| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.10.2015 09:21 Post subject: |
|
|
Enig med Zaphod.
Det er i verste fall mulig vi selger en form for arvesølv, og i beste fall får vi noen gode grunker for en spiller vi uansett har minimalt nytte for.
Jeg tror Sørloth ligger et sted i mellom. Han kunne sikkert blitt en kurant squad-spiller, men han mangler en god del av det vi har mest bruk for i 4-3-3 slik vi spiller nå. Han er stor og sterk og jobber godt, men jeg synes fortsatt han mangler en del foran mål.
Uansett tror også jeg at dette er et galt valg av junior. Han drar etter mitt syn litt for tidlig i forhold til hva han har bevist, og vil mest sannsynlig bli en av etterhvert mange som går steget opp til en middels europeisk liga og havner på benk/tribune der. Det blir uansett spennende å se utviklinga, så får tiden vise hvilken hylle han havner på. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.10.2015 09:41 Post subject: |
|
|
Helt greit at han går om vi får noen kroner for han. Kunne sikkert vært en ok backup for oss i det kommende året, men tviler på at han kunne forsterket laget noe spesielt. Nå som han godt mulig blir sittende på benken i Nederland er vel også en landslagsplass rett rundt hjørnet...  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 28.10.2015 10:06 Post subject: |
|
|
For vår del tror jeg dette er en helt grei løsning. Mulig han blir noe stort en gang, men har så langt ikke gitt meg inntrykk av å få en spontanutvikling. Mye bedre å putte noen kroner på bok.
For hans egen del er dette latterlig. FC Groningen har i dag fire spillere som kan bekle spissplassen. benketilværelsen er langt mer sannsynlig der nede enn her i Trondheim. Men hvem vet, kanskje han kan være en av de få som klarer å slå gjennom? Meet the competition!
- Mimoun Mahi; Nederland, 21 år. 180cm og ca 70kg, har spill for U18, 19 og 21. Utpreger seg som en rask og smidig bakromsspiss. Fem mål på 394 minutter i Eresdivisie.
- Danny Hoesen; Nederland, 24 år. 185cm og ca 80kg, har spill for U17 og 21. Framstår som et hurtig oppspillspunkt. To mål på 341 minutter i Eresdivisie.
- Dino Islamovic; Sverige, 21 år. 191cm og ca 90kg, har spill for U17, 19 og 21. Det klassiske oppspillspunktet. 11 mål på 222 minutter i Eresdivisie
- Michael de Leeuw; Nederland, 28 år. 178 cm, ca 70kg. Har ingen utpregede ekstremferdigheter, men bevegelser som kan minne om Brattbakk; Alltid der hvor det skjer. Til tross for dette har han bare ett mål på 616 minutter i Eresdivisie.
_________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 28.10.2015 10:19 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: |
[*] Dino Islamovic; Sverige, 21 år. 191cm og ca 90kg, har spill for U17, 19 og 21. Det klassiske oppspillspunktet. 11 mål på 222 minutter i Eresdivisie.
[/list] |
Mål hvert 20. min? Må da være verdens mest effektive spiss! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 28.10.2015 10:20 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Bare trist dette. Får håpe vi slipper å se han i Molde om noen år. |
Uff, skrekkelig tanke det der. Hadde en slags tilbakekjøps-klausul vært noe? |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 28.10.2015 10:22 Post subject: |
|
|
| Videresalgs klausul pff! Har heller sett Søder forsvinne for 25m+ så kan vi cashe inn nå. Også satser vi på Sørloth en ung trønder som har veldig potensiale. Så sitter vi igjen med ren profit ifra Søder salg. Isteden for at vi selger Sørloth for 5-8m nå og Søder for 25m senere og da sitter igjen uten spiss i ett allerede overpriset spiss marked. Kjenn på markedet her STIG, gode spisser er mangelvare. |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 28.10.2015 10:24 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | Dino Islamovic; Sverige, 21 år. 191cm og ca 90kg, har spill for U17, 19 og 21. Det klassiske oppspillspunktet. 11 mål på 222 minutter i Eresdivisie |
Elleve mål på 222 minutter er faktisk ekstremt bra.
Men antar du mener elleve innhopp fordelt på 222 minutter, da han ikke har scoret i det hele tatt. _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 28.10.2015 10:24 Post subject: |
|
|
| Tipper denne overgangen avhenger mye av hva Sørloth selv vil. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 28.10.2015 11:35 Post subject: |
|
|
My bad, blingset på den. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 28.10.2015 12:12 Post subject: |
|
|
| Kan godt være Rosenborg har tilbudt han til andre klubber hvis han ikke har villet forlenge kontrakten. Kanskje Stig er litt mer i forkant og sikrer seg cash istedenfor å sende en spiller på bosman? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.10.2015 12:13 Post subject: |
|
|
| MariusM wrote: | | Videresalgs klausul pff! Har heller sett Søder forsvinne for 25m+ så kan vi cashe inn nå. Også satser vi på Sørloth en ung trønder som har veldig potensiale. Så sitter vi igjen med ren profit ifra Søder salg. Isteden for at vi selger Sørloth for 5-8m nå og Søder for 25m senere og da sitter igjen uten spiss i ett allerede overpriset spiss marked. Kjenn på markedet her STIG, gode spisser er mangelvare. |
Enig med deg, rent økonomisk sett hadde det selvsagt vært veldig lurt å selge toppscoreren vår for 25 millioner (pluss), og så bare kjørt inn en trøndersk junior på topp. Ja, bortsett fra at vi må finne noen som betaler 25+ for Søderlund, som han også vil spille for. Og at trønderen må rett inn og stabilisere prestasjonene og tredoble antall mål fra sin desidert beste sesong noensinne, eller altså oppfylle dette påstått veldige potensialet. Forutsatt at han danker ut en reservespiss som putta 7 mål på 15 kamper for Start før han ble potet/benk i RBK. Hvor mye koster det forresten å misse CL-deltakelse og muligheten til kvalifisering i 2017 fordi vi gambler på et usikkert kort i en nøkkelrolle? Men det er ikke sikkert det gjør noe - lykkes ikke Sørloth fra start, så kan vi sikkert erstatte ham med noen med tilsvarende tall og dermed formodentlig samme enorme potensiale. Som Fred Friday eller Simon Diedhiou. Eller Suleiman Abdullahi. Lukter Champions League av de navnene, ikke sant?
Spøk til side: egentlig har jo Sørloth faktisk blitt en spiller med spisskompetanser som kunne vært veldig nyttig i RBK-stallen, selv på et enda hvassere RBK-lag med CL-ambisjoner. Problemet er: han ville neppe vært førstevalg noen gang, han ville blitt en sånn innbytter-tanksenter som motstanderne hater å møte de siste femten-tjue minuttene når de prøver å ri inn en ledelse med slitne bein; sånne de tyske og nederlandske klubbene alltid klarte å mønstre mot oss (jeg husker da den brasilianske targetspisse 'Somalia' kom inn for Brügge(?) en gang, og jeg bare visste at han kom til å putte). Vi er dessverre ikke der ennå som klubb at greit talentfulle spillere uten superstjernepotensiale, selv lokale, er tilfredse med å se for seg en lang karriere som stallspiller i Rosenborg - stort sett innbytter, av og til foretrukket eller skadevikar - selv om denne karrieren skulle inneholde både titler og minneverdige europeiske øyeblikk. Det ligger kanskje i fotballens mekanismer at Sørloth er mer gira på å kjempe seg inn på laget fra utfordrerposisjon i Nederland enn i Trondheim, at veien synes kortere litt lenger unna; det er synd, men også sant. |
|
| Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
|
| Back to top |
|
 |
Gangz Senior
|
Posted: 28.10.2015 14:05 Post subject: |
|
|
Tidligere landslagstrener Egil Drillo Olsen mener Sørloth er ett av de største talentene i norsk fotball for tiden.
– Jeg tror nesten han er bedre enn faren, sa Drillo på TV 2
Egil Olsen også lovpriser talentet vårt. Synd vi gir slipp på en sånn spiller. Hadde passet perfekt inn på Høyre midtbane så Dorsin hadde hatt noen å slå langt på |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.10.2015 14:26 Post subject: |
|
|
Sørloth er vel da også det talentet i TL som klarest passer Drillos lest. Høy, fysisk sterk, god til å holde på ball, og glimrende oppspillspunkt. Litt sånn mellomting mellom Flo og Carew i kompetanse og ferdighetsregister (og jeg snakker ikke da om nivå).
At Drillo liker Sørloth junior er veldig lite overraskende, men det skal også sies at han liker og i stor grad brukte svært andre spillertyper enn de som er klassisk RBK i snittet.
Kort sagt; Drillos oppfattelse av fotball og spilletyper betyr ikke all verden, da den i utgangspunktet har lite til felles med Eggensk RBK. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.10.2015 14:38 Post subject: |
|
|
Sørloth har ingen kommentar til VG idag. Vil ha fokus på de 2 siste kampene.
Men det virker jo som han drar. Og det er vel egentlig greit, men alt avhenger jo av prisen vi får, og hva Aleksander selv har sagt i sine samtaler med RBK om hva han ønsker.
Har overrasket meg stort hos Glimt i år, og det skal han ha kudos for. Men RBK er en selgende klubb, og hvis han selv ønsker det så synes jeg ikke Groningen er det verste valget å ta. Flere skandinaver fra før der, så sosialt bør det jo gå greit. Klubben har truffet bra på nordmenn før (Nevland), og ligaen kan fort passe Sørloth. Selv om andre spisser har skuffet i ligaen.. (Pedersen/Børven etc).
Såklart kjipt å evt miste et nytt spiss-talent, men jeg gir et smått ambivalent "thumbs up" her. Litt avhengig av pris. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 28.10.2015 15:08 Post subject: |
|
|
Jeg vil vite prisen. Finn det ut . På forhånd takk. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 28.10.2015 15:16 Post subject: |
|
|
Først og fremst er Sørloth en bedre spiss enn Vilhjalmson, den ser jeg uten tvil. Ikke bare er Sørloth bedre utifra kamp analyser han vinner når det kommer til statistikk også. Den Sørloth vi har sett ifra sommeren har hadd flere enn 9 mål på en sesong uansett hvilket lag han spiller for. Vilhjalmson beste sesong scoret han 11 mål?
Sørloth har duelstyrke, teknikk, arbeidskapasitet, godt blikk, og en veldig god venstre fot. Hva mere kan man ønske i en norsk spiss. Ikke bare er han bedre enn Vilhjalmson som 19 åring, men han er ikke langt bak Søder eller. Selv om Søder var veldig god sist kamp og viste evner han har ikke visst tidligere.
Dette er ett veldig enkelt regnestykke. Om vi klarer å beholde alle spillerne vi har nå til neste CL kvalikk stiller vi med Søder/Helland/Lanlay/Mikkelsen etc på topp. Fjern Søder også stiller vi med Vilhjalmson/Sørloth isteden men med 20m+ på konto som vi kan bruke på en midtstopper. Samt muligheten til å tjene enda mere på Sørloth i framtiden.
Jeg ser at folk sier "sats på Helmersen" osv. Folk må skjønne at talenter kommer ikke å går, det kan gå 10 år før vi får ett lignende spiss talent som Sørloth igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.10.2015 15:24 Post subject: |
|
|
Om prisen er rett, så kan man ikke bare tenke "hvis sånn og sånn".. Man må ta å vurdere hvert tilbud som kommer, NÅR det kommer. Å da er signaleffekten ved at spillere får dra hvis de ønsker, og prisen er rett noe man ikke må undervurdere mtp å hente nye spillere igjen.
Men klart, om Sørloth nå selges, så minsker jo såklart det muligheten for at Søder kan dra. Så da blir det jo igjen et vurderingsspørsmål sett oppimot pris.
Hadde noen sett i spåkula å sagt at : Vent, jeg ser at noen kommer å byr 25mill for søderlund i januar, så hadde jeg nok vært helt enig. Men det blir spekulasjoner, og da blir det for lite håndfast for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 28.10.2015 15:40 Post subject: |
|
|
| MariusM wrote: |
Sørloth har duelstyrke, teknikk, arbeidskapasitet, godt blikk, og en veldig god venstre fot. Hva mere kan man ønske i en norsk spiss. Ikke bare er han bedre enn Vilhjalmson som 19 åring, men han er ikke langt bak Søder eller. Selv om Søder var veldig god sist kamp og viste evner han har ikke visst tidligere.
. |
Hva med avsluttningsteknikk? Det er jo der at Sørloth mangler mye enda. Der er Vilhjalmson mye bedre.
| Quote: | | Jeg ser at folk sier "sats på Helmersen" osv. Folk må skjønne at talenter kommer ikke å går, det kan gå 10 år før vi får ett lignende spiss talent som Sørloth igjen |
Her tar du jo feil. Sørloth har levd på at han er mye større enn resten. Uten at jeg har noe eksakte tall så er jeg rimelig sikker på at scoringssnittet ikke er spesielt imponerende som ungdom, heller ikke i RBK2. Her kan Helmersen vise til et scoringssnitt som slår de fleste. Så JA Helmersen er et større talent enn Sørloth, men trenger selvfølgelig ikke bety noe på senior nivå. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.10.2015 15:42 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | Hva med avsluttningsteknikk? Det er jo der at Sørloth mangler mye enda. Der er Vilhjalmson mye bedre. |
Jeg nekter å tro at avslutningsteknikken til Søderlund er spesielt mye bedre... |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.10.2015 15:54 Post subject: |
|
|
Greit å ha labre følelser for Sørloth, men å redusere han til en som har og fortsatt lever på størrelsen sin blir for banalt. Han har i tillegg til en god fysikk en bra nærteknikk og et godt fotballhode. Om han er en god avslutter? Njæ, jeg synes han mangler litt det kyniske killerinstinktet i boksen ennå, men har sett glimt her og der som tyder på at han har det i seg.
Blir spennende å følge utviklingen hans. Synd vi ikke hadde plass. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 28.10.2015 16:53 Post subject: |
|
|
| Folk henger seg oppi statistikk, se på kvalitetene. Helmersen må ta steget i tippeligaen det er noe annet enn mål statistikk i 3 div. Sørloth har vært god det siste halv året, han viser gode ferdigheter og har i tilegg til fysikk og teknikk ett veldig goal getter hode. Usannsynlig at Helmersen blir noe som helst utifra ferdihetene han besitter per dags dato, hva han utvikler er ett annet spm. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.10.2015 16:54 Post subject: |
|
|
| Hvorfor tror folk at Søderlund blir i RBK bare fordi Sørloth er solgt? RBK kan jo selge Søderlund og kjøpe ny spiss også? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.10.2015 16:57 Post subject: |
|
|
| Ja, det kan fort hende. |
|
| Back to top |