| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robinla Veteran

|
Posted: 04.11.2015 23:48 Post subject: |
|
|
Er vel ikke HELT tilfeldig at det har vært snakk om to med Liverpool-bakgrunn den siste tiden. Skulle iallfall overraske meg voldsomt om det var det. Spesielt da ettersom vi knapt har sett mot fotballøya tidligere.
Ellers er jeg også veldig glad for å se at klubben er i forkant og tilsynelatende allerede er i gang med å få spillere klar til neste sesong før denne sesongen er over. Dermed kan nye spillere bli best mulig kjent med både spillesystem og de øvrige lagkompisene over lengre tid før feriestart.
Helt klart skal man ikke se seg blind på youtube-videoer. Det beste eksemplet for min del var at jeg hadde langt mer trua på saltstøtta (Berisha) enn Rade Prica da de to ble hentet - etter å ha sett på youtube... Så jævlig feil kan man ta. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.11.2015 23:59 Post subject: |
|
|
Youtube-videoene legger jeg ikke særlig vekt på, men at endel store klubber har ment han har hatt et talent å satse på er betryggende for talentets del. Og at han kommer hjem for å redde gamleklubben fra nedrykk hvorpå han ifølge svensk media briljerer og klubben snur fra klart nedrykk-poengsanking til gullvinner-poengsanking er spennende.
At vi ser ut til å både være i forkant og være på alerten for bosmanspillere liker jeg også godt.
Om han er god nok tør jeg ikke si/spekulere i før jeg har sett noen hele kamper, men unektelig spennende. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 05.11.2015 00:08 Post subject: |
|
|
| Ah, dette er et velkjent navn for FM-spillere. I virkeligheten ser det ut til å være en rastløs kar, kommer han hit håper jeg ikke han stikker igjen ved første og beste mulighet. Liker forsåvidt at vi henter spillere utabygdes, spørsmålet er hvor godt man har speidet på ham. Har vi allerede fått i gang samarbeidet med Thoresen, eller er dette en Bjørnebye "går god for"? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 05.11.2015 01:25 Post subject: |
|
|
Synes han ser spennende ut på det lille man kan lese og se om han på nettet  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 05.11.2015 01:38 Post subject: |
|
|
Ja, takk Bjørnebye!
Han spilte CL-kvalik for Standard Liège i fjor og har visst en forkjærlighet for draktnummer 42.
Har 42 i profilnavnet på twitter også. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.11.2015 01:54 Post subject: |
|
|
Han døpes herved Astrid. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.11.2015 02:29 Post subject: |
|
|
Har inntrykket av at dette er en spiller som trives best i en OMS-rolle bak spissen(e), slik han gjør med denne sylfrekke assisten i 2-0-seieren over Rade Prica & Co i Helsingborg tidligere i høst.
Blandede følelser hos Örebro-fansen på deres forum på SvenskaFans.com i alle fall. Skinner vel igjennom en ørliten småklubb-mentalitet der. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 05.11.2015 02:42 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Han døpes herved Astrid. |
Evt Astrix  |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 05.11.2015 06:06 Post subject: |
|
|
Ubeskrevet blad for meg, men spennende.
Håper han har litt fart/hurtighet også. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 05.11.2015 08:43 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Han døpes herved Astrid. |
Han må ikke forveksles med Astrid S. Foreslår Astrid A. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.11.2015 09:22 Post subject: |
|
|
| RBKdesi wrote: | | eksil wrote: | | Han døpes herved Astrid. |
Evt Astrix  |
Asterix Ajda, den er god. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 05.11.2015 12:04 Post subject: |
|
|
| Hvordan kom de 9 assistene? Flott om det kom gjennom spill, men om han er dødballstaker så er jeg ikke så imponert. |
|
| Back to top |
|
 |
Boozeman Junior
|
Posted: 05.11.2015 12:41 Post subject: |
|
|
Ut i fra det jeg har hørt så er han hakket mer offensiv i sin rolle enn hva Selnæs er i RBK. Men når det er sagt så har han mye av de samme kvalitetene. En god og presis venstrefot, stor aksjonsradius og god nærteknikk. Tar mer løp inn i 16 meteren enn hva vi er vant til å se fra et anker i RBK. Kanskje ikke så flink til å bruke fysikken som han har i form av høyde. Youtube videoer kan derimot er farlig å vurdere ut i fra. Til og med våre venner Boti Goa og Jaime Alas så jo ut som brukbare fotballspiller på de klippene.....  _________________ "Asså du kan jo dætt, men du kan itj dætt der da!" |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 05.11.2015 15:09 Post subject: |
|
|
Syntes ikke dette youtubeklippet er sååå imponerende.
Ja, han har en del fine pasninger og noen flotte en touch-berøringer, men for å sette det på spissen så kan man få en slik video av "nesten" alle.
Selv Skjelvik har fått til noen finter etter hvert, samle de på et sted sammen med de 2-3 raidene han har per sesong så er han jo plutselig verdensklasse..
Det som imponerer meg mer er 2 mål og 9 assist på såpass kort tid.
Ser for meg at han skal omskoleres til indreløper og er ment som en erstatter/utfordrer på midten.
Selv om han legger en del gode pasninger virker han tregere enn Ole, han står (i videoen, så+ med forbehold) ofte og venter på at spiller er i riktig rom før pasningen kommer og det er godt med tid til å komme opp i mann og forstyrre/blokkere om motstander er god nok.
Det jeg liker best med OS om dagen er 1-touchpasningene som bryter 1-2 ledd. De er fryktelig vanskelige å forholde seg til, og meget vanskelig å gjøre riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.11.2015 15:55 Post subject: |
|
|
Bjørnebye avviser kategorisk at det er noe i dette.
http://www.fotbolltransfe...news/56787
Grunnen til at Adressa ikke har vært på hugget er nok ganske enkelt fordi det ikke stemmer at han er her eller har vært her (eller skal hit). |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 05.11.2015 16:37 Post subject: |
|
|
| Rart med det....kjenner jeg blir litt skuffa:P |
|
| Back to top |
|
 |
Cashew Junior

|
Posted: 05.11.2015 16:46 Post subject: |
|
|
| Ikke første gang Bjørenbye benekter slikt, gjorde det samme med Konradsen også |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.11.2015 17:01 Post subject: |
|
|
| Han sa ikke "vi er ikke interessert", iallefall. Det er jo en snål ting å si om man forsøker å skaffe spilleren i det skjulte. Hadde de forsøkt å få han, hadde nok svaret vært litt mykere. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.11.2015 17:08 Post subject: |
|
|
Samme journalist med blogg-post om samtalen med SIB:
Om man ska tro på Stig-Inge Björnebye så lär inte Astrit Ajdarevic hamna i Rosenborg. Pratade med klubbens sportchef och dementin var kraftig.
Ajdarevic var väldigt bra i en halv säsong i Örebro, men hade det innan det tufft i både Helsingborg och i Belgien.
Spilleren sjøl:
Du har alltså inte varit i Norge och hälsat på i Rosenborg?
– Nej, nej, jag har inte varit någonstans, säger Astrit och ler ett rikitgt lurigt leende innan han går in på ÖSK:s höstavslutning.
http://na.se/sporten/fotb...mmentarer-
Blir overrasket om det skjer noe her... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 05.11.2015 18:02 Post subject: |
|
|
| Triste greier. Ser ut som en fin spiller, og i en alder der han fort kan etablere seg i byen. Hadde dog blitt den store prøven for Kåre om han skulle inn i den sentrale rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2015 01:32 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Blir overrasket om det skjer noe her... |
Like fullt bekrefter Örebro i artikkelen at har han vært et eller annet sted denne uka:
| Quote: | Ordförande Björn Åqvist bekräftar att Astrit varit iväg och besökt en annan klubb.
– Jag visste att han skulle åka i väg och träffa några andra men vilka klubbar vet jag inte, säger Åqvist till NA. |
Men vi får altså tro det ikke var Trondheim han besøkte. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 09.11.2015 12:50 Post subject: |
|
|
Det som kan sies om denne karen er vell litt sånn ymse.
Født 1990 (25 år) var i Liverpool i 2007-2009 uten å spille, ble utlånt til Leicester i 2009 med opsjon på kjøp som dem også benyttet, fikk 5 kamper. Gikk videre derfra til Hereford United på ett lån der han spilte 1 kamp.
i 2010 gikk han tilbake til Svensk fotball og Ørebro, 13 kamper 5 mål.
Videre derfra til Norrkøping der han scorte 6 på 40 i mellom 2011 - 2012.
i 2012 hentet Standard Leige han, der fikk han 26 kamper med 2 mål. Gikk på ln til Charlton i 13, videre til helsingborg i 15. Ørebro hentet han hjem igjen i år.
Spilt på svenskene sine ungdomslandslag.
KOntrakten går ut 31.12.2015, så han vil da være en forholdsvis billig spiller. Venstrefota svenske som aldri har fått helt fart på karrieren, hatt mange 'misslykka' utenlandsopphold. i 2015 har han følgende prestasjoner
Champions League Kvalifisering 2 kamper, ingen mål, ingen assist og spilt 40 minutt.
Jupiler Pro League - 5 kamper, 1 mål fordelt på 262 minutt. Standard Liege.
Free transfer derifra til Ørebro i 11 August i år.
Allsvenskan, 23 kamper, 3 mål og 9 assist på 1708 minutter.
Han har vært regelmessig på Ørebro sitt lag og tilsynelatende gjort sakene sine bra. |
|
| Back to top |
|
 |
|