English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bulgaria - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 12:51    Post subject: Reply with quote

Svea, Morten Pedersen og Esten O. Sæther er virkelig toppen av søppel i norsk sportspresse. At disse kan få betalt for det de gjør viser at det er håp for alle - mulig de har hatt kunnskapen en gang i fortiden, men nå er de avdanka og ferdig. Sorry.

Skjønner virkelig ikke hvordan det kan være så stor enighet i norsk presse om at Johansen er landets beste spiller. Bare se på zaphod81 sitt innlegg, det oppsummerer ganske greit. Vi snakker om en spiller som knepent har vært best på Celtic, et lag som ikke møter konkurranse i hjemlig liga. De ryker tvert et dårlig lag under subtoppen i Europa kommer på besøk.

Johansen har heller ikke konkurranse innad i laget, da han har sin største beundrer som trener (ikke for å være useriøs, men dette er jo faktisk sant). Johansen har blitt flyttet rundt på banen når han ikke har fungert, men aldri røket ut av laget - til tross for lengre perioder med stor misnøye blant Celtic-fansen (følger med på Talkceltic).

Personlig mener jeg Johansen heller ikke er topp 5 spillere i den norske troppen. Skjelbred, Dæhli, Ødegaard og Elabdellaoui er for meg åpenbart bedre. Sistnevnte spiller f. eks fast for et Champions League-lag, og har skapt interesse fra f. eks Benfica (50-millionersbud ble rapportert i sommer).

Så har man også jevngode spillere - hvordan ville Nordtveit, Tarik, Tettey og Strandberg gjort det i SPL? Neppe noe dårligere enn kjæledegga Johansen.
Back to top
View user's profile Send private message
£irik
Proff

PostPosted: 03.09.2015 13:47    Post subject: Reply with quote

Når journalister kun baserer sin fotballfaglige forståelse (eller mangelen på den) på hverandres artikler, og noen europacupkamper i ny og ne, er det ikke rart det skorter. For min del nøyer jeg meg med rbkweb. Langt høyere nivå her.
Hadde forøvrig en bitteliten mailkorrespondanse med godeste O. Sæther for en tid tilbake, ifm påstandene om kjernen og hærverk, men merket fort at det var lite fruktbart. Nå har jeg slutta å la meg provosere/irritere.

Når det gjelder kveldens kamp blir jeg ikke overrasket om det ender 0-0, og Høgmo drar frem spjettballen igjen.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2015 13:59    Post subject: Reply with quote

Tror du bare kan gi opp å diskutere med kjæreste Esten. Har sett noen utsnitt av hans reaksjoner på kritikk mot egne verk, og de er meget sterkt preget av trumfkortet han sitter med: Han har rett, han VET han har rett.

Og som alle vet, det er et glimrende utgangspunkt for videre diskusjon.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 17:42    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo.../23517631/

Gamle helter vil ikke frede Høgmo
Pål Jacobsen: – Meningsløst av NFF
Gøran Sørloth: – Du lever av resultater

Pål Jacobsen (59) og Gøran Sørloth (53) har begge scoret flere landslagsmål enn kveldens tropp til sammen. De to spissheltene vil ikke frede Per-Mathias Høgmo med tap mot Bulgaria.

Quote:
– Meningsløst av NFF
– Hvis vi taper mot Bulgaria og kommer på fjerdeplass i kvalifiseringen, så er ikke det bra nok. Da må det skje noe, sier Pål Jacobsen, den tidligere HamKam- og Vålerenga-spissen som scoret 13 mål på 42 landskamper mellom 1975 og 1986.

– Mener du at Norge da må skifte landslagssjef?

– Det blir feil av meg å si det rett ut. Men det blir helt meningsløst at NFF går ut og sier at han er sikret landslagssjefjobben i to år til dagen før den viktigste kampen. Du må se på resultatene. Når det er sagt så håper jeg at han har en plan og klarer å gjennomføre den. Jeg har ikke vært superoptimistisk de siste årene, men håper jeg tar skammelig feil. Hjertet sier at Norge vinner, selv om hjernen sier noe annet, sier den tidligere HamKam- og Vålerenga-spissen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SeG
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 18:05    Post subject: Reply with quote

Jeg mener, hvis vi til og med glipper 3. plassen så må Høgmo rett å slett trekke seg fra alt som har med fotball å gjøre. Han bør få samme status som pedofilidømte - ingen adgang til noen idrettsbaner i landet.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 18:43    Post subject: Reply with quote

I en gruppe med Italia og Kroatia er det slett ingen skam for Norge å bli nummer tre. Å bli nummer fire, bak Bulgaria vil ikke være en SÅ dårlig prestasjon at han må utestenges på livstid fra alt som heter norsk fotball. Men det er selvsagt under pari, og det er selvsagt ikke godt nok til at han kan få fortsette som landslagssjef. Men la oss nå ikke overdrive. Høgmo er en grei klubbtrener. Og det kan han for min del gjerne fortsette som, om han skulle mislykkes i å lede Norge til playoff til EM. Hvis vi får playoff, og taper, kan man vurdere Høgmo opp mot potensielle alternativer, og se hva utfallet blir av det.

Er det noen som bør utestenges fra norsk fotball på livstid, er det derimot radarparet Siem og Hallén.
SeG
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 18:54    Post subject: Reply with quote

Bare for å ha det poengtert. Jeg bruker overdrivelser for å få frem mitt poeng. Jeg mener ikke nødvendigvis seriøst at mannen skal nektes adgang til baner eller aldri ha noe med fotball å gjøre.

Poenget er som du fanget opp, at det er en alt, alt alt for dårlig prestasjon. Til og med for Norge
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.09.2015 19:14    Post subject: Reply with quote

Samuelsen velges foran Ciljan Laughing

http://www.vg.no/sport/fo.../23517460/

Ørjan Nyland – Omar Elabdellaoui, Even Hovland, Vegard Forren, Tom Høgli – Jone Samuelsen, Stefan Johansen, Alexander Tettey, Jo Inge Berget – Markus Henriksen – Alexander Søderlund.

- Torgeir Børven
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 03.09.2015 19:21    Post subject: Reply with quote

Høgmo i et nøtteskall. Han er på ville veier, tydelig at han begynner å bli ubekvem med situasjonen. All ære til Samuelsen som er eb god spiller og har gjort det veldig bra i Odd siste to årene, men å vrake kapteinen for en god tippeligaspiller uten internasjonalt snitt i spillet sitt av betydning skal ikke være mulig. Elendig avgjørelse.

Når det er sagt så burde Ciljan startet sentralt på midten som tross alt er den rollen han oftest har på Hertha Berlin.

2-0 Bulgaria.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 19:26    Post subject: Reply with quote

Høgmø velger som vanlig feil folk og plasserer dem på plasser de ikke hører hjemme. Vondfotteorien i praksis. Kommer til å se den og bli like oppgitt som alltid når det norske landslaget driter seg ut rundt om i Europa.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 19:26    Post subject: Reply with quote

Samuelsen foran Skjelbred og Forren foran Stranberg???

Håper Norge taper så Høgmo snart får sparken!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 19:34    Post subject: Reply with quote

Ja, det er nesten bare så man må begynne å håpe på tap igjen, slik at Norge kan få inn en ordentlig trener. Høgmo må jo ha slått hodet, for om det laget VG melder er korrekt er alt håp ute.
Back to top
Vante
Junior

PostPosted: 03.09.2015 19:37    Post subject: Reply with quote

Gøy med Henriksen da!

Men ja, grått lag..
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 19:38    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ jo bare le av de valga han tar.
Får håpe Forren får kjenne taklingene så det ljomer etter ikveld da:)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 19:45    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Jeg mener, hvis vi til og med glipper 3. plassen så må Høgmo rett å slett trekke seg fra alt som har med fotball å gjøre. Han bør få samme status som pedofilidømte - ingen adgang til noen idrettsbaner i landet.

Ouuch Cool
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 03.09.2015 19:55    Post subject: Reply with quote

Aserbajdsjan - Kroatia 0-0
Messi
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 20:04    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:

Hvis pressen presser han over tid, så kanskje han blir pasient på psyk igjen..
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 20:10    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Ørjan Nyland – Omar Elabdellaoui, Even Hovland, Vegard Forren, Tom Høgli – Jone Samuelsen, Stefan Johansen, Alexander Tettey, Jo Inge Berget – Markus Henriksen – Alexander Søderlund.

Det var jo ikke en spiller på midtbanen der som spiller på kant jo. Hvis vi ikke spiller 4-2-2-1-1 med 2 defensive midtbanespillere så blir dette faen meg VM i vondfot

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 20:11    Post subject: Reply with quote

Skjønner ingenting av Høgmo. Blir provosert av hele figuren. Gjør alt galt.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.09.2015 20:25    Post subject: Reply with quote

At Forren starter er jo komplett krise. Han har faktisk vært helt elendig i TL i år, og med negativ formkurve. Burde ikke være inne blant Topp 15 av norske stoppere til dagens tropp. Tenk at Forren faktisk settes opp foran Strandberg!? Sjukt!

At Høgmo gir Ciljan kapteinsbåndet og skyver han ut på kanten for å prestere middelmådig viser bare hvor sensasjonelt dårlig den mannen er på roller. Klart han ikke presterer topp klasse som kantspiller, han ER INGEN kantspiller!

Jone Samuelsen har for øvrig vært mye dårligere i år i TL enn kanonsesongen sin i fjor der han faktisk fortjente uttak. Burde selvsagt ikke vært inne i en kantrolle. 17 målpoeng i fjor, 2 hittil i år...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2015 20:30    Post subject: Reply with quote

Forren og Hovland har relasjoner. Det er nok tanken her.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 20:31    Post subject: Reply with quote

Synes dette laguttaket vitner om desperate tider. Minner meg litt om da hesten begynte å snakke om De Rådende Forhold.

Vi har ingen kantspillere som er en trussel mann-mot-mann. Vi har ingen bakromsspillere. Og vi har en fuckings høyrebeint spiller på venstreback. Det er kanskje det verste av alt.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 20:31    Post subject: Reply with quote

Vi trenger ingen kantspillere fordi vi ikke skal gå i angrep. Som kjent er Søder en spiss som skaper sjanser ut av ingenting. Det er hans største styrke. Vinger som legger inn til Søder fungerer ikke. Det har vi sett på rbk i hele år. Høgmo er en vits.
Back to top
BanensVerste
Proff

PostPosted: 03.09.2015 20:32    Post subject: Reply with quote

Fin kommentar fra lykketrollet av en reporter på TVNorge.. " Vi er på TVNorge nå så vi må snakke norsk" etter at Høgmo var på god vei til å sette ny rekord i tåkeprat.

Herregud. Fotball er enkelt det. Få ballen frem, lag mål. Sone meg her og dybde meg her.
(Såklart satt på spissen, men fyren jatter som bare en teoretiker kan)
Roamer
Veteran

PostPosted: 03.09.2015 20:32    Post subject: Reply with quote

Samuelsen foran Skjelbred. Jeg blir svimmel...

Blir vel som med RBK under Perry - nesten så jeg håper de taper så man får inn ny trener.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 4 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb