| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 27.10.2015 21:59 Post subject: |
|
|
| Han må prises som en spiss på norges U-21 landslag og en av få unge spisser som kan runde 10 seriemål i år. Jeg også forventer en pris som ligger i omtrent samme område, altså rundt 1m euro. Får vi det budet på Skjelvik så bør vi klare å få det samme for Sørloth. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 27.10.2015 22:07 Post subject: |
|
|
Anbefaler dere å se B/G kampen på nytt. Jeg trodde det var islenningen de var ute etter.
Sørloth er i en evt. EM-tropp med 10 mål før uttaket. En overgang kan ødelegge dette,noe han bør ta med i vurderingen. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 27.10.2015 22:17 Post subject: |
|
|
Der sa du det selv, Messi. Du tror, du vet ikke. Vesentlig forskjell  |
|
| Back to top |
|
 |
Gangz Senior
|
Posted: 27.10.2015 22:30 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Satt på tribunen sammen med nederlendere under kampen mot B/G, å trodde de var interesssert i en av midtstopperne våre. Der tok jeg feil, de var interessert i spilleren som spilte skjorten av dem. Tenkte faktisk å skrive at Groningen var interessert i midtstoppere her på webben, men var usikker på hvilken stopper. Men VG oppklarte det hele. |
Hvordan ble du kjent med dem hollenderne? |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 27.10.2015 22:33 Post subject: |
|
|
| Over en runde skotthyll vell.. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 27.10.2015 22:43 Post subject: |
|
|
Inntil i sommer var Sørloth ansett som et håpløst prosjekt av de aller fleste RBK-supportere, og selv Glimt-supportere hadde gitt han oop. Så har han overrasket alle, og vist stort potensiale for Glimt i høstsesongen. Men han har fortsatt til gode å vise dette over tid. Jeg så for meg at det mest naturlige var en forlengelse av oppholdet i Glimt, men når Groningen kommer med et bud som er akseptabelt for RBK, så forstår jeg utmerket godt at Sørloth selv synes det er mer fristende enn benken til RBK og Bodø/Glimt.
Sørloth kan meget vel ha potensiale til å bli en toppspiller, men det er laaaaangt igjen til han kan danke ut Søderlund, og etablere seg som et ubestridt førstevalg for skandinavias beste fotballag.
Jeg synes derfor det er helt greit at vi selger han, hvis vi får en ok pris. Noe jeg gjør regning med. Ser ikke for meg at RBK selger et talent for vekslepenger. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.10.2015 22:52 Post subject: |
|
|
Jeg blir strålende fornøyd om vi får 5 mill for Sørloth. Han er ikke i nærheten av førstelaget for øyeblikket. Jeg har ikke troen på at han noensinne blir god nok for rbk, men håper å ta feil og at han får spille seg god nok i nederland  |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.10.2015 23:03 Post subject: |
|
|
Sånn at vi kan kjøpe han hjem igjen for 40 mill...  |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 27.10.2015 23:07 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Jeg blir strålende fornøyd om vi får 5 mill for Sørloth. Han er ikke i nærheten av førstelaget for øyeblikket. Jeg har ikke troen på at han noensinne blir god nok for rbk, men håper å ta feil og at han får spille seg god nok i nederland  |
Du skjønner vel at om han blir god i Holland må RBK se langt etter han... Her skjønner jeg ikke hva vi driver med. Dette er en kar for framtiden. Håper inderlig vi snakker 13m+ her. Dette er en spiller som har en fair mulighet til å bli en 30m spiller i løpet av en sesong med RBK, da kan ikke vi selge han for under 10m nå. 5m er noe denne karen kommer til å være verdt de neste 2-3 årene minst. Også muligheten for at han ikke vil skrive ny kontrakt kan være tilstede, men jeg trur ikke Sørloth er den typen som vil ut nå. Han har gitt signaler om at han vil være i Trondheim neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 27.10.2015 23:07 Post subject: |
|
|
Hvis han blir så god i Nederland at han er verdt 40 millioner, så vil han uansett være aktuell for langt større klubber enn RBK, og da får vi bare håpe at Bjørnebye har sikret oss en pen videresalgsklausul.
Det er svært lite som tyder på at han vil bli så god per dags dato. En halv god sesong i gul drakt imponerer ikke meg nevneverdig. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 27.10.2015 23:12 Post subject: |
|
|
| MariusM wrote: | | Aristoteles wrote: | Jeg blir strålende fornøyd om vi får 5 mill for Sørloth. Han er ikke i nærheten av førstelaget for øyeblikket. Jeg har ikke troen på at han noensinne blir god nok for rbk, men håper å ta feil og at han får spille seg god nok i nederland  |
Du skjønner vel at om han blir god i Holland må RBK se langt etter han... Her skjønner jeg ikke hva vi driver med. Dette er en kar for framtiden. Håper inderlig vi snakker 13m+ her. Dette er en spiller som har en fair mulighet til å bli en 30m spiller i løpet av en sesong med RBK, da kan ikke vi selge han for under 10m nå. 5m er noe denne karen kommer til å være verdt de neste 2-3 årene minst. Også muligheten for at han ikke vil skrive ny kontrakt kan være tilstede, men jeg trur ikke Sørloth er den typen som vil ut nå. Han har gitt signaler om at han vil være i Trondheim neste år. |
Må ikke bli helt Tromsø heller da. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 27.10.2015 23:12 Post subject: |
|
|
Jeg tror Sørloth hadde passet bedre inn i laget om vi hadde hatt en ballbesittende type Arsenal stil, hanne kunne tatt Van Persie rollen. Glem heller ikke at 4 av 9 mål for Glimt har kommet i en og samme kamp hvor han gikk på vannet, jeg mener han ikke har vært like god for Glimt som Lajaab var.
Sammen med Iversen eller Prica under Hamren tror jeg hadde passet ham mye bedre. Så om han finner en klubb som spiller slik i Nederland er det kanskje best for alle parter om han går dit. Også kan han komme til oss igjen om vi skulle bytte stil til Arsenal eller Hamren igjen. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.10.2015 23:14 Post subject: |
|
|
Er vel fort i en eventuell vidersalgsklausul pengene ligger i denne overgangen. Ett (?) år igjen av kontrakten og med en ganske så tynn cv til nå(la oss være ærlige). Ser ikke for meg at vi får nevneverdig over 5 mill. Da er det bare å krysse alt man har for at en slik klausul blir en del av pakka og at Sørloth er en klassespiller i Nederland om noen år.
Synes det er kjipt han tilsynelatende selges, men å være et tredjevalg alternativ bak Søderlund og Vilhjalmson er nok ikke veldig fristende for Sørloth heller... |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 28.10.2015 00:06 Post subject: |
|
|
Sånn går det når man får vist seg fram i helgul drakt. Da er det fort gjort at Europa banker på døra
Personlig mener jeg Sørloth burde ta lærdom av visdomsordene til Eggen og ikke haste så mye på dra ut. Han har hatt en fin utvikling i løpet av året, men SÅ god har han ikke vært at det bør bli halleluja i andre potens, men han han har noen forser som blandt annet er at han er sterk med ball og mann i ryggen, noe som er viktig for en spiss på Glimt. Derfor har Glimt også fungert tålelig greit med han i den rollen. Puttet litt mål har han også, men han har også brent sin dose i år.
Men det er godt mulig Groningen ser monn i akkurat den spillertypen. Likevel, jeg mener det lureste for han, og det tryggeste, burde vært å skrive ny kontrakt for Rosenborg for deretter lånes ut til Glimt ett år til. Han blir garrantert bedre av det på lang sikt enn å eventuelt sitte på benken i Trondheim eller i Holland. |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 28.10.2015 00:07 Post subject: |
|
|
| Takk for dette innlegget. 100% enig. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 28.10.2015 00:24 Post subject: |
|
|
Bra alder, bra talent, særs bra sesong for Glimt.
Så ikke overraskende at Groeningen er interessert i ham, og det er faktisk en bra klubb for et talent å dra til også.
MEN, hva får vi for ham?
Ser noen her mener at vi bør få 13mill +?
Her er det på tide å vaske sokka sine, eller slutte å røyke de.
Kort kontrakt, ikke all verden å vise til rent bortsett fra årets sesong og ikke i nærheten av å kjempe om plass på førstelaget til RBK per dags dato.
Jeg vil tippe at vi får rundt 7mill og en grei videresalgsklausul.
Mer enn det så får vi bare bøye oss i støvet og takke gudene. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 28.10.2015 00:25 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote:
Jeg blir strålende fornøyd om vi får 5 mill for Sørloth. Han er ikke i nærheten av førstelaget for øyeblikket. Jeg har ikke troen på at han noensinne blir god nok for rbk, men håper å ta feil og at han får spille seg god nok i nederland Smile
MariusM wrote:
Du skjønner vel at om han blir god i Holland må RBK se langt etter han... Her skjønner jeg ikke hva vi driver med. Dette er en kar for framtiden. Håper inderlig vi snakker 13m+ her. Dette er en spiller som har en fair mulighet til å bli en 30m spiller i løpet av en sesong med RBK, da kan ikke vi selge han for under 10m nå. 5m er noe denne karen kommer til å være verdt de neste 2-3 årene minst. Også muligheten for at han ikke vil skrive ny kontrakt kan være tilstede, men jeg trur ikke Sørloth er den typen som vil ut nå. Han har gitt signaler om at han vil være i Trondheim neste år.
Tja. Det er vell flust av eksempler på norske spillere som går til utelandske klubber blir gode, men likevel faller utenom laget på et eller annet tidspunkt og kommer tilbake til norsk tippeliga. Behøver ikke å koste 40 mill selv om han blir god. Skjønner ikke hvorfor så mange virker å ville beholde han som et tredjevalg. Da er det bedre å få penger for han å finne en som er bedre som kan danke ut de vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 28.10.2015 00:57 Post subject: |
|
|
| Bare for å være litt pirkete, så er Holland (Sør og Nord Holland) en delstat i Nederland, på lik linje som at Gelderland og Groningen. Blir som å kalle Oslo for Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.10.2015 01:17 Post subject: |
|
|
Enig, Aristoteles. Får de ett fint bud så burde de ta det. Ingen garanti for at Sørloth blir verdt noe mer med det første. Han har vært god i år, men han er ikke god nok for RBK enda (annet enn 3 valg). Selv om han står med 9 mål så har han bare scoret i 5 forskjellige kamper.
Når det kommer til målscoring så har jeg mer tro på Helmersen. Han har riktignok ikke fysikken til Sørloth men han er en mye mer naturlig målscorer og en jeg tror i kan score flere mål enn det Sørloth vil.
Får håpe han kommer seg bra etter kneskaden slik at han får enda flere sjanser neste år. En tredjevalgrolle med jevnlig spill i 2 div vil nok passe bedre for Helmersen enn for Sørloth.
Liker ikke å se RBK unggutter dra, men om det kommer ett fint bud på Sørloth så er det akseptabelt at de selger mtp spissituasjonen i klubben og at de har ett minst like stort spisstalent igjen i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 28.10.2015 02:14 Post subject: |
|
|
| Liker ikke dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.10.2015 02:38 Post subject: |
|
|
| Bare trist dette. Får håpe vi slipper å se han i Molde om noen år. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 28.10.2015 02:59 Post subject: |
|
|
Haha - folk glemmer fort gitt! Ikke lenge siden jeg leste flere her inne skrive at Sørloth ikke har stort potensiale enn å maks bli en middels TL-spiller. Plutselig scorer han noen mål og så er det 30, 40 og 50 mill og den neste John Carew vi snakker om. Knis knis og dobbeltfnis! Søt gjeng.
Det er MULIG han blir så god at han er verdt 30 mill en gang. Kanskje til og med 50. Men en mulighet er ikke det samme som en garanti. Jeg synes han har tatt store steg i år, og det er synd å selge ham, men om prisen er rett, la oss si i underkant av ti millioner, så er det et bud vi ikke kan si nei til. Hvorfor? Fordi budet er høyt med tanke på usikkerheten rundt Sørloths utvikling. Det er absolutt ikke gitt at han blir så god som flere her inne skal ha det til. Dette er ikke FIFA eller FM, det er virkeligheten, det er ikke gitt at han fortsetter å bli bedre. Dessuten har han vært bra for Glimt i år - absolutt ingen åpenbaring eller outstanding. Som glimtførrevig sier, han har brent sine sjanser også. Så la oss nå ikke brenne brakka før vi har fakta på bordet. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.10.2015 03:12 Post subject: |
|
|
| Det var EN fyr som fabla om 30 mill osv, synes resten her inne har et ganske fair syn på denne saken. Synd å eventuelt miste en ung trønder, men får vi brukbart betalt så er det vel mer eller mindre greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 28.10.2015 07:20 Post subject: |
|
|
| Gangz wrote: | | Messi wrote: | | Satt på tribunen sammen med nederlendere under kampen mot B/G, å trodde de var interesssert i en av midtstopperne våre. Der tok jeg feil, de var interessert i spilleren som spilte skjorten av dem. Tenkte faktisk å skrive at Groningen var interessert i midtstoppere her på webben, men var usikker på hvilken stopper. Men VG oppklarte det hele. |
Hvordan ble du kjent med dem hollenderne? |
Jeg har kun kontroll på "min stol" , hvem som sitter i rundt meg varierer noe, men stort sett agenter eller speidere. Så tilfeldig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.10.2015 08:52 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | Enig i at Sørloth ikke kan være på benken, mens Søderlund får spille.
Men uenig i at vi skal selge han. Enorm potensial. Vet ikke farten hans, men ligner kanskje litt på Carew. Skulle håpet på ny utlån.
Selger vi Sørloth for under 30 millioner så blir jeg skuffet. Kan selge han for 40-50mill + når han spiller CL for RBK. |
Hallo i luken. En ung targetspiss uten A-landslagserfaring og 3 U21-kamper, med 9 mål på 24 kamper, inkludert en scoringsbonanza. Typisk 'norsk' ferdighetsrepertoar, med sin desiderte forse i tidlig utviklet fysikk. Tildels store mangler i fart og teknikk, og heller ingen utpreget målscorer i bevegelsesmønster. Sjansen for at han blir en 30-millionersspiss er faktisk ganske så liten, og vil avhenge av enorm treningsiver på de vanskelige tingene.
Når det er sagt tror jeg det vil være en feil av ham å gå til Nederland nå, det høres ut som en klassisk 'benkesliter i fremmed land'-historie. Dersom Rosenborg tilbyr forlenging pluss nytt utlån til Glimt med en hakket bedre lønn, så burde Sørloth være meget fornøyd. Perfekt utviklingsarena dersom han ønsker å bli RBK-spiss i framtida. Går han til Nederland vil det neppe skje, enten han lykkes eller ikke.
Dersom Sørloth på død og liv vil ha ellever eller exit, så er det helt okei å cashe inn noen millioner for Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
|