordi han er fra Elverum.
Vi kan nevne nigerianerne til Viking, men de blir for dyre i innkjøp. Sané, men han blir for dyr i drift. Ut over det, er det ikke så mange i Norge som er aktuelle i mine øyne.
Dog må jeg innrømme at de som styrer skuta på Lerkendal nok har bedre oversikt og observasjonsevne enn jeg har. Så jeg setter all min lit til at jeg blir hjertelig overrasket i februar og mars. |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 10.11.2015 07:47 Post subject: |
|
|
Det er riktig at Mike er sitert på dette, men i høst har han til en dansk avis også uttalt at han signerte ny kontrakt i Mars av en grunn, og at ikke så noen spesiell grunn til å forlate en klubb som hadde framtida foran seg.
Jeg tror Mike gleder seg til Champions League. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 10.11.2015 09:45 Post subject: |
|
|
Herolind Shala. Storspilte for Odd BK før han ble solgt til Sparta Praha, hvor han har spilt 2 kamper og blitt leid ut til Slovan Liberec. 0 kamper der..
Kunne han vært noe? Spilte vel indreløper i Odd BK? Målfarlig i hans siste tid i Odd. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 10.11.2015 10:13 Post subject: |
|
|
Keeperplass : Her skjer det ingenting. Tror ingen selges i dette leddet.
Forsvar : Jeg tror KI/EH er fornøyd med 3kløveret på stopperplass. Tror de er fornøyd med Vback, og således er det en b/vback som kanskje kommer inn. Tror ingen selges i dette leddet.
Midtbane : En solid gruppe, med noen mangler selvsagt.
Jensen/Selnæs - en av de blir nok solgt tror jeg, og må følgelig erstattes.
Stamnesstrø blir nok i klubben, mens Hou Sæter fort kan bli lånt ut for å få Eliteserieerfaring (Type Midtsjø utlån).
Konradsen/Midtsjø blir værende.
Gamst er usikker, blir han værende blir det som benkefyll.
Helland/Mikkelsen, blir nok begge værende fram til sommeren iallefall.
Riski er vel usikker på om opsjonen blir brukt, men han er nok ikke ønsket med videre.
Angrep : Søderlund/Vilhjamsson er en bra angrepsduo i Eliteserien, men faller nok litt igjennom i Europa. Begge er gode arbeidsjern dog, og en av de blir nok værende. Jeg tror dette blir Vilhjamsson. Søderlund blir nok solgt for en bra penge, og vi vil nok se etter en angriper med både fart, fysikk og teknikk. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.11.2015 11:46 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | | Angrep : Søderlund/Vilhjamsson er en bra angrepsduo i Eliteserien, men faller nok litt igjennom i Europa. |
De fleste klubber i Europa er vel alltid på utkikk etter gode spisser. En spiss som ikke faller igjennom i Europa --- hvorfor skulle vedkommende ende opp med Rosenborg?
Ikke at vi ikke bør prøve, men --- det ender i beste fall med en "Rosenborg-spiss" som er utmerket i vårt system, men ikke like god på egen hånd. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 10.11.2015 14:06 Post subject: |
|
|
| Jeg tror Søderlund/Vilhjalmsson holder I Europa, under forutsetning av at vi blir generelt bedre I angrepsspillet. Det handler om å komme til tidligere og bedre innlegg, få minst en indreløper eller ving Inn I avslutningsposisjon sammen med spissen, og få folk I returrom som kan fange opp andreball. Løser vi dette gjør det ikke noe at Søderlund skårer litt lite, han lager uansett nok kaos til at dem rundt han får muligheter til avslutning. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 10.11.2015 16:27 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Thulian wrote: | | Angrep : Søderlund/Vilhjamsson er en bra angrepsduo i Eliteserien, men faller nok litt igjennom i Europa. |
De fleste klubber i Europa er vel alltid på utkikk etter gode spisser. En spiss som ikke faller igjennom i Europa --- hvorfor skulle vedkommende ende opp med Rosenborg?
Ikke at vi ikke bør prøve, men --- det ender i beste fall med en "Rosenborg-spiss" som er utmerket i vårt system, men ikke like god på egen hånd. |
Vi burde kunne klare å lokke spillere som faller utenfor i de 4-5 største ligaene til et "klippekort" på spissplass i Champions league.
Enten da fallende stjerner som ønsker et siste eventyr, eller unge up and coming.
Syntes ikke vi skal selge oss selv så billig at vi ikke tror på noe bedre en AS og MV (all respekt til dem som tippeligaspisser, men vi trenger større variasjon og annen spisskompetanse for å kunne variere/overraske i Europa) |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 10.11.2015 17:18 Post subject: |
|
|
Han spiller vel for UP Langreo, en spansk amatørklubb som trenes av broren, Hernán. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 11.11.2015 10:04 Post subject: |
|
|
Hadde jo vært gøy å prøvd, han var god i Swansea. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 11.11.2015 14:10 Post subject: |
|
|
Tja...
| Quote: | | Et lånopphold i Napoli ble heller ingen suksess og det virket som Michu hadde en egen evne til å komme på kant med trenere og lagkompiser. |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.11.2015 14:23 Post subject: |
|
|
Troppen er bra den skadefri, men vi har en del å gå på når vi møter Europeisk motstand.
Her er mine tipp:
Keper:
lunna ønsker spileltid og går nok til en annen klubb, vi henter inn Mjøndalens robuste og gode keeper Ivar Forn som backup
Forsvar:
Her må det gjøres noe! Henter inn Bjørbak som er på free transfer som også kan bekle høyreback.
Våge Nilen på Free Transfer som backup på venstre.
Midtbane:
her selges antageligvis en del, men dette gjør vei for Stamnestrø og Sæther samt gir gamst mere spilletid.
Mulig vi lukter på Ardian Gashi for å få mere erfaring inn.
Angrep:
Solide gutter med god fysikk, men tipper Alexs selges og siden Kovacs glipper henter vi tilbake Sellin for å ha et hurtig alternativ på topp. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
hmaurveg Junior
|
Posted: 11.11.2015 14:35 Post subject: |
|
|
| Haha, den siste postèn må da virkelig ha vært et ironisk innlegg? |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 11.11.2015 14:39 Post subject: |
|
|
Fredrik Haugen kontraktsløs. Hurra, enda flere midtbanespillere!
http://www.tv2.no/2015/11...en/7624329 _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 11.11.2015 15:50 Post subject: |
|
|
Søren, Hakkespett, nå skulle jeg akkurat til å poste den samme linken! Men kanskje noen som har sett litt Brann-kamper i år kan komme med en liten speiderrapport? _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 11.11.2015 16:29 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Thulian wrote: | | Angrep : Søderlund/Vilhjamsson er en bra angrepsduo i Eliteserien, men faller nok litt igjennom i Europa. |
Ikke at vi ikke bør prøve, men --- det ender i beste fall med en "Rosenborg-spiss" som er utmerket i vårt system, men ikke like god på egen hånd. |
Vel det kan være en som har en skadehistorikk som vi faktisk er litt kjent for å få spillere på rett kjøl etter.
CL kvalik og mulig gruppespill.
Et storlag i emning;)
Vi trenger jo en spydspiss som har mye mer hurtighet enn det Søder og Villmann har. |
|
| Back to top |
|
 |
|