View previous topic :: View next topic |
Hvem var best? |
Svensson |
|
31% |
[ 35 ] |
Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 1 ] |
Eyjolfsson |
|
5% |
[ 6 ] |
Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Midtsjø |
|
1% |
[ 2 ] |
Selnæs |
|
53% |
[ 60 ] |
Konradsen |
|
1% |
[ 2 ] |
Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
Søderlund |
|
1% |
[ 2 ] |
Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
De Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
Hansen |
|
2% |
[ 3 ] |
|
Total Votes : 112 |
|
Author |
Message |
Oppkast Proff
|
Posted: 01.10.2015 23:32 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: |
- Vi MÅ få tak i noen ballspillende midtstoppere. Offensivt er de to vi har alt for dårlige.
. |
Spot on. Pasningstempoet i forsvarsleddet er også helt latterlig lavt, hvilket gjør det nesten umulig å spille seg ut når Selnæs er markert og begge indreløperne er høyt i banen.
Surt nok å tape i dag, men desto verre at det føltes som vi ikke prøvde. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.10.2015 23:33 Post subject: |
|
|
RBK har mye å gå på. RBK er best uten ball. Der de gjenvinner og kontrer fort. Ellers suger vi noe grusomt med ballen. Både det å bygge opp til sjanser fra det bakreleddet og med pasningene. Betyr ikke at vi skal være Barca, men må jo kunne ha ballen litt i laget i andre faser av spillet enn bare å se Holmar og Bjørdalen sentre til hverandre. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 01.10.2015 23:36 Post subject: |
|
|
Største forskjellen er at Molde og motstanderne angriper fremfor å forsvare seg. Hadde vi møtt Ajax og fått det samme rommet ville vi slått dem.
Når det er sagt var vi for feige ja. I hvert fall litt. Men det som irriterer meg mest er ikke at vi har en fornuftig tilnærming til kampen. Det som gjør meg forbannet er at vi har to midtstoppere som ikke kan å spille fotball. Bjørdal tør ikke en dritt, og Eyolfsson er bare elendig med ball. Det er noe ravgæli når keeperen vår har bedre pasningsspill enn mitstopperne. De mangler tempo i spillet, mangler kreativitet og er jævlig flinke til å spille seg inn i trøbbel. De gjør det vanskelig for backene og det er rett og slett slitsomt å se på. Henter vi minst en spillende midtstopper vil mye løse seg!
De må:
- Ta med kula framover!
- FÃ¥ opp tempo i spillet sitt
- Spille ballen foran medspillere (dvs foran backen!)
- Finne indreløperne!
- finne spiss (her er Bjørdal ok)
- finne Selnæs
- Crosse oftere! (Eyolfsson)
- Crosse bedre! (Bjørdal)
- hjelpe keeperen i gang bedre
Som midtstopper er du sjelden særlig presset, du har god tid og godt rom. Dette er Eyolfsson (spesielt) og Bjørdal meget dårlige til å utnytte. Gud hvor bra vi kunne spilt med Strandberg her fortsatt!
90 % av problemene våre mot etablert forsvar/godt organiserte lag vil forsvinne i det øyeblikket vi får på plass gode, spillende midtstoppere.
De gangene vi fikk satt opp indreløperne i mellomrommet og kantene (spesielt Helland) var vi ganske farlige. Problemet var bare at der hvor vi vanligvis setter dem opp i slike situasjoner kontinuerlig gjennom en hel kamp, fikk vi ikke gjort det i dag.
Ellers var dette mer surt enn det var dårlig. Vi kan ikke surmule så jævlig som vi gjør etter å ha tapt ganske ufortjent og uheldig mot fjorårets tapende finalist i EL. Klart det finnes forbedringspotensiale, men dette har brakka kontroll på - ikke oss! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.10.2015 23:42 Post subject: |
|
|
Det var iallefall positivt å høre både spillere og trener si det som det er, vi både kunne og burde spilt bedre fotball. Kåre sier det bra synes jeg; spillerne må "tørre" å være bedre, ha større tro på egne ferdigheter og ikke være så stressa.
Vi husker alle hvordan det var under tidligere regimer der det var bortforklaringer og anektoter istedenfor å si at vi spilte ikke bra nok. |
|
Back to top |
|
 |
Moody Senior
|
Posted: 02.10.2015 00:01 Post subject: |
|
|
En jevn kamp som med litt hell kunne bekket vår vei. Startet litt feigt, men siste 70 var på det jevne. Syns ikke vi skal svartmale dette helt, da det er tross alt bare er et år siden vi i det hele tatt slet med å komme opp på hesten. Selvfølgelig mye å gå på, og siiiinnsykt irriterende måten tapet kom på. Har likevel troa på seier i Italia! Når St.Etienne greier å to mål med henholdsvis 10 og 9(!) mann, og mtp at vi har vært best borte i Europa i år, har jeg troa på både ett og tre poeng Syns forsåvidt vi lider av at midtstopperne ikke evner å passere ledd og utfordre med ball. En plass må man starte å skape 2 mot 1-situasjoner, og med unntak av Holmar et par ganger, greier ikke midtsopperne å gjøre dette. Ellers syns jeg både Skjelvik og Midtsjø skaper noe uttrygghet ved farlige pasninger og balltap.
Hansen 5 - Solid, men mener han burde holdt stanga ved målet
Svensson 7 - Bunnsolid. Greit at backen kom til innlegg ved scoringa, men med 3 mot 1 inne i feltet ser jeg ikke på dette som Svenssons' feil.
Bjørndal 4 - Spiller alt for safe, må tørre å gjøre noe med ball. Slapt å miste mann ved scoringen.
Holmar 5 - Bør i likhet med Bjørndal utfordre mye mye mer og skape overtall
Skjelvik 3 - Helt lost dessverre... Virker som han lider av en løpende løpsk selvtillit, som absolutt ikke var tilstede idag
Kondradsen 5 - Litt usynlig, ellers på det jevne. Håper han blir kommer seg når relasjonene sitter bedre utover høsten
Selnæs 7 - Solid kamp. Tar styring, vinner dueller.
Midtsjø 4 - Mister ballen alt for ofte. Tok seg opp noe like før han ble byttet ut
Helland 5 - Ikke så alt for mye å jobbe med, men kom til et par innlegg og en småfarlig avslutning
Søderlund 6 - Vant utrolig mange dueller mot to store midtstoppere. Solid innsats og tæl
Mikkelsen 5 - En del fine bevegelser, og fikk også ballen i bakrom av Selnæs tidlig i kampen. God defensiv jobb. Mangler for øvrig det lille ekstra i de avgjørende situasjonene.
Lanley 5 - Også han med god defensiv jobb. Kom til et par innlegg, men som med Mikkelsen mangler det litt for å skape det helt store |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 02.10.2015 00:02 Post subject: |
|
|
Eggen var også rimelig klar i sin oppsummering på NRK. For forsiktig, for tregt, ikke bra nok.
Men vi øver til CL neste år  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.10.2015 00:11 Post subject: |
|
|
Vi har mye å lære. Både spillere og trenere. Denne sesongen bør utelukkende sees på som læring foran neste års CL-kvalifisering. Hele klubben må lære seg balansen mellom feighet og naivitet på nytt. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.10.2015 01:41 Post subject: |
|
|
Det er vel litt symptomatisk for gruppa vår dette. Møter et ikke blendende godt lag, men et lag som er såpass bra og effektive til at de vinner 1-0 - rett etter at vi har brent en stor sjanse. Manglende e-cup-erfaring, litt trøtte bein og et noe feigt lag ikke helt i slaget, gjorde vel en del av utslaget i kveld. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 02.10.2015 07:03 Post subject: |
|
|
Problemet er at man sitter å vet gjennom kampen at nummer 11 scorer. Han er sterkere og bedre enn de fleste på banen. Så skjedde set. At de lot han få så mye rom før scoringingen holder ikke. Han burde fått en styver i ryggen før han header ballen i mål. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.10.2015 07:22 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Hele klubben må lære seg balansen mellom feighet og naivitet på nytt. |
Hva har hele klubben med dette å gjøre? Det er kampplanen til Kåre, som forøvrig avviker veldig fra kampplanen til medarkitekten og rådgiveren Nils Arne, som var hovedproblemet. Og, gårdagens kampplan understreker jo et ubestridig faktum, det er ikke Hoftun som har tyngde og faglig balast til å lede Kåre i riktig retning. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 02.10.2015 07:51 Post subject: |
|
|
Nekter å tro at Kåre ville gått ut å sagt at spillerene må tørre mer, hvis kampplanen var å ligge bakpå. Tror folk spiløer for mye FM. Det er ikke alltid bare å si at man skal spille på en måte, så skjer det. I går var spillerene nervøse og stressa, da blir det ikke lett å spille slik man skal. Dette er dog god mental trening for stallen som kommer godt med i CL kval neste år |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 02.10.2015 07:53 Post subject: |
|
|
Jeg har sett dnipro flere ganger i fjor og det ble veldig ofte sånn at de har klart at motstanderen så dårligere ut enn de faktisk var fordi de er utrolig smarte i forsvaret og organisering. De spiller en slags drittfotball men det funker fint for dem. Tror det ble litt sånn i går også dessverre. I tillegg hadde vi vel ikke nok selvtillit og tro på formen og ferdighetene og da ble det ikke mer fremover. Jeg syns tross alt at kampen er veldig positivt for oss fordi den viser igjen - som mot st etienne (og vi var bedre i denne kampen) - at vi kan ta nivået. For meg er gruppespillet i år mer som en bonus som gir oss nødvendig erfaring fordi vi skal jo prøve å nå cl-gruppespillet snart! Vi må selvfølgelig bli smartere og jeg håper at laget lærer mye i de 6 kampene.
Hansen 5
Svensson 6
Bjørdal 5
Holmar 6
Skjelvik 3
Selnæs 7
Konradsen 5
Midtsjø 4
Helland 5
Søderlund 5
Mikkelsen 4
Dølland 4 |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.10.2015 07:55 Post subject: |
|
|
Det var ikke høyt press fra start og full guffe akkurat. Det var press litt og så legg dere tilbake på 30 til 50 meter. Og da vi hadde ballen, minimalt med folk i angrep foran ball foruten en kontringssituasjon som gikk bort i sanden.
Veldig billig å skylde på spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.10.2015 08:40 Post subject: |
|
|
Ble som fryktet, vi blir for enkle mot gode europeiske lag som er disiplinerte defensivt. Det blir for upresist, urytmisk og forutsigbart. Og vi mangler "gå i strupen"-mentaliteten vi hadde i starten av sesongen, i går skyldes det delvis at vi ikke tørr, men vi har sett det i TL også i høst. |
|
Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 02.10.2015 08:42 Post subject: |
|
|
Denne kampen ble litt som forventa - Ganske lik kampene mot Metalist Kharkiv: Vi møter et meget godt organisert lag med svært ballsikre spillere, som trolig synes ett poeng er godt nok. De spiller kontrollert, og gjør akkurat nok til å ha en slags kontroll på oss. Jeg er ganske sikker på at Dnipro hadde hatt et par gear til, om vi hadde tatt ledelsen.
Jeg tar med mye positivt fra denne kampen: Vi ble feige, men vi spilte tross alt med stor defensive trygghet. Alle RBKs tidligere forsøk på å være forsiktige I Europa har gjprt spillerene utrygge, men I går så vi forholdsvis komfortable ut mens vi trilla ball. De gangrene vi klarte å sette opp indreløpere og vinger spilte vi oss lett igjennom, selv mot en god og godt forberedt motstander. I tillgg viser noen av spillerne seg positivt fram:
* Svensson har full kontroll defensivt, og kommer på noen gode overlapper. Den ene gangen han lå litt for langt unna Matheus ble det mål, men det får stopperne ta på sin kappe.
* Selnæs tar nivået også her, kanskje spesielt defensivt.
* Søderlund gjør som Sørloth og til dels Rush på nittitallet, kommer ned og spiller fri kant på direkten med mann I ryggen. Det kan gi oss en viktig variasjonsmulighet I angrepsspillet.
* Konradsen er flink til å gjøre seg spillbar. Han vender seg også ofte fri, men ble dessverrre for upresis I avleveringene til at det ga store resultater I dag.
Alt I alt vær dette utrolig god læring for hele laget. Alle gutta ser at vi må opp et knepp eller to både individuelt og kollektivt, men samtidig ser de at vi kan skape problemer for hvem som helst på vårt best. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.10.2015 08:45 Post subject: |
|
|
Hvor mange 0-1 tap i Europa har vi på Lerkendal de siste 10 årene? Synes vi taper 0-1 i hver eneste kamp etter de første kvalikrundene. |
|
Back to top |
|
 |
torrax Junior
|
Posted: 02.10.2015 08:47 Post subject: |
|
|
Hansen: 5
Svensson: 4
Bjørdal: 4
Holmar: 5
Skjelvik: 5
Konradsen: 4
Selnæs: 6
Midtsjø: 4
Helland: 4
Søderlund: 6
Mikkelsen: 5
de Lanley: 4 |
|
Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 02.10.2015 08:49 Post subject: |
|
|
Glemte en ting: Midtsjø er håpløs for tida... Det er synd, for jeg har virkelig sansen for gutten, men han evner ikke å orientere seg når han møter etablert forsvar. Han var god I vår, da vi fikk rom offensivt, og han kunne spille I medløp. Nå som alle ligger kompakt mot oss treffer han knapt på en pasning. Jeg tror han mister oversikten når han må motta ballen feilvendt og får for mange spillere rundt seg. Det virker også som Mikkelsen lider under dette; han er ofte klar til å stupe inn I bakrommet, men Fredrik spiller nesten alltid upresist, eller I støtte.
Jeg håper trenerne hjelper han å jobbe med dette fram mot neste sesong, for han har et enormt potensiale om han får orden på avleveringene. Og bygger litt (duell)styrke  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.10.2015 08:49 Post subject: |
|
|
Hansen - 5
Svensson - 5
Bjørdal - 5
Eyjolfsson - 5
Skjelvik - 4
Konradsen - 4
Selnæs - 6
Midtsjø - 4
Helland - 5
Søderlund - 5
Mikkelsen - 5
de Lanlay - 5 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 02.10.2015 08:54 Post subject: |
|
|
Bet meg merke i at Eggen påpekte det samme som mange her tidligere har påpekt, at det er midtbanen, og da først og fremst indreløperne, som må ta mye på sin kappe. Står alt for høyt, og bakre ledd + Selnæs mangler da noen å spille på og blir stående uten alternativer. |
|
Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 02.10.2015 09:01 Post subject: |
|
|
Skuffende resultat, grei prestasjon.
Følte ikke at noen hadde det lille ekstra fandenivoldske i seg idag som kan avgjøre disse kampene.
samtidig klarer jeg ikke å la være å tenke på hvordan det ville sett ut med Tore på plass der hvor Holmar bommer.
Håper han kommer tilbake snart, jeg er overbevist om at han ville stått med 5-6 mål i år som Holmar desverre ikke har klart.. |
|
Back to top |
|
 |
spiralis Junior

|
Posted: 02.10.2015 10:00 Post subject: |
|
|
Hvor har det blitt av fyrverkeriet? Hvorfor snakkes det bare om å angripe i balanse? På tide å skifte fokus mtp hva spillerne skal "podes" fulle av før kamp?
Gryende feighet i spillet vårt utover sesongen. Trendlinjene krysser dessverre hverandre snart...
 |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.10.2015 10:05 Post subject: |
|
|
pfff wrote: | Glemte en ting: Midtsjø er håpløs for tida... |
Jepp. Har falt fullstendig gjennom den siste måneden. Jeg synes det er trist da jeg helst ser at laget består av lokale spillere, men han er en av de som er avhengig av å ta nye store steg i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 02.10.2015 10:14 Post subject: |
|
|
Var Selnaes virkelig blant vaare beste idag? Jeg saa bare foerste omgang men da synes han slurvet mye i foersteomgang og baade lange og korte pasninger var upresise. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
Last edited by PauloSilas on 02.10.2015 10:25; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 02.10.2015 10:24 Post subject: |
|
|
Jeg syns vi gjør en god kamp mot et kompakt og godt lag. Dnipro ligger akkurat slik de bør for å stenge av rom for RBK og er ballsikre. Gode duellspillere er de også og vinner dessverre det meste av andreballer.
Ellers hadde RBK fortjent bedre i går. Og kan vi forvente så veldig mye mer?
Jeg er skuffa over resultatet og at vi ikke skapte litt fler sjanser, men utover det så sitter ikke jeg igjen med en så verst følelse.
En god kamp mot et godt lag hvor vi hadde fortjent bedre. |
|
Back to top |
|
 |
|