| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 12.09.2015 21:08 Post subject: |
|
|
| Rosenborg er ikke en vanlig arbeidsplass, men en medlemsorganisasjon. Og dette er ikke et intervju med Adressa, men en valgkampvideo. |
|
| Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 12.09.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Jeg ville fått en advarsel av min arbeidsgiver hvis jeg flagget mitt politiske standpunkt med logo og apell, i nærheten av våre lokaler. Det tror jeg gjelder de fleste største, seriøse arbeidsgivere, haavarl.
Edit: Og det er ikke fordi jeg er medlem av noe parti som strekker seg særlig langt fra sentrum i norsk politikk. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.09.2015 21:15 Post subject: |
|
|
Fra mitt ståsted er dette det viktigste: Valgdeltakelsen er for lav, og alt som kan få flere til å møte opp i stemmelokalet er viktig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 12.09.2015 21:24 Post subject: |
|
|
Det er vi alle enig om. Men med respekt å melde, så er premisset for dumt.
Hvis du oppsøker FB-gruppen "Rosenborg Ballklubbs trofaste supportere!" vil du skjønne litt. Her er det mange, ut i fra subjektiv vurdering, enkle mennesker, som jeg føler meg trygg på at ut i fra videoen med Helland på Lerkendal vil tolke det som: "RBK sier jeg må stemme AP - lets go". |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.09.2015 21:26 Post subject: |
|
|
| Selv blir jeg derimot meget påvirket av firmaansattes politiske ståsted. Det blir ikke noe Trondheim øyelegesenter på meg, for å si det sånn. Det blir feil å kjøre et politisk show på Lerkendal, klubben bør holdes utenom, men samtidig er det fabelaktig at Helland og Eggen viser såpass fornuft i partivalget. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 12.09.2015 21:29 Post subject: |
|
|
Enig med Haavari. At en fotballspiller bruker sin status til å få folk politisk interessert er bare positivt. Større utfordring at fotballspillere tjener svært gode penger og er uinteressert i samfunnet. Det var vel ingen her som var negativ til Eggen sin tilknytning til Ap, som også gjennomsyret mange av uttalelsene hans. Så kan det selvfølgelig diskuteres om det var riktig av Helland å gjøre det utenfor Lerkendal.
Jeg stemmer ikke Arbeiderpartiet, men synes uansett at det viktigste er man stemmer, og ikke nødvendigvis hva man stemmer (Muligens med unntak av FrP og MDG) |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.09.2015 21:35 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | ...... Så kan det selvfølgelig diskuteres om det var riktig av Helland å gjøre det utenfor Lerkendal. ......
|
Og selv om sjokkerende mange drar diskusjonen over til å handle om noe helt annet, så er det faktisk dette som diskuteres.
Herlig at spillerne viser engasjement for samfunn og politikk. Ikke heldig at de uten klubbens samtykke spiller inn en valgkampvideo på Lerkendal som er laget for å profittere på klubbens navn. |
|
| Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 12.09.2015 21:39 Post subject: |
|
|
MD: Nettopp.
Helland tilber Rita Ottervik på Nordre/bruker fridagene på å dele ut roser:
Helland ber folk stemme AP med HENT-tribunen bak seg:  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.09.2015 21:48 Post subject: |
|
|
Er vi ikke alle enige her, egentlig? SÃ¥nn mer eller mindre?
Foreslår at vi stopper diskusjonen her, og evt fortsetter i Politikk-tråden i Garderoben. Dette er et generelt tema som egentlig har lite med Helland å gjøre. Det er iallefall sportslig helt irrelevant. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.09.2015 21:53 Post subject: |
|
|
Snakk om samkjørte moderatorer. Totalt uenig med deg, men jeg forstår selvsagt ønsket om å kun tenke sportslig her.
| attach wrote: | | Det går da hand i hand nå som Helland engasjerer seg politisk. Det er uansett svært få her som debatterer politiske temaer som sådan. Saken er engasjementet til Helland og likesinnede på ulike arenaer, bokstavelig talt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 12.09.2015 22:05 Post subject: |
|
|
| MikkelBille wrote: | Jeg ville fått en advarsel av min arbeidsgiver hvis jeg flagget mitt politiske standpunkt med logo og apell, i nærheten av våre lokaler. Det tror jeg gjelder de fleste største, seriøse arbeidsgivere, haavarl.
| Det ville ikke jeg, og jeg har svært vanskelig for å tro at noen seriøse norske arbeidsgivere har innvendinger mot sine ansattes politiske engasjement, uansett om deres flagging av sitt politiske engasjement skjer i nærheten av arbeidsstedet eller whatever....
Men på selve arbeidsplassen - og Lerkendal er vel RBK sin eiendom - der er vi enige. Rett utenfor, det er en annen sak (har ikke sett videoen). |
|
| Back to top |
|
 |
MikkelBille Proff
|
Posted: 12.09.2015 22:24 Post subject: |
|
|
| Beklager noe overdrevet og unyansert. Men, hadde jeg holdt apell for et parti mens jeg ble filmet (som da ble publisert og spredd i div media), med kontoret mitt med logo i bakgrunnen, hadde jeg fått advarsel. Helt garantert. Min arbeidsgiver ville neppe ønsket å trå kunder på tærne. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.09.2015 22:25 Post subject: |
|
|
23Helland er en flott fyr. Stiller opp på dugnad også
| Dagbladet wrote: | Draktsalget - med Helland på ryggen - tyder på at han er Rosenborgs mest populære spiller.
Likevel gjør han seg ikke større enn at han deltok på en dugnad i sameiet torsdag kveld.
- Jeg bruker å rake, eller ta på meg en rolle som lyspæreskifter. Jeg får se hva som er ledig, sa en humørfylt Helland på vei vekk fra treningsfeltet. |
Blir moro med en opplagt og ikke lenger småhanglende Helland på Lerkendal i morgen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Gauder Junior
|
Posted: 13.09.2015 09:34 Post subject: |
|
|
| Etter uttalelsene om fellesskapet osv, så vil han vel være en hykler om han stikker utenlands.. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.09.2015 12:46 Post subject: |
|
|
Helland har satt opp sitt drømmelag av tidligere og nåværende lagkamerater i papir-VG.
3-4-3 diamant:
Lunna
Svensson - Forren - Victor Grodås
Selnæs
Jensen - Erik Sandal
Asgeir Snekvik
Helland - Michael Karlsen - Vegard Heltne
Om RBK-erne her sier han:
Lunna: "Holdt meg i ørene da jeg kom opp som junior. Sjef, gladgutt, Norges beste i småbanespill, undervurdert. For mange kamper på benken: her får han stå."
Svensson: "Hundre prosent innsats, aldri spilt en dårlig kamp. Blir aldri passert noe som gjør at jeg ofte kan bruke kreftene mine offensivt. Har en fantastisk link med ham, vi finner hverandre i blinde."
Jensen: "Tippeligaens beste spiller de tre siste sesongene. Vinnerskalle. Fantastisk å være på lag med, vi er ofte involverte i hverandres mål. Kan ikke splitte høyresiden."
Selnæs: "Spielführer. Han styrer spillet som få andre. Matcher Forren på romforståelse. Finner indreløperne som publikum på en Justin Bieber-konsert. Alltid hvilepuls. Blir ikke invitert på dommernes julebord." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 13.09.2015 13:22 Post subject: |
|
|
| Noen som har en god stream til kampen ikveld? |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 13.09.2015 13:37 Post subject: |
|
|
| Reagerer mer på at Forren er i hans drømmelag enn på at han er så frampå med politiske meninger;) |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.09.2015 19:29 Post subject: |
|
|
Til Adressa: "Håpe St. Etienne så kampen i dag så slæpp æ å ha sikring på mæ"
Innrømmer blankt at han hadde en dårlig dag, men likevel produserte et viktig målpoeng. Men nå må han ta et skikkelig tak i seg selv og vite at han er en del av et lag, ikke Helland FK. Det er nesten så vi spiller med 10.5 mann mot 11 til tider nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 13.09.2015 19:31 Post subject: |
|
|
| Begynner å komme dit at han bør vurderes benket nå ja. Har vært vår svakeste flere kamper på rad nå. Det lille som fortsatt taler i hans favør er at De Lanlay har litt igjen på samhandlingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 13.09.2015 19:31 Post subject: |
|
|
| På tide med en tur på benken snart tror jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 13.09.2015 20:25 Post subject: |
|
|
Ikke F*** om han starter mot St.Etienne og Molde.
Nå har han vært begredelig værtfall i de 4-5 siste kampene.
Gi Mikkelsen og DeLanley sjansen fra starte. Man må jo spille med de som er i form, ikke navn.
Helland tror jeg også trenger en runde på benken for å løfte seg igjen.
Alt er bare slurv! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.09.2015 20:30 Post subject: |
|
|
Er brennsikker på at han starter. Skal ikke se bort fra at han scorer heller  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 13.09.2015 20:35 Post subject: |
|
|
Kan sikkert unnskylde seg meg at han fikk en hard takling tidlig i kampen igjen, men da skal han heller gå AV BANEN enn å spille med "halvveis" kropp.
Syntes synd på Svensson in første omgang, kom på 5-6 NYDELIGE overlapper, men Helland sentret ikke en eneste gang :/
Samme med Jensen, var helt horribelt. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 13.09.2015 20:36 Post subject: |
|
|
Litt seint men: takk  |
|