English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Sørloth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 30, 31, 32  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pokie
Veteran

PostPosted: 28.10.2015 17:00    Post subject: Reply with quote

Jeg synes i utgangspunktet det er helt greit å selge. For kort tid siden var han avskrevet av omtrent hele forumet, så å kunne sitte her på slutten av sesongen og tenke at Sørloth kanskje selges for en god sum til en klubb i utlandet er ganske surrealistisk.

Jeg tenker det høres helt greit ut å cashe inn på en spiller som jeg forventet å se som 2./3.-valg neste sesong.

Men det er også med litt mixed feelings. Sørloth har aldri vært noe spesielt utpreget stort talent tidligere. Han har kommet langt på navn og hardt arbeid. Min påstand er at han aldri i verden ville havnet i RBK-rekkene hvis han ikke hadde hett Sørloth (sett ham spille nok dårlige kamper i RBK). Men, der hvor mange tenker at talent er alt, tenker jeg heller at hardt arbeid knuser talent hver eneste dag i uka. Her har Sørloth måtte jobbet hardt, det er jeg ganske sikker på. Prestasjonene for Glimt har vært meget bra utover høsten, selv om dette er råmateriale og intet ferdig produkt.

Jeg synes likevel det er helt innafor å selge. Tipper økonomien i det er bra for vår del siden vi faktisk ender opp med å selge. Har inntrykk av at SIB ikke selger for småpenger.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Messi
Veteran

PostPosted: 28.10.2015 17:13    Post subject: Reply with quote

Alt over 2,5 mill er nok overpris. Har kun kort tid igjen (1år) av kontrakten. Få A-kamper for RBK. Noen få U21 og U19 landskamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.10.2015 17:41    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
Folk henger seg oppi statistikk, se på kvalitetene. Helmersen må ta steget i tippeligaen det er noe annet enn mål statistikk i 3 div. Sørloth har vært god det siste halv året, han viser gode ferdigheter og har i tilegg til fysikk og teknikk ett veldig goal getter hode. Usannsynlig at Helmersen blir noe som helst utifra ferdihetene han besitter per dags dato, hva han utvikler er ett annet spm.

Du mener Helmersen ikke har noen gode ferdigheter? Det er derfor han i en alder av 16 ble medlem av A-stallen og derfor han har scoret godt over 1 mål i snitt på alle nivåer i RBK systemet, noe Sørloth ikke var i nærheten av...

Han er en mye bedre avslutter enn Sørloth, han er også en mer lagspiller som kan sette opp andre også hvis det trengs (Sørloth har riktigok litt av det i spillet sitt også med styrken).

Nå har ikke Helmersen fysikken til Sørloth, men det tar han bra igjen på andre områder.

Nå har Helmersen fortsatt ett par år på seg for å være der Sørloth er, får bare håpe at kneskaden ikke har satt han for mye tilbake.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 28.10.2015 21:06    Post subject: Reply with quote

Uff nei og nei. Helmersen har ikke teknikken til Sørloth ikke skuddfoten heller. Og ja han har bedre scoringssnitt, men det betyr ingenting. Spiller mot andre lag med andre lag kamerater. Samt Sørloth har tadd store steg siden da. Sørloth er bedre enn Helmersen på absolutt alt, at Helmersen tar steg for å bli like god er syltynn teori. Kan ikke huske sist jeg var like fortvilet over en overgang i RBK. Trur dette kommer til å vise seg som en saftig bom av Stig i framtiden, heldigvis kommer de mest sannsynlig ikke flere talenter av denne klassen som han kan kaste bort.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 28.10.2015 21:16    Post subject: Reply with quote

Siden du er her inne pÃ¥ forumet, Sørloth, kan du ikke si hvor mye du blir solgt for? 😀
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.10.2015 21:36    Post subject: Reply with quote

Hva Bjørnebye og Kåre mener er nok rimelig irrelevant i denne saken så lenge Sørloth vil utenlands og han har et år igjen av kontrakten. Vi kunne selvsagt tvangsholdt han her et år, men det har lite for seg.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.10.2015 22:36    Post subject: Reply with quote

@MariusM

Helmersen er 3 år yngre med ekstremt mye svakere fysikk, selvsagt kan de ikke sammenlignes på idag mot idag kvalitet. Det er tross alt 3 år hvor en fotballspiller som regel utvikler seg ekstremt.

At Helmersen har bøttet inn langt mer enn Sørloth på alle nivåer betyr ikke nødvendigvis at han noengang blir like god eller bedre, men det å putte når man ikke er fysisk overlegen alle andre på gresset er heller ingen dårlig egenskap.

RBK har investert lenge i Sørloth og hans utvikling, jeg tror ikke de hadde solgt om Sørloth selv ville forlenge og leies ut på nytt. Sannsynlig har han sagt at det ikke er et alternativ, og å være 3.valg ikke er et alternativ. Så da legger man heller til rette for gutten samtidig som man henter ut penger. Veldig fornuftig.

At vi blir flinkere til å cashe ut på talentsatsingen vår er faktisk viktig. I tillegg til å kunne bidra til at A-troppen kan få nok "bidragsytere" til å være veldig "tynn" av A-spillere man henter, er det viktig at vi faktisk får inn penger underveis.

Vi produserer veldig, veldig mange spillere i sjiktet mellom 2.divisjon og "utenlandsproff, de vi ikke selv velger å satse på eller ikke vil være hos oss må vi hente inn penger for.

Det sagt så er jeg veldig spent på summen, for han har hatt en så rå utvikling i år som 19åring at jeg helst ville sett han som 2.valg fra og med 1.januar. (Med Vilhjalmson som potet).
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 28.10.2015 23:52    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Hva Bjørnebye og Kåre mener er nok rimelig irrelevant i denne saken så lenge Sørloth vil utenlands og han har et år igjen av kontrakten. Vi kunne selvsagt tvangsholdt han her et år, men det har lite for seg.

Første tanken som slo meg er at RBK ikke styrer dette.
Merkelig at ikke flere tar forbehold i sine kommentarer.
Søderlund kom hit etter herding utenlands,ingen bombe om Sørloth gjør det samme om et par år.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 00:02    Post subject: Reply with quote

Sitter med samme følelse. Føler at dette er noe unge Sørloth sjøl har bestemt seg for (eventuelt bestemmer seg for), og at det derfor ikke er opp til klubben hva som skjer videre i karrieren hans. I grunn merkelig om han tar sjansen i så ung alder, spør du meg.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.10.2015 00:05    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
Kan ikke huske sist jeg var like fortvilet over en overgang i RBK. Trur dette kommer til å vise seg som en saftig bom av Stig i framtiden, heldigvis kommer de mest sannsynlig ikke flere talenter av denne klassen som han kan kaste bort.

Vel, det er svært sannsynlig at Bjørnebye her har lite valg. Sørloth har ett år igjen av kontrakten, og skjønner nok at han kommer tilbake til RBK som andrevalg. Å dra til Nederland er et godt alternativ for spillere som ønsker å utvikle seg med reelle muligheter for spilletid, og jeg vil tro også pengesekken er merkbart større. Det meste tyder på at Sørloth forsvinner, enten nå eller om et år.

Å fortsette utleie i siste kontraktsår ser jeg på som svært merkelig og lite logisk, og da står Bjørnebye og resten av klubben med to reelle alternativer.

Alternativ én er å ta ham tilbake til klubben og forsøke å få ham til å forlenge (og eventuelt leie ham ut et år til). Han vil da enten figurere som en utviklingsspiller som "spilles inn" når mulighetene er der, eller så kan han plutselig bli god nok til å danke ut Søder eller erstatte ham ved salg, noe jeg ser på som lite sannsynlig. I begge tilfeller vil jeg tro Nederland allikevel frister mer; han vil først og fremst få samme utviklings- og utfordrerrolle som hos oss, men med bedre økonomiske vilkår i en bedre liga, eller så vil han kunne få en solid lønnsøkning og mest sannsynlig sign on-fee om han går til Groningen (eller andre) etter 2016-sesongen om han i løpet av neste år blir en klassespiss.

Alternativ to er å selge nå og få noen millioner i hånda og videresalgsprosenter.

Jeg tar det for gitt at dette er ferdig diskutert mellom klubben og Sørloth og co, slik og at det er klart at han ikke forlenger. Da er det liten vits i å holde ham her; jeg ser på det som svært lite sannsynlig at han får en nøkkelrolle i å skyte oss til nytt TL-gull CL til høsten som ville kunne forsvare å slippe ham gratis.

EDIT: Er det lov å bake inn tilbakekjøpsklausuler i overganger? Eksempelvis om han skulle bli benkesliter i Groningen så har vi "førsterett" på å kjøpe ham fri til en satt sum?
Macha
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 00:43    Post subject: Reply with quote

Var det ikke slik at FCK hadde en slik avtale med oss om Gamboa, eller bare surrer jeg?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 20:02    Post subject: Reply with quote

Lite å høre om hvordan dette ender...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 20:23    Post subject: Reply with quote

Det virker ikke som om han kommer til en klubb som flyter over av spiss-talenter, så for all del, om han er klar til å ta steget gir groningen mening.
Back to top
Gangz
Senior

PostPosted: 29.10.2015 20:41    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Lite å høre om hvordan dette ender...

Dette burde ikke ende med noe som helst før spilleren har rådført seg med Egil Olsen! Egil har vært manager i utlandet før og har erfaring med hva det vil si for en ung spiller å ta steget ut! Hadde ikke gjort noe om han hadde tatt en telefon til Polen til Henning heller!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 22:25    Post subject: Reply with quote

Har egentlig overgangen blitt bekreftet av noen andre enn VG/TV2 (hverken klubb eller spiller) enda? Jeg mener, hvis ingen andre enn tardbloidene skriver om saken så er det jo ikke noe annet enn gutfeeling og at det kan ha vært agenter til stede under en eller flere kamper for å se på han

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 22:28    Post subject: Reply with quote

Overgangen har aldri blitt bekreftet, da hadde det skjedd av klubben. At mediene spekulerer skjer jo hele tiden, men noen ganger er de mer spesifikke enn andre, VG som kom med denne nyhetene ville neppe gått ut såpass hardt med mindre de var relativt sikre. Så kan de jo selvsagt ta feil de også, men nå har jo Erik Nevland blant annet bekreftet at Groningen har ringt han om Sørloth.

Når det er sagt så var det jo VG som bommet om Sane i sommer, eller de hadde jo rett egentlig, men de tok vel ikke høyde for at Sane skulle sette seg på bakbeina.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.10.2015 22:30    Post subject: Reply with quote

Når flere nyhetskanaler melder om "flere kilder" på at dette stemmer så må vi anta at det gjør det.
At RBK ikke vil kommentere det bekrefter det egentlig, de har en god linje i å "ingen kommentar"-e ting som stemmer, mens de ofte avkrefter det som er tøys.

Med tanke på hvor sikker VG etc. var så er jeg dog overrasket over at det ikke er bekreftet enda, ville tro at det var rett rundt hjørnet når det lakk ut.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 22:39    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Når flere nyhetskanaler melder om "flere kilder" på at dette stemmer så må vi anta at det gjør det.
At RBK ikke vil kommentere det bekrefter det egentlig, de har en god linje i å "ingen kommentar"-e ting som stemmer, mens de ofte avkrefter det som er tøys.

Med tanke på hvor sikker VG etc. var så er jeg dog overrasket over at det ikke er bekreftet enda, ville tro at det var rett rundt hjørnet når det lakk ut.

Bekrefter sikkert når sesongen er over.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 22:40    Post subject: Reply with quote

Vi skal nok være rimelig sikre på at det er en eller annen form for seriøs kobling mellom Sørloth og Groningen når VG går ut med det sånn, ja. Eller tardbloidene, som Lomaxx så voksent sier det…

Meget synd å miste Sørloth, som jeg har fått litt troen på. Tror likevel han ikke er klar for å dra ut enda. Han har akkurat begynt å vise at han har noe å vise på Tippeliga-nivå. Han burde heller være et år til i Bodø/Glimt, etter min mening, for så å ta Rosenborg til gull eventuelt i jubileumssesongen.

Dette lukter loking på benk i Nederland i et par sesonger…
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 22:40    Post subject: Reply with quote

Avisene var jo helt sikre på at Kenny Cooper var på vei også en gang Razz Da hadde de til og med "kilde"

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 22:45    Post subject: Reply with quote

Ja, kanskje det bare er attach som er på ferde igjen?

Men det er vel fair å anta at Groningen er dårligere enn Rosenborg, men bedre enn Glimt, slik at muligheter for spilletid bør være tilstede? Tror ikke vi skal overvurdere nivået der nede heller.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 23:14    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

VG wrote:
Det får VG opplyst fra flere uavhengige kilder.

La merke til at det gikk en halvtime (minst) etter at «nyheten» hadde sprukket på nett i Nederland til VG kjørte på med sin artikkel. Mistenker at VG rett og slett kopierte det de fikk vite der og da og dermed ble «først ute» med nyheten i Norge, og at det da aldri har handlet om at de har hatt egne uavhengige kilder eller at de overhodet hadde sjekket ut dette med noen som helst kilder. Selvfølgelig smart da å kamuflere dette med «flere uavhengige kilder». At de heller ikke kan/har bekreftet noe som helst, tilsier vel bare at mistanken min er riktig?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.10.2015 23:22    Post subject: Reply with quote

Var det sånn? Alle utenlandske nyheter om dette refererte til VG av det jeg har sett, etter det referanser til NRK. Men var det nyhetskilder i utlandet som var først ute?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 29.10.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

Ja, det var sånn. Irriterer meg fortsatt over at jeg ikke la ut link til artikkelen jeg leste (og ikke forstod annet enn at den handlet om Sørloth og Groningen da jeg ikke kan et kløyva ord på tysk/nederlandsk), men jeg sjekket flere ganger klokkeslettet artiklene ble utgitt på. Konklusjonen min var at her hadde VG vært finurlig og tatt en «spansk en».
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.10.2015 21:02    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:

Først og fremst er Sørloth en bedre spiss enn Vilhjalmson, den ser jeg uten tvil. Ikke bare er Sørloth bedre utifra kamp analyser han vinner når det kommer til statistikk også. Den Sørloth vi har sett ifra sommeren har hadd flere enn 9 mål på en sesong uansett hvilket lag han spiller for. Vilhjalmson beste sesong scoret han 11 mål? .

Jeg tror kanskje ikke du skal prøve å vinne noen diskusjoner basert på statistikk, for jeg tror ikke du vet hva statistikk er. Hvilke 'kampanalyser' er det forresten du snakker om?

MariusM wrote:
Folk henger seg for mye opp i statistikk.

Now we're talking.

Det oppleves jo alltid som litt synd og ufullendt når våre lovende juniorer ender opp i greie klubber utenlands uten virkelig å ha vist seg fram i Rosenborg-trøya. Bakenga klarte jo det med litt mer bravur enn Sørloth har gjort, likevel ble det med strafferunde på belgiske og danske benker før han endte opp i Molde, og der ser vi jo virkelig hvor galt det kan gå når man først havner på skråplanet. Men: akkurat nå er vi i en sportslig opprustningsperiode, nåløyet blir trangere for talentene våre, samtidig som tålmodigheten er rekordlav og mobiliteten stor. Vi får håpe nestemann i rekka (Helmersen) kan riste av seg skaden og gjenoppstå som en notorisk innbytter-goalgetter høstsesongen 2016.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 30, 31, 32  Next
Page 27 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb