| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 07.10.2015 21:38 Post subject: |
|
|
Det Sidney sa. Simpelthen den beste sentrale midtbanespilleren i TL som kan erstatte Selnæs. Btw han Abuen i Malmø er ikke så gæern han heller  |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 07.10.2015 23:08 Post subject: |
|
|
Syretesten på overgangsmarkedet vil være i neste vindu. Sommervinduet er jeg meget godt fornøyd med, men hvis vi ser på spillerne er det enten spillere Kåre har trent før( Konradsen,De Lanley), lokale ( Stamnestrø) eller kjente norske spillere (Bjørdal). Den som husker hva Hoftun dro opp av lomma etter han ble sportsdirektør var vel gamle kjente fra B/G ( Miller/ PVR).
At vi gjør det samme nå gjør meg litt betenkt selv om man sålangt har lykkes, for meg er det et signal om manglende nettverk i forhold til spillere utenfor Norge og kanskje Norden.
Skal vi få en god nok erstatter til OS bør vi utenfor Norden,spørsmålet da er om nettverket er godt nok til å hoste opp en Dockal eller Sapara for å nevne ett par navn eller en afrikaner av høy kvalitet som ikke koster skjorta. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.10.2015 23:21 Post subject: |
|
|
| Jeg håper nettverket er bedre enn at vi ender opp med typer som Dockal eller Sapara i den sentrale rollen. Vi trenger en spielfuhrer. Et kreativt kapteinsemne som liker å rive kjeft, bryte ballbaner og slå gjennombruddspasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Boozeman Junior
|
Posted: 08.10.2015 00:03 Post subject: |
|
|
Hva med Kaan Kairinen som erstatter for Ole? Finsk 16 åring, f.98, som spiller fast i finsk toppdivisjon. Kjent for en strøken venstrefot som trer baller gjennom ledd fra en dyp midtbaneposisjon. Litt ung, greit nok, men masse potensiale og kan formes inn i rollen. Vurdert som en av 50 største talentene i verden av The Guardian. Finske Pirlo har blitt sagt.... _________________ "Asså du kan jo dætt, men du kan itj dætt der da!" |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 08.10.2015 00:38 Post subject: |
|
|
God desember årgang på han, kun født noen dager etter Ødegaard og Reece Oxford (og Callum Gribbin for de som kjenner til han).
Men jeg tror nok ikke han er særlig aktuell. Er han ett så stort talent så kommer noen andre å plukker han opp ganske kjapt. Tror også RBK vil gå for en litt mer rutinert løsning enn en snart 17 år gammel spiller (som for all del virker å ha en lovende fremtid).
Hadde vært veldig spennende, men jeg tror som sagt ikke at RBK tenker i de baner. |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 08.10.2015 01:41 Post subject: |
|
|
| Men han kan bli aktuell hvis Selnæs forlenger kontrakten sin og blir (ikke sannsynlig men heller ikke umulig...) |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 08.10.2015 08:19 Post subject: |
|
|
| Valjebah Sakor må da være mulig å lokke med fast plass på midtbanen vår, all den tid han ikke spiller for bedre klubber enn Westerlo? |
|
| Back to top |
|
 |
Boozeman Junior
|
Posted: 08.10.2015 08:48 Post subject: |
|
|
Enig i at han kan være litt ung, men hvis talentet er så stort så kan det hende han tar steget. Per, Markus, Steffen spilte jo fast som 17-18 åringer. Synes uansett RBK bør lukte på en så talentfullspiller som holder til i "nabolaget". Kan hende fastplass og Europacup spill frister mer enn akademiplass i England. _________________ "Asså du kan jo dætt, men du kan itj dætt der da!" |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.10.2015 08:49 Post subject: |
|
|
Han er da ikke god nok til å bekle den rollen fast i et RBK som jakter CL-gruppespill.
Skjelbred er det beste alternativet jeg har sett så langt. Dog i en litt mer offensiv rolle der indreløperene tar litt mer defensivt ansvar. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.10.2015 09:12 Post subject: |
|
|
| ErdoganLomas wrote: | | Valjebah Sakor må da være mulig å lokke med fast plass på midtbanen vår, all den tid han ikke spiller for bedre klubber enn Westerlo? |
Han spiller ikke for Westerlo, en gang. Enten er han skadet, eller så er han ikke en gang ansett som god nok til å få være med i troppen deres. Hver gang jeg har sjekket opp, har han vært utelatt fra kamptroppen. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 08.10.2015 11:37 Post subject: |
|
|
Jeg håper de kommer opp med en spiller jeg aldri har hørt om før, men som tenner fra dag en - slik Mike Jensen gjorde. Og Sappara. Og Dockal.
Noe av det artigste med å være fotballsupporter, er drømmen om det neste store. Jeg husker da de begynte å viske om Steffen Iversen og da jeg så han varme opp på Stavanger stadion første gang (selv om hockeysveisen var så ille at det nok gir mer mareritt enn gode drømmer).
Jeg kommer aldri til å glemme at Ciljan sa nei til Liverpool for å bli i Rosenborg. Heller ikke da han gav et intervju hvor han ble spurt om han drømte om Manchester United eller Barcelona - og svarte at drømmen var å spille i Rosenborg ved siden av Ørjan Berg.
Eller da jeg så Selnæs spille ballen i bakrommet mot Markus Henriksen i en av sine første treningskamper - hvorpå han ble kåret til Skandinavias største talent.
Derfor håper jeg at Solli, Hou, Sørloth eller Helmersen tar steget - eller aller helst en junior jeg knapt har hørt om. For bare vent; de kommer til å bli verdensstjerer - i alle fall i mine drømmer. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 08.10.2015 11:50 Post subject: |
|
|
Hvis Brad Smith ikke blir vurdert som god nok, hva med å sjekke ut Linus Wahlqvist?
http://www.transfermarkt....ler/249125
18 år, har spilt fast for Norrköping denne sesongen i Allsvenskan, ser ut til at han kan bekle alle backposisjoner, kamper for aldersbestemte landslag.
Nå aner jeg ikke om det er interesse fra større klubber., hvor dyr han vil vere etc.
Realistisk? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.10.2015 11:57 Post subject: |
|
|
| digre wrote: | | Derfor håper jeg at Solli, Hou, Sørloth eller Helmersen tar steget - eller aller helst en junior jeg knapt har hørt om. For bare vent; de kommer til å bli verdensstjerer - i alle fall i mine drømmer. |
Nydelig innlegg! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 08.10.2015 16:15 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | Nå aner jeg ikke om det er interesse fra større klubber., hvor dyr han vil vere etc.
Realistisk? |
FCK og Malmö er interesseret, men ved ikke hvor konkret interessen er. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.10.2015 18:16 Post subject: |
|
|
Njaaa, VELDIG vanskelig å si. Han er nok fulgt av en hel horv av klubber slik at OM vi legger inn et bud ryr det nok inn en haug andre også.
Hvorvidt det hadde vært mulig kommer helt an på spilleren selv og hvilken utviklingskurve han mener er best for ham.
Kan godt være at et steg opp til RBK er hva han anser som perfekt, men kan også være at han tar en Tagseth og foretrekker å skli inn i en eller annen ungdomsavdelig hos en storklubb.
Bingo.
Hadde dog vært utrolig spennende om vi viser vi er i stand til å hente store yngre talenter i scandinavia. For et signal vi sender ut i verden da! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 08.10.2015 19:22 Post subject: |
|
|
Anders Trondsen som back-up på midten? Syns han virkelig er en lovende spiller, god teknisk, jobber bra, minner meg egentlig litt om Jonas Svensson fra hans dager på midtbana.
Hvordan er det med en mann som Vegard Hedenstad, er det uaktuelt som en back som kan spille på begge sider? Spiller vel ikke akkurat fast i tyskland og kan vel være interessert i CL?
Jeremie Boga fra ungdomslagene til Chelsea hadde også vært fantastisk spennende å sett hos oss på et lån. Sett han i et par kamper for Rennes i fransk liga og en spennende ung spiller som kan bekle venstre ving. Er nok best som offensiv midt i en diamant på midten i 4-4-2, men har fra Chelsea vært vant med å spille ving. _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 08.10.2015 19:26 Post subject: |
|
|
| Kontrakten til Hedenstad går ut til sommern også, så han ville blitt en billig mann |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 08.10.2015 19:35 Post subject: |
|
|
Da bør Hedenstad etter min mening være en veldig aktuell spiller for oss. Bør kanskje speides litt på og se om han fortsatt har nivået, men har jo vært inne i landslagstroppen så nivået bør jo være tilstede. _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 08.10.2015 20:23 Post subject: |
|
|
Sitter og ser Portugal v Danmark, og kjenner at jeg får mer og mer sansen for Riza Durmisi.
- Venstreback.
- Relativt god hurtighet og ballkontroll, samt et potensiale for veldig gode defensive egenskaper.
- Venstrebeint.
Videre googling av navnet avslører at han er ung ('94-modell - 21 år). Samtidig har han allerede rukket å fange oppmerksomheten til klubber som Toulouse og Fenerbache. Landslagskamper har han sanket fra U16 til A-landslag. Men samtidig har han også uttalt at han helst ønsker seg til Eresdivisie eller BL. For en ukes tid siden forlenget han også kontrakten med Brøndby til sommeren 2018, noe som vil føre til en kraftig prisøkning om vi skulle hatt noe håp om å hente ham i en forseelig framtid. Jaja, det er lov å drømme.
Edit: Ser i ettertid at iconbit allerede er kommet meg i forkjøpet med to års forsprang. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.10.2015 20:46 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | For en ukes tid siden forlenget han også kontrakten med Brøndby til sommeren 2018, noe som vil føre til en kraftig prisøkning om vi skulle hatt noe håp om å hente ham i en forseelig framtid. Jaja, det er lov å drømme. |
Kan jo likevel være interessant for de med Mike i retur kanskje, hvis vi kommer dit at han vil hjem igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 08.10.2015 20:48 Post subject: |
|
|
Ingen dum tanke. Problemet, slik jeg ser det, er at innen det er aktuelt med en retur for Mike er Durmisi god nok til å enten være andre og bedre lags radarer, eller rett og slett andre og bedre lag. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
micke Proff
|
Posted: 09.10.2015 01:02 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Syretesten på overgangsmarkedet vil være i neste vindu. Sommervinduet er jeg meget godt fornøyd med, men hvis vi ser på spillerne er det enten spillere Kåre har trent før( Konradsen,De Lanley), lokale ( Stamnestrø) eller kjente norske spillere (Bjørdal). Den som husker hva Hoftun dro opp av lomma etter han ble sportsdirektør var vel gamle kjente fra B/G ( Miller/ PVR).
At vi gjør det samme nå gjør meg litt betenkt selv om man sålangt har lykkes, for meg er det et signal om manglende nettverk i forhold til spillere utenfor Norge og kanskje Norden.
Skal vi få en god nok erstatter til OS bør vi utenfor Norden,spørsmålet da er om nettverket er godt nok til å hoste opp en Dockal eller Sapara for å nevne ett par navn eller en afrikaner av høy kvalitet som ikke koster skjorta. |
Du er en syrlig pessimist du.... Hadde konradsen blitt kjøpt først, hadde ikke Stamnestrø kommet til RBK. Konradsen er i mine øyne "flaks" på grunn av nettverket til både Kåre og Stig Inge. Har det ikke gått opp for deg at RBK kjører et helt annet løp nå enn under Hoftun og (Hareide, OlaBy, Høgmo, Tørum, Hamren, Janne og Perry). Hvem vet om Spillerne Hoftun skaffet til klubben hadde virkelig blomstret under Kåre?
Det som er så fint i dag, er at Kåre, Erik og Stig Inge er god match. Slik som jeg ser det har kjøpene i sommer virkelig bidratt til at RBK fortsatt ligger på førsteplass.
Apropo din påstand om manglende nettverk, så kan statistikken til Torbjørnsen diskuteres. Ikke mange andre enn Sapara, Dockal og Stadsgaard som virkelig slo til.
Allerede nå håper jeg RBK leter etter erstatter for Ole, Jonas, Fredrik og Pål. Min mening er at vi trenger ikke erstatter for Søder siden Sørloth forhåpentligvis får nok av et år med stiv kuling i Bodø. Så har jeg veldig stor tro på Solli, Hou Sæther og Helmersen. Trenger ikke mange kjøpene i Januar for gjøre det like bra eller bedre enn 2015. _________________ Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 09.10.2015 10:36 Post subject: |
|
|
Micke: Er klar over at nivået på spillerlogistikken er på et annet nivå nå enn da Perry/Hoftun over en øl eller flere på La Manga bestemte seg for å kjøpe Gamst'en.
Intervjuet med Bjørneby på rbkweb i dag bekrefter også at det er en helt annen profesjonalitet rundt dette I dag.
Er ikke bekymret over kvaliteten på det arbeidet som gjøres,men mer på om utvalget som legges inn i søke/vurderingsverktøyet er stort nok.
Har man bare norske spillere I databasen så får man sikkert frem de optimale kjøpene av disse spillerne,men heller ikke mer. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 09.10.2015 13:44 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | Sitter og ser Portugal v Danmark, og kjenner at jeg får mer og mer sansen for Riza Durmisi. |
Brøndby har lang tid har to omtrent lige gode talenter på venstreback Riza Durmisi og Patrick da Silva. De er ens typer - begge offensive og teknisk stærke spillere - og begge årgang 1994.
I perioder har Durmisi været foretrukket i startopstillingen, i andre har da Silva. Aktuelt er Durmisi ikke realistisk at hente, hvorimod da Silva (aktuelt udlånt til Randers) er. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.10.2015 14:29 Post subject: |
|
|
Kuriositet ang. Danmark: Han Braithwaite er en ganske grei Braaten-kloning. Ikke like bamsesterk i kroppen, men god feilvendt og leken teknisk, for ikke å snakke om det ytre. Til alt overmål havnet han såklart i Toulouse den sommeren Braaten dro.
Flere som har tenkt over dette? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
|