View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Eru Veteran
|
Posted: 14.04.2015 10:05 Post subject: |
|
|
Det hadde isåfall vært et dårlig tiltak. Haugevis av RBK-supportere på tidligfylla i Oslo etter å ha slått Vålerenga er ikke akkurat oppskrift på ro og orden. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 14.04.2015 12:06 Post subject: |
|
|
De har jo gjort det med VIF - LSK. Men jeg kan ikke helt se at VIF - RBK stiller i samme klasse ang risiko. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.04.2015 12:10 Post subject: |
|
|
Det gjør den ikke.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2015 18:29 Post subject: |
|
|
Skyldes vel rett og slett at C More ikke ønsker at hovedkampen skal konkurrere med Viasat4, som sikkert starter sendinga fra CL-finalen rundt klokka 19(.30)? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 14.04.2015 20:17 Post subject: |
|
|
CL-finale såpass seint ja. Hadde ikke fått med meg det. Altså tredje år på rad VIF - RBK går på samme kveld som en internasjonal finale. VM-finalen i fjor. Og CL-finalen året før der igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 15.04.2015 00:34 Post subject: |
|
|
Pluss at vi hadde Godset borte samme dag som CL-finalen i fjor. Så begge kampene på livetekst på E6. Bare å booke Oslo-tur til lørdag 28. mai neste år med andre ord. Da møter vi sikkert LSK. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.04.2015 17:40 Post subject: |
|
|
NÃ¥r blir tidspunktet for RBK-Molde fastsatt? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.04.2015 22:54 Post subject: |
|
|
Tror nok jeg kan si deg det allerede nå: lørdag 27. juni klokka 18. Kan umulig bli noe annet enn hovedkamp.
I henhold til tidsfristene burde oppsettet mot Sarpsborg og Molde allerede ha kommet, men den stadig større NFF-administrasjonen har vel nok med "bli kjent"-samlinger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.05.2015 20:54 Post subject: |
|
|
TV-oppsettet for rundene 13-16 kommer på mandag.
Rart at de ikke setter opp flere kamper med en gang, da såpass mange klubber skal spille e-cupkvalik utover juli og august.
Blir søndagskamper på oss hele juli i alle fall, mens Molde-kampen garantert blir spilt lørdag 27. juni. Spenninga er dermed når Sarpsborg - RBK blir spilt. Egentlig få storkamper den runden, men vil tro C More ender opp med Molde - VIF som hovedkamp. Dermed blir det vel Zebra-kamp fre- eller søndag. |
|
Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.05.2015 12:59 Post subject: |
|
|
Hadde håpet på 15.30-kamp i Bodø og kveldsfly hjem. Nå står jeg nok over og sparer kreftene til ferien.
RBK - VIF blir nok flyttet fram til lørdag 15. august, men ellers kan jeg ikke forstå annet enn at det må bli søndagskamper resten av juli og i august. NFF kan jo ikke sitte å knege på det neste oppsettet til man vet noe mer om e-cupprestasjonene våre. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.05.2015 14:16 Post subject: |
|
|
I løpet av en drøy måned fra 25. mai til 27. juni skal vi blant annet møte lagene som akkurat nå er på andre- til sjetteplass: Stabæk (b), Vålerengen (b), Sarpsborg 08 (b) og Molde (h).
Stabæk vil garantert være blant de to øverste når vi møter dem, uansett om de taper borte mot Molde 16. mai. Etter Molde har de altså oss hjemme og deretter for øvrig Sarpsborg 08 borte.
Molde har et ganske lett kampprogram før de møter oss, men dersom de avgir poeng mot Stabæk, kan de måtte slite for å være blant topp tre når de møter oss. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.05.2015 19:30 Post subject: |
|
|
Nevnte at Odd - RBK i all stillhet ble flyttet fra TV2 til TV2 Zebra.
Muligens var NFF irriterte, fordi nå har RBK - Tromsø i samme tystnad blitt flyttet fra Zebra til hovedkanalen. Men framover ser det ut til at Zebra klokka 20 blir standarden for andrevalgskampene.
Ikke overraskende, men beklagelig at klubbene ikke har fått oppfylt ønsket sitt om tidligere avspark. Jeg må si meg enig med C More-sjefen i at det egentlig ikke hadde hatt noe å si om Zebra-kampen hadde blitt spilt klokka 18.
Merker meg ellers at Molde har fått flyttet hjemmekampen mot Glimt fra 2. august til 18. juli for å ha mer krefter senere i CL-kvaliken. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.06.2015 22:07 Post subject: |
|
|
Ifølge NFF er det ikke 100 prosent bekreftet at NM-kvartfinalen blir spilt torsdag 13. august.
TV-oppsettet for resten av seriekampene i august kommer 6. juli. I utgangspunktet vil jeg jo tro C More ønsker RBK - VIF som hovedkamp. NFF åpner derfor for å flytte Mjøndalen-kampen til onsdag for å få lørdagskamp i serien.
Men NFF og NRK ønsker bare to kvartfinaler hver kveld, og både Molde og Sarpsborg må spille onsdag fordi den innbyrdes seriekampen er flyttet til lørdag på grunn av CL-kvalik. RBK vil dessuten gjerne ha søndagskamp på grunn av Åge-konsert på Sverresborg.
Så vil tro det ikke blir flytting, derimot hovedkamp på C More søndag klokka 18.
Uansett illustrerer dette poenget jeg spurte NFF om på onsdag: TV-oppsettet i serie og NM må samordnes! Kan ikke være sånn at det er førstemann til mølla, og at den ene rettighetsinnehaveren kan få ødelegge for den andre. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.07.2015 19:20 Post subject: |
|
|
Ble som ventet ingen forandring:
Onsdag 12. august klokka 18.00: Sarpsborg- Odd (NRK1)
Onsdag 12. august klokka 20.00: Viking - Molde (TV2 Sportskanalen)
Torsdag 13. august klokka 18.00: Sandefjord - Stabæk (TV2 Sportskanalen)
Torsdag 13. august klokka 19.35: Rosenborg - Mjøndalen (NRK1)
Les mer: TV-kamper NM menn kvartfinale
Tullete at NRK skal overlappe den tidlige torsdagskampen. De burde heller ha satt av den første halvtimen etter Dagsrevyen til forhåndsprat.
Jeg er dessuten overrasket over at NRK har solgt to av cupkampene tilbake til TV2 i denne runden. Avtalen tilsier nemlig at de har eksklusivitet de tre siste rundene, mens begge aktørene kan vise kamper de første fire.
....
RBK er vel dermed fornøyd med at det nok blir hovedkamp på C More søndag klokka 18. Betal-TV på favorittidspunktet bør gi bra med folk.
Bekreftet TV-oppsett for denne og de to påfølgende serierundene kommer altså på mandag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2015 23:23 Post subject: |
|
|
Litt usikker på om folk har lest forsidesaken etter at jeg oppdaterte den fredag ettermiddag:
RBKweb wrote: | Manchester United - Liverpool er årsaken til at hovedkampen mot Stabæk ikke blir spilt lørdag, slik som C More vanligvis ønsker. Søndagskamp i Molde skyldes at begge lag kan være så heldige at de spiller åpningskamp i europaligaen torsdagen før. |
Det er altså merkbart at TV2 har begynt å diktere C More.
Både for min og RBK sin del er hjemmekamp søndag klokka 18 greit, men tror nok det er en del skuffede bortesupportere - akkurat slik som jeg hadde vært i motsatt tilfelle. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 13.08.2015 08:20 Post subject: |
|
|
Jeg er skuffet hjemmesupporter, langt mer gunstig for meg når kampene går lørdag kl 18. Spesielt om jeg skal ha med sønnen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.08.2015 01:05 Post subject: |
|
|
Som nevnt på forsida blir RBK - Viking nå spilt søndag 27. september ettersom et av lagene spiller semifinale torsdag. Blir vel garantert C More Fotball klokka 18.
Så får vi se når semifinaledagene kommer. Vil tro RBK gjerne vil ha onsdag etter så mange torsdagskamper i sommer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.08.2015 18:33 Post subject: |
|
|
Nytt TV-oppsett kommer på mandag. Blir som sagt garantert søndagskamp mot Viking. Tipper lørdagskamp mot Start - den første siden mot Molde i juni. |
|
Back to top |
|
 |
Ims Junior
|
Posted: 12.09.2015 09:59 Post subject: |
|
|
Når kommer neste tvoppsett? Håper på lørdagskamp mot Bodø/Glimt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.09.2015 18:09 Post subject: |
|
|
Oppsettet bør egentlig komme på mandag.
Stor sjanse for lørdagskamp klokka 18 mot Glimt, ja. Forhåpentligvis sikrer vi oss gullet da; vil helst unngå tur til Kr.sand eller Drammen. |
|
Back to top |
|
 |
Ims Junior
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.09.2015 21:27 Post subject: |
|
|
Måtte jo bli søndagskamp i Drammen pga. kampen i Roma.
Mer spesielt at mulig gullfest mot Glimt også ble lagt til søndag. Har rett og slett RBK fått viljen sin?
Eller er det sånn at RBK ikke kunne flyttes mer ut av hovedrunden, og at C More omgår regelverket? Det vil si: Jeg har aldri sett noe skriftlig, men forstår at det er en slags sedvane om antall kamper lag kan/skal pålegges fre- og lørdager. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.09.2015 09:14 Post subject: |
|
|
Det er vel slik at TV avtalen sier at 8 av hjemmekampene kan flyttes fra opprinnelig oppsatt kamptidspunkt og at alle endringer utover disse 8 må godkjennes av klubben. Samt at det skal tas hensyn til eventuelt e-cupspill. Tror det var noe i den duren. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 19.09.2015 12:00 Post subject: |
|
|
http://www.nrk.no/trondel...1.12561269
– Fotballforbundet tar ikke hensyn til RBK
Kåre Ingebrigtsen er kritisk til det tette kampprogrammet Rosenborg opplever nå, og mener Norges fotballforbund burde lagt bedre til rette for norske lag i Europaligaen.
Det svinger rundt Rosenborg for tiden, med Europaligaspill og innspurt på cup og eliteserie her hjemme. Nå mener klubben Norges fotballforbund tar for lite hensyn til nettopp dette.
Quote: | – Forbundet har sagt at de legger til rette for lag som spiller i Europa, men de har gjort det veldig vanskelig for oss. Nå spiller vi tre kamper på seks dager, noe som tvinger oss til å gjøre endringer på laget for å styre belastningene, sier RBK-trener Kåre Ingebrigtsen til NRK. |
|
|
Back to top |
|
 |
|