English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lazio
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
52%
 52%  [ 35 ]
Svensson
28%
 28%  [ 19 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
5%
 5%  [ 4 ]
Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
7%
 7%  [ 5 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
4%
 4%  [ 3 ]
Total Votes : 67

Author Message
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 19:19    Post subject: Reply with quote

Ja ikke umulig, gisp.

Ser for meg dette laget:

Berisha
Konko-Hoedt-Gentiletti-Radu
Onazi-Cataldi
Mauri
Keita/Candreva-Matri-Kishna
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 19:25    Post subject: Reply with quote

Håper på to selvmål og ett slagsmål med dommeren fra selnæs i denne kampen, kanskje vi kan beholde han en sesong til Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2015 22:23    Post subject: Reply with quote

Håper vi får pling fra Molde-kampen på torsdag...

Edit: Blir verre når den starter 2 timer før.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 02.11.2015 22:32    Post subject: Reply with quote

Vi har akkurat nå ingenting å gjøre i EL. Bakgrunnen er det jeg så mot Haugesund, Strømsgodset og mange andre kamper i år.

Ja da, vi har vunnet gull. Flott er det, bra innsats og ja det er bedre enn i fjor. Fantastiske bilder fra i går, det må vi ta med oss. Men høstsesongen har vært dårlig, en stor skuffelse.

SÃ¥ grunnen til et pinlig resultat er dette:

Forsvarsspillet er elendig. Det starter med at indreløperne har sluttet å gjøre den defensive jobben. Mot Haugesund gadd de ikke å springe tilbake. I tillegg er det irriterende å se at man bare kan spille en langball opp mot RBK sitt forsvar og da blir det en livsfarlig sjanse ut av det. Det skal ikke være mulig. Duellspillet er også fraværende.

Angrepsspillet. Indreløperne beveger seg ikke og står altfor høyt. Da er det bare Selnæs igjen og når han markeres blir det utrolig vanskelig å få til underholdende spill, spesielt mot lag som er litt bedre enn Haugesund. I tillegg taper de nå de fleste andreballene.

Oppladningen. Det drikkes øl etter kamp og spillerne er ute på byen på søndag igjen. Fokus er ikke på hvorfor man spiller langt under pari. Spillerne har levd på forsesongen i altfor lang tid.

Hvis man er fornøyd med gull i TL, så drar man på byen og feirer på søndag. Hvis man er i RBK så gjør man ikke det. Da skal man gjøre det godt i Europa! Da hadde fokuset vært litt mer alvorlig på grunn av prestasjonen. Jeg håper inderlig det er det internt ! Og at de visste noe annet utad.

Tipper 0-2 før første omgang dessverre. Unødvendig pasningsfeil av Midtsjø og en lompe over forsvaret som Laziospissen setter enkelt i mål.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 22:42    Post subject: Reply with quote

Cool story bro
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.11.2015 23:05    Post subject: Reply with quote

Ta deg en bolle og meld overgang til Tornekrattet. Så kan dere være bitter sammen der, i stedet for å servere de samme sure oppgulpene her hele uka. Klage over at første tittelen på 5 år feires...seriøst.
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 02.11.2015 23:06    Post subject: Reply with quote

Faktisk enig i mye av argumentene dine, senador. Synes dog at konklusjonen din er noe feil. Jeg synes vi har vist i kampene så langt i gruppespillet at vi ABSOLUTT har noe i EL å gjøre. CL er på motsatt side en helt annen sak. Det at spillere feirer med øl bør da også forsåvidt være greit, selv om jeg kan følge tankegangen din. La oss håpe at de feiret sånn nogenlunde med måte og med Lazio-kampen i bakhodet.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 02.11.2015 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg håper jo selvfølgelig et annet utfall , men det ser vanskelig ut nå. Man får heller argumentere på hvorfor det skal gå så sinnsykt bra på torsdag og ikke bli sur på sannheten og fakta.
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 02.11.2015 23:34    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:
Faktisk enig i mye av argumentene dine, senador. Synes dog at konklusjonen din er noe feil. Jeg synes vi har vist i kampene så langt i gruppespillet at vi ABSOLUTT har noe i EL å gjøre. CL er på motsatt side en helt annen sak. Det at spillere feirer med øl bør da også forsåvidt være greit, selv om jeg kan følge tankegangen din. La oss håpe at de feiret sånn nogenlunde med måte og med Lazio-kampen i bakhodet.

Vi har bare bevist noe i en kamp. En eneste målsjanse på hjemmebane holder ikke, spesielt ikke på det som ser ut til å bli dumpekandidaten i gruppen. Man kan ikke se bort i fra at Malmö, som ligger som nr fem i sverige, fullstendig overkjørte den ukraniske serielederen i CL, mens vi ryker mot 3-eren fra samme liga. Også det at København uten noe problem slo ut Dnipro i CL kvalikk fåregående sesong.

Vi bli ellers plukket fra hverandre av et halvmotivert, b-preget Lazio med 10 mann hele kampen. En kamp som også kunne endt med større tap om lazio hadde vært heldigere med et par offsideavgjørelser og ikke bommet på åpent mål.

Og den ene kampen der vi faktisk imponerte, viser vi at vi mangler effektivitet foran mål og evnen til å avgjøre kamper i vårt favør, noe som også laget fra storhetstiden dessverre slet med. Så det er som forventet, men alti alt tyder alt på at Europa holder et for høyt nivå for dette laget.

På Torsdag ser jeg for meg 3-0 tap etter masse upresise pasninger, lette balltap, lite kreativitet osv. Har vi samme flaks med været som vi har hatt tidligre i år, så blir det vel en riktig gjørmebatalje, som kanskje kan hindre lazio fra å putte toern og treern, men det lukter null mål av rosenborg, der lazio bare trenger å slippe til en eneste gang for å avgjøre.

For min del er jeg lei av å se rbk i Europa og irritere meg over det lave nivået de spiller på, så denne kampen skal jeg fint spare meg for, så får vi håpe på at guttene klarer å halte inn et cup gull på slutten av sesongen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 02.11.2015 23:45    Post subject: Reply with quote

Må si meg helt enig med siste taler. Det har vært begredelig. Men kampen får jeg vel se.

Folk tror man møter Real Madrid nivå, men sannheten er helt ok lag som andre helt ok lag har slått enkelt. Så synes folk overvurderer motstanden. Logikken er liksom, bare fordi Perry trente dårlig forrige sesong får vi akseptere 3-1 tap mot 10 mann. Det er så dumt at det går ikke ann. Hva med en klubb som BATE som kommer til cl og gjør det godt mot de fleste lag med mye mindre ressurser enn rbk. Det viser at det er mulig.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 00:18    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Jeg håper jo selvfølgelig et annet utfall , men det ser vanskelig ut nå. Man får heller argumentere på hvorfor det skal gå så sinnsykt bra på torsdag og ikke bli sur på sannheten og fakta.

Det handler mer om at du har 5000 innlegg, hvorav 4950 er ubetinget negativ. Folk her inne er ikke dummere enn at de ser de samme utfordringene som deg. Jeg våger å påstå at det er forumet i Norge med klart best fotballforståelse.

Men det betyr ikke at alt og alle må slaktes til enhver tid fordi uttellingen i EL har vært litt i underkant av det man kanskje hadde håpet etter den formidable vårsesongen. I en sesong hvor vi har tatt første gull på 5 år, og med normal uttelling tar the double, så er det ikke nødvendig å være ubetinget negativ til alt. Forventer du virkelig at Kåre skal forvandle RBK fra middelmådig norsk klubb til europeisk stormakt i løpet av noen få måneder ?

Det er lov å glede seg over at klubben, etter mange mørke år, endelig ser ut til å være på riktig vei igjen. Uten at det betyr at man er storfornøyd med alt. Det er fortsatt store rom for bedring, og det er lov å ha forhåpninger og forventninger, men det blir veldig slitsomt om man hele tiden skal fokusere på de negative tingene. Som supporter, trener, spiller eller hva man måtte være, så er det også herlig å ta vare på de positive øyeblikkene.

Edit:

Nei, Lazio er ikke Real Madrid, men Real Madrid er heller ikke en klubb vi skal sammenlikne oss med. Ronaldo alene har mer i lønn enn RBK har i omsetning, og da sier det seg selv at forutsetningene for å lykkes er på et litt annet nivå. Lazio er et meget godt europeisk lag, med spillere som er verdsatt til flere hundre millioner. Det er faktisk ingen selvfølge at vi skal kjøre over dem. Ei heller med den tidlige utvisningen. Faktisk ble utvisningen til en viss grad vår bane, fordi vi ble dratt lengre frem på banen, og ble avslørt på manglende tempo i forsvaret når det ble større rom.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.11.2015 08:06    Post subject: Reply with quote

Er vi på riktig vei nå? Vi har ikke blitt bedre etter bortekampen mot Steua. Vi har tatt steg tilbake. Ikke totalt sett nei, men vi har ikke utviklet oss i positiv retning i det siste.

Dette handler ikke om man er negativ eller ikke, men et overblikk over hva som faktisk skjer på banen. Vi slo Haugesund 6-0 tidligere, nå har vi flaks og vinner 4-3 mot et elendig lag. Spillerne viste ikke innsats og vilje til å vinne, et farenoment spør du meg. Spesielt bør indreløpere slaktes! Hvor mange mål har vi sluppet inn de 5 siste kampene? Alle skjønner at det må være noe riv ruskende galt for tida.

Når Selnæs selges mener jeg også at stallen er ganske begredelig. Både Molde og Godset har et teknisk register over rbk sin stall. Det blir for mye Dorsin og skjelvik teknikk som ikke holder mål.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 08:35    Post subject: Reply with quote

Og jeg har tidligere gitt deg en rekke logiske og saklige grunner til at vi er svakere nå enn i før sommeren (det har faktisk helt naturlige forklaringer), men saklige tilsvar du ikke har argumentasjon mot ignorerer du stort sett, i påvente av neste dose sure oppgulp. Det er bare om å gjøre å komme med mest mulig usaklig tull når det ikke går på skinner, og når laget vinner er du stort sett ikke å se.

Om du legitimt mener klubben gjør en ræva sesong, etter å gått fra å ligge 15 poeng bak Molde til å vinne serien overlegent i løpet av noen måneder, fordi vi ikke har vært i superform fra mars til november, så mangler du fullstendig snev av realisme. Ingen lag eller idrettsutøvere er i stand til å holde en toppform over 7-8 måneder og ingen trener vil noen gang være i stand til å utrette det du mener vi bør gjøre. Sesongen vi har hatt i år ville faktisk selv Nils Arne fått jobbe hardt for å kopiere, utgangspunktet tatt i betrakning.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.11.2015 08:58    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Og jeg har tidligere gitt deg en rekke logiske og saklige grunner til at vi er svakere nå enn i før sommeren (det har faktisk helt naturlige forklaringer), men saklige tilsvar du ikke har argumentasjon mot ignorerer du stort sett, i påvente av neste dose sure oppgulp. Det er bare om å gjøre å komme med mest mulig usaklig tull når det ikke går på skinner, og når laget vinner er du stort sett ikke å se.

Om du legitimt mener klubben gjør en ræva sesong, etter å gått fra å ligge 15 poeng bak Molde til å vinne serien overlegent i løpet av noen måneder, fordi vi ikke har vært i superform fra mars til november, så mangler du fullstendig snev av realisme. Ingen lag eller idrettsutøvere er i stand til å holde en toppform over 7-8 måneder og ingen trener vil noen gang være i stand til å utrette det du mener vi bør gjøre. Sesongen vi har hatt i år ville faktisk selv Nils Arne fått jobbe hardt for å kopiere, utgangspunktet tatt i betrakning.

Du leser mine innlegg med så stor forutinntatthet at du mister sammenhengen i det jeg skriver. Ikke begynn å brodere ut. Jeg startet diskusjonen om hvorfor RBK går på et pinlig resultat på torsdag.

Jeg har ikke sagt at klubben har gjort en ræva sesong, men en ræva høstsesong. Det er vel de fleste enig i, men mange lever fortsatt i fornektelse når det går dårlig, spesielt når mange kan leve på en fantastisk vårsesong.

Både Molde og Godset har vært dårlige i år. De har ikke vært seg selv før kanskje den siste tiden. Det vil vi mest sannsynlig merke neste år, da må vi ha mer enn 66 poeng. Da kan ikke Midtsjø og Jensen stå å se på i 90 minutter fordi man er "sliten" og "føler selv at man gjorde en meget god vårsesong". Da taper man gullet. Så man må ikke overvurdere bragden av å ta gull i bakgårsligaen heller. Ja, selvfølgelig er det bedre enn i fjor, ikke har sagt noe annet !

Jeg mener vi vant gullet på samme måte Solskjær gjorde for noen år siden, ingen konkurrenter som var spesielt gode. Vi kan alltids snakke om Stabæk, men som sagt Molde og Godset har ligger med brukket rygg. Ikke klarte vi å slå noen av disse lagene i år heller.

Ja, du har rett, man kan ikke opprettholde formen like bra en hel sesong. Da er det hvertfall kritikkverdig at man ikke timer inn formtoppen til høsten. Her må nok Ingebrigtsen og co på studietur til Molde, der har de skjønt hvordan man skal gjøre det i EL også.

Jeg har argumentert for hvorfor vi vil gjøre det dårlig i Europa, så jeg kan godt argumentere mot dine argumenter, men du har ikke kommet med noe særlig motargumenter nå hvertfall. Fokuset er som ellers på alt annet enn det jeg faktisk skriver.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 09:12    Post subject: Reply with quote

Senador: Du kan ikke tenke deg at det kanskje var litt bevisst at formen ble toppet frem mot seriestart? RBK var en klubb uten seriegull på 5 år, med et nytt trenerteam og en spillergruppe uten vinnererfaring. Det er ikke riktig sesong å toppe formen på høsten slik NAE gjorde i de beste sesongene. Det er på ingen måte sikkert at Kåre hadde hatt tillit fra hele trøndelag og spillerne den nødvendige selvtilliten til å vinne hvis vi hadde ligget 10 poeng bak på vaåren, slik vi ofte gjorde med NAE.

Neste år derimot, så kan denne spillergruppen godt starte sesongen med litt slitne bein og spille seg opp gjennom sesongen. Da er de regjerende seriemestere, og tåler litt motgang i starten.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 09:17    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Folk tror man møter Real Madrid nivå, men sannheten er helt ok lag som andre helt ok lag har slått enkelt. Så synes folk overvurderer motstanden.

Du tuller nå ikke sant? Dette er ett lag som ente på tredjeplass i serie A i fjor og konkurrerer om pallplass i år. Klubben hadde i 2014/15 sesongen over en milliard i lønnsutgifter (inklusive støtteapparat). Det å påstå at dette er ett lag vi er på høyde med er tull. Når det blir som det blir så er det lett å stille spørsmålstegn med mye (mikkelsen på benk blant annet). Men det virker som du veldig overvurderer norsk fotball, eller undervurderer utenlandsk. For her møter en kjøpeklubb (lazio) en selgerklubb (rosenborg).
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 09:35    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
Vi har bare bevist noe i en kamp. En eneste målsjanse på hjemmebane holder ikke, spesielt ikke på det som ser ut til å bli dumpekandidaten i gruppen. Man kan ikke se bort i fra at Malmö, som ligger som nr fem i sverige, fullstendig overkjørte den ukraniske serielederen i CL, mens vi ryker mot 3-eren fra samme liga. Også det at København uten noe problem slo ut Dnipro i CL kvalikk fåregående sesong.

Det var måten å fremstille Dnipro på med fakta når man utelukkende vil være negativ.

Ikke noe usant i det du sier, men skal du ha med hele sannheten, må du legge til følgende:

Dnipro viste i fjor at de er et meget vanskelig lag å score mye mål på, noe som gjennom en rekke gode/heldige resultater ga dem finaleplass i EL.

Da blir plutselig vårt resultat et høys forståelig om enn skuffende resultat.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2015 10:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Både Molde og Godset har vært dårlige i år. De har ikke vært seg selv før kanskje den siste tiden. Det vil vi mest sannsynlig merke neste år, da må vi ha mer enn 66 poeng.

Ut av alt det forferdelig tøvete du skriver synes jeg dette er verdt å ta frem. Vi har altså tatt 66 poeng på 29 kamper, og i praksis vært seriemestre siden 26. serierunde på grunn av målforskjell. Om vi skulle tape siste kamp mot Aalesund, så vil vi likevel ende opp på 2.2 poeng per kamp, og det har vært mer enn nok til å vinne hvert eneste år så langt tilbake som jeg gadd å sjekke (1990). Det høyeste poengsnittet for en toer hadde Lillestrøm i 2001: 2.15 poeng/kamp. Nest høyest var vår Perryball i 2013.

Du forsøker å få det til å virke som vi fikk årets seriegull på billigsalg, men det stemmer rett og slett ikke. Tvert imot har mange av lagene på øvre halvdel tatt ganske mye poeng; vi får mest sannsynlig 6-7 lag på over 50 poeng, og sølvvinneren må nok ha 59. Det er vår poengsum som er høy, ikke konkurrentenes som er lav.

Det kan jo godt hende Molde og Strømsgodset blir farlige(re) neste år, men all erfaring viser jo at det er fryktelig usikkert i norsk Tippeliga. Molde går på stor gjennomtrekk i vinter, uten Europa å lokke med, og enkelte moldensere jeg kjenner gikk så langt som å frykte nedrykk før Solskjær-nyheten ble sluppet. Jeg er slett ikke sikker på at (over)prestasjon i Europa hjelper heller, det kan sette døra på gløtt for utenlandsspill for flere av de som ruger på utgående kontrakter de neste par årene. Godset skal nok som vanlig få merke at det er tungt å holde på de beste spillerne når de viser seg fram for en småklubb, og er nå virkelig BP Ingebretsen så fryktelig dyktig som Østlandsmedia skal ha det til etter en halv sesong? Er det virkelig nødvendig å minne om at Stabæk ble regelrett glemt i avstemningen om "tøffeste konkurrent" før inneværende?

Hvis vi presterer totalt sett som i år, poengmessig og spillemessig, så vinner vi også i 2016. Ingen har rørt maksnivået vårt fra i vår, da var det faktisk selvmord å møte oss i åpent banespill, og neste år slipper vi forhåpentligvis å starte sesongen med syltynn stall, og vi har et års erfaring - både i spillerstall og i trenerstaben - med tøffere treningsbelastning. Alt tilsier at vi orker mer og over lengre tid neste år, i vår krevende spillestil, og da blir vi et nummer for store for 80% av motstanderne i TL. De siste 20% kan håpe på dårlig uttelling og dagsform.
Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 03.11.2015 10:44    Post subject: Reply with quote

Sjelden har jeg vært mere enig enn med siste taler.

Spot on!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2015 10:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med zaphod. Gullet i år har vi absolutt ikke ruslet inn til, selv om vi relativt tidlig, i hvert fall i praksis, ristet av oss utfordrerne.

Vi har riktignok ikke levert like godt etter sommeren som før. Vi spiller ikke like leken og millimeterpresis fotball, men vi har altså 1,75 poeng etter sommerferien, deriblant seks seire på rad, hvor vi samtidig har spilt viktige kamper både i EL(-kvalik) og cup. Det er vel kun Godset som har vært bedre enn oss i andre/siste del av sesongen, men de har da også hatt langt færre kamper. De har også sluppet unna skadene vi har hatt, uten at jeg skal bruke det mot dem.

Alle tall tilsier at jobben RBK har lagt ned i år er solid. Vi har både poengsum og målforskjell det er vanskelig å prate ned. Det betyr naturligvis ikke at det ikke skal jobbes hardt med å forbedre hver minste detalj frem mot neste sesong, men jeg begynner å bli litt lei av hakket i plata fra alle hold om at det blir så forbanna mye vanskeligere for oss neste år. Mulig Molde og Godset blir bedre, men nå var det ikke dem vi tok poengene våre mot; disse lagene er to av de tre vi hanket inn minst poeng ifra.

Vi må gjøre jobben selv, og jeg blir overrasket om en identisk sesong fra vår side ikke holder til gull neste år også.
Macha
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 11:10    Post subject: Reply with quote

Faen at kampen går så sent. Den burde jo vært tett opp mot utsolgt nå. Ferrbainna.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 03.11.2015 13:23    Post subject: Reply with quote

La Gazzetta dello Sport spekulerer i om Lazio vil stille med det de kaller et B-lag mot Rosenborg, samt at de går tilbake til 4-3-3 i stedet for 4-2-3-1 som de oftest har brukt hittil i sesongen. Dog har de også spilt 4-3-3.

I tilfelle kan Ravel Morrison få starte sin første tellende kamp etter overgangen til Lazio i sommer.

Foreløpig er det blitt kun 62 spilleminutter fordelt på tre kamper i Serie A, den italienske supercupfinalen og andre kamp i CL-playoff mot Bayer Leverkusen.

Morrison har i følge trener Pioli slitt med å tilpasse seg livet i Roma. På Twitterprofilen sin har han også den senere tiden gitt uttrykk for at han har gjort feil tidligere i livet og har erfart et og annet om hvem som stiller opp når han trenger det.

I går la han imidlertid ut noen meldinger som kan antyde at han er ovenpå igjen, eller at han jobber med selvtilliten og livsanskuelsen. (Det er kommet flere ikke-depressive meldinger i løpet den siste tiden.)

Når kampen mot Rosenborg sparkes i gang på Lerkendal er det 760 dager siden han scoret dette målet som han retweetet i går kveld.

Etter normal leggetid for toppidrettsutøvere lot han verden få vite at han faktisk er smart.

Treningene de neste dagene vil kunne gi Gazzetta og andre observatører en pekepinn på hvordan oppstillingen blir, men dette er altså en gjetning.

Berisha
Konko - Hoedt - Gentiletti - Radu
Morrison - Cataldi - Onazi
Mauri - Matri - Djordjevic

Artikkelen: "La Lazio ‘B’ contro il Rosenborg, un’idea embrionale"
toki
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 13:30    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
senador wrote:

Folk tror man møter Real Madrid nivå, men sannheten er helt ok lag som andre helt ok lag har slått enkelt. Så synes folk overvurderer motstanden.

Du tuller nå ikke sant? Dette er ett lag som ente på tredjeplass i serie A i fjor og konkurrerer om pallplass i år. Klubben hadde i 2014/15 sesongen over en milliard i lønnsutgifter (inklusive støtteapparat). Det å påstå at dette er ett lag vi er på høyde med er tull. Når det blir som det blir så er det lett å stille spørsmålstegn med mye (mikkelsen på benk blant annet). Men det virker som du veldig overvurderer norsk fotball, eller undervurderer utenlandsk. For her møter en kjøpeklubb (lazio) en selgerklubb (rosenborg).

Noen som har kjennskap til hvor Lazio henter pengene sine ifra? Ser at de forrige sesong hadde et snitt på 35 500 tilskuere (her hjelper nok kapasiteten på Olimpico godt. Til sammenligning hadde Juventus 38 553 i snitt), men dette kan ikke dekke hele budsjettet.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.11.2015 13:31    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Du leser mine innlegg med så stor forutinntatthet at du mister sammenhengen i det jeg skriver. Ikke begynn å brodere ut. Jeg startet diskusjonen om hvorfor RBK går på et pinlig resultat på torsdag.

Forutinntatthet ? Du har servert den samme usaklige slakten hele sesongen, omtrent i hver kamp. Selv etter kamper vi har vunnet klart har du utelukkende fokusert på negative aspekter. Og de gangene vi har fullstendig slaktet motstanderen har du stort sett uteblitt fra forumet. Så blir du overrasket over at folk synes det konstante negative fokuset er irriterende og usaklig ? Makan til manglende selvinnsikt skal man lete lenge etter.

senador wrote:

Jeg har ikke sagt at klubben har gjort en ræva sesong, men en ræva høstsesong. Det er vel de fleste enig i, men mange lever fortsatt i fornektelse når det går dårlig, spesielt når mange kan leve på en fantastisk vårsesong.

Likevel messer du konstant om at vi ikke er gode nok, og kun har vunnet gull fordi andre er svake. Ikke et minste snev av kred til trenere og spillere som har løftet laget fra gjørma vi sto i.

senador wrote:

Både Molde og Godset har vært dårlige i år. De har ikke vært seg selv før kanskje den siste tiden. Det vil vi mest sannsynlig merke neste år, da må vi ha mer enn 66 poeng. Da kan ikke Midtsjø og Jensen stå å se på i 90 minutter fordi man er "sliten" og "føler selv at man gjorde en meget god vårsesong". Da taper man gullet. Så man må ikke overvurdere bragden av å ta gull i bakgårsligaen heller. Ja, selvfølgelig er det bedre enn i fjor, ikke har sagt noe annet !

Jeg mener vi vant gullet på samme måte Solskjær gjorde for noen år siden, ingen konkurrenter som var spesielt gode. Vi kan alltids snakke om Stabæk, men som sagt Molde og Godset har ligger med brukket rygg. Ikke klarte vi å slå noen av disse lagene i år heller.

Der var bekreftelsen på forrige poeng.

senador wrote:

Ja, du har rett, man kan ikke opprettholde formen like bra en hel sesong. Da er det hvertfall kritikkverdig at man ikke timer inn formtoppen til høsten. Her må nok Ingebrigtsen og co på studietur til Molde, der har de skjønt hvordan man skal gjøre det i EL også.

Formsvikten er i stor grad et resultat av overbelastning i troppen på våren, hvor vi ikke hadde alternativer. Innkjøpene i høst er i stor grad resultat av betydelige inntektsøkninger i vår, bla. i form av tilskuerøkningen. Når man må spille hver kamp med samme 11'er så sier det seg selv at slitasjen vil komme før eller senere. Det er ikke et valg som ble tatt, men en konsekvens av at vi i vinter/tidlig vår ikke hadde det samme økonomiske grunnlaget. Dette har jeg poengtert til deg en rekke ganger, og ennå ikke sett et tilsvar.

senador wrote:

Jeg har argumentert for hvorfor vi vil gjøre det dårlig i Europa, så jeg kan godt argumentere mot dine argumenter, men du har ikke kommet med noe særlig motargumenter nå hvertfall. Fokuset er som ellers på alt annet enn det jeg faktisk skriver.

Da foreslår jeg at du begynner å bla litt i ymse tråder og leser hva jeg og andre faktisk har skrevet om formduppen i høst, i stedet for å bare fokusere på å repetere den samme svadaen dag ut og dag inn uten å gidde å lese tilsvarene.
Back to top
tobyk
Proff

PostPosted: 03.11.2015 13:35    Post subject: Reply with quote

Hvor mange tilskuere kan vi håpe på mon tro? 16-17k?

Folk vet å prioritere...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Next
Page 3 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb