English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 70, 71, 72  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Makkverk
Veteran

PostPosted: 20.08.2015 23:11    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Det er bare å selge nå

For å sitere en legende:

Er du på metadon?
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 02:16    Post subject: Reply with quote

Meget god kamp i det defensive. Han er jo knallgod som "bakerste angriper" i TL, og om han "bare" leverer topp innsats på strek i Europa, kan jeg leve med det.
eksil
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 08:06    Post subject: Reply with quote

Veldig god kamp i går. Med unntak av offsideredningen hadde han ingen ekstreme redninger. Han tok det en god keeper skal ta.

Med andre ord, ingenting mer enn man skal kunne forvente.

Samtidig vil jeg trekke frem sikkerheten i alle innvolveringer, samt igangsettinger og utspark etter tilbakespill. Særlig tryggheten var med på å sette rammen rundt en solid keeperprestasjon. Dette er ekstra gledelig fordi det har vært så fomlende og usikkert tidligere i sesongen. Bra Moldetabben ikke kom i går.

Oppsummert en veldig solid forestilling. Andre får 8 av 10 hos meg.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 09:24    Post subject: Reply with quote

Det er en utbredt misforståelse at man må ha feberredninger av en annen verden for å kunne få en høy børskarakter som keeper. Det blir som å trekke spissen fordi han scoret 3 "enkle" mål i stedet for å score 1 mål på et sinnsykt brassespark. Hvis man dirigerer forsvaret godt, leser spillet og plasserer seg riktig, samt flytter beina godt nok, så ser ofte redningene enkle ut for de som tror de vet hva godt keeperspill er. Det er ikke automatisk slik at en showredning der keeper kaster seg høyt nok til å ha beina liggende parallelt med tverrliggeren er en god redning.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 09:27    Post subject: Reply with quote

Er du enig i at det er en bedre prestasjon å redde et vanskelig skudd enn et enkelt?
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 09:30    Post subject: Reply with quote

Det spørs vel, det er en bedre prestasjon å aldri havne i den situasjonen at det vanskelige skuddet kommer, selv om det aldri vil se like imponerende ut.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 21.08.2015 09:33    Post subject: Reply with quote

Veldig god kamp i går. Sånn bør standarden være Smile
Back to top
Litjmor15
Junior

PostPosted: 21.08.2015 09:35    Post subject: Reply with quote

Prakt kamp i går. Håper virkelig han fortsetter på samme nivå.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 21.08.2015 10:22    Post subject: Reply with quote

Flott kamp. Solid både i feltarbeidet og med ballen i beina. Greit nok å kommentere at ingen av redningene var mer enn det en god keeper burde greie å ta, men det gjør det ikke mindre imponerende. God plasseringsevne, konsentrasjon og ryddig spill gjennom en hel kamp med relativt stort press fra motstander er det som definerer toppkeepere. Tar en slik prestasjon over Espen Johnsen-lignende akrobatikk hver dag.
Back to top
Sputnik
Senior

PostPosted: 21.08.2015 10:44    Post subject: Reply with quote

Tippeligaens beste keeper med ball i bena. Samlet sett er det nok 2-3 keepere i TL som er bedre p.d.d.
Uansett fantastisk med en keeper som viser ro og trygghet i spillet sitt, en trygghet som fort smitter over på forsvarsfireren.
Så har han selvfølgelig litt og gå på, men om han for utviklet seg over tid vil han bli en meget god sisteskanse for RBK.
smogli
Proff

PostPosted: 21.08.2015 10:56    Post subject: Reply with quote

En dårligere keeper måtte kanskje ha gjort en feberredning på samme situasjon(er) som AH reddet enkelt?

Helt utrolig at man kan klare å vinkle det "negativt" at han bare gjorde enkle redninger. Med forbehold at jeg tolker kommentarene om dette feil.

Som tidligere Eliteseriekeeper i innebandy vet jeg endel om plassering og feberredninger, og for min del var det dessverre feberredningene som det var flest av. Skulle nok heller gjort flere enkle redninger, det viste seg klart på baklengsstatistikken vår Crying or Very sad
Back to top
sunnset1
Senior

PostPosted: 21.08.2015 11:25    Post subject: Reply with quote

Virket ikke like usikker på skudd i går som han har vært i noen kamper i år. Men noe han har vært strålende på i hele år er å dirigere forsvaret. Jeg har sesongkort på den ene langside, og selv om kjernen synger for full hals, så hører man at AH roper uansett. Det er nok en av de viktigste årsakene til at vi ser så stødig ut bakover i år, selv med mange forsvarsbytter.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2015 11:30    Post subject: Reply with quote

Det er litt merkelig med Hansen, for han er den rake motsetningen til hva vi er vant med i klubben og i TL for øvrig. Vi har, og har hatt, enormt overtall av "håndballkeepere" i norsk fotball; keepere som gjør det ekstreme på strek, er reaksjonssterke, og solide en mot en. For å ta dagsaktuelle spillere er Langer, Sayouba, Origi og Opdal høyt aktet i flere kanaler, noe også Leciejewski var den gang Brann var på øverste nivå (blir aldri lei av å si det), og keepere som Kongshavn og Heigre er på alles lepper etter en hånfull kamper som gode shot-stoppere.

Hansen gjør på sin side sjelden det spektakulære på strek og er mildt sagt utrygg i felt (noe han for øvrig deler med 95% av alle keepere jeg kan huske i TL), men holder ekstremt høyt nivå med ball i beina, og er godt over snittet på igangsettinger.

Keeperplassen er kanskje der vi jevnt over har vært dårligst på å fremskaffe skikkelig god kvalitet i Rosenborg, men vi må også innse hvilken hylle norsk liga er på i hierarkiet, og da er komplette keepere som Lindegaard noe vi sjeldent får tak i. Hansens offensive og spillende evner bidrar etter mitt syn mer til laget enn hva en hva en strek-keeper ville gjort, og i Norge må vi i stor grad velge hvilke kvaliteter som skal prioriteres. Jeg har ingen grunn til å si at Hansen er en bedre keeper enn Lunna, for de har veldig forskjellige kvaliteter, men han tilfører nok mer i dagens spillestil.

Nå har han i tillegg holdt nullen i de fire siste, inkludert i viktig europacup-kvalik, og da er det lite å klage på. Leverer han jevnt som i går på strek i tillegg til å fortsette med strålende offensive evner, nærmer vi oss en bunnsolid keeper. Feltarbeidet blir kanskje aldri det helt store, men da får vi heller sende stoppere på duellene i felt.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 23:17    Post subject: Reply with quote

André Hansen har siden tabben mot Molde vært meget solid. Aldri, og da mener jeg aldri, har jeg noengang vært så avslappet med ham som keeper i RBKs historie. Han både ser ut som en autoritet og oppfører seg som en keeper i verdensklasse. Spesielt da på tilbakespill og når han får pasninger i åpent spill. I tillegg til at han dirigerer forsvaret på en meget bra måte og ser etter løsninger med det samme han kaprer ballen for å sette igang spillet, gjør ham for meg bare herlig. Humrer innimellom over hvor iskald og latterlig god han er med beina. Han treffer alltid en medspiller uansett hvor presset han er, og jeg tror, hvis jeg har talt riktig, at han bare har spilt ut ballen på sidelinja fra femmeter eller i åpent spill én gang i år.

For meg er han dette året, sammen med Mikkelsen, Selnæs, Jensen og Søderlund, en vi absolutt bør frykte at blir kjøpt opp av en storklubb.
Elg
Veteran

PostPosted: 18.09.2015 23:36    Post subject: Reply with quote

Hør hør Tommel'n opp! fremstår absolutt som en bunnsolid keeper, litt slurv i feltarbeidet til tider, men det er ting man forhåpentligvis får luket vekk
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 19.09.2015 01:35    Post subject: Reply with quote

Legger også merke til utsparkene hans, hvor han kommuniserer med Søderlund om hvor han vil ha ballen, og treffer stort sett klokkereint. Er ikke ofte en ser utspark som gang på gang treffer medspiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 19.09.2015 04:56    Post subject: Reply with quote

Otto Ullsokk Jr. wrote:
Det er en utbredt misforståelse at man må ha feberredninger av en annen verden for å kunne få en høy børskarakter som keeper. Det blir som å trekke spissen fordi han scoret 3 "enkle" mål i stedet for å score 1 mål på et sinnsykt brassespark. Hvis man dirigerer forsvaret godt, leser spillet og plasserer seg riktig, samt flytter beina godt nok, så ser ofte redningene enkle ut for de som tror de vet hva godt keeperspill er. Det er ikke automatisk slik at en showredning der keeper kaster seg høyt nok til å ha beina liggende parallelt med tverrliggeren er en god redning.

Grunnen til at Espen Johnsen av mange ble regnet som en god keeper var jo på grunn av at han var blottet for spullforståelse, og var født og oppvokst i den lille bygda Halvdistanse på Sørlandet et sted. Han hadde en ekstrem reaksjonsevne kombinert med en enorm rekkevidde, som gjorde at han plukket fram den ene verdensklasseredningen etter den andre, hvor andre keepere sto rett opp og ned og plukket ned ballen.

André Hansen slet jeg veldig med i starten, men nå begynner han å vise trygghet i alt han foretar seg

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
£irik
Proff

PostPosted: 23.09.2015 19:14    Post subject: Reply with quote

Hansen for Norge! (selv om jeg egentlig kun vil ha han her). Nyland sitter jo kun med tresmak i rævva i Tyskland. Endelig har vi en keeper på plass som later til å være klubben verdig.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 23.09.2015 19:23    Post subject: Reply with quote

Enig. Endelig later det til at vi har fått en stabil og trygg keeper.
Back to top
1960
Rutinert

PostPosted: 23.09.2015 20:00    Post subject: Reply with quote

Andre er blitt en så bra keeper at vi skal være glade hvis vi greier å beholde han lenge fremover!
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 23.09.2015 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg avskrev han etter tabben mot Molde, da må jeg si at jeg ikke så det helt store i han, men etter det har han virkelig slått tilbake. Veldig god over tid og har reddet mange poeng for oss. Stødig, bra skuddstopper, tatt steg i feltet og en enorm igangsetter. Ledertyper er han også.

Ser vi en keeper som har blitt bedre under Jørns treningsregime?
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 23.09.2015 22:07    Post subject: Reply with quote

Like god som Neuer med beina, begge bein faktisk. Endelig, tok lang tid å komme over Ørlund.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.09.2015 22:31    Post subject: Reply with quote

Hansen har vært klasse fra den dagen han kom.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 23.09.2015 22:39    Post subject: Reply with quote

Ikke enig i det, synes han gjorde en del rart på vårparten. Toppet seg når han kostet oss seieren mot Molde på hjemmebane. Ekstra gledelig at han hever seg etter en sånn smell.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 23.09.2015 22:49    Post subject: Reply with quote

Spesielt i feltarbeidet var han ganske rufsete i starten, men god på strek har han forsåvidt vært hele veien. Han har dog fremdeles litt dårlig timing på enkelte inngripener, som da han såvidt rakk å sklitakle ballen bort fra Meling helt på kanten av 16-meteren i dag. Litt i overkant dristig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 70, 71, 72  Next
Page 15 of 72

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb