English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
St. Etienne - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Svensson
3%
 3%  [ 8 ]
Eyjolfsson
4%
 4%  [ 10 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
1%
 1%  [ 3 ]
Selnæs
43%
 43%  [ 87 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Søderlund
33%
 33%  [ 67 ]
Mikkelsen
11%
 11%  [ 23 ]
Total Votes : 201

Author Message
georgios
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 12:08    Post subject: Reply with quote

Er det posten om at Skjelvik starter i midten og Midtsjø på back som gjør dette? Er jo ingen andre enn denne brukeren som har sagt det, vill vært veldig rart om ikke adressa hadde hatt en sak om det, dersom det stemmer. De er jo nede i Frankrike og var også på treningen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 12:31    Post subject: Reply with quote

Jeg bare gleder meg!!! Som gutta-krutt har jeg mye lavere skuldre nå enn mot Steua- som jeg tror spiller for spiller er minst på høyde med franskmennene. Dessuten tror jeg ikke St. Etienne ligger på 4. plass når sesongen er over. De har slått Montpellier (19), Lorient (17) og Bastia (9) knepent. Uavgjort mot Bourdeaux (12) og tap mot Toulouse (16).. Virker ikke som om serien har satt seg og motstanden har (så langt i sesongen) ikke vært av topp fransk klasse...
Tipper på høyt tempo, lavt RBK og kontringer i 2. omg Tommel'n opp!
georgios
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg finnes ikke nervøs før denne kampen, i sterk kontrast til hvordan det var før Steaua. Tror vi taper, men håper selvfølgelig på en gledelig overraskelse.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2015 13:00    Post subject: Reply with quote

Enig. Har null forventninger om å kunne gå videre fra gruppespillet uansett. Håper bare på god innsats, god underholdning og en del målsjanser til oss.
gisp!
Legende

PostPosted: 17.09.2015 13:10    Post subject: Reply with quote

Spekulasjoner om formasjon og lagoppstilling
Etter pressekonferansen i går la twitterkontoen TeamASSE Officiel ut følgende sannsynlige lagoppstilling:

En 3-5-2 formasjon altså. "Three stoppers and two spisses."

12 minutter senere la imidlertid journalist Anthony Perrel i Radio Scoop ut en 4-4-2 oppstilling hvor ordet sannsynlig var nevnt i meldingen.
Det eneste spørsmålstegnet var på venstreback: Pierre-Yves Polomat eller Benoît Assou-Ekotto.
Quote:
Ruffier / Polomat (BAE?), Pogba, Perrin, Clerc / Eysseric, Lemoine, Clément, KMP / Beric, Roux.

Hvorvidt det er et scoop får vi svaret på om noen timer, men det registreres at denne formasjonen i flere varianter er blitt spredd en god del av folk som følger med på ASSE, mens oppstillingen som den offisielle twitterkontoen la ut i går ikke har fått særlig oppmerksomhet.
Dette kan selvfølgelig også skyldes at 4-4-2-oppstillingen avviker fra de vanlige oppstillingene klubben har benyttet.

Supportersiden Evect krediterer journalist Perrel i et oppslag der de forteller at oppstillingen kan se slik ut, men her er det faktisk flere forandringer:

Spissen Nolan Roux kom for øvrig til ASSE nå i juli, og skapte overskrifter ved å i frustrasjon denge ballen i hodet på ballgutten da de lå under 0-2 hjemme mot Tirgu Mures i 3. kvalifiseringsrunde til EL.

Knappe marginer mot felles referanse
I fjor ble RBK slått ut av Karabükspor i tredje kvalifiseringsrunde etter 0-0 borte og 1-1 hjemme.
I play-off var det Saint Etienne som slo ut det tyrkiske laget på straffesparkkonkurranse (4-3) etter at de hadde vunnet hver sin hjemmekamp 1-0.

Fjorårets få mål er blitt et krav om å få mål
I fjor var den franske klubben solide bakover, men slet litt mer med å score mål.
Med målforskjellen 51-30 på 38 ligakamper, var det kun Monaco på tredjeplass (51-26) som slapp inn færre. Samtidig var det fire lag i Ligue 1 som scoret flere mål enn ASSEs 1,34 i snitt pr kamp.

Klubben har erkjent at det rett og slett ble for få mål når de skulle ut i Europa. I fjorårets gruppespill i Europa League spilte de fem uavgjorte på rad; tre ganger 0-0, deretter 1-1 hjemme mot både Inter og Qarabag før de tapte 0-1 borte mot Dnipro.

På pressekonferansen i går uttalte trener Christophe Galtier, som selv har en fortid som forsvarsspiller, at de har lært fra fjorårets Europakamper at uavgjort er et verdiløst resultat.
Fordi publikum også forventer at de spiller offensivt, går de på banen med en innstilling om å score mål.

ASSES formasjoner i de siste kampene
Klubben har prøvd seg frem med litt varierende formasjoner, men har holdt seg til 4-2-3-1 i de siste kampene hvor de også har gått seirende ut.

30. juli, EL 3. kvalrunde, B mot Tirgu Mures (seier 0-3). 4-3-3
6. august, EL 3. kvalrunde, H mot Tirgu Mures (tap 1-2). 4-3-3
9. august, L1 - 1. serierunde, B mot Toulose (tap 2-1). 3-4-3
15. august, L1 - 2. serierunde, H mot Bordeaux (1-1). 4-3-3
20. august, EL playoff, B mot Milsami (1-1). 4-2-3-1
23. august, L1 - 3. serierunde, B mot Lorient (seier 0-1). 4-2-3-1
27. august, EL playoff, hjemme mot Milsami (seier 2-1). 4-2-3-1
30. august, L1 - 4. serierunde H mot Bastia (seier 2-1). 4-2-3-1
12. september, L1 - 5. serierunde B mot Montpellier (seier 1-2). 4-2-3-1

Hjemmeseieren mot Bastia skjedde ikke uten mannefall. Bastia fikk to spillere utvist, den første allerede etter fire minutter.
ASSEs innlånte PSG-spiller, Jean-Christophe Bahebeck, fikk problemer i løpet av første omgang, ble byttet ut ved pause og kjørt i all hast til sykehuset hvor det ble konstatert heteslag.
Han er ennå ikke spilleklar, men det skal skyldes en strekkskade han fikk sist uke.

Tyngende forventninger?
ASSE har scoret fem mål på sine fire kvalifiseringskamper i Europa League.
Målscorerne har vært Hamouma (3), Diomandé (1) og Corgnet (1).
De to første er uaktuelle i denne kampen og Corgnet har vært ute til nå, men har trent uten smerter de siste dagene. Som man kan se lenger oppe er han også nevnt i mulige oppstillinger.

I Ligue1 har ASSE notert seg for sju scoringer på fem kamper. Europa League-suspenderte Hamouma er foreløpig delt toppscorer i klubben med to mål. Trøsten for sneglespiserne (som kaller oss for sildespiserne på sitt forum) får kanskje være at den andre toppscoreren, midtstopper Loic Perrin, vet hvor målene står.

I helga scoret spissen Nolan Roux endelig sitt første mål for ASSE. Han har 326 minutter i Europa League og 360 minutter i Ligue 1 fordelt på henholdsvis fire og fem kamper.

Sloveneren Robert Berič ble kjøpt fra Rapid Wien for en opplyst minimumssum pÃ¥ 5,5 millioner Euro 31. august i Ã¥r. Det skal ogsÃ¥ være en bonus pÃ¥ ytterligere 1,5 millioner Euro.

På grunn av landslagspausen har han ikke trent særlig med sine nye lagkamerater, men St Etienne har forventninger om at han etterhvert skal bøtte inn mål som han gjorde i sin forrige klubb.

Han scoret 30 mål på 38 seriekamper for Rapid Wien før han signerte for franskmennene.
I både fjorårets Europa League playoff-kamper mot HJK og i år mot Shaktar Donetsk endte han målløs, men i årets tredje kvalifiseringsrunde scoret han mot Ajax både hjemme (2-2) og borte (seier 2-3), samt hadde en målgivende i hjemmekampen.

Berič spilte de ni siste minuttene i seriekampen mot Montpellier sist lørdag.

På bakgrunn av at ASSE har et press på seg om at de må gå ut offensivt for å score mål, samtidig som målscorerne og flere andre offensive spillere i roller bak spissen er uaktuelle, kan det kanskje være noe i spekulasjonene om at de satser på to spisser?

Det meldes at de forventer 25 000 tilskuere i kveld, men de har ingen referanse til hverken manuell eller automatisk setetelling, så man får vel ta det med en klype salt til silda.

For øvrig var det 24 006 tilskuere på Stade Geoffroy-Guichard da lagene møttes i 2008.

Last edited by gisp! on 17.09.2015 13:19; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 17.09.2015 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig de starter i 352, det tror jeg passer oss veldig bra.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 13:19    Post subject: Reply with quote

Målet var å komme til gruppespillet, så gode resultater i disse kampene er bare bonus. Ren læring inn mot neste års kvalik, med mulighet for å hente enda mer penger om vi skulle klare noen poeng. 3 millioner for seier, var det?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.09.2015 13:27    Post subject: Reply with quote

Blir vel rundt 3,3 mill etter dagens kurs ja. Ca 1,1 mill for uavgjort.

Last edited by Vegard2711 on 17.09.2015 13:35; edited 2 times in total
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 13:30    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Enig. Har null forventninger om å kunne gå videre fra gruppespillet uansett. Håper bare på god innsats, god underholdning og en del målsjanser til oss.

Men haavarl, du er jo fornøyd bare vi stiller 11 mann på banen og fullfører 90 minutter.

De sedvanlige Europa-match-nervene har begynt å melde seg for fullt.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2015 13:39    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
De sedvanlige Europa-match-nervene har begynt å melde seg for fullt.

Jeg vil betegne meg som overraskende positiv og gleder meg bare. Er vel såpass sultefora på e-cup og god fotball at jeg tar alt som en gedigen opptur nå. Så får vi gi dem vårt beste, og se hvor langt det holder. Vi har etter mitt syn lite å tape.

Sje opp, her kjæm vi! RBK
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2015 13:56    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Men haavarl, du er jo fornøyd bare vi stiller 11 mann på banen og fullfører 90 minutter.

Nei nei. Jeg er fornøyd så lenge vi forsøker å spille underholdende fotball. Aller mest fornøyd, naturligvis, når vi vinner ved å forsøke å spille underholdende fotball.
larsarus
Legende

PostPosted: 17.09.2015 14:02    Post subject: Reply with quote

Håper vi lærer maksimalt av denne kampen, og som Eggen sier - du lærer mest av å vinne fotballkamper.
Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 17.09.2015 14:05    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
martibs wrote:

Nei nei. Jeg er fornøyd så lenge vi forsøker å spille underholdende fotball. Aller mest fornøyd, naturligvis, når vi vinner ved å forsøke å spille underholdende fotball.

I dag driter hvertfall jeg i underholdningsverdien. 3 poeng på flaks, drøying av tid, parkering av buss +++ ville gjort meg superfonøyd.

Kanonspill og seier ville selvsagt vært enda bedre, men det første er vel mere kanskje mere realistisk.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 14:08    Post subject: Reply with quote

Seier eller uavgjort gir vel noen små promiller på seedingen, så hadde ikke gjort noe med en 0-0 kamp. Mål vil det bli tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Juch
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 14:15    Post subject: Reply with quote

Selv gleder jeg meg noe sykt til kampen i dag. Null gruing, bare gleding - over at vi er i det gode selskap igjen og får måle oss opp mot kvalifisert europeisk motstand. Resten blir bare bonus, så får vi håpe på mye bonus i kveld RBK
Back to top
Bagh
Proff

PostPosted: 17.09.2015 14:19    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Målet var å komme til gruppespillet, så gode resultater i disse kampene er bare bonus. Ren læring inn mot neste års kvalik, med mulighet for å hente enda mer penger om vi skulle klare noen poeng. 3 millioner for seier, var det?

Kåre har nevnt at målet er å være med å kjempe om andreplassen, ikke nødvendigvis for å gå videre. Men for at vi skal gjøre vårt beste.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2015 14:21    Post subject: Reply with quote

mcmort wrote:
I dag driter hvertfall jeg i underholdningsverdien.

Nja, altså, nja. Vår tidligere suksess i Europa var basert på viljen og evnen til å angripe. Det er den veien vi må fortsette.

Sjansen til å gå videre fra gruppa må vel måles i promille. Å forsvare oss til noen skarve poeng har lite for seg. Vi må øve oss på å spille vår angrepsfotball også mot langt bedre lag.

Nå kan vi selvsagt ikke kaste alle mann i angrep hele tiden, som mot de svakere laga i Norge, men vi må hele tiden prøve å følge den offensive planen som er grunnlaget. Om det holder så veldig langt er vel tvilsomt!
mcmort
Senior

PostPosted: 17.09.2015 14:25    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt enig i det, men resultatet veier tyngre enn underholdningsverdien. I dag.

Kollektivt press er jo også noe vi desperat trenger å øve på.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 14:27    Post subject: Reply with quote

Enig med mange av dere. Før Steua var jeg pissnervøs. Nå gleder jeg meg og skal kose meg max framfor tven i kveld.

Digger i tillegg instillingen gutta og treneren har. Virker som de har trua. Syns vi bør ha som mål å bli topp-2.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 14:42    Post subject: Reply with quote

Vi vinner.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 14:55    Post subject: Reply with quote

Tror også det.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2015 15:25    Post subject: Reply with quote

Dette blir en fin syretest av eget nivå, innsats og mental tilstedeværelse. Dette er en type lag vi kommer til å møte mye av fremover om man skal ha ambisjon om å delta i Europa jevnlig, og kanskje også hevde seg over tid.

Det er viktig å huske at vi fortsatt er i læring. Vi står i bunnen av ei veldig bratt læringskurve, og laget vi mønstrer har lite internasjonal erfaring individuelt, og omtrent bare kvaliken som ligger bak oss kollektivt. Det vi er inne i nå er nytt for de aller fleste.

Det tar vanligvis tid å bli god på nivået og med tempoet man møter i Europa. Derfor blir jeg ikke skuffet eller sint om vi taper i dag, om vi bare gjør en bra figur. Med tanke på fjoråret, og forsåvidt mange av de foregående, er årets sesong en enorm sportslig opptur uansett. Det er vel ikke mange som hadde stemt i om noen hadde snakket om Europacup et drøyt år frem i tid i fjor sommer.

Kampen i dag er først og fremst spennende og lærerik, og jeg håper det blir mye læring både på det personlige og lagmessige plan. Om det også fører til poeng, er ingen ting bedre enn det.
Jonas
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 15:32    Post subject: Reply with quote

Står i Adressa at Kåre vil justere Eggens råd (om å "skræm dæm" regner jeg med). Noen som kan utfylle?
Attaboy
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 15:35    Post subject: Reply with quote

Yepp, dette er ren bonus og ren læring. Gleder meg stort til kampen i kveld. Skal bli morsomt å se om vi har nivået inne.
Barney
Veteran

PostPosted: 17.09.2015 15:43    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Står i Adressa at Kåre vil justere Eggens råd (om å "skræm dæm" regner jeg med). Noen som kan utfylle?

Vi har vel ikke lov til å lime inn direkte fra artikler her inne, men det står ikke veldig mye interessant. Bruttern understreker at til tross for Eggens bravado så var RBK et svært disiplinert lag (etterhvert) på bortebane i Europa, noe han tror indirekte kom fra landslagsspillerne som var med å ta poeng mot storheter som England og Nederland borte på den tiden. Ellers nevner han en gang da han var med å skulle "sjokke" Sampdoria på bortebane og endte opp med å ligge under 3-0 etter 20 minutter Wink

Slik jeg tolker artikkelen så blir tilnærmingen noe a'la det vi gjorde bra mot Debrecen og Steaua borte.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34, 35, 36  Next
Page 5 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb