| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 27.07.2006 16:00 Post subject: |
|
|
| 1917 wrote: | Ace: Kong NA Eggen led vel av både det ene og det andre, han også. Og når det kom til å behandle mennesker var han jo tvers igjennom psykopat ("Æ ska kapp a dæ beinan din dverg").
Forøvrig har du helt rett angående han fyren i Frek'sta. |
Ingen tvil om at han hadde sine psykoser han også, men forskjellen på NAE og TN, er at NAE kunne innrømme sine feil og be om unnskyldning og at han gjorde det meste med et glimt i øyet. Det gjør ikke TN, sies det. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 27.07.2006 16:03 Post subject: |
|
|
Har ingen tro på at TN er verre der. Han skværet jo til og med opp med Reka(!).
NAE ble vel forøvrig sparket og hoppet fra og til klubber en del han også.
Tom Nordlie = Nils Arne Eggen med femten år og et par Uefapokaler foran seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 27.07.2006 18:31 Post subject: |
|
|
TRONDHEIM: Rosenborg kommer ikke til å hente inn ekstern trenerhjelp etter at Per-Mathias Høgmo i dag ble sykemeldt i to måneder. Det sier RBK-direktør Nils Skutle.
Rosenborg henter ikke ny trener
Skulle kommet på et morsomt ordspill, men det er ikke noe jeg har lyst til å gjøre med denne Direktøren som ligner på et verb i preteritum og høres ut som navnet hans. Så da får jeg la være. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 27.07.2006 19:48 Post subject: |
|
|
Hva med med å prøve å signe han Jørn Andersen? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 27.07.2006 21:33 Post subject: |
|
|
Tviler på om Nordlie er aktuell nå, han går for å være en brumlebass (kjefter på alle), og ryktet som omgjengelig har fått en stor knekk..
At Nordlie er en god trener det er jeg klar over, det trodde også RBK at Høgmo var......... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 27.07.2006 23:46 Post subject: |
|
|
| Flere ser jeg skrive om at noen av spillerne fra tiden med eggen som trener, kan ta over som trener slik at vi kan beholde Rosenborg filosofien fult ut lenge fremover... Hvem egner seg bedre enn MINI?? Dersom han da står for samme typen fotball enda? noen som vet noe om det? Mini må jo være blandt de beste allternativene! Mange vil kanskje si han mangler trener erfaring/utdanning osv, men hva gjør det? Kan bli en glimrende trener forde, og er ikke altid trener utdanning er viktig for å bli en god trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.07.2006 23:58 Post subject: |
|
|
Mini vil aldri være et hovedtreneremne, han kan kanskje passe som assistenttrener, men er for mye klovn til å kunne bli en god hovedtrener. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 28.07.2006 00:06 Post subject: |
|
|
| nei... Mini er livlig kar, men bare på en slik måte at jeg faktisk vil si at det er positivt iforhold til å være hovedtrener! At en person kan være litt useriøs og klovneaktig iblandt er bare positivt så lenge han klarer opptre seriøst også! Det klarer mini... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.07.2006 00:08 Post subject: |
|
|
Godt mulig, men ikke i Rosenborg, tror jeg. B/G er nok et bedre sted for han..i hvert fall til å begynne med. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 28.07.2006 00:25 Post subject: |
|
|
| Trur mini ville vært perfekt til å overta rosenborg akkurat Nå, jeg! Rosenborg er igang med å bygge opp et storlag, å det er ideelt for mini tror jeg! Perfekt tid for han å komme inn med sine ideer, og sine kunskaper om fotball, og erfaringene fra tiden som spiller under eggen! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.07.2006 00:31 Post subject: |
|
|
Bare fordi han var en god spiller gør ham ikke til en god træner. Vi har brug for en merriteret træner, ikke alle mulige ekspertkommentatorer. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 28.07.2006 00:44 Post subject: |
|
|
Ole Gunnar Solskjær kunne sikkert gitt Rune Bratseth telefonnummeret til Johan Cruijff hvis han hadde ringt og spurt, ettersom han er kompis med sønnen Jordi.
Ikke nødvendigvis fordi jeg tror det vil være mulig å lokke Cruijff tilbake til treneryrket (selv om han fysisk virker i bra form nå, spilte bl.a. i testimonialkampen til Bergkamp). I tilfelle må han iallfall lokkes med utfordringer og muligheter i Rosenborg.
Jeg tror han kunne blitt forespurt om han kunne tenke seg en løselig tilknyttet konsulentstilling der han blir spurt om råd noen ganger i året. Han har jo en uformell slik stilling i Barcelona og det nederlandske landslaget, men det skal ikke ødelegge for mulighetene til å hjelpe RBK litt. I første omgang har han sikkert noen gode forslag til nye trenere.
Så Rune Bratseth, om du tilfeldigvis skulle lese dette, ta opp telefonen og prøv å få til et møte i Barcelona, og ta med deg Nils Arne Eggen nedover, så kan Eggen og Cruijff snakke fotball sammen, og Eggen kan forklare litt om hva RBK har stått for. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlendingen Senior
|
Posted: 28.07.2006 00:56 Post subject: |
|
|
| nei... Harald du har rett i det... At mini var en god spiller gjør han ikke til en god trener... Men det vil ikke si at han ikke er en god trener forde! Alle kommentarer fra Mini om Rosenborg viser at han har skjønt problemene bedre enn de fleste andre, å virkeli skjønner seg mye på fotball. Mini har å mye av kunnskapene til å lede Rosenborg gjennom alle sine år som spiller under Eggen blandt annet... Å er nok et av de beste allternativene til å videreføre Eggen stilen, i og med at den beste (Trond solied) ser ut til å være utilgjenngelig.... Desverre trur jeg folkene på brakka er for feig til å annsette mini... ... ... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.07.2006 01:00 Post subject: |
|
|
Tja, Ola By Rise var også den perfekte løsningen på at videreføre Eggen stilen, men selv med succes(selv om spillet ikke var alverden) blev han også fyret.
Jeg tænker ikke på at videreføre Eggen stilen længere, vi bør hellere fokusere på at finde en træner som har sin egen måde at spille offensiv fodbold på. Helst i udlandet. Det nytter ikke noget at ansæte en tidligere spiller, hvis eneste meritter er som ekspertkommentator på Tv2. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 28.07.2006 02:05 Post subject: Ivar Morten Normark |
|
|
Hvis dere først skal bytte trener, er Ivar Morten Normark tilgjengelig.
Større humørspreder skal dere lete lenge etter. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
gilde Junior
|
Posted: 28.07.2006 02:39 Post subject: Tom Nordlie |
|
|
Det er sterkt beklagelig at Høgmo no er blitt syk, god bedring og håper han kommer seg fort på Beina.
Men men vi kan da ikke stå uten Hovedtrener her i RBK, det er galskap, vi har gjennom mange år hatt en hardbarka kar i for av Nils Arne, som samlet troppen og gav resultater.
No ttreng vi samling i bunn, vi i Rosenborg treng sånne folk. Tom Nordlie e den rette typen, og vil etterhvert bli en ny Nils Arne Eggen.
Vi må få han til Lerkendal umiddelbart før noen andre tar tak i han.
Så får heller han Høgmo begynne som assistent når han begynner å komme seg.
Rosenborg e it en klubb som skal ligg i suppa midt på tabellen.
Nei nok e Nok få hit Nordlie no.  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 28.07.2006 04:39 Post subject: |
|
|
| Geir_Brann wrote: | | Større humørspreder skal dere lete lenge etter. |
Må bli deg da i såfall? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 28.07.2006 09:07 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Ole Gunnar Solskjær kunne sikkert gitt Rune Bratseth telefonnummeret til Johan Cruijff hvis han hadde ringt og spurt, ettersom han er kompis med sønnen Jordi. |
100% enig. Cruyff har sikkert oversikten over gode nederlandske trenere, noe som er det vi trenger. De spiller alltid offensiv, underholdende, 4-3-3 fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 28.07.2006 09:39 Post subject: |
|
|
Jeg vil egentlig se an hvordan gode gamle Kong Erik gjør det som trener i Bodø/Glimt framover. Tror at med erfaring fra en mindre klubb først kan han kanskje på sikt kunne bli trener i RBK. Men det må skje når de han spilte med i RBK har lagt opp. Hvis ikke kan vi få en reprise av det som skjedde i 2004 med Ola. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.07.2006 09:54 Post subject: |
|
|
| Mini? Seriøst? Jeg rangerer han nesten på nivå med Ivar Hoff. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 28.07.2006 09:56 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker meg en RBK trener som har klare meninger om hvordan laget skal spille fotball. RBK trenger en trener som kan og har evner til å utvikle RBK spillet videre. Jeg savner ett klart spillemønster i dagens RBK spill.....slik jeg ser det er det ikke mange kandidater som kan ta over RBK, kanskje burde RBK se utenfor Norges grenser?! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2006 09:57 Post subject: |
|
|
| ARIS: Det er Kent Bergersen som er Glimt-trener. Hoftun er "bare" sportssjef/hjelpetrener. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 28.07.2006 09:58 Post subject: |
|
|
Bergersen/Hoftun har vell ikke akkurat hatt kjempesuksess heller!!! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2006 10:09 Post subject: |
|
|
| Ikke så lett å få til allverden med en klubb i økonomisk krise ... |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 28.07.2006 12:02 Post subject: |
|
|
Siden vi er i et generasjonskifte, er det ikke da lurt og skaffe en trener som har en klar spille stil, slippe det gamle og la en ny trener bygge opp et nytt lag med en ny måte og spille fotball på.
fotball i dag må spilles mer kynisk en det gamle RBK gjorde det, og det er ikke sikkert at Nils Arne filiosofien funker like godt i dagens fotball som den gjorde for 5 og 10 år siden..
Den eneste treneren vi har hadt suksess med etter Nils Arne var Hareide og han spillte veldig mye mer kynisk en det vi hadde gjort tidligere.
Jeg er faktisk ikke sikker på at det er mulig og komme tilbake til toppen med så offansiv og morsom fotball som vi har hadt.. |
|
| Back to top |
|
 |
|